Minkälainen homma on asentaa vetokoukku E60:een? Ilmeisesti on pakko käyttää alkuperäistä sähkösarjaa vaikka laittaisi tarvikekoukunkin? Onko kellään kokemusta minkähintaista lystiä tuo koukku on?
E60 vetokoukku?
Collapse
X
-
Asensin juuri omaan E61:een irroitettavan (bosal) koukun. Parin illan homma, jos ei kiirettä tarvitse pitää.
Bosal oli helppo asentaa, eikä puskuria tarvinnut leikata. Kun koukku on irti, mitään ei näy puskurin alta. Myös sähkörasia kääntyy piiloon.
Sähkösarja älyboxeineen oli myös varsin simppeli laittaa. Käytin BMW:llä tarkastettavana ja ohjelmoitavana josta kustannusta 45,-.
Alkuperäistä sähkösarjaa ei ole pakko käyttää. Myös tarvikesarja älyboxilla kytkee pois takaparkkitutkan ja sammuttaa auton takasumuvalon kun kärri on kytkettynä.
Koukun ja sähkösarjan (myös alkuperäiset) asennusohjeineen saa hommattua esim. tuolta:
E60 Sähkösarjat 111,50- 261,50
E60 Koukut 131,50- 634,00
www.kupplung.de
Edit: Jaa eivät lähetäkään tavaraa Suomeen. Ostin koukun ollessani Saksassa, enkä huomannut tuon nettikaupan "rajoituksia".
Täältä saa ainakin Westfalian koukkuja ja sähkösarjaa:
_____________
Z4
Comment
-
Tuossa E60 AHK:n koukussa täytyy tehdä tuo "ikävä" reikä? (Suosittelee sen "peiteluukun" ostamista).
www.kupplung.de
Tämä Thulen (Brinkin) näyttäis paljon paremmalta
Joka kääntyy ovelasti, eikä leikkausta tarvita edes M-koripaketilla.
En vaan löydä saksanmaalta "netti"-myymälää thulen/brinkin tuotteille? Saksa vähän hakusessa.
Onko kellään tollasta koukkua paikalla? kokemuksia?
Soittelin tossa Thulen suomen maahantuojalle, eikä oikein suostunut kertomaan hintoja, käski ottaa yhteyttä muutamiin liikkeisiin. Sieltäkään eivät tietty (pystyneet) suoraan kertomaan mitä pelkkä koukku maksaa. Asennusta tarjoavat kovasti.
Meinasin vain ite värkätä ton paikalleen. Hyvät ohjeet brinkin sivuilla + johtosarjat (+ tietty sitten ilmeisesti se ohjelmointi).
Kun käyn tuolla Saksassa E60sta hakemassa piakkoin, meinasin tuollasen roudata takakontissa suomeen, tulee tod.näk. halvemmaksi kuiteskin.
Comment
-
Etsivä löytää. Liike, mikä esim. toimittaa suomeenkin. Myös Brinkin (kallista) kääntyvää, mitä etsinkin... ja nämä ei suosittele sitä M-paketille :-) ? mielenkiintoista.
Ja tuosta reiän teosta ei oikeen pääse M-paketilla "pakoon" millään? Tulee tuo taka-alaspoileri/helma niiiin alas.
Comment
-
3-sarjaan toi kääntyvä asennettuna 1800e.Originally posted by jengstro View PostEtsivä löytää. Liike, mikä esim. toimittaa suomeenkin. Myös Brinkin (kallista) kääntyvää, mitä etsinkin... ja nämä ei suosittele sitä M-paketille :-) ? mielenkiintoista.
Ja tuosta reiän teosta ei oikeen pääse M-paketilla "pakoon" millään? Tulee tuo taka-alaspoileri/helma niiiin alas.
Osat sähkösarjalla n.1300e.
Taidan ostaa Hiacen.BMW 330dA e92 M-SPORT
Comment
-
Ite laitoin E91:een uuden irrotettavan koukun. Ebaysta 400e koukku ja sähkösarja, malli orkkis. Ite asensin, ei paha homma, paitsi sulakeboksiin meno oli työläs.Originally posted by _artsi_ View Post3-sarjaan toi kääntyvä asennettuna 1800e.
Osat sähkösarjalla n.1300e.
Taidan ostaa Hiacen.G21 LCI 330e xDrive 2022
Comment
-
Asennutin pari viikkoa sitten E61:seen alkuperäisen (Westfalian?) irroitettavan koukun. Oulun marmoritiskillä eivät tuntuneet ymmärtävän asiasta mitään ja arpoivat jotain ihan käsittämätöntä hintaa paketille. Tampereen ja Kajaanin BMW-valtuutettu huolto antoi tuolle hinnaksi n. 1250€ asennettuna.
Ko. operaatio aloitetaan lataamalla autoon uusin "käyttöjärjestelmä". Päivityksessä saattaa tulla ongelmia, joista voi lukea tarkemmin tältäkin forumilta. Bonuksena sain pyytämällä englanninkielisen puheohjauksen sekä MP3-tuen Pro Navi -radiosysteemiini. Työnjohtaja ei jälkimmäisestä ollut kuullutkaan mutta kun näytin hänelle BMW:n virallista huoltotiedotetta niin homma hoitui mallikkaasti.
Alkuperäisen koukun kanssa puskuriin tehtiin pienehkö aukko, johon tulee sellainen suojapaneeli. Kovilin koukun saisi ilmeisesti samaan hintaan ilman puskurin puhkomista. Asennuksen jälkeen ihmettelin missä koukkuosa luuraa ja sain taas ilokseni huomata saksalaisten insinöörien nerokkuuden - alkuperäiselle irrotettavalle koukulle on varattu sopiva paikka varapyörän sisältä.
Comment
-
Tuli tilattua www.kupplung.de:stä ~500 eurolla. Koukku, johtosarja, sitten koko toi M_paketin "diffuusori" alaosa luukulla. (paketti saapui saksan osoitteeseen).
Hmm... onko tuo "ohjelmointi" pakollista?, tuossa johtosarjassa on jonkilainen taikalaatikko, eikö se osaa jutella auton tietokoneelle (peräkärry kiinnitetty).
Comment
-
Mitäs maksoi tuo puheohjauksen vaihto englanninkielelle?Originally posted by jpmikkol View PostAsennutin pari viikkoa sitten E61:seen alkuperäisen (Westfalian?) irroitettavan koukun. Oulun marmoritiskillä eivät tuntuneet ymmärtävän asiasta mitään ja arpoivat jotain ihan käsittämätöntä hintaa paketille. Tampereen ja Kajaanin BMW-valtuutettu huolto antoi tuolle hinnaksi n. 1250€ asennettuna.
Ko. operaatio aloitetaan lataamalla autoon uusin "käyttöjärjestelmä". Päivityksessä saattaa tulla ongelmia, joista voi lukea tarkemmin tältäkin forumilta. Bonuksena sain pyytämällä englanninkielisen puheohjauksen sekä MP3-tuen Pro Navi -radiosysteemiini. Työnjohtaja ei jälkimmäisestä ollut kuullutkaan mutta kun näytin hänelle BMW:n virallista huoltotiedotetta niin homma hoitui mallikkaasti.
Alkuperäisen koukun kanssa puskuriin tehtiin pienehkö aukko, johon tulee sellainen suojapaneeli. Kovilin koukun saisi ilmeisesti samaan hintaan ilman puskurin puhkomista. Asennuksen jälkeen ihmettelin missä koukkuosa luuraa ja sain taas ilokseni huomata saksalaisten insinöörien nerokkuuden - alkuperäiselle irrotettavalle koukulle on varattu sopiva paikka varapyörän sisältä.
Kuulin vain ohimennen wetteriltä että siihen pitäisi tilata jokin avain joka maksaa 300€!
Ihanan kallista...
E93 ///M3
E60 530dA aka M5
F11 525dA Xdrive
Tesla model 3 LR MY22
Comment
-
Toiset pyytää 300€ ja toiset jopa 500€ tuosta "avaimesta". Tuo avain on vain koodin pätkä jolla muutetaan auton varustelistaOriginally posted by vekkuli View PostMitäs maksoi tuo puheohjauksen vaihto englanninkielelle?
Kuulin vain ohimennen wetteriltä että siihen pitäisi tilata jokin avain joka maksaa 300€!
Ihanan kallista...
Jos tuosta vaimesta 200€ pyytäisi niin menisöhän kaupaksi
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Noniin tuli asennettua tuo Vestfalian koukkuzydeemi e60seen. Ja tuon mukana tuli "taikalaatikko", joka ilmeisesti keskustelee auton CAN? väylän kanssa haistelee koska vilkku, jarru etc. on päällä... Taikalaatikko syöttää virtaa peräkärryyn. 3 johtoa virransyötön lisäksi piti ainoastaan liittää, ohjeet oli ihan ok. Bueno. DIY miehelle helppo homma. Kallis oli tuon luukullisen "diffuusorin" maalaus auton väriseksi "oikeassa" maalaamossa -> 160€uroa. Mitään ohjelmointeja ei tarvinnut tehdä BMW liikkeessä.
Muutama kuva.


Comment
-
e60 koukun kytkentä
Westfalia ohjeet pyytää laittamaan molemmin puolin takapenkin taakse nuo kytkennät, mutta kun nuo olisivat paljon lähempänäkin tarjolla. Toimiiko jos ottaa vaan lampun takaa?BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69
Comment
Comment