E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • okkraj
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Oliko tällä I-kappaleen pituudella jokin vaatimus?
    Ei mitään varsinaista vaatimusta, ne letkut ylettyvät toisiinsa kiinni, mutta onhan sen kappaleen joku ~5cm pitkä oltava jotta saa klemmarin molempiin letkuihin. Mun "hajukuusi"-kaupasta ostamassa I-kappaleessa jäi vain sellainen parin millin "laippa" letkujen väliin kun työnsi letkut perille asti.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Pitää mennä huomenna käymään Keravan hydromarketissa. Eiköhän sieltä löydy tarvittavat materiaalit. Tosiaankin, miksi ihmeessä poistamaan tuota ylimääräistä sinisellä kuvattua letkunpätkää ja tuhoamaan alkuperäistä systeemiä? Senhän voi myös tukkia ja ennalleen palautus on tarvittaessa helppoa? Eiköhän hydromarketista löydy sitä varten myös asianmukainen tulppa.

    Eli ne (punaisella merkityt) liitettävät letkut menee siis suoralla, ulkohalkaisijaltaan 19mm I-kappaleella yhteen. Oliko tällä I-kappaleen pituudella jokin vaatimus?

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by okkraj View Post
    Mä tulppasin ton sinisen letkun ~22mm pultilla ja parilla klemmarilla eikä auto ainakaan viime talvena siitä hajonnut ja systeemi on helppo palauttaa originaaliksi...

    Olisin kyllä varmaan ottanut letkun pois mutta tuollaista, 25mm karaa ei löytynyt fixus eikä autoasi myymälöistä, joten loppui mielenkiinto metsästää sellaista. Tarviiko niiden orkkis klemmarien irroitukseen dremelin vai millä ilveellä ne saa irti siten että letkut jäisi ehjäksi ja normi mittaisiksi (kunhan kyselen jos joskus tekisi homman loppuun asti)?
    Dremel / Rautasahanterä / suorahiomakone OHUELLA katkaisulaikalla jne jne.
    kunhan leikkaat puristetun klemmarin jollakin poikki LETKUA RIKKOMATTA.

    Letkukaroja turha kysellä hajukuusia myyvistä liikkeistä. Hydrauliikka / teollisuuden kunnossa pito yms. ammatti tarvikkeita myyvät liikkeet sieltä löytyy ao suorat letkukarat

    Leave a comment:


  • tarke
    replied
    Mistäs olette hankkineet siihen kaukosäätimeen paristoja ja oliko tyyriitä?

    Leave a comment:


  • okkraj
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    - Sinisellä merkitty letku poistetaan, ja T-kappale korvataan suoralla I-kappaleella. Toisaalta tuo avonaiseksi jäävän sinisellä nuolella merkityn letkunhan voi myös torpata jollain tukkoon? Eikös vaan?
    Mä tulppasin ton sinisen letkun ~22mm pultilla ja parilla klemmarilla eikä auto ainakaan viime talvena siitä hajonnut ja systeemi on helppo palauttaa originaaliksi...

    Olisin kyllä varmaan ottanut letkun pois mutta tuollaista, 25mm karaa ei löytynyt fixus eikä autoasi myymälöistä, joten loppui mielenkiinto metsästää sellaista. Tarviiko niiden orkkis klemmarien irroitukseen dremelin vai millä ilveellä ne saa irti siten että letkut jäisi ehjäksi ja normi mittaisiksi (kunhan kyselen jos joskus tekisi homman loppuun asti)?

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by Pendolino View Post
    Ajattelin väkertää tuon vastusviritelmän omaan 2007 525d LCI autoon. Tämä on varmaan tyhmä kysymys mutta pitääkö akun kengät irroittaa ennenkuin johdot katkoo ja alkaa tinailemaan?

    Järki sanois että kyllä, mutta toisaalta auto taitaa olla aika herkkä nuitten akkuasioitten kanssa niin aattelin kysästä.
    Ei tarvi,kunhan et käynnistä webastoa sillä välin kun johto on poikki.Menee lukkoon kolmen kerran jälkeen.

    Leave a comment:


  • Pendolino
    replied
    Ajattelin väkertää tuon vastusviritelmän omaan 2007 525d LCI autoon. Tämä on varmaan tyhmä kysymys mutta pitääkö akun kengät irroittaa ennenkuin johdot katkoo ja alkaa tinailemaan?

    Järki sanois että kyllä, mutta toisaalta auto taitaa olla aika herkkä nuitten akkuasioitten kanssa niin aattelin kysästä.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    webaston letkumuutos

    Originally posted by JKK View Post
    Edelliseen E61:seen tein pelkän tiivisteen poiston, ja kovilla pakkasilla ei aivan jaksanut sulattaa kaikkia ikkunoita. Joten onko tämä letkumuutos+vastus se paras vaihtoehto? Vai onko ero pelkkään tiivistekikkaan kuitenkaan olennainen?

    Tein oheisen kuvan. Onko kuvassa kaikki järki mukana?:

    - Punaisella ympyröidyt letkut yhteen (22-25mm/72mm suoralla letkukaralla)
    - Sinisellä merkitty letku poistetaan, ja T-kappale korvataan suoralla I-kappaleella. Toisaalta tuo avonaiseksi jäävän sinisellä nuolella merkityn letkunhan voi myös torpata jollain tukkoon? Eikös vaan?
    - Venttiilille tulevan liittimen napojen väliin 15-40 ohmin tehovastus.

    PARAS/toimivin muutos on tämä INLINE systeemi !!

    Nuo letkukaran koot kun vaihdat oikean kokoiseksi niin johan onnistuu !!
    - Punaisella ympyröidyt letkut 19mm letkukaralla yhteen.
    - Sinisellä merkityt letkut 25mm /72mm karalla yhteen.
    - Vesiventtiilin tilalle tehovastus 25W/47 ohmia

    Kuten olit huomannut käytännössä tuo pohjatiivisteen poisto ("amisviritys")
    ei toimi kun lämmityslaitteen kenno EI SAA kaikkea vesimäärää/tehoa käyttöönsä.

    Eli se (osa nro 7) vesiventtiilin tiivisteen poistolla on tehty 3 tieventtiiliksi jolloin moottorista tulevalla kuumalla vedellä on mahdollisuus ao. venttiilin kautta koneen vesipumpun voimalla kääntyä takaisin kiertoon menemättä koskaan lämmityslaitteen kennolle TÄYDELLÄ TEHOLLA/ MÄÄRÄLLÄ !!

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Luin taas kertaalleen ketjun läpi. En silti löytänyt vastausta että mikä webasto-"virityksistä" on nyt se parhaaksi todettu vaihtoehto. Edelliseen E61:seen tein pelkän tiivisteen poiston, ja kovilla pakkasilla ei aivan jaksanut sulattaa kaikkia ikkunoita. Joten onko tämä letkumuutos+vastus se paras vaihtoehto? Vai onko ero pelkkään tiivistekikkaan kuitenkaan olennainen?

    Tein oheisen kuvan. Onko kuvassa kaikki järki mukana?:

    - Punaisella ympyröidyt letkut yhteen (22-25mm/72mm suoralla letkukaralla)
    - Sinisellä merkitty letku poistetaan, ja T-kappale korvataan suoralla I-kappaleella. Toisaalta tuo avonaiseksi jäävän sinisellä nuolella merkityn letkunhan voi myös torpata jollain tukkoon? Eikös vaan?
    - Venttiilille tulevan liittimen napojen väliin 15-40 ohmin tehovastus.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Niinhän se vain lähti pöhisemään myös kaukosäätimen kautta.
    Hyvä ettei tullu *askaa myytyä ;-)

    Leave a comment:


  • zanta
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Ensinnäkin, kiitos! Voe helevetti että sitä on joskus tyhymä! On se vaan tunnustettava... Niinhän se vain lähti pöhisemään myös kaukosäätimen kautta.
    Emmiekään sitä heti tajunnu...

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by zanta View Post
    paina kerran niin että valo syttyy ja heti perään uudelleen niin että se alkaa vilkkumaan.
    Ensinnäkin, kiitos! Voe helevetti että sitä on joskus tyhymä! On se vaan tunnustettava... Niinhän se vain lähti pöhisemään myös kaukosäätimen kautta.

    Leave a comment:


  • zanta
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Osaako joku kertoa, onko olemassa kotikutoista menetelmää uudemmanmallisen orggiswebaston kaukosäätimen parittamiseen auton kanssa? Aamulla testasin auton webastoa (+7 astetta), eikä reagoinut mitenkään kaukosäätimen "ON"-buttonin painallukseen. Vihreä valo syttyi, ja parin sekunnin kuluttua sammui.

    iDriven kautta lähti kyllä komeasti pöhisemään. Kaukosäädin on siis se pienempi kaksinappinen.
    paina kerran niin että valo syttyy ja heti perään uudelleen niin että se alkaa vilkkumaan.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Osaako joku kertoa, onko olemassa kotikutoista menetelmää uudemmanmallisen orggiswebaston kaukosäätimen parittamiseen auton kanssa? Aamulla testasin auton webastoa (+7 astetta), eikä reagoinut mitenkään kaukosäätimen "ON"-buttonin painallukseen. Vihreä valo syttyi, ja parin sekunnin kuluttua sammui.

    iDriven kautta lähti kyllä komeasti pöhisemään. Kaukosäädin on siis se pienempi kaksinappinen.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by zonikom View Post
    Joo lukossa oli toki, ja lukot avattu moneen kertaan, aina uusien osien vaihtamisen jälkeen. Ohjelma taisi olla Autocom, tai joku sellanen.
    Onko autossa minkälainen akku? Ainakin mun seiskassa jos kerrankin sanoo charge battery,niin ei lähde weba käyntiin vasta kun tekemällä inpalla battery renevalin.

    Leave a comment:

Working...
X