Originally posted by JuhaK
View Post
E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys
Collapse
X
-
Ai on saaneet kuntoon? Ku näistä on kovin vähän onnistuneita korjauksia..Paljonko makso?
-
En tästä oo satavarma,mutta alijännite ei mahda lukkotilaa aiheuttaa,ja siksi toiseksi se sun weba käy muuan minuutin jolloin hehkulla ei ole muuta tehtävää kun liekinvalvonta. Eli jos se kyykkäis jännitteen takia niin se tapahtuis hehkutus vaiheessa jolloin virrankulutus on suurimmillaan.-----> osta multa ylihinnalla korttiOriginally posted by tovayryn View Posttämä teoria saadaan todettua kun saan IBS:n kuntoon. Kyllä se konehuoneen navoista mitattuna lataa 14 volttia sinne, mut sitten ku auto oli virtalähteen kans parkissa (10A) ja käynnistettiin webastoa niin jännite pääsi tippumaan 11V kun hehku oli päällä..
Akku on nyt uusi AGM Varta että sen puolesta pitäs homma olla kunnossa..
Leave a comment:
-
tämä teoria saadaan todettua kun saan IBS:n kuntoon. Kyllä se konehuoneen navoista mitattuna lataa 14 volttia sinne, mut sitten ku auto oli virtalähteen kans parkissa (10A) ja käynnistettiin webastoa niin jännite pääsi tippumaan 11V kun hehku oli päällä..Originally posted by Homebrew View PostToisessa ketjussa mainitsit että IBS olis rikki... Josko tuo ei lataa akkua riittävästi ja kylmässä kyykähtää jännite liikaa --> weba ei käynnisty?
Akku on nyt uusi AGM Varta että sen puolesta pitäs homma olla kunnossa..
Leave a comment:
-
Eli joulun alla kun on kajaanissa -30 pakkasta niin akkulaturi paikoilleen ja kokeilemaan lähteekö weba tulille jos apuvirtaa seinästä luvassa. voi tuolla testillä ainakin kyykkäämis teorian kumota.... paitsi jos ibs ihan sekasin ja rikki
Leave a comment:
-
Toisessa ketjussa mainitsit että IBS olis rikki... Josko tuo ei lataa akkua riittävästi ja kylmässä kyykähtää jännite liikaa --> weba ei käynnisty?Originally posted by tovayryn View PostMikähän tuossa meikäläisen webassa on..
Toimii kyllä testerissä ja lämpimässä hallissa van ei kylmässä..
prkl tuon kans saa tapella..
Leave a comment:
-
Kortit on aika kiven alla, etsin kauan käytettyä webaa. sit löysin ebay:stä koko paskan 200e,otin siitä kortin ja laitoin omaan.Pääsi silleen helpommalla ei tarvinnut vesiä päästellä pois.Uusi keksintö kustantaa 1100 erkkiä.Originally posted by tovayryn View PostNo siltä tämä haiskahtaa...
Kellään mitään hajua mistä saisin kortin, vai onko edessä koko paskan oston ja wanhan laitan ulkohuussiin releohjauksella ovisummerista?
nimim. kiristää pantaa.
Leave a comment:
-
No siltä tämä haiskahtaa...
Kellään mitään hajua mistä saisin kortin, vai onko edessä koko paskan oston ja wanhan laitan ulkohuussiin releohjauksella ovisummerista?
nimim. kiristää pantaa.
Leave a comment:
-
Kortti paskana 99.9% varmuudella. Itellä teki samaa,lopuksi lakkas kokonaa skulaamasta. vaihdoin käytetyn kortin toisesta webasta,nyt on toiminu.kop.kop:-)Originally posted by tovayryn View PostMikähän tuossa meikäläisen webassa on..
Toimii kyllä testerissä ja lämpimässä hallissa van ei kylmässä..
prkl tuon kans saa tapella..
Leave a comment:
-
Mikähän tuossa meikäläisen webassa on..
Toimii kyllä testerissä ja lämpimässä hallissa van ei kylmässä..
prkl tuon kans saa tapella..
Leave a comment:
-
Eihän webaston päällä/pois ololla pitäisi olla mitään väliä.
Tietysti yksi laite vähemmän virtaa viemässä jos akku ongelmia.
Sehän toimii niin, että jos kylmät nesteet niin käynnistyy.
(jos puhutaan OEM webasta)
Eli jos sammuttaa ennen starttausta niin käynnistyy uudelleen jos nesteet riittävän viileät.
Vaikeaa säätämistä ja ongelmia tuolla varmaan itselleen aiheuttaa jos yrittää raplata tuota päälle ja pois...
Leave a comment:
-
En tiedä mikä on oikeaoppista starttaamista webaston kanssa, mutta en ole edes ajatellut asiaa vaan aina jysäyttänyt käyntiin pyöri webasto tai ei. En usko että webaston käymisellä on mitään merkitystä muuta kuin, että kone on lämpimämpi.Originally posted by pemaristiE60 View PostNo hyvä kun muila toimii mikähän lie vaan tuossa omassa taas sattunu just meikäläiselle, aina tuppaa olemaan tuota huonoa tuuria, ihan kun moottori ei nyt älyis että nesteet onki lämpimät kun käynistää siksi jotenki väärillä seoksilla yrittää startata, mutta edelleen käynistättekö te auton webaston ollessa päällä vai sammuksissa, kumpi se oikea tapa on kun tulee molempaa tietoa
Js on käynnistysongelmia, niin kai kannattaisi ekana tarkistaa suuttimien ja hehkujen kunto. Dieseleissä (ainakin joissain merkeissä) on myös ilmavaivoja, joten polttoaineletkut pitää myös olla kunnossa.
Mulla itsellä on pelkästään vastus vesiventtiilin tilalla ja hyvin on toiniut. Itse venttiiliin tai letkuihin en ole tehnyt muutoksia, enkä tee kun näin toimii.
Leave a comment:
-
Tiivisteen poistolla mennyt tämä ja viime talvi. Ei ole mitään ongelmia ollut. Webasto päällä olen aina startannut.
Leave a comment:
Leave a comment: