Announcement

Collapse
No announcement yet.

Puhaltimen manuaalitoiminto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baijerilainen525
    Bimmer Rookie
    • Nov 2017
    • 103
    • Lieksa

    Puhaltimen manuaalitoiminto

    Toimiiko muiden bemareissa tuo manuaalinen puhaltimen säätö silleen, ettet voi valita kaikkia kolmea toimintoa yhtäaikaa? Eli lasille, keskisuulakkeet ja jaloille. Mun autossa tuo kuskinpuolen namiska antaa valita vain keskelle- jaloille ( sit ei puhalla ikkunalle kuskin puolelta) tuulilasille pelkästään tai keskelle pelkästään. Vänkärin puolelle puhaltaa kyllä lasille keskelle- jaloille asetuksella. Auto on 525i e61 lci. Tuo automatiikka on niin surkea, ei puhalla lämmintä näin pakkaskeleillä!
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Vantaa

    #2
    Jos IHKA high versio automaatti-ilmastoinnista, niin kyllä pitäisi pystyä joka tuutista tulemaan.Click image for larger version

Name:	61409-cold-air-vents-hot-air-defrost-imag0017.jpg
Views:	152
Size:	126.9 KB
ID:	5494399
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1827
      • Kotona/Poissa

      #3
      Originally posted by Baijerilainen525 View Post
      Toimiiko muiden bemareissa tuo manuaalinen puhaltimen säätö silleen, ettet voi valita kaikkia kolmea toimintoa yhtäaikaa? Eli lasille, keskisuulakkeet ja jaloille. Mun autossa tuo kuskinpuolen namiska antaa valita vain keskelle- jaloille ( sit ei puhalla ikkunalle kuskin puolelta) tuulilasille pelkästään tai keskelle pelkästään. Vänkärin puolelle puhaltaa kyllä lasille keskelle- jaloille asetuksella. Auto on 525i e61 lci. Tuo automatiikka on niin surkea, ei puhalla lämmintä näin pakkaskeleillä!
      Jaa, itse taas ihastellut mite lämmin auto tämä on ja kuinka hyvin automatiikka toimiikaan, ei juuri tartte säätöjen kanssa pelata.

      Kun haluat nimenomaan säätää ilmansuuntausta käsin, onko ongelma ilman suuntauksessa ja ikkunoiden huurtumisessa, vai lämmön puutteesta?
      Ilman suuntauksen muuttaminen ei tuo sen enempää lisää lämpöä, sullon joku muu hässäkkä siellä. Termostaatti?

      Kokeile eri intensiteettejä.

      Mulla olevat asetukset joihin ei juuri oo tarvinnut koskea: (Joskus liikkeelle lähtiessä huurteenpoisto päälle hetkeksi)

      Lämpötilapyynti +22 kummallakin puolella
      Täys Auto asennossa
      Sisäilman kierto Aut
      Intesiteetti on kesät talvet keskimmäisessä asennossa. Intensive on vähän liian agressiivinen, ja sit se hiljaisin on taas vähän vaimea


      Laita bluutuut lukija OBD porttiin ja tarkista jäähdytysnesteen lämpö lämpimästä koneesta
      Last edited by Havis; 08-02-2024, 18:48.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Baijerilainen525
        Bimmer Rookie
        • Nov 2017
        • 103
        • Lieksa

        #4
        Termostaatti juuri vaihdettu. Ei vaan kabiini lämpiä vaikka pyynti on täysillä, eli 26.
        Voiko viallinen etuvastus (siili) tehä tuota? Puhaltimen moottori pitää sirisevää ääntä kovalla pakkasella.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8221
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by Baijerilainen525 View Post
          Termostaatti juuri vaihdettu. Ei vaan kabiini lämpiä vaikka pyynti on täysillä, eli 26.
          Voiko viallinen etuvastus (siili) tehä tuota? Puhaltimen moottori pitää sirisevää ääntä kovalla pakkasella.
          Oliskohan sinne joku laittanut jäähdyttimen paikkausainetta -> lämppärin kenno tukossa?
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Vantaa

            #6
            Taitaa vika olla jossain muualla kuin ilmastoinnin logiikassa. Vesiventtiili? Piuhan päähän ja vikakoodit lukuun myös.
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9867
              • KVLA

              #7
              Ihan mielenkiinnosta kysäisen, että paljonko ne moottorin lämmöt on nyt termarin vaihdon jälkeen? Jos tuosta termarin vaihdosta huolimatta lämmöt ei nouse, niin silloin ei mitkään taikatemput auta. Jos lämmöt sitten onkin normaalissa, niin sitten sitä vikaa voi alkaa etsiä itse lämmitysjärjestelmästä. Kiertovesipumpusta, vesiventtiilistä, ihkasta ja sen ohjauksen toiminnasta yms. Ja ennen vian etsintää ne koodit kunnon lukijalla/ohjelmalla on hyvä tsekata, kuten jo mainittiin.

              Comment

              • will3
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 34
                • Hyvinkää

                #8
                Täällä myös havaittu heikohkoa lämmitystehoa nyt kovilla pakkasilla, kesällä vaihdettu kiertovesipumppu ja termari MUTTA ne on mallia motonet, ei alkuperäisiä (tästä oli joku vanha ketju jossa moitittiin tarviketermostaatteja). Lämmöt nousi motarilla noin 80°, en osaa sanoa onko se N53:lle liian vähän. Aiempina talvina lämpöä kyllä piisas hyvin joten mahdollisesti toi termari voi olla syypäänä jos lämpöjen pitäisi nousta korkeammiksi. Sen verran detailina että tein ilmauksen uusiksi (koska en aiemmin huomannut että valoista pitää olla parkit päällä prosessin aikana) mutta en ole sen jälkeen katsonut mihin lämmöt nousee.

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7328
                  • Oulu

                  #9
                  Jos ei nouse lämmöt yli 80°C niin ei se kyllä normaalilta kuulosta: https://bimmerprofs.com/thermal-mana...eries-engines/
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16245
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by will3 View Post
                    Täällä myös havaittu heikohkoa lämmitystehoa nyt kovilla pakkasilla, kesällä vaihdettu kiertovesipumppu ja termari MUTTA ne on mallia motonet, ei alkuperäisiä (tästä oli joku vanha ketju jossa moitittiin tarviketermostaatteja). Lämmöt nousi motarilla noin 80°, en osaa sanoa onko se N53:lle liian vähän. Aiempina talvina lämpöä kyllä piisas hyvin joten mahdollisesti toi termari voi olla syypäänä jos lämpöjen pitäisi nousta korkeammiksi. Sen verran detailina että tein ilmauksen uusiksi (koska en aiemmin huomannut että valoista pitää olla parkit päällä prosessin aikana) mutta en ole sen jälkeen katsonut mihin lämmöt nousee.
                    Kerro tyhmälle miten valot liittyy ilmaukseen ?

                    Comment

                    • will3
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2011
                      • 34
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Originally posted by jr66 View Post

                      Kerro tyhmälle miten valot liittyy ilmaukseen ?
                      ISTA sanoo että pumpun sähkönsyöttö katkeaa muuten ennen kuin ilmausprosessi on valmistunut. Ja tietenkin kyse siis auton omalla sähköisellä vesipumpulla suoritettavasta ilmauksesta.
                      Attached Files

                      Comment

                      • Baijerilainen525
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2017
                        • 103
                        • Lieksa

                        #12
                        Koitin tuota salavalikkoa saada esille, että olisin lämmöt katsonut. Ei mennyt eteen päin sen lock on jutun jälkeen. Koodi muka väärä. Vien auton pajalle bemari tietäjälle, kuhan ajan saan sinne. Inpalla kahtoo missä vika. Mulla on vaihettu mahler/behr termari, joten tuskin siinä vikaa ainakaan on.

                        Comment

                        • Havis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1827
                          • Kotona/Poissa

                          #13
                          Originally posted by will3 View Post

                          ISTA sanoo että pumpun sähkönsyöttö katkeaa muuten ennen kuin ilmausprosessi on valmistunut. Ja tietenkin kyse siis auton omalla sähköisellä vesipumpulla suoritettavasta ilmauksesta.
                          Low beam on lähivalot, ei parkit, jos kirjaimellisesti tulkitaan.
                          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                          E60 523iA -08

                          Comment

                          • will3
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2011
                            • 34
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by Havis View Post

                            Low beam on lähivalot, ei parkit, jos kirjaimellisesti tulkitaan.
                            Eli ketuiks meni edelleen, kyllä se parkkien kanssakin pulputti sen kymmenen minuuttia. No täytyy varmaan tehdä varoiksi vielä pari kertaa.

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 9867
                              • KVLA

                              #15
                              Originally posted by Baijerilainen525 View Post
                              Mulla on vaihettu mahler/behr termari, joten tuskin siinä vikaa ainakaan on.
                              Jopa merkkiliikkeestä ostettu termari on saattanut olla rikki jo valmiiksi (diisel malliin tosin), joten ei tuo mikään satavarma asia vielä ole. Epätodennäköistä, mutta kuitenkin mahdollista.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎