Announcement

Collapse
No announcement yet.

H&R -35mm jouset ja nelipyöräsuuntaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ViljamiH
    Bimmer Rookie
    • Dec 2023
    • 73
    • Joroinen

    #16
    Mitkä olis hyvät camber säädöt tohon? Esim jos eteen saa -1.30 ja taakse -2.00 niin onko ok? Vai pitääkö edessä ja takana olla lähes sama lukema..

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16447
      • Asikkala

      #17
      Originally posted by ViljamiH View Post
      Mitkä olis hyvät camber säädöt tohon? Esim jos eteen saa -1.30 ja taakse -2.00 niin onko ok? Vai pitääkö edessä ja takana olla lähes sama lukema..
      Kadulle edessä aivan liikaa, radalle aivan liian vähän. Vakiokulmat olis ehkä ok.

      Comment

      • ViljamiH
        Bimmer Rookie
        • Dec 2023
        • 73
        • Joroinen

        #18
        Originally posted by jr66 View Post

        Kadulle edessä aivan liikaa, radalle aivan liian vähän. Vakiokulmat olis ehkä ok.
        Harmi kun ei saa vakiokulmia madallusjousilla ellen hommaa jostain säädettävät yläpäät. Onko niin justiinsa vai kannattaako suosiolla laittaa ne säädettävät yläpäät tai kokonaan uusi alustasarja

        Comment

        • ErkkiE
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 608
          • Espoon haja-asutus

          #19
          Ei se alustasarjan valmistaja siihen vaikuta, vaan madalluksen määrä. Edessä kun ei ole camberin itsenäistä säätöä, vaan etupää vakiona säädetään vain raidetangoista eli siinä muuttuu auraus ja geometrian kautta hiukan camber. Vakiokorkuinen traktori, niin sitten saa vakiokulmat vakio-osilla. Madallettuun pitää tehdä säätövaraa. Edessä ja takana ei tarvi olla samat camberit, ei ole vakionakaan.

          E

          Comment

          • Rattiukko
            BTCF Member
            • Nov 2022
            • 577
            • Uusimaa

            #20
            Omassa autossa oli jonkun verran varaa iskarin yläpäässä ainakin edessä laittaa iskaria eri kohtaan, yläpään laakerin kiinnityksen pultin reiät. Paljonko se vaikuttaa niin ei hajua.
            Last edited by Rattiukko; 12-06-2024, 21:41.

            Comment

            • Jarger
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 3811
              • Finnland

              #21
              Jos haluatte että pysyy säädöt hyvinä niin suosittelen kasausta tervalla, siis ei millään spray -moisella vaan ihan purkkitavaralla. Ei takuulla ruostu kiinni. Sama toki nivelien ym kanssa.
              Kotelo-tai alustansuoja kans menee kierteiden osissa jotka jää piiloon, mutta ei tietenkään ihan saman tason tavaraa ole kestävyydeltään.
              Negatiiviset kauppakokemukset:
              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

              Comment

              • ErkkiE
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 608
                • Espoon haja-asutus

                #22
                Originally posted by Rattiukko View Post
                Omassa autossa oli jonkun verran varaa iskarin yläpäässä ainakin edessä laittaa iskaria eri kohtaan, yläpään laakerin kiinnityksen pultin reiät. Paljonko se vaikuttaa niin ei hajua.
                Jos siellä on se yläpään ohjuritappi paikallaan, niin säätövaraa ei ole käytännössä ollenkaan. Jos ne poistaa, niin sitä on hiukan vakiopultinrei'issä. Suuruusluokkaa muutamia millejä, niin jotain ehkä max puolen asteen luokkaa?

                E

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16447
                  • Asikkala

                  #23
                  Originally posted by Jarger View Post
                  Jos haluatte että pysyy säädöt hyvinä niin suosittelen kasausta tervalla, siis ei millään spray -moisella vaan ihan purkkitavaralla. Ei takuulla ruostu kiinni. Sama toki nivelien ym kanssa.
                  Kotelo-tai alustansuoja kans menee kierteiden osissa jotka jää piiloon, mutta ei tietenkään ihan saman tason tavaraa ole kestävyydeltään.
                  Tämä terva on ehkä ok mutta missä olen siihen törmännyt niin on ruiskittu huolella (liikaa) eli spray, varsinkin pyöränpulteissa tuntuu olevan suosittua, liian suosittua...

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 3811
                    • Finnland

                    #24
                    Originally posted by jr66 View Post

                    Tämä terva on ehkä ok mutta missä olen siihen törmännyt niin on ruiskittu huolella (liikaa) eli spray, varsinkin pyöränpulteissa tuntuu olevan suosittua, liian suosittua...
                    Ei kai periaatteessa pyöränpultti edes tarvitse juuri mitään, kuparitahnaa tippa, tai miksi ei tervaakin.. mutta ei ne ruostu. Kiristysarvot pyöränpulteille ilmoitetaan kuivana käsittääkseni. Jos niitä varsinaisesti alkaa öjyämään, niin ei kyllä tohdi ilmoitettuun momenttiin vetää. Pienelläkin voitelutipalla oon suosiolla pudottanut momenttia hiukan, ei ne kuitenkaan irti lähde kunhan jälkikiristykset muistaa.
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎