Originally posted by JKK
View Post
E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys
Collapse
X
-
-
-
Pitää mennä huomenna käymään Keravan hydromarketissa. Eiköhän sieltä löydy tarvittavat materiaalit. Tosiaankin, miksi ihmeessä poistamaan tuota ylimääräistä sinisellä kuvattua letkunpätkää ja tuhoamaan alkuperäistä systeemiä? Senhän voi myös tukkia ja ennalleen palautus on tarvittaessa helppoa? Eiköhän hydromarketista löydy sitä varten myös asianmukainen tulppa.
Eli ne (punaisella merkityt) liitettävät letkut menee siis suoralla, ulkohalkaisijaltaan 19mm I-kappaleella yhteen. Oliko tällä I-kappaleen pituudella jokin vaatimus?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by okkraj View PostMä tulppasin ton sinisen letkun ~22mm pultilla ja parilla klemmarilla eikä auto ainakaan viime talvena siitä hajonnut ja systeemi on helppo palauttaa originaaliksi...
Olisin kyllä varmaan ottanut letkun pois mutta tuollaista, 25mm karaa ei löytynyt fixus eikä autoasi myymälöistä, joten loppui mielenkiinto metsästää sellaista. Tarviiko niiden orkkis klemmarien irroitukseen dremelin vai millä ilveellä ne saa irti siten että letkut jäisi ehjäksi ja normi mittaisiksi (kunhan kyselen jos joskus tekisi homman loppuun asti)?
kunhan leikkaat puristetun klemmarin jollakin poikki LETKUA RIKKOMATTA.
Letkukaroja turha kysellä hajukuusia myyvistä liikkeistä. Hydrauliikka / teollisuuden kunnossa pito yms. ammatti tarvikkeita myyvät liikkeet sieltä löytyy ao suorat letkukarat
Leave a comment:
-
-
Mistäs olette hankkineet siihen kaukosäätimeen paristoja ja oliko tyyriitä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JKK View Post- Sinisellä merkitty letku poistetaan, ja T-kappale korvataan suoralla I-kappaleella. Toisaalta tuo avonaiseksi jäävän sinisellä nuolella merkityn letkunhan voi myös torpata jollain tukkoon? Eikös vaan?
Olisin kyllä varmaan ottanut letkun pois mutta tuollaista, 25mm karaa ei löytynyt fixus eikä autoasi myymälöistä, joten loppui mielenkiinto metsästää sellaista. Tarviiko niiden orkkis klemmarien irroitukseen dremelin vai millä ilveellä ne saa irti siten että letkut jäisi ehjäksi ja normi mittaisiksi (kunhan kyselen jos joskus tekisi homman loppuun asti)?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pendolino View PostAjattelin väkertää tuon vastusviritelmän omaan 2007 525d LCI autoon. Tämä on varmaan tyhmä kysymys mutta pitääkö akun kengät irroittaa ennenkuin johdot katkoo ja alkaa tinailemaan?
Järki sanois että kyllä, mutta toisaalta auto taitaa olla aika herkkä nuitten akkuasioitten kanssa niin aattelin kysästä.
Leave a comment:
-
-
Ajattelin väkertää tuon vastusviritelmän omaan 2007 525d LCI autoon. Tämä on varmaan tyhmä kysymys mutta pitääkö akun kengät irroittaa ennenkuin johdot katkoo ja alkaa tinailemaan?
Järki sanois että kyllä, mutta toisaalta auto taitaa olla aika herkkä nuitten akkuasioitten kanssa niin aattelin kysästä.
Leave a comment:
-
-
webaston letkumuutos
Originally posted by JKK View PostEdelliseen E61:seen tein pelkän tiivisteen poiston, ja kovilla pakkasilla ei aivan jaksanut sulattaa kaikkia ikkunoita. Joten onko tämä letkumuutos+vastus se paras vaihtoehto? Vai onko ero pelkkään tiivistekikkaan kuitenkaan olennainen?
Tein oheisen kuvan. Onko kuvassa kaikki järki mukana?:
- Punaisella ympyröidyt letkut yhteen (22-25mm/72mm suoralla letkukaralla)
- Sinisellä merkitty letku poistetaan, ja T-kappale korvataan suoralla I-kappaleella. Toisaalta tuo avonaiseksi jäävän sinisellä nuolella merkityn letkunhan voi myös torpata jollain tukkoon? Eikös vaan?
- Venttiilille tulevan liittimen napojen väliin 15-40 ohmin tehovastus.
Nuo letkukaran koot kun vaihdat oikean kokoiseksi niin johan onnistuu !!
- Punaisella ympyröidyt letkut 19mm letkukaralla yhteen.
- Sinisellä merkityt letkut 25mm /72mm karalla yhteen.
- Vesiventtiilin tilalle tehovastus 25W/47 ohmia
Kuten olit huomannut käytännössä tuo pohjatiivisteen poisto ("amisviritys")
ei toimi kun lämmityslaitteen kenno EI SAA kaikkea vesimäärää/tehoa käyttöönsä.
Eli se (osa nro 7) vesiventtiilin tiivisteen poistolla on tehty 3 tieventtiiliksi jolloin moottorista tulevalla kuumalla vedellä on mahdollisuus ao. venttiilin kautta koneen vesipumpun voimalla kääntyä takaisin kiertoon menemättä koskaan lämmityslaitteen kennolle TÄYDELLÄ TEHOLLA/ MÄÄRÄLLÄ !!
Leave a comment:
-
-
Luin taas kertaalleen ketjun läpi. En silti löytänyt vastausta että mikä webasto-"virityksistä" on nyt se parhaaksi todettu vaihtoehto. Edelliseen E61:seen tein pelkän tiivisteen poiston, ja kovilla pakkasilla ei aivan jaksanut sulattaa kaikkia ikkunoita. Joten onko tämä letkumuutos+vastus se paras vaihtoehto? Vai onko ero pelkkään tiivistekikkaan kuitenkaan olennainen?
Tein oheisen kuvan. Onko kuvassa kaikki järki mukana?:
- Punaisella ympyröidyt letkut yhteen (22-25mm/72mm suoralla letkukaralla)
- Sinisellä merkitty letku poistetaan, ja T-kappale korvataan suoralla I-kappaleella. Toisaalta tuo avonaiseksi jäävän sinisellä nuolella merkityn letkunhan voi myös torpata jollain tukkoon? Eikös vaan?
- Venttiilille tulevan liittimen napojen väliin 15-40 ohmin tehovastus.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JKK View PostNiinhän se vain lähti pöhisemään myös kaukosäätimen kautta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zanta View Postpaina kerran niin että valo syttyy ja heti perään uudelleen niin että se alkaa vilkkumaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JKK View PostOsaako joku kertoa, onko olemassa kotikutoista menetelmää uudemmanmallisen orggiswebaston kaukosäätimen parittamiseen auton kanssa? Aamulla testasin auton webastoa (+7 astetta), eikä reagoinut mitenkään kaukosäätimen "ON"-buttonin painallukseen. Vihreä valo syttyi, ja parin sekunnin kuluttua sammui.
iDriven kautta lähti kyllä komeasti pöhisemään. Kaukosäädin on siis se pienempi kaksinappinen.
Leave a comment:
-
-
Osaako joku kertoa, onko olemassa kotikutoista menetelmää uudemmanmallisen orggiswebaston kaukosäätimen parittamiseen auton kanssa? Aamulla testasin auton webastoa (+7 astetta), eikä reagoinut mitenkään kaukosäätimen "ON"-buttonin painallukseen. Vihreä valo syttyi, ja parin sekunnin kuluttua sammui.
iDriven kautta lähti kyllä komeasti pöhisemään. Kaukosäädin on siis se pienempi kaksinappinen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zonikom View PostJoo lukossa oli toki, ja lukot avattu moneen kertaan, aina uusien osien vaihtamisen jälkeen. Ohjelma taisi olla Autocom, tai joku sellanen.
Leave a comment:
-
Leave a comment: