Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 airbag valo syttyi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1964
    • Seinäjoki

    #16
    Jep ja ne läpät on tottakai otettu jo pois sieltä, niinkuin olen tehnyt muutamaan muuhunkin autoon jo... Vaatiikohn tuo hehkun ohjausyksikkö uudelleen koodauksen?
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • anttij
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 56

      #17
      Originally posted by joko View Post
      Jep ja ne läpät on tottakai otettu jo pois sieltä, niinkuin olen tehnyt muutamaan muuhunkin autoon jo... Vaatiikohn tuo hehkun ohjausyksikkö uudelleen koodauksen?

      Vaihdoin ohjainyksikön omaani toissa iltana, ei vaadi koodaamista. Mulla herjasi 2 pytyn viallista hehkua, se oli ehjä, mutta 5 ja 6 rikki. Imusarjan joudut irroittamaan, eikä sittenkään tilaa ole mitenkään ruhtinaallisesti.
      - E70 X5 3.0d Sport 2009
      - ex. E61 535dA M-Sport 2005 -
      - ex. E60 530dA 2004 -
      - ex. E46 318i 2002 -
      - ex. E60 525dA M-Sport 2005 -
      - ex. E39 525dA 2002 -

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1964
        • Seinäjoki

        #18
        Elikkä varmaan paras vaan vaihtaa suosiolla ne kaikki hehkut+ohjainyksikkö samalla kertaa. Mites saako tuota egr venttiilin toimintaa säädettyä ohjelmallisesti?(esim. Karalalla?) Kun viimeksi oli ainakin imusarjan melkoisen noen peittämä...
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • TROCK
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 435
          • Tampere

          #19
          e61 ja airbag-valo palaa

          No niin, johan sitä menikin jokin aika ilman airbag-valoa! Ei vaan, viimeksihän kyseessä oli aiemmin murjottu liitin, joten siitä ei pääse valmistajaa soimaamaan.

          Mutta tällä kertaa herjaa kuulemma repsikan tunnistinmattoa. Mitä arvon raati sanoo, kannattaako tuota lähteä heti uusimaan vai voiko vika johtua jostain muusta? Auto on purkanut akkua vähän erikoisesti (akku juuri uusittu, ei muutosta purkautumiseen, tästä toisessa topicissa) ja ajattelin, että josko tämä airbag-herja voisi liittyä tuohon akkuun jollain tapaa. Tai entäpä jotkin liittimet, voisivatko ne tulla kysymykseen? Merkkiliikkeen intressi on tietysti vaihtaa matto, koska se tuo rahaa taloon (kuulemma 3-4h työtä, koska comfort-penkit), mutta mutta...

          Iltasella käytiin emännän kanssa kurvaamassa jos jonkin näköistä pikistä, jossa oli röykkyä ja mutkaa ja vaikka mitä, mutta eipä tuota valoa nyt saatu syttymään. Jollain on varmaan parempaa tietoa, voiko tunnistinmatto herja olla "aiheeton"?
          - - - - - - -
          F10 520dA
          ex E61 530dA, ex E39 530dA

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1964
            • Seinäjoki

            #20
            Itellä tuli kans joskus muutama kuukausi sitten repsikan penkistä herja, ei ole sen jälkeen tullut kertaakaan. En tiä voisko johtua alhaisesta jännitteestä? Yks tehokas tapa rikkoa tuo matto on esim. autoa siivotessa ottaa polvella tukea penkistä jolloin yks kohta painuu paljon alaspäin ja saattaa vaurioittaa mattoa...
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • TROCK
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 435
              • Tampere

              #21
              Originally posted by joko View Post
              Itellä tuli kans joskus muutama kuukausi sitten repsikan penkistä herja, ei ole sen jälkeen tullut kertaakaan. En tiä voisko johtua alhaisesta jännitteestä? Yks tehokas tapa rikkoa tuo matto on esim. autoa siivotessa ottaa polvella tukea penkistä jolloin yks kohta painuu paljon alaspäin ja saattaa vaurioittaa mattoa...
              No tuo polvillaan penkillä oleminen olisi kyllä ymmärrettävä syy ja siksipä sitä ei meillä harrastetakaan. Tosin enhän minä tiedä, mitä tuolla jakkaralla on harrastettu ennen mun aikaa, ja voisiko tunnistinmatto mitenkään kärsiäkään muuten kuin joko hajota kerralla tai sitten olla hajoamatta. Tuskin se voi saada "vähän siipeensä" ja kun näitä vähiä kertyy tarpeeksi, jokin menisi poikki.

              Nyt autolla on kuitenkin ajettu jo hyvän matkaa toista tuhatta kilsaa ilman airbag-herjaa, joten en nyt ihan vielä vie penkkiä rikottavaksi.
              - - - - - - -
              F10 520dA
              ex E61 530dA, ex E39 530dA

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1964
                • Seinäjoki

                #22
                Ainakin e39 kohdalla alkuvaiheessa kun matto oli menossa hajalle niin airbagin vikaa ei tullut ihan heti kuittauksen jälkeen takaisin, loppuvaiheessa kun matto oli hajalla lopullisesti niin vikakoodi tuli heti kun penkille istui... Merkkiliikkeessä meinasivat ettei ole syytä huoleen tuon yhden kerran kanssa, mutta jos uusii vian pian niin sitten saa varautua maton vaihtoon jossain vaiheessa. Ja käsittääkseni mikään bagi ei ole toiminnassa silloin kun vikavalo palaa.
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • Fullcrum
                  Newbiemmer
                  • Feb 2009
                  • 10
                  • Tampere

                  #23
                  Nyt syttyi E61:een airbag valo, sen jälkeen kun takaovista oli jouduttu irroittamaan liittimet (ikkunat tummennettiin kalvolla). iDrive varoittaa vasemman ja oikean takaoven airbageistä. Joten, pitääkö nuo käydä oikein liikkeessä sammuttamassa vai onnistuuko kaapelilla? tämä tapaus(auto) on Pirkkalassa.

                  Comment

                  • buksin-1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 4592
                    • Keski-Pohjanmaa

                    #24
                    Originally posted by Fullcrum View Post
                    Nyt syttyi E61:een airbag valo, sen jälkeen kun takaovista oli jouduttu irroittamaan liittimet (ikkunat tummennettiin kalvolla). iDrive varoittaa vasemman ja oikean takaoven airbageistä. Joten, pitääkö nuo käydä oikein liikkeessä sammuttamassa vai onnistuuko kaapelilla? tämä tapaus(auto) on Pirkkalassa.
                    Pitää mennä liikkeeseen.
                    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                    SISUSTAT modaukset

                    Comment

                    • TROCK
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 435
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by Fullcrum View Post
                      Nyt syttyi E61:een airbag valo, sen jälkeen kun takaovista oli jouduttu irroittamaan liittimet (ikkunat tummennettiin kalvolla). iDrive varoittaa vasemman ja oikean takaoven airbageistä. Joten, pitääkö nuo käydä oikein liikkeessä sammuttamassa vai onnistuuko kaapelilla? tämä tapaus(auto) on Pirkkalassa.
                      Ei vastauksena kysymykseesi, mutta... Minähän sanoin tuossa aikaisemmin, että idrive kertoo, jos kyseessä on takaovien pussit! Melkein jo uskoin, kun raati väitti toisin.
                      - - - - - - -
                      F10 520dA
                      ex E61 530dA, ex E39 530dA

                      Comment

                      • jms1601
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 338
                        • P-Pohjanmaa

                        #26
                        Miks sieltä jotain liittimiä on jouduttu irroittamaan??? Ei mulla ainakaan mitään liittimiä irroitettu kun takalasit kalvotettiin ja hyvin on kalvot pysynyt kiinni vaikka ikkunoita availlaan jatkuvasti
                        530e G30 M-Sport -21
                        ***********************
                        Ex Audi A6 allroad -17
                        Ex X5 xd30 M-Sport -14
                        Ex 530dA F11 M-Sport -11
                        Ex E61 530xD M-Sport -08
                        Ex 530DAT E61
                        Ex E39 M-Sport

                        Comment

                        • Fullcrum
                          Newbiemmer
                          • Feb 2009
                          • 10
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by jms1601 View Post
                          Miks sieltä jotain liittimiä on jouduttu irroittamaan??? Ei mulla ainakaan mitään liittimiä irroitettu kun takalasit kalvotettiin ja hyvin on kalvot pysynyt kiinni vaikka ikkunoita availlaan jatkuvasti
                          En tiedä miksi on irroitettu, ilmeisesti helpotti asentamista. Kuulemma siellä oli liitin ja se on laitettu takaisin. Ehkä auto ei olisi huomannut johdon irroittamista jos vaikka akusta olis piuhan irroittanut siksi aikaa (jos jos ja lehmätkin lentäis).

                          Toivottavasti Autokeskus tai Benkara ei ota miljoonaa valon sammuttamisesta, mikäli jollain testi tsydeemillä se voidaan helposti tehdä.

                          Comment

                          • VESiX
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 407
                            • Kehä 1

                            #28
                            Originally posted by Fullcrum View Post
                            En tiedä miksi on irroitettu, ilmeisesti helpotti asentamista. Kuulemma siellä oli liitin ja se on laitettu takaisin. Ehkä auto ei olisi huomannut johdon irroittamista jos vaikka akusta olis piuhan irroittanut siksi aikaa (jos jos ja lehmätkin lentäis).

                            Toivottavasti Autokeskus tai Benkara ei ota miljoonaa valon sammuttamisesta, mikäli jollain testi tsydeemillä se voidaan helposti tehdä.
                            Ei olisi tullut varoitusta, jos akku olisi ollut irti. Olisikohan Autokeskus halvempi kuin pääkaupunkiseudun marmoritiskit? Laakkonen ja Metroauto ottavat tästä lystistä >100€. Tulee hintaa kalvotukselle.

                            Kai kalvottaja lupasi maksaa, kun mokasi.

                            Comment

                            • Erh4be
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2008
                              • 341
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by VESiX View Post
                              Olisikohan Autokeskus halvempi kuin pääkaupunkiseudun marmoritiskit? Laakkonen ja Metroauto ottavat tästä lystistä >100€.
                              Ei todellakaan kannata missään merkkiliikkeissä käydä noita valoja sammuttelemassa, on sen verran kallista lystiä.

                              Aika monella foorumilaisella on laitteet valon kuittaukseen niin heihin vaan yhteyttä tai sitten johonkin pienempään autosähkö yms. liikkeeseen nollattavaks. Niissä hinta tuolle toimenpiteelle yleensä jotain ~30€.
                              E90 325i M-Sport -06
                              --------------------------
                              Ex: E36 325i Coupe -94
                              Ex: E39 523i -98

                              Comment

                              • Fullcrum
                                Newbiemmer
                                • Feb 2009
                                • 10
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by Erh4be View Post
                                Ei todellakaan kannata missään merkkiliikkeissä käydä noita valoja sammuttelemassa, on sen verran kallista lystiä.

                                Aika monella foorumilaisella on laitteet valon kuittaukseen niin heihin vaan yhteyttä tai sitten johonkin pienempään autosähkö yms. liikkeeseen nollattavaks. Niissä hinta tuolle toimenpiteelle yleensä jotain ~30€.
                                Loistavaa!! (jos tämä on mahdollista). En vielä tunne foorumilaisia, jos heistä saisi vinkkiä vaikka privana kenellä olisi laitteet niin kiitoksia kovasti!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎