Mitkä olis hyvät camber säädöt tohon? Esim jos eteen saa -1.30 ja taakse -2.00 niin onko ok? Vai pitääkö edessä ja takana olla lähes sama lukema..
H&R -35mm jouset ja nelipyöräsuuntaus
Collapse
X
-
-
Harmi kun ei saa vakiokulmia madallusjousilla ellen hommaa jostain säädettävät yläpäät. Onko niin justiinsa vai kannattaako suosiolla laittaa ne säädettävät yläpäät tai kokonaan uusi alustasarjaOriginally posted by jr66 View Post
Kadulle edessä aivan liikaa, radalle aivan liian vähän. Vakiokulmat olis ehkä ok.
Comment
-
Ei se alustasarjan valmistaja siihen vaikuta, vaan madalluksen määrä. Edessä kun ei ole camberin itsenäistä säätöä, vaan etupää vakiona säädetään vain raidetangoista eli siinä muuttuu auraus ja geometrian kautta hiukan camber. Vakiokorkuinen traktori, niin sitten saa vakiokulmat vakio-osilla. Madallettuun pitää tehdä säätövaraa. Edessä ja takana ei tarvi olla samat camberit, ei ole vakionakaan.
E
Comment
-
Jos haluatte että pysyy säädöt hyvinä niin suosittelen kasausta tervalla, siis ei millään spray -moisella vaan ihan purkkitavaralla. Ei takuulla ruostu kiinni. Sama toki nivelien ym kanssa.
Kotelo-tai alustansuoja kans menee kierteiden osissa jotka jää piiloon, mutta ei tietenkään ihan saman tason tavaraa ole kestävyydeltään.
Comment
-
Jos siellä on se yläpään ohjuritappi paikallaan, niin säätövaraa ei ole käytännössä ollenkaan. Jos ne poistaa, niin sitä on hiukan vakiopultinrei'issä. Suuruusluokkaa muutamia millejä, niin jotain ehkä max puolen asteen luokkaa?Originally posted by Rattiukko View PostOmassa autossa oli jonkun verran varaa iskarin yläpäässä ainakin edessä laittaa iskaria eri kohtaan, yläpään laakerin kiinnityksen pultin reiät. Paljonko se vaikuttaa niin ei hajua.
E
Comment
-
Tämä terva on ehkä ok mutta missä olen siihen törmännyt niin on ruiskittu huolella (liikaa) eli spray, varsinkin pyöränpulteissa tuntuu olevan suosittua, liian suosittua...Originally posted by Jarger View PostJos haluatte että pysyy säädöt hyvinä niin suosittelen kasausta tervalla, siis ei millään spray -moisella vaan ihan purkkitavaralla. Ei takuulla ruostu kiinni. Sama toki nivelien ym kanssa.
Kotelo-tai alustansuoja kans menee kierteiden osissa jotka jää piiloon, mutta ei tietenkään ihan saman tason tavaraa ole kestävyydeltään.
👍 1Comment
-
Ei kai periaatteessa pyöränpultti edes tarvitse juuri mitään, kuparitahnaa tippa, tai miksi ei tervaakin.. mutta ei ne ruostu. Kiristysarvot pyöränpulteille ilmoitetaan kuivana käsittääkseni. Jos niitä varsinaisesti alkaa öjyämään, niin ei kyllä tohdi ilmoitettuun momenttiin vetää. Pienelläkin voitelutipalla oon suosiolla pudottanut momenttia hiukan, ei ne kuitenkaan irti lähde kunhan jälkikiristykset muistaa.Originally posted by jr66 View Post
Tämä terva on ehkä ok mutta missä olen siihen törmännyt niin on ruiskittu huolella (liikaa) eli spray, varsinkin pyöränpulteissa tuntuu olevan suosittua, liian suosittua...
Comment
Comment