bmw e61 lci 2008 ongelma: Ongelmat on se että ccc ilmoittaa high battery dischargea. Ja ajovalot pomppivat ylös ja alas jarrua painaessa ajaessa, ei parkissa (autossa xenonit). Auto ei suostu menemään lepotilaan pariin tuntiin, kun auton lukitsee se syö akkua jonkun verran ja sitten lopettaa syömisen. Sitten olen tarkastanut auton takaata olevat ilmapussien säätösensorit ja niissä ei mitään vikaa (onko auton edessä ajovalojen säätösensoreita ei ainakaan kuskinpuolella).
Sitten itse outouteen, kun auton lukitsee kestää noin 10 minuuttia ja alkaa mankassa oleva levy pyörimään, autossa menee vaihdekepin valot päälle ja start stop nappulan valot päälle. auton ulkopuolella välillä menee sivupeilien valot päälle. autosta kuuluu ainakun se itse sammuttaa noi vaihdekepin valot päältä taikka ulkoota sivupeilien valot pois, kuuluu laturista surinaa ja sitten n 5 sec päästä kuuluu kovempi surina joka kestää noin 2 sekunnin ajan ja sitten turbossa oleva vipu liikahtaa ja kuuluu jonkin sortin kolahdus/humahdus ja sen jälkeen auto sammuttaa valot. Ja tämä asia toistuu useamman kerran. Olen myös laturin testannut ja lataa noin 14.6v
Auto on vanha saksalainen poliisiauto. Autossa on 2 akkua ja olen irroittanut vara-akun ja kokeillut että aiheuttaako tämä vian, mutta vähän tuntuu että sillä toisella akulla ei ole autossa minkäännäköistä tarkoitusta kun auto ajaa ihan normaalisti ilman sitä, mutta vara-akun poistaminen ei vaikuttanut mitenkään tuohon akun syöntiin taikka valoihin. Auton peräkontissa on läjä johtoja jotka ovat leikattu uskoisin että nämä ovat vanhoja johtoja poliisiautosta (laitoin kuvan niistä)
Itse veikkaisin vian syyksi laturia mutta vaikea uskoa. Voiko vikana olla akun läpivienti? ja mistä kohin läpivienti alkaa autoa ja mihin kaikkialle se vie?
Sitten itse outouteen, kun auton lukitsee kestää noin 10 minuuttia ja alkaa mankassa oleva levy pyörimään, autossa menee vaihdekepin valot päälle ja start stop nappulan valot päälle. auton ulkopuolella välillä menee sivupeilien valot päälle. autosta kuuluu ainakun se itse sammuttaa noi vaihdekepin valot päältä taikka ulkoota sivupeilien valot pois, kuuluu laturista surinaa ja sitten n 5 sec päästä kuuluu kovempi surina joka kestää noin 2 sekunnin ajan ja sitten turbossa oleva vipu liikahtaa ja kuuluu jonkin sortin kolahdus/humahdus ja sen jälkeen auto sammuttaa valot. Ja tämä asia toistuu useamman kerran. Olen myös laturin testannut ja lataa noin 14.6v
Auto on vanha saksalainen poliisiauto. Autossa on 2 akkua ja olen irroittanut vara-akun ja kokeillut että aiheuttaako tämä vian, mutta vähän tuntuu että sillä toisella akulla ei ole autossa minkäännäköistä tarkoitusta kun auto ajaa ihan normaalisti ilman sitä, mutta vara-akun poistaminen ei vaikuttanut mitenkään tuohon akun syöntiin taikka valoihin. Auton peräkontissa on läjä johtoja jotka ovat leikattu uskoisin että nämä ovat vanhoja johtoja poliisiautosta (laitoin kuvan niistä)
Itse veikkaisin vian syyksi laturia mutta vaikea uskoa. Voiko vikana olla akun läpivienti? ja mistä kohin läpivienti alkaa autoa ja mihin kaikkialle se vie?
Comment