Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 airbag valo syttyi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #31
    Originally posted by Erh4be View Post
    Ei todellakaan kannata missään merkkiliikkeissä käydä noita valoja sammuttelemassa, on sen verran kallista lystiä.

    Aika monella foorumilaisella on laitteet valon kuittaukseen niin heihin vaan yhteyttä tai sitten johonkin pienempään autosähkö yms. liikkeeseen nollattavaks. Niissä hinta tuolle toimenpiteelle yleensä jotain ~30€.
    8€ meillä. Tampereella ~ 23.5.
    Jos akun kaapeli olisi ollut irti vikaa ei varmasti tule vaikka purkaa kaikki airbag systeemit pois kunhan asentaa ne oikein takaisin ennen kaapelin kytkemistä. Normaalistikaan vikaa ei tule jos virrat on pois ja auto lepotilassa, vaikka tällöin ei kylläkään pidä mennä mitään airbag järjestelmään kuuluvaa irroittelemaan. Ainoastaan akun kaapelin irroittamisen + ajoneuvokohtaisen odotusajan jälkeen nämä työt.

    Comment

    • VESiX
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 407
      • Kehä 1

      #32
      Originally posted by WSE1 View Post
      8€ meillä.
      Kerropa lisää - Mitä kaikkea pystytte tekemään e60:n tietokone järjestelmälle? Vikakoodien poiston? Lisävarustekoodauksia? Päivityksiä? Jotain muuta?

      Comment

      • Fullcrum
        Newbiemmer
        • Feb 2009
        • 10
        • Tampere

        #33
        Osittain ratkennut

        Sain airbag balot kuitattua INPA:lla.
        Harmillisesti oikean puoleisesta tulee varoitus heti seuraavassa virtojen päällelaitoin yhteydessa, eli seuraavan kerran kun auto käy piirit läpi. Kalvo hepulla sitten on jäänyt liitin huonosti tai jotain on mennyt rikki - shaisse.

        Millä tapaa oven sisusta lähtee irti? haluaisin päästä kattoon niitä piuhoja ja liittimiä. Kiitokset jartsa02:lle toimivasta piuhasta.

        Comment

        • Fullcrum
          Newbiemmer
          • Feb 2009
          • 10
          • Tampere

          #34
          Vika selvis!

          Syy -> Liitin murjottu irti -> aiheutti jäljelle jääneen virheilmoituksen. Airbag liitin on suunniteltu siten, että se "havaitsee" jos liitin ei ole aivan pohjassa. Siellä on metalli kynnet jotka laittavat airbagin liittimet oikosulkuun, mikäli liitin ei ole pohjassa, liittimessä on pari osaa ja toisessa on muoviliuskat jotka estävät noiden kynsien koskettamisen liittimen piikkeihin.

          Kalvottaja oli murjonut liittimen siten irti, että paikallaan pitävät muovit ovat poikki ja liitin ei pysy kunnolla kiinni. Nyt tarttee enää keksiä siihen fiksi ja homma pitäisi olla bueno. No tulipahan tutkittua mikä on INPA ja mitä takaoven sisältä löytyy. Jos tätä olis lähtenyt kuittaileen merkkiliikkeeseen olis varmaan tullut kohtuullinen lasku, ensin vikailmoitusten luennat ja koko airbagiheladoidon vaihdot (tai ainakin yllytys sellaisen tekemiseen). Mitä tästä opin - vitosen suutari tekee kympin vahingon.....

          Comment

          • Noesoe
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 104
            • Pirkanmaa

            #35
            airbag + turvavyövalo

            Tere.

            Autossa siis alkoi palamaan kyseiset valot ja mietin että onko vika komfort penkissä olevassa matossa vaiko jossain liittimessä/kaapelisarjassa. ja jos joku on kyseisen hullon tehnyt niin minkä hintanen mahtaapi olla?`

            Kiitos
            Tuomas

            EDIT.
            Auto on E60 530i -04

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1964
              • Seinäjoki

              #36
              Originally posted by Noesoe View Post
              Tere.

              Autossa siis alkoi palamaan kyseiset valot ja mietin että onko vika komfort penkissä olevassa matossa vaiko jossain liittimessä/kaapelisarjassa. ja jos joku on kyseisen hullon tehnyt niin minkä hintanen mahtaapi olla?`

              Kiitos
              Tuomas

              EDIT.
              Auto on E60 530i -04
              Voi olla missävain, koodit lukuun ja jos liittyy apukuskin penkkiin liittyvä koodi niin voi varautua vaihtamaan sen tunnistin maton. Voi olla myös monessa muussa paikassa tuo vika, tuo istuintunnistin on vain aika yleinen kuitenkin.
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • Noesoe
                Bimmer Rookie
                • Apr 2006
                • 104
                • Pirkanmaa

                #37
                hmm

                eli siis kyseessä ilmeisesti jonkin sortin tyyppivika?

                http://www.reuters.com/article/press...72003720080814
                ¨

                Comment

                • poke
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 3102

                  #38
                  Originally posted by Noesoe View Post
                  eli siis kyseessä ilmeisesti jonkin sortin tyyppivika?

                  http://www.reuters.com/article/press...72003720080814
                  ¨
                  Tiedustelin tuota takaisin kutsua merkkihuollosta (Hartikainen Kuopio) viime vuonna ja kertoivat että takaisin kutsut olisi tullut automatik jos olisi ko. valmistussarjaan kuuluva auto. Sitä en tiedä miten käytettynä maahantuoduissa autoissa homma toimii. Omani on uutena suomeen myyty.
                  Kulkineet/projektit:

                  640D F06
                  530iA E39
                  635 CSi E24
                  518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                  1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                  Comment

                  • Noesoe
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2006
                    • 104
                    • Pirkanmaa

                    #39
                    jah

                    tiedustelin asiaa hieman metro autosta ja penkin tunnistematon vaihtaminen noin.450 erkkaa ja penkin alla olevan kaapelisarjan noin 50-100 euroo.

                    Comment

                    • b mutteri kasa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1461
                      • Area 03

                      #40
                      Originally posted by WSE1 View Post
                      8€ meillä. Tampereella ~ 23.5.
                      Jos akun kaapeli olisi ollut irti vikaa ei varmasti tule vaikka purkaa kaikki airbag systeemit pois kunhan asentaa ne oikein takaisin ennen kaapelin kytkemistä. Normaalistikaan vikaa ei tule jos virrat on pois ja auto lepotilassa, vaikka tällöin ei kylläkään pidä mennä mitään airbag järjestelmään kuuluvaa irroittelemaan. Ainoastaan akun kaapelin irroittamisen + ajoneuvokohtaisen odotusajan jälkeen nämä työt.
                      Itse kun noita ratteja vaihdellut E60/E90/E92...niin aluksi olin NIIN varovainen...ensin auto sammuksiin,odotin lepotilaan n.30 min varmuuden vuoksi,sitten akun -kaapeli irti ja odotin taas ym.

                      Nyt kun viime auton vaihdossa tuli kiire ratin kanssa,niin auto sammuksiin,avain pois slotista,jättää ovet lukitsematta...saman tien -kaapeli irti,ratti veks,uusi paikalle... -kaapeli kiinni ja virrat päälle...ei hälytyksiä!Aikaa meni 5-10 min,johon sisältyi ratin sisuskalujen siirtäminen ratista toiseen.
                      BMW F11 530 dA VOLL
                      Carbon-schwarz Metallic

                      BMW E30 325i Sport

                      Comment

                      • TROCK
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 435
                        • Tampere

                        #41
                        Originally posted by Noesoe View Post
                        tiedustelin asiaa hieman metro autosta ja penkin tunnistematon vaihtaminen noin.450 erkkaa ja penkin alla olevan kaapelisarjan noin 50-100 euroo.
                        Tässä ketjussa aiemmin kerroin kuinka mulla killitti myös airbag-valo ja herja viittasi repsikan istuimen tunnistinmattoon. Sen jälkeen on aikaa kulunut aika reippaasti eikä kertaakaan ole moista tullut vaikka kyseistä mattoa ei ole vaihdettu. Älä siis ihan vielä ala repiä penkkiä auki. Uskon edelleen, että mulla vika oli liian alhaisessa akun jännitteessä. Nollauta valo pois jossakin/jollakulla ja katso tuleeko takaisin.
                        - - - - - - -
                        F10 520dA
                        ex E61 530dA, ex E39 530dA

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #42
                          Originally posted by TROCK View Post
                          Tässä ketjussa aiemmin kerroin kuinka mulla killitti myös airbag-valo ja herja viittasi repsikan istuimen tunnistinmattoon. Sen jälkeen on aikaa kulunut aika reippaasti eikä kertaakaan ole moista tullut vaikka kyseistä mattoa ei ole vaihdettu. Älä siis ihan vielä ala repiä penkkiä auki. Uskon edelleen, että mulla vika oli liian alhaisessa akun jännitteessä. Nollauta valo pois jossakin/jollakulla ja katso tuleeko takaisin.
                          Näin, tai sitten penkin alla olevassa liittimessä kontaktihäiriö.

                          Comment

                          • Noesoe
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2006
                            • 104
                            • Pirkanmaa

                            #43
                            tyhmä kysymys viä tähän perään.. ajattelin viedä auton ny testeriin. niin näyttääkö testeri erikseen että vika on liitännässä tai matossa. :think

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1964
                              • Seinäjoki

                              #44
                              Ei se testeri pysty erottamaan onko vika siinä matossa vai johtosarjassa, mutta kyllä se yleensä se matto on. Voi se liitintä roplaamalla toimia taas hetkenaikaa mutta toimiii se minullakin ensimmäisen nollauksen jälkeen varmaan 4kk ongelmitta, sitten tuo vikavalo tuli aina heti kun penkille istui... Mutta vikakoodien lukuun ensiksi, ennen sitä ei voida kuin arvailla missä vika on.
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • Anss1
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2008
                                • 50
                                • Tampere

                                #45
                                itsellä tullut nyt vika koodi apukuskin penkistä. molemmilla kerroilla -20c ja toisella kertaa tuli juuri silloin kun löi penkinlämmittimen päälle.. autossa 5vuotta vanha akku:think
                                F31 320Xda m-sport -13

                                ex E71 x6 40d -12

                                ex E60 530da M-sport -05

                                ex E46 328ci -00

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎