Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10077
    • KVLA

    #31
    Originally posted by ark28 View Post
    itse tilasin nimenomaan tuon 7 napaisen sarjan pf jones:ilta juuri sen takia etten halunnut adapteria. Eli toimii.
    Tämä hyvä.Kiitoksia vastauksista.Sitten vaan koukkua etsimään tosi toimin...

    Ps.Koukkua (asennettuna) saa edelleen tarjota vaikka privaan hinnan kanssa.
    Last edited by Heguli 31; 15-03-2014, 20:10.

    Comment

    • osviitan
      Newbiemmer
      • Mar 2013
      • 6
      • Salo

      #32
      Näytti olevan juurikin nyt tuo E61 LCI: in irroitettava Westfalia alennuksellakin, puoleen hintaan. Taidanpa tilata heti, kun johtosarjoineen saa nyt toimitettuna 385€: een!
      Siis tuolla PF Jonesilla...
      Last edited by osviitan; 18-03-2014, 11:05. Reason: Paikka unohtui...
      520D E61 LCI vm.2010

      Comment

      • methocel
        Newbiemmer
        • Oct 2009
        • 5
        • Mikkeli

        #33
        vm2007 e61 lci:n alkuperäinen sähköisesti kääntyvä koukku alkoi temppuilemaan noin 2,5 sitten, hälytteli ettei lukkiinnu käyttöasentoonsa.. Sain koukun silloin usemman kerran edestakaisin ajamalla sitten aina lopulta jäämään käyttöasentoonsa mutta muutaman tälläisen episodin jälkeen, en ole uskaltanut sitä enää puskurin sisään ajaa. Virheilmoituksia ei kuulunut ja hyvin on pärjätty "kiintellä" koukulla tähän asti, kunnes eilen alkoi marina että koukku ei ole lukkiutunut paikoilleen, vaikka koukkua ei ole edes yritetty ajaa puskurin sisään.

        Mitäs nyt kannattais tehdä? Eikös koukun sähkösarja ole vain sähkösarja peräkärryä varten, eli sille ei tarvitse tehdä mitään? Mutta jos asennan uuden kiinteän koukun, autosta pitää koodata pois koukkukääntö toiminto mutta ei mitään muuta? Uutta sähköisen käännön koukkua en haluaisi ottaa reisaksi itselle, enkä auton seuraavalle omistajalle..
        F25 3.0D -11

        Ex: e61 530xd -07
        Ex: e46 320d sedan -00

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3144
          • Tampere

          #34
          Tarkistaisin johtosarjat ja liittimet ettei vaan olen jonkun anturin kaapeli hinkkautunut poikki tai ottanut oikoseen. Liittimet varovasti auki ja tarkistamaan ettei ole hapettumia. Arvaus lonkalta, ei ole kokemusta kääntyvistä koukuista.

          Comment

          • HC-Tuning
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 267
            • Itärajalla

            #35
            Koukkua tässä katsellu e60 niin käykö tuo westfalian irrotettava m-sport malli vakiopuskureilla olevaan? Tämä sen takia kun m-sport puskurit tulee autoon jossain vaiheessa niin ei sen takia tavallista viittis ostaa. Ei vissiin kovin vaikea asentaa koukkupakettia itse?

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7531
              • Jyväshyvä

              #36
              Originally posted by HC-Tuning View Post
              Koukkua tässä katsellu e60 niin käykö tuo westfalian irrotettava m-sport malli vakiopuskureilla olevaan? Tämä sen takia kun m-sport puskurit tulee autoon jossain vaiheessa niin ei sen takia tavallista viittis ostaa. Ei vissiin kovin vaikea asentaa koukkupakettia itse?
              Käy se. Vähän turhan lähelle puskuria tulee se koukku mutta kyllä sitä pystyy käyttämään..
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Pola
                Bimmer Rookie
                • May 2010
                • 64
                • Hamina

                #37
                Mikäs ero nois on? Itel on irrotettava, ei m-sport orkkiskoukku. Tuleeko sen kanssa sit ongelmia jos vaihtaa takapuskurin sporttimalliin?
                E60 530 xdA -06

                Comment

                • JJtalo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 350
                  • Kokkola

                  #38
                  Originally posted by Pola View Post
                  Mikäs ero nois on? Itel on irrotettava, ei m-sport orkkiskoukku. Tuleeko sen kanssa sit ongelmia jos vaihtaa takapuskurin sporttimalliin?
                  Saa sen pikku kikkailulla tehtyä, itellä on normimallin koukku ja myöhemmin laitoin korisarjan. Töpselin kiinnikettä joutu vähän väännellä että mahtuu taittuun esiin/piiloon ja korissa olevasta vetokoukun runko-osasta piti pikkusen silpasta rälläkällä että se suojaluukku mahtu nätisti paikoilleen (kun koukku irrotettuna)

                  Comment

                  • yason
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2016
                    • 181
                    • Helsinki

                    #39
                    Onko BMW:n vetokoukuissa jotain erityistä takavalojen toiminnan kanssa, että vetokoukun sähkötesteri ei niiden kanssa toimisi?

                    Omassani on tehdasasennuksena Westfalian irrotettava koukku. Tökkäsin testerin kiinni ja vilkut ja jarruvalo toimii ok. Takavalot ei syty, valot toki päällä autossa. Noh, ajattelin tarkistaa tilanteen hapettumien poiston ja liitinten rassailun jälkeen ja purin sähkörasian. Ihmetyksekseni se oli ihan täydellisessä kunnossa, ei hapettumia, likaa tai kosteutta. Johtosarja on myös esimerkillisesti koteloitu kumiseen sukkaan, joka katoaa puskurin taakse oikealle puolelle. Ei mitään naarmuja ja kulumia siinäkään, eli äkkiseltään voisi olettaa että johdot on kunnossa siinä kuin rasian liittimetkin.

                    Yleensä noi sähköongelmat on siellä koukun pistorasiassa. Auton sisällehän ei normaalisti suola ja vesi lennä Valitettavasti en ole vielä päässyt testaamaan koukkua ja pistorasiaa varsinaisella kärryllä, kun mieluummin ajelisin kärryn luo toimivilla sähköillä...

                    Onko BMW:ssä jotain logiikkaa, että milloin kärryn takavalot kytketään päälle? Vai pitäiskö niiden syttyä siinä kuin muissakin autoissa? Voiko olla niin, että tuollainen testeri ei toimisi BMW:ssä?

                    Ja jos pitäisi toimia, niin mistä tuota johtosarjan toista päätä kannattais etsiä, että pääsee yleismittarilla etsimään katkenneita johtoja tai huonoja liittimiä?

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7531
                      • Jyväshyvä

                      #40
                      Ei oikein toimi suoraan töpselistä mittaamalla,
                      vastuksen kun pitää olla oikea jotta niihin tulee jännite, muuten herjaa vain mittaristossa valovikaa...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • yason
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2016
                        • 181
                        • Helsinki

                        #41
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Ei oikein toimi suoraan töpselistä mittaamalla,
                        vastuksen kun pitää olla oikea jotta niihin tulee jännite, muuten herjaa vain mittaristossa valovikaa...
                        Mulla on tollanen halpistesteri, jossa on ledit vilkuille, valoille ja jarruvalolle yms. ja ilmeisesti sopivat vastukset sisällä. Sama testeri on toiminut oikein muiden autojen koukkujen sähköjen kanssa. Eihän varsinaisen vetopään kautta kulje mitään maadoitusta tms?

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7531
                          • Jyväshyvä

                          #42
                          Originally posted by yason View Post
                          Mulla on tollanen halpistesteri, jossa on ledit vilkuille, valoille ja jarruvalolle yms. ja ilmeisesti sopivat vastukset sisällä. Sama testeri on toiminut oikein muiden autojen koukkujen sähköjen kanssa. Eihän varsinaisen vetopään kautta kulje mitään maadoitusta tms?
                          Ei kulje, kyllä se ko. testerillä pitäisi toimia... Suoraan pistokkeen navoista mittaamalla mittarilla ei toimi...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • ekaBMW
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 450
                            • Oulu

                            #43
                            Ei tietoa mutta tuli yksi ajatus mieleen.
                            Koska tehdaskoukku niin on varmaan 13-nap? 13 napaisessa yksi pinni on tunnistin sille että onko kärry perässä. Tuo pinni maadoitetaan kärryn pistokkeessa.
                            Voisiko olla että valot ei syty jos pinni ei ole maissa? Eli maadoittaako testeri tuon pinnin?
                            F11 530d xDrive 09/16
                            Ex E60 530d xDrive A 10/08
                            Ex E60 520dA 09/08 liisari
                            Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                            Ex Opel Kadett 1.6 -89

                            Comment

                            • yason
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2016
                              • 181
                              • Helsinki

                              #44
                              Originally posted by ekaBMW View Post
                              Ei tietoa mutta tuli yksi ajatus mieleen.
                              Koska tehdaskoukku niin on varmaan 13-nap? 13 napaisessa yksi pinni on tunnistin sille että onko kärry perässä. Tuo pinni maadoitetaan kärryn pistokkeessa.
                              Voisiko olla että valot ei syty jos pinni ei ole maissa? Eli maadoittaako testeri tuon pinnin?
                              Hyvä pointti, just jotain tämän tyyppistä aavistelin, vaikka en koukun kytkennöistä sen kummemmin tiedä. Autossa on 13-napainen pistoke ja testeri sekä kärry 7-napaisia eli adapteri välissä. Ei hajuakaan, osaako testeri tuon maadoittamisen tai kenties jopa adapteri. Hyvin voi olla, että ei.

                              Päädyin itsekin siihen, että en toistaiseksi pura bemmin koukun siistissä kunnossa olevia sähköjä sen enempää ja testaan vielä suoraan kärryllä, kun saan ne kaksi samaan paikkaan. Ranskalainen vetojuhta vetää kärryä tällä hetkellä ja valot palavat siinä ihan hyvin: ehkä toi saksatar on vaan hienohelma eikä halua oikeisiin töihin...

                              Comment

                              • ekaBMW
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 450
                                • Oulu

                                #45
                                Tuo pinni on vain 13 napaisessa pistokkeessa. Jos testeri on 7 napainen niin ainakaan testeri ei tuota maadoita. Kärryn pistokkeet
                                Olisiko ollut pinni 12 kärryn tunnistukselle. Maita on pinneissä 3, 11 ja 13 eli jonkin noista pitäisi kärryssä (adapterissa) olla yhteydessä pinniin 12.
                                Tosin joskus myös lukenut että jonkin auton pistokkeessa olisi mikrokytkin kärryn tunnistamiselle.

                                Herjaako auto että joku kärryn lamppu olisi pimeänä kun testeri on paikoillaan?
                                Sammuuko auton takasumuvalo ja takaparkkitutkat kun testeri on kiinni?

                                Johtosarjan toinen pää taitaa olla vararengaskotelossa koukun ohjausboksissa kiinni.
                                Last edited by ekaBMW; 21-05-2017, 21:09.
                                F11 530d xDrive 09/16
                                Ex E60 530d xDrive A 10/08
                                Ex E60 520dA 09/08 liisari
                                Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                                Ex Opel Kadett 1.6 -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎