E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Heguli 31
    replied
    Jeps, liuotinaine yöksi vaikuttamaan ja sitten kunnon kuumennus.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Dokumon View Post

    Ei oo kokemusta mutta molemmat korjaajat tämän viikon lomalla, joten pitää palata aiheeseen myöhemmin.

    Tuohon jäi vielä haasteeksi, että miten webasto irti kannakkeestaan kun on kiinnityspultit melkoisen jumissa? Yhden jo katkaisin auki yrittäessä ja sen jälkeen jätin leikin kesken...
    Induktio kuumennin ja Wurth Boltex ruosteisille kiinnitysruuveille hätäensiapu!!

    Leave a comment:


  • Dokumon
    replied
    Originally posted by e46touring View Post

    kokemusta tästä korjaajasta? olisi vielä samalla kylällä https://voltit.fi/tuote/webasto-thermo-top-c-e/
    Ei oo kokemusta mutta molemmat korjaajat tämän viikon lomalla, joten pitää palata aiheeseen myöhemmin.

    Tuohon jäi vielä haasteeksi, että miten webasto irti kannakkeestaan kun on kiinnityspultit melkoisen jumissa? Yhden jo katkaisin auki yrittäessä ja sen jälkeen jätin leikin kesken...

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Mun oli täällä, on vaan satasen halvempi…

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Dokumon View Post

    Tuokin toimi viime talvena akun vaihdon jälkeen jonkin aikaa kunnes taas simahti.



    Omakin päätelmä on, että jännite näkyy muttei tule tarpeeksi virtaa. Oiskohan siis ohjainkortin vikaa?
    kokemusta tästä korjaajasta? olisi vielä samalla kylällä https://voltit.fi/tuote/webasto-thermo-top-c-e/

    Leave a comment:


  • Dokumon
    replied
    Originally posted by IiroU View Post
    Mulla seiskassa huono akku teki vähän vastaavaa. Pumppu toimi suaralla virralla eikä koodeja, muttei lähtenyt käymään. Akun vaihdolla parani. Toki kortin korjauksen voi suorittaa, ei ole kauhian tyyristä.
    Tuokin toimi viime talvena akun vaihdon jälkeen jonkin aikaa kunnes taas simahti.

    Originally posted by Clavurion View Post

    Ilman kuormitusta mitattu jännite ei kerro totuutta syöttävän piirin virranantokyvystä.
    Omakin päätelmä on, että jännite näkyy muttei tule tarpeeksi virtaa. Oiskohan siis ohjainkortin vikaa?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Dokumon View Post
    Mikähän E61 alkup. webastoa/vesipumppua vaivaa kun vesipumppu ei toimi? Lähtee lämmittämään mutta hetken päästä sammuttelee itsensä, ja jonkin ajan kuluttua tästä yrittää uudelleen ja sama homma. Ei vikakoodeja ja vesipumppukin vaihdettu uuteen. Vesipumpun johdoista mitattu, että 12,2V tulee kun ISTA;sta komentaa circulating pumpin päälle, mutta pumppu ei pyöri (ei uusi, eikä vanha). Pumput pyörii kyllä kun suoraan akkuun kytkee pumpun johdot.

    Onko ohjainkortissa vikaa vaiko jossain muualla? Webaston lukitus ei ole päällä.
    Ilman kuormitusta mitattu jännite ei kerro totuutta syöttävän piirin virranantokyvystä.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by Dokumon View Post
    Mikähän E61 alkup. webastoa/vesipumppua vaivaa kun vesipumppu ei toimi? Lähtee lämmittämään mutta hetken päästä sammuttelee itsensä, ja jonkin ajan kuluttua tästä yrittää uudelleen ja sama homma. Ei vikakoodeja ja vesipumppukin vaihdettu uuteen. Vesipumpun johdoista mitattu, että 12,2V tulee kun ISTA;sta komentaa circulating pumpin päälle, mutta pumppu ei pyöri (ei uusi, eikä vanha). Pumput pyörii kyllä kun suoraan akkuun kytkee pumpun johdot.

    Onko ohjainkortissa vikaa vaiko jossain muualla? Webaston lukitus ei ole päällä.
    Mulla seiskassa huono akku teki vähän vastaavaa. Pumppu toimi suaralla virralla eikä koodeja, muttei lähtenyt käymään. Akun vaihdolla parani. Toki kortin korjauksen voi suorittaa, ei ole kauhian tyyristä.

    Leave a comment:


  • Dokumon
    replied
    Mikähän E61 alkup. webastoa/vesipumppua vaivaa kun vesipumppu ei toimi? Lähtee lämmittämään mutta hetken päästä sammuttelee itsensä, ja jonkin ajan kuluttua tästä yrittää uudelleen ja sama homma. Ei vikakoodeja ja vesipumppukin vaihdettu uuteen. Vesipumpun johdoista mitattu, että 12,2V tulee kun ISTA;sta komentaa circulating pumpin päälle, mutta pumppu ei pyöri (ei uusi, eikä vanha). Pumput pyörii kyllä kun suoraan akkuun kytkee pumpun johdot.

    Onko ohjainkortissa vikaa vaiko jossain muualla? Webaston lukitus ei ole päällä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jokke79 View Post
    Webasto lakkasi pelaamasta ja vesipumpusta herjas. Vaihdetiin se, mutta ei pelaa vieläkään. Tämmöstä sanoo autocom:

    Message (status climate control SH/ZH auxiliary water pump 0x2EC) missing receiver IHKA transmitter JBE.

    :think
    Poistettiinko webaston lukitus? Kolmen epäonnistuneen käynnistysyrityksen jälkeen menee lukkoon ja pitää se lukitus poistaa testerillä, että saa tulille korjauksen jälkeen.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Omassa aikoinaan väsyi weban kiertovesipumppu. Tarpeeksi monta vikakoodia siitä,niin ohjainkortti meni tilttiin,eli lukkoon. Vaatii siis vikakoodien nollaamisen ja lukituksen poiston toimiakseen.

    Leave a comment:


  • Jokke79
    replied
    Webasto lakkasi pelaamasta ja vesipumpusta herjas. Vaihdetiin se, mutta ei pelaa vieläkään. Tämmöstä sanoo autocom:

    Message (status climate control SH/ZH auxiliary water pump 0x2EC) missing receiver IHKA transmitter JBE.

    :think

    Leave a comment:


  • koma
    replied
    Originally posted by Vesa View Post
    Retofitattu orggis Webasto lakkasi toimimasta noin vuosi sitten. Nyt vasta riitti mielenkiintoa alkaa tutkimaan, mikä oli rikki. Antoi vikakoodia vesipumpusta. Vaihdoin pumpun. Sitten antoi koodia paloilmapuhaltimesta. Vaihdoin puhaltimen. Eipä tullut kuntoon vieläkään vaan edelleen antoi koodia puhaltimesta ja meni lukkoon. Testauksen mukaan olin kuitenkin vaihtanut rikkinäiset osat ehjiin. No, sitten olikin enää korttivian mahdollisuus. Lähetin kortin Siikalatvan laitehuoltoon korjattavaksi ja lopputulema oli lohduton:

    ”Tämän kortin prosessorilähdöista kaksi on pimeänä, eli ei voi korjata.
    Toinen ohjaa paloilmapuhaltimen säätöä, ja toinen ohjaa hehkua. Eli tässä oli myös hehkun säätöpiirissä hämminkiä.”

    Niinpä pitää hommata Webastoon toimiva kortti jostain. Oisko vinkata, mistä löytyisi järjelliseen hintaan?

    Soita Sercapille ja kysele korjausta.Yleensä noissa ei ole muuta kuin juotosvikoja ja vaikka olisikin prosessorilähtöjä pimeenä niin sitten vaihdetaan se prosessori

    Leave a comment:


  • Vesa
    replied
    Retofitattu orggis Webasto lakkasi toimimasta noin vuosi sitten. Nyt vasta riitti mielenkiintoa alkaa tutkimaan, mikä oli rikki. Antoi vikakoodia vesipumpusta. Vaihdoin pumpun. Sitten antoi koodia paloilmapuhaltimesta. Vaihdoin puhaltimen. Eipä tullut kuntoon vieläkään vaan edelleen antoi koodia puhaltimesta ja meni lukkoon. Testauksen mukaan olin kuitenkin vaihtanut rikkinäiset osat ehjiin. No, sitten olikin enää korttivian mahdollisuus. Lähetin kortin Siikalatvan laitehuoltoon korjattavaksi ja lopputulema oli lohduton:

    ”Tämän kortin prosessorilähdöista kaksi on pimeänä, eli ei voi korjata.
    Toinen ohjaa paloilmapuhaltimen säätöä, ja toinen ohjaa hehkua. Eli tässä oli myös hehkun säätöpiirissä hämminkiä.”

    Niinpä pitää hommata Webastoon toimiva kortti jostain. Oisko vinkata, mistä löytyisi järjelliseen hintaan?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by miq View Post
    Minulle ei vielä ole valjennut, minkä vuoksi webasto ei saa ohjeen mukaan olla käynnissä kun autoa tankataan. Miksi näin..? :think
    Palavan ja matalissakin lämpötiloissa höyrystyvän nesteen kanssa on aina olemassa syttymisvaara. Tämän mahdollisuuden takia huoltoasemilla pyydetään sammuttamaan moottori tankatessa, vaikka laki ei kiellä muuta kuin liian pitkään jatkuvaa auton joutokäyntiä. Kännykän aiheuttamasta kipinästä on syttynyt paloja huoltoasemilla, ja webastokin kai periaatteessa voidaan tulkita palovaaraa aiheuttavaksi mm. kuuman pakokaasun johdosta, jota se syöttää auton alle.

    Ei vara venettä kaada.

    Leave a comment:

Working...
X