Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 lci sähkövika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mntins
    Newbiemmer
    • Dec 2024
    • 13
    • Kanta-Häme

    e61 lci sähkövika

    bmw e61 lci 2008 ongelma: Ongelmat on se että ccc ilmoittaa high battery dischargea. Ja ajovalot pomppivat ylös ja alas jarrua painaessa ajaessa, ei parkissa (autossa xenonit). Auto ei suostu menemään lepotilaan pariin tuntiin, kun auton lukitsee se syö akkua jonkun verran ja sitten lopettaa syömisen. Sitten olen tarkastanut auton takaata olevat ilmapussien säätösensorit ja niissä ei mitään vikaa (onko auton edessä ajovalojen säätösensoreita ei ainakaan kuskinpuolella).
    Sitten itse outouteen, kun auton lukitsee kestää noin 10 minuuttia ja alkaa mankassa oleva levy pyörimään, autossa menee vaihdekepin valot päälle ja start stop nappulan valot päälle. auton ulkopuolella välillä menee sivupeilien valot päälle. autosta kuuluu ainakun se itse sammuttaa noi vaihdekepin valot päältä taikka ulkoota sivupeilien valot pois, kuuluu laturista surinaa ja sitten n 5 sec päästä kuuluu kovempi surina joka kestää noin 2 sekunnin ajan ja sitten turbossa oleva vipu liikahtaa ja kuuluu jonkin sortin kolahdus/humahdus ja sen jälkeen auto sammuttaa valot. Ja tämä asia toistuu useamman kerran. Olen myös laturin testannut ja lataa noin 14.6v

    Auto on vanha saksalainen poliisiauto. Autossa on 2 akkua ja olen irroittanut vara-akun ja kokeillut että aiheuttaako tämä vian, mutta vähän tuntuu että sillä toisella akulla ei ole autossa minkäännäköistä tarkoitusta kun auto ajaa ihan normaalisti ilman sitä, mutta vara-akun poistaminen ei vaikuttanut mitenkään tuohon akun syöntiin taikka valoihin. Auton peräkontissa on läjä johtoja jotka ovat leikattu uskoisin että nämä ovat vanhoja johtoja poliisiautosta (laitoin kuvan niistä)

    Itse veikkaisin vian syyksi laturia mutta vaikea uskoa. Voiko vikana olla akun läpivienti? ja mistä kohin läpivienti alkaa autoa ja mihin kaikkialle se vie?
    Attached Files
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2276
    • Vantaa

    #2
    Vikakoodit lukuun. Jokin ohjainlaite voi sekoilla.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • mntins
      Newbiemmer
      • Dec 2024
      • 13
      • Kanta-Häme

      #3
      Originally posted by VilleP View Post
      Vikakoodit lukuun. Jokin ohjainlaite voi sekoilla.
      olen käyttänyt vikakoodien luvussa tässä lähiaikoina ja antanut vain light modulesta 9cc2 No Hardware Cable to szl.

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2276
        • Vantaa

        #4
        Luettiinko koodit inpalla/istalla?
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • mntins
          Newbiemmer
          • Dec 2024
          • 13
          • Kanta-Häme

          #5
          en ole en omista voisin käyttää koodienluvussa osaavalla mekaanikolla.

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2276
            • Vantaa

            #6
            Kannattaa lukea yllä olevilla ohjelmistoilla. Yleismalliset ei pääse välttämättä kaikkiin ohjainlaitteisiin kiinni, eikä näytä kaikkia koodeja, ja jos näyttävät, ovat siansaksaa.
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • mntins
              Newbiemmer
              • Dec 2024
              • 13
              • Kanta-Häme

              #7
              Okei päivittelen sitten tänne kun saan jommallakummalla noista koodit luettua.

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2276
                • Vantaa

                #8
                Tuo 9cc2 koodi äkkiseltään googletettuna viittaa ajovalojen automaattisen korkeuden säädön ongelmaan. Siellä on kyllä etuakselilla säätö tanko ja potentiometri. Jos ei ole, niin siinä ainakin yksi ongelma.
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • mntins
                  Newbiemmer
                  • Dec 2024
                  • 13
                  • Kanta-Häme

                  #9
                  Originally posted by VilleP View Post
                  Tuo 9cc2 koodi äkkiseltään googletettuna viittaa ajovalojen automaattisen korkeuden säädön ongelmaan. Siellä on kyllä etuakselilla säätö tanko ja potentiometri. Jos ei ole, niin siinä ainakin yksi ongelma.
                  Okei kiitos tiedosta.

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2747
                    • Tampere

                    #10
                    ​Arvuuttelemalla taustasyynä saattaisi olla vikaantunut KBM-ohjainlaite tai CCC-yksikkö, mutta objektiivisempaa on mitata lepovirrankulutusta (nk. vuotovirran mittaus) virtamittarila ja sytemaattisesti kytkeä auton ohjainlaitteita pois käytöstä joko ohjainlaitteen liittimen tai siihen liittyviä sulakkeita irroittamalla, kunnes lepovirrankulutus virtojen poiskytkemisen jälkeen (kts. oheinen kuva auton nukahtamisajoista virrankulutuksineen) on normaalitasolla 60 min. yhtäjaksoisen seurannan jälkeen ja poikkeavan lepovirankulutuksen aiheuttaja siten paikannettu. Mittauksen aikana ovet lukittu ja kontti auki (kontin lukko asetettu ruuvimeisselillä kiinni-asentoon). Mittaus kysyy kärsivällisyyttä, mutta elämä on.

                    Click image for larger version  Name:	E61_sleeping.jpg Views:	0 Size:	53.0 KB ID:	5524486
                    Last edited by JaniLap; 18-03-2025, 00:47.
                    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • mntins
                      Newbiemmer
                      • Dec 2024
                      • 13
                      • Kanta-Häme

                      #11
                      Originally posted by JaniLap View Post
                      ​Arvuuttelemalla taustasyynä saattaisi olla vikaantunut KBM-ohjainlaite tai CCC-yksikkö, mutta objektiivisempaa on mitata lepovirrankulutusta (nk. vuotovirran mittaus) virtamittarila ja sytemaattisesti kytkeä auton ohjainlaitteita pois käytöstä joko ohjainlaitteen liittimen tai siihen liittyviä sulakkeita irroittamalla, kunnes lepovirrankulutus virtojen poiskytkemisen jälkeen (kts. oheinen kuva auton nukahtamisajoista virrankulutuksineen) on normaalitasolla 60 min. yhtäjaksoisen seurannan jälkeen ja poikkeavan lepovirankulutuksen aiheuttaja siten paikannettu. Mittauksen aikana ovet lukittu ja kontti auki (kontin lukko asetettu ruuvimeisselillä kiinni-asentoon). Mittaus kysyy kärsivällisyyttä, mutta elämä on.

                      Click image for larger version Name:	E61_sleeping.jpg Views:	0 Size:	53.0 KB ID:	5524486
                      Okei kiitoksia paljon tästä huomenna aijon kokeilla tuota sulakkeiden poistoa jos sattuisi vaikka syy löytymään.

                      Comment

                      • mntins
                        Newbiemmer
                        • Dec 2024
                        • 13
                        • Kanta-Häme

                        #12
                        Originally posted by JaniLap View Post
                        ​Arvuuttelemalla taustasyynä saattaisi olla vikaantunut KBM-ohjainlaite tai CCC-yksikkö, mutta objektiivisempaa on mitata lepovirrankulutusta (nk. vuotovirran mittaus) virtamittarila ja sytemaattisesti kytkeä auton ohjainlaitteita pois käytöstä joko ohjainlaitteen liittimen tai siihen liittyviä sulakkeita irroittamalla, kunnes lepovirrankulutus virtojen poiskytkemisen jälkeen (kts. oheinen kuva auton nukahtamisajoista virrankulutuksineen) on normaalitasolla 60 min. yhtäjaksoisen seurannan jälkeen ja poikkeavan lepovirankulutuksen aiheuttaja siten paikannettu. Mittauksen aikana ovet lukittu ja kontti auki (kontin lukko asetettu ruuvimeisselillä kiinni-asentoon). Mittaus kysyy kärsivällisyyttä, mutta elämä on.

                        Click image for larger version Name:	E61_sleeping.jpg Views:	0 Size:	53.0 KB ID:	5524486
                        Hei kokeilin ccc-yksikön sulakkeenpoistoa (sulake nro 18) ja auto ei herännyt turhanpäiväisesti. Kokeilin myös ajaa vähän hämärämmällä ilman sitä sulaketta niin autossa valot eivät enään pomppineet. Voiko vika siis olla viallinen ccc-yksikkö? Mites noitten yksikoitten vaihdon kanssa? pitääkö se koodata lukemaan autoa?

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2747
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by mntins View Post
                          Voiko vika siis olla viallinen ccc-yksikkö? Mites noitten yksikoitten vaihdon kanssa? pitääkö se koodata lukemaan autoa?
                          Kyseessä on suhteellisen yleinen vikakohde, joka kuvattuja oireita aiheuttaa. Siksi tarjosin sitä kandidaatiksi edellä jo arvailuvaiheessa, mutta nyt olet sen varmistanut asianmukaisesti. Vanhan laitteen voi korjata jolloin sitä ei tarvitse koodata uudelleen, ja jos vaihtaa valmiiksi kunnostettuun, niin silloin on koko laite koodattava autoon. Näissä voin tarvittaessa auttaa.
                          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • mntins
                            Newbiemmer
                            • Dec 2024
                            • 13
                            • Kanta-Häme

                            #14
                            Originally posted by JaniLap View Post

                            Kyseessä on suhteellisen yleinen vikakohde, joka kuvattuja oireita aiheuttaa. Siksi tarjosin sitä kandidaatiksi edellä jo arvailuvaiheessa, mutta nyt olet sen varmistanut asianmukaisesti. Vanhan laitteen voi korjata jolloin sitä ei tarvitse koodata uudelleen, ja jos vaihtaa valmiiksi kunnostettuun, niin silloin on koko laite koodattava autoon. Näissä voin tarvittaessa auttaa.
                            Okei kiitoksia tosi paljon! Ja olen sinuun yhteydessä yksityisviestillä, kun olen hommannut uuden yksikön.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎