Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 puhallin ei mene täysille - se kuuluisa siili vai?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3747
    • Kajaani

    #16
    Originally posted by intfreak View Post
    Kai akun vaihdosta kerrottiin autolle?
    Kyllä.

    Comment

    • WarHead
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 774

      #17
      Originally posted by Anzafin View Post
      Oon viimeksi käyttänyt salavalikkoa reilu vuosi sitten, eli mites sinne mennäänkään?
      Tosson aika tyhjentävä kuvaus : http://www.scoopz.com/m5board/E60_Hi...structions.pdf
      E91 335iAT -08

      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

      Comment

      • Anzafin
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 3747
        • Kajaani

        #18
        Originally posted by WarHead View Post
        Kiitos linkistä Vesku! Loistava ohje.

        Kävin autolla äsken. Eilisen jälkeen se on siis vain seissyt tallissa. Nyt kaikki toimi normaalisti, ei mitään ongelmia. En tiedä sitten mikä tilapäinen mielenhäiriö sillä oli. Ideoita edelleen otetaan vastaan tietenkin...

        Katsoin jännitteet, ja lepojännite oli 12V, ja kun auton käynnisti, se kipusi välittömästi sinne 14.7 - 15.1 V välille.

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1836
          • Kotona/Poissa

          #19
          Eikös näissä E60/E61 malleissa ollut jotain häikkää siinä akun navassa olevassa kaapelissa olevassa "kolarisuojapaukussa", muistelen vaan kuulleeni sen aiheuttaneen mystisiä virransaantiongelmia.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • Anzafin
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 3747
            • Kajaani

            #20
            Originally posted by Havis View Post
            Eikös näissä E60/E61 malleissa ollut jotain häikkää siinä akun navassa olevassa kaapelissa olevassa "kolarisuojapaukussa", muistelen vaan kuulleeni sen aiheuttaneen mystisiä virransaantiongelmia.
            Minäkin muistan lukeneeni E60forumilta että olisi jotain. Ongelma ei liene itse "paukussa" vaan liittyiköhän se siihen latauksenhallintaosaa (IBS)?

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7524
              • Jyväshyvä

              #21
              Originally posted by WarHead View Post
              Pari tarkennusta:

              Menuun pääsee vaikka vauhdissa, riittää kun virrat on päällä,
              voi myös olla käynnissä jne...

              kohta 20.0 näyttää siis ajotietokoneen kulutuskertoimen.
              20.1 kohdassa voit muokata kerrointa (ykköset).
              20.2 kohdassa voit muokata kerrointa (kympit)
              20.3 kohdassa voit muokata kerrointa (sataset, 7xx-12xx)

              Kertoimet siis lähtee juoksemaan kun menet kohtiin 20.1...3
              ja ne juoksee ympäri 0>9>0 (pl. 20.3 joka menee siis 10>11>12>7>8...).

              Em. linkin takaa on nähdään että on saatu kertoimet sekaisin,
              itsekin ihmettelin kun kulutus tippui 4.5 litraan, kerroin oli jotain 74x

              Mulla -06 530dta:ssa 1050 kerroin täsmäsi aikalailla reaalikulutukseen.
              Oletuskerroin on siis 1000.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • vekkuli
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 1326
                • Liminka

                #22
                Onko tähän löytynyt vastausta akun kunto on OK, koska webastoa voi huudattaa ja auton saa onnistuneesti myös käyntiin ilman apuvirtaa.

                Kaikki muu pelaa, ratinlämmitin ja istuintenlämmittimet paitsi että puhallin ei mene 4 asentoa ylemmäs, mutta kun laittaa puhalluksen tuulilasille niin alkaa puhaltaan täysillä. Kyseessä laajailmastointi.

                Arvauksia? :think
                E93 ///M3
                E60 530dA aka M5
                F11 525dA Xdrive
                Tesla model 3 LR MY22

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  #23
                  ......
                  Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:32.
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • vekkuli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1326
                    • Liminka

                    #24
                    Originally posted by viktor View Post
                    Voi perhana alkaako näissäkin jo tulemaan tällaisia ongelmia..
                    Lämpötilahan rajoittaa tuota puhallusnopeutta mutta ei pitäisi vaikuttaa jos kone on kuuma tai automaattisäätö pois päältä.
                    Voisko tossa regulattorissa olla oma kaista tuolle etulasintuuletukselle. Tuntuis oudolta että jos on sellasta kuin nuo miekkaviat niin että toimis jonkun muun softan kautta.

                    Sun pitää varmaan buutata auto josko on menny bitti poikittain
                    Taitaa se olla taas akunvaihdon paikka, sähköjärjestelmä tosiaan puottaa noita sähkölaitteita pois ja rajoittaa tuulettimen nopeutta. On se ihme, 1 vuoden kestää aina akku, no saahan tuon vielä 2 kertaa vaihtaa. Akku on AGM 95Ah Varta, 3 vuoden takuulla.
                    E93 ///M3
                    E60 530dA aka M5
                    F11 525dA Xdrive
                    Tesla model 3 LR MY22

                    Comment

                    • Hanza
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1931
                      • Juvan Shell. Requiescat in pace

                      #25
                      Voi helvetti mitä vehkeitä. Olen ajatellut tollasta e60 seuraavaksi autoksi, että pääsis natsipakastimesta eroon, mutta alkaa näyttää siltä ettei noita e39-> eteenpäin uskalla enää ostaa. Tuntuu ropaamista riittävän ja kaikki pitää koodata ja opettaa autolle, jos osaa vaihtaa. e39:kin tuntuu olevan varsin vikaherkkää mallia. Pitänee ostaa joku hyväkuntoinen e30 ja ajaa mutkaista tietä silmän kantamattomiin.
                      Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                      t: luft waffel

                      "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                      Comment

                      • viktor
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1272
                        • ...

                        #26
                        ........
                        Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:31.
                        ///M5
                        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                        Comment

                        • KoPe
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 251
                          • Helsinki

                          #27
                          Originally posted by Anzafin View Post
                          Kiitos linkistä Vesku! Loistava ohje.

                          Kävin autolla äsken. Eilisen jälkeen se on siis vain seissyt tallissa. Nyt kaikki toimi normaalisti, ei mitään ongelmia. En tiedä sitten mikä tilapäinen mielenhäiriö sillä oli. Ideoita edelleen otetaan vastaan tietenkin...

                          Katsoin jännitteet, ja lepojännite oli 12V, ja kun auton käynnisti, se kipusi välittömästi sinne 14.7 - 15.1 V välille.
                          Itselläni oli laturi vaihtokunnossa (e90 320i) kun antoi tuollaisia volttilukemia. Koetettiin ensin jännitteensäätäjällä, jolla voltit tasaantui about 14.3-14.5 ajossa., mutta se paloi melko pian. Auto antoi mitä ihmeellisempiä vikailmoituksia, aina kuormitettaessa jopa kevyesti. Homma pelasi pelkän laturin vaihdon jälkeen, mutta pari kertaa näytti virrat hiipuvan, esim. pari kertaa auton sisävalaistus tuli todella hitaasti normikirkkauteen virtojen päälle laiton jälkeen, käynnistysmoottori pyöri raskasti. Sen jälkeen laitettiin uusia akku ja auto on pelannut, lepovirta ollut 12.5 - 13 V. Liian iso latausjännite voi kuumentaa ja vioittaa akkua. Jotain osviittaa laturin kunnosta saa katsomalla käämejä (ovatko hiiltyneet), mutta mittaamalla laturin jännitteen heilunnan sekä vikamuistista. Sieltä pitäisi löytyä ilmoituksia liian alhaisesta jännitteestä/liian korkeasta jännitteestä. IBS pitää katsoa myös.
                          KoPe
                          --------
                          Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

                          Comment

                          • lyfi
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 110

                            #28
                            samanlaista ongelmaa täälläkin ollut..puhallin ei puhalla täysillä vaikka akku
                            tsekattu alan liikkeessä että TäYSIN ok.. siili vaihdettu..puhallin moottori vaihdettu, eikä mikään
                            meinannu auttaa.. KUNNES tänään ostin motonetista uuden Boschin 100ah akun, ja perkeles..
                            lähti puhallin toimimaan 1vuoden "odotuksen" jälkeen.
                            Kylä on taas ilo ajaa bmw:llä

                            Comment

                            • viktor
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1272
                              • ...

                              #29
                              ......
                              Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:30.
                              ///M5
                              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                #30
                                Originally posted by lyfi View Post
                                samanlaista ongelmaa täälläkin ollut..puhallin ei puhalla täysillä vaikka akku
                                tsekattu alan liikkeessä että TäYSIN ok.. siili vaihdettu..puhallin moottori vaihdettu, eikä mikään
                                meinannu auttaa.. KUNNES tänään ostin motonetista uuden Boschin 100ah akun, ja perkeles..
                                lähti puhallin toimimaan 1vuoden "odotuksen" jälkeen.
                                Kylä on taas ilo ajaa bmw:llä
                                Puhaltimen ohjauksen softassa on joissakin malleissa ilmeisesti sellainen bugi että jos autossa käy jännite liian alhaalla jostain syystä, esim. pitkän kylmäkäynnistyksen yhteydessä, ei puhallin anna täyttä tehoa enää (paitsi huurteenpoistoasennolla mahdollisesti), resetointi vaatii akkukaapelin irroittamisen hetkeksi (jonka voi toki tehdä myös vaihtamatta akkua...)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎