Toimiiko muiden bemareissa tuo manuaalinen puhaltimen säätö silleen, ettet voi valita kaikkia kolmea toimintoa yhtäaikaa? Eli lasille, keskisuulakkeet ja jaloille. Mun autossa tuo kuskinpuolen namiska antaa valita vain keskelle- jaloille ( sit ei puhalla ikkunalle kuskin puolelta) tuulilasille pelkästään tai keskelle pelkästään. Vänkärin puolelle puhaltaa kyllä lasille keskelle- jaloille asetuksella. Auto on 525i e61 lci. Tuo automatiikka on niin surkea, ei puhalla lämmintä näin pakkaskeleillä!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Puhaltimen manuaalitoiminto
Collapse
X
-
Originally posted by Baijerilainen525 View PostToimiiko muiden bemareissa tuo manuaalinen puhaltimen säätö silleen, ettet voi valita kaikkia kolmea toimintoa yhtäaikaa? Eli lasille, keskisuulakkeet ja jaloille. Mun autossa tuo kuskinpuolen namiska antaa valita vain keskelle- jaloille ( sit ei puhalla ikkunalle kuskin puolelta) tuulilasille pelkästään tai keskelle pelkästään. Vänkärin puolelle puhaltaa kyllä lasille keskelle- jaloille asetuksella. Auto on 525i e61 lci. Tuo automatiikka on niin surkea, ei puhalla lämmintä näin pakkaskeleillä!
Kun haluat nimenomaan säätää ilmansuuntausta käsin, onko ongelma ilman suuntauksessa ja ikkunoiden huurtumisessa, vai lämmön puutteesta?
Ilman suuntauksen muuttaminen ei tuo sen enempää lisää lämpöä, sullon joku muu hässäkkä siellä. Termostaatti?
Kokeile eri intensiteettejä.
Mulla olevat asetukset joihin ei juuri oo tarvinnut koskea: (Joskus liikkeelle lähtiessä huurteenpoisto päälle hetkeksi)
Lämpötilapyynti +22 kummallakin puolella
Täys Auto asennossa
Sisäilman kierto Aut
Intesiteetti on kesät talvet keskimmäisessä asennossa. Intensive on vähän liian agressiivinen, ja sit se hiljaisin on taas vähän vaimea
Laita bluutuut lukija OBD porttiin ja tarkista jäähdytysnesteen lämpö lämpimästä koneestaLast edited by Havis; 08-02-2024, 19:48."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Baijerilainen525 View PostTermostaatti juuri vaihdettu. Ei vaan kabiini lämpiä vaikka pyynti on täysillä, eli 26.
Voiko viallinen etuvastus (siili) tehä tuota? Puhaltimen moottori pitää sirisevää ääntä kovalla pakkasella.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Ihan mielenkiinnosta kysäisen, että paljonko ne moottorin lämmöt on nyt termarin vaihdon jälkeen? Jos tuosta termarin vaihdosta huolimatta lämmöt ei nouse, niin silloin ei mitkään taikatemput auta. Jos lämmöt sitten onkin normaalissa, niin sitten sitä vikaa voi alkaa etsiä itse lämmitysjärjestelmästä. Kiertovesipumpusta, vesiventtiilistä, ihkasta ja sen ohjauksen toiminnasta yms. Ja ennen vian etsintää ne koodit kunnon lukijalla/ohjelmalla on hyvä tsekata, kuten jo mainittiin.
Comment
-
-
Täällä myös havaittu heikohkoa lämmitystehoa nyt kovilla pakkasilla, kesällä vaihdettu kiertovesipumppu ja termari MUTTA ne on mallia motonet, ei alkuperäisiä (tästä oli joku vanha ketju jossa moitittiin tarviketermostaatteja). Lämmöt nousi motarilla noin 80°, en osaa sanoa onko se N53:lle liian vähän. Aiempina talvina lämpöä kyllä piisas hyvin joten mahdollisesti toi termari voi olla syypäänä jos lämpöjen pitäisi nousta korkeammiksi. Sen verran detailina että tein ilmauksen uusiksi (koska en aiemmin huomannut että valoista pitää olla parkit päällä prosessin aikana) mutta en ole sen jälkeen katsonut mihin lämmöt nousee.
Comment
-
-
Jos ei nouse lämmöt yli 80°C niin ei se kyllä normaalilta kuulosta: https://bimmerprofs.com/thermal-mana...eries-engines/E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by will3 View PostTäällä myös havaittu heikohkoa lämmitystehoa nyt kovilla pakkasilla, kesällä vaihdettu kiertovesipumppu ja termari MUTTA ne on mallia motonet, ei alkuperäisiä (tästä oli joku vanha ketju jossa moitittiin tarviketermostaatteja). Lämmöt nousi motarilla noin 80°, en osaa sanoa onko se N53:lle liian vähän. Aiempina talvina lämpöä kyllä piisas hyvin joten mahdollisesti toi termari voi olla syypäänä jos lämpöjen pitäisi nousta korkeammiksi. Sen verran detailina että tein ilmauksen uusiksi (koska en aiemmin huomannut että valoista pitää olla parkit päällä prosessin aikana) mutta en ole sen jälkeen katsonut mihin lämmöt nousee.
Comment
-
-
Koitin tuota salavalikkoa saada esille, että olisin lämmöt katsonut. Ei mennyt eteen päin sen lock on jutun jälkeen. Koodi muka väärä. Vien auton pajalle bemari tietäjälle, kuhan ajan saan sinne. Inpalla kahtoo missä vika. Mulla on vaihettu mahler/behr termari, joten tuskin siinä vikaa ainakaan on.
Comment
-
-
Originally posted by will3 View Post
ISTA sanoo että pumpun sähkönsyöttö katkeaa muuten ennen kuin ilmausprosessi on valmistunut. Ja tietenkin kyse siis auton omalla sähköisellä vesipumpulla suoritettavasta ilmauksesta.
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Baijerilainen525 View PostMulla on vaihettu mahler/behr termari, joten tuskin siinä vikaa ainakaan on.
Comment
-
Comment