Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 airbag valo syttyi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huppe
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 371
    • Suomi

    #61
    Originally posted by huppe View Post
    Tänään pukkasi täällä. Sama auto, vähän vähemmän kilsoja.
    Jotta asia ei olisi kiva niin myös takaluukun johtosarja on nirhautunut poikki saranan kohdalta ja takakontti aukeilee itsekseen.
    Nollattiin Launchilla tuo vikakoodi viime viikolla eikä ainakaan vielä ole tullut takaisin.
    Tarkempi herja oli Right front door thorax airbag resistance too high. Eli viittaisi kaiketi katkenneeseen/huonoon kaapeliin, ehkä oven saranassa? Takakontissa onkin jo piuhat poikki joten on luonnollista että uutena 120.000 euron autossa alkaa olla piuhat poikki myös ovessa.

    Ihme paskaa.
    ex E61 530da 2004

    Comment

    • GIY-743
      Newbiemmer
      • Apr 2012
      • 19
      • Rauma

      #62
      Apuja kaivataan, autona e60 530d vm.2003...

      Airbagi valo palaa, autocom ilmoittaa seuraavaa

      Rajoittimiet (Turvatyyny -TMBF (TMBF: ovimoduuli, oikea puoli))

      96CA -Etuoikean sivuturvatyynyn tulilanka; resistanssi on liian suuri

      -Jatkuva

      Itse bäggi ehjä, testattu ottamalla bägi pois ja laittamalla 2.2ohmin vastus johtojen väliin, mutta ilmoittaa vieläkin samaa.

      Mistä lähteä vikaa etsimään..?
      e60 530d 260hp 600nm
      Ex:
      e60 530d, e60 530d, e60 530d, e60 530d M-sport, e39 530dA M-sport, e39 530d facelift, e39 523i

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #63
        Originally posted by GIY-743 View Post
        96CA -Etuoikean sivuturvatyynyn tulilanka; resistanssi on liian suuri
        A-pilarin ja oven välinen johtoliitin tarkempaan syyniin.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • HaTa
          Bimmer Rookie
          • Jul 2005
          • 109
          • Noormarkku

          #64
          e60 airbag fault

          inpa antaa vikakoodin 964A, löytyiskö joltain tulkki mitä se tarkoittaa...

          Comment

          • GuGi_
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 700
            • Vantaa city

            #65
            Originally posted by HaTa View Post
            inpa antaa vikakoodin 964A, löytyiskö joltain tulkki mitä se tarkoittaa...
            964A Resistance,firing circuit,thorax airbag,driver,too high

            Kuskin bägistä herjaa. Syytä en osaa lähtee arvailemaan. Ootko ratin kanssa tehny mitään ihmeellistä?
            "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

            F11 525d -11
            E60 M5 -05
            E12 530i -75
            E32 730i - 91
            Chevy Silverado 3500 -93
            R33 Skyline GTS-T -93

            Comment

            • HaTa
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 109
              • Noormarkku

              #66
              Originally posted by GuGi_ View Post
              964A Resistance,firing circuit,thorax airbag,driver,too high

              Kuskin bägistä herjaa. Syytä en osaa lähtee arvailemaan. Ootko ratin kanssa tehny mitään ihmeellistä?
              Mitään ei ole ratille tehty, mutta onko näiden kellojousien kanssa mahtanut olla ongelmia?. Miten muuten tuo m-sport:n pyöreä bägi irtoaa?

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7527
                • Jyväshyvä

                #67
                Originally posted by HaTa View Post
                Miten muuten tuo m-sport:n pyöreä bägi irtoaa?
                Ratin keskipuolan alla on reikä, mistä meisselillä pitää painaa jousta etuviistoon jolloin bägi ponnahtaa ylös.

                Joku reikään sopiva tylppä tappi tai tasapäinen meisseli siten että terä on pystysuunnassa...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • HaTa
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2005
                  • 109
                  • Noormarkku

                  #68
                  Mistä tuo vastus mitataan

                  Originally posted by GuGi_ View Post
                  964A Resistance,firing circuit,thorax airbag,driver,too high

                  Kuskin bägistä herjaa. Syytä en osaa lähtee arvailemaan. Ootko ratin kanssa tehny mitään ihmeellistä?
                  Onko tuossa bägin kuvassa kiertävä liuska se josta tutkitaan bägin
                  kunto, ts. tuo piirin vastus. Millainen arvo sieltä pitäisi vastusmittarilla löytyä?
                  EDIT nehän onkin ilmeisesti äänitorven piuhat!

                  Kellojousi mitattu ja kaikki liittimet käyty läpi. Bagin valo palaa edelleen.
                  Ratissa kaikki nappulat toimii. Voiko tuo bägi itsekseen "kypsyä"?
                  Last edited by HaTa; 29-07-2020, 07:39.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

                    #69
                    Originally posted by HaTa View Post
                    Onko tuossa bägin kuvassa kiertävä liuska se josta tutkitaan bägin
                    kunto, ts. tuo piirin vastus. Millainen arvo sieltä pitäisi vastusmittarilla löytyä?

                    Kellojousi mitattu ja kaikki liittimet käyty läpi. Bagin valo palaa edelleen.
                    Ratissa kaikki nappulat toimii. Voiko tuo bägi itsekseen "kypsyä"?
                    Bägin valo ei kuittaannu itsekseen,
                    vaatii aina kuittauksen piuhan päässä...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • HaTa
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2005
                      • 109
                      • Noormarkku

                      #70
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Bägin valo ei kuittaannu itsekseen,
                      vaatii aina kuittauksen piuhan päässä...
                      Kyllä on kuitattu ja kuittaantuukin, mutta virrat pois ja takaisin niin
                      bägin plimputtaa taas. Ja vika aina tuo edellä mainittu 964A.

                      Comment

                      • HaTa
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2005
                        • 109
                        • Noormarkku

                        #71
                        Originally posted by HaTa View Post
                        Onko tuossa bägin kuvassa kiertävä liuska se josta tutkitaan bägin
                        kunto, ts. tuo piirin vastus. Millainen arvo sieltä pitäisi vastusmittarilla löytyä?
                        EDIT nehän onkin ilmeisesti äänitorven piuhat!

                        Kellojousi mitattu ja kaikki liittimet käyty läpi. Bagin valo palaa edelleen.
                        Ratissa kaikki nappulat toimii. Voiko tuo bägi itsekseen "kypsyä"?
                        Voiko tuon bägin vastuksen arvon mitata vai poksahtaako silmille?
                        Jos voi niin millainen vastusarvo siinä pitäisi olla?

                        Entä miten nuo bägiin menevien johtojen liittimet on lukittu,
                        kun ei mitään lukitusta näy ja vetämällä ei lähde irti?

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #72
                          Originally posted by HaTa View Post
                          Voiko tuon bägin vastuksen arvon mitata vai poksahtaako silmille?
                          Jos voi niin millainen vastusarvo siinä pitäisi olla?

                          Entä miten nuo bägiin menevien johtojen liittimet on lukittu,
                          kun ei mitään lukitusta näy ja vetämällä ei lähde irti?
                          Ei mennä mittailemaan! Testaus suoritetaan siten että kytketään 3.3 ohmin vastus (resistanssiarvon tulisi olla 1,6- 5,6 ohm tai 2.6 - 5,6 ohm välillä bagista riippuen) bagin tilalle liittimeen (ja huomataan painaa pinnit sen verran syvälle että liittimessa oleva oikosulkusiltaus avautuu) ja katsotaan poistuuko vikakoodi. Jos poistuu on vika bagissa, jos ei on vika johdotuksissa tai liitoksissa taikka ohjainalitteessa.
                          Last edited by WSE1; 24-11-2013, 19:24.

                          Comment

                          • janhama
                            Newbiemmer
                            • May 2014
                            • 4
                            • Nokia

                            #73
                            Noniin, puolen viikon omistuksen jälkeen alkoi herjat tällä airbag asialla.
                            Ensimmäinen Bemari mulle (E61 535dA -05), eikä työkaluja koodien lukuun ja nollaukseen..
                            Last edited by janhama; 05-05-2014, 17:30.

                            Comment

                            • janhama
                              Newbiemmer
                              • May 2014
                              • 4
                              • Nokia

                              #74
                              Perjantaina luettiin vikakoodit Autocenterissä ja antoi:

                              9AFF - SFZ: Resistance, firing circuit, safety battery terminal, too high +kasa kaikkia muita koodeja

                              Koodit nollattiin, mutta eilen illalla airbag herja tuli uudelleen.

                              Tuo ko. koodi viitannee siihen plus kaapelin paukkuun, joka irroittaa kytkennän kolaritilanteessa.

                              Pläni olis varmaan seuraava:
                              1. paukun vastuksen mittaus (todennäköisesti vastus on vielä olemassa, koska herja ei palautunut välittömästi)
                              2. liittimien läpikäynti
                              3. akkukengän uusiminen

                              Olisko pirkanmaalla joku joka voisi tsekata ja nollata koodit kohtien 2 ja 3 välillä ja tarvittaessa kohdan 3 jälkeen.

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2857
                                • Tampere

                                #75
                                Onnistuu luku ja nollaus. En kyllä ylläolevaan wse1:n postiin viitaten mittais paukun resistanssia vaan testi pitää tehdä epäsuorasti vastuksella. Voin katsoa oikean vastusarvon illalla.
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎