Kiitokset Bmw77 erittäin hyvistä ohjeista. Aikaa meni ensikertalaiselta n. 6h ja aikaa vievin osuus oli nuiden hog-ringsien irroittelu ja takaisinlaitto.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 Kuskin istuimen lämmitin ei lämmitä?
Collapse
X
-
Minkäs kokosia nuo hog ringsit on tuossa istuinosassa ?
Realoemstä löyty 1,6x20x10,1 (52101945543)
ja jos etukäteen noi hommais niin paljonko niitä n. menisi ?
Toinen koko oli 1,8*23,6*12,3 (52107075819) mutta nuo ilmeisesti vaan selkänojaan.
Mistähän noita suomesta sais ostettua ja pihdit kans ?
Suomenkielinen nimi hog ring ?
Jos tulevaksi talveksi sais lämpenevän penkin.
Penkki lähti helposti takaoven kautta. Säädöt laitoin ylös ja keskelle ja selkänoja normaalista taaksepäin. Kuskinpaikalla penkki ylös ja kääntö sivuttain niin selkänoja jo kurkisteli takaovesta. Suojasin kiskojen nurkat ja autossa keskikonsolin päälle työtakki sekä takana oviaukon ympärystä. Takapenkin otin kokonaan pois.
Verhoiluhakasena käytin Rapid VR22 ja Rapid pihdit. Toista nokkaa piti vähän viilata matalammaksi et sai paremmin etureunan 11 rengasta puristettua. Paremmat pihdit olis ollu pidempi nokkaiset suippokärkiset. Samoin rinkuloiksi kannattaa ostaa teräväpäiset. VR22 oli kokonsa puolesta oikea, mutta himan ohuemmat olis helpommat.
Reisituen nahan pois ottaminen oli ehkä vaikein. Lattameisselillä kampesin nahan alta ja kyllä se lähtikin. Takaisin laitto vaati hieman enemmän sormivoimaa, mut sinne se takas kiinnittyi.
Katkokset oli reisituen nurkassa ruskea paksu johto ennen sen liittymistä lämpövaijereihin. Esitinaukset päihin ja tinaholkillisella kutisteliittimellä liitos.
Penkissä katkos näkyi 5cm tummuneena kohtana. Eriste oli ehjä, mutta mittauksella varmistui katkokohdaksi. Reisituen penkin puoleinen liitin kannattaa johdonpätkällä oikosulkea kun mittailee liittimen vastusarvoja 4 navasta 1 ja 3 napoihin kuten yllä neuvottu. Viallinen pätkä välistä pois ja päät tinaamalla yhteen sekä kutistesukalla vahvistus. Termostaattien arvot n.13 asteen lämpötilassa 13kohm
Toimii ja kiitokset kaikille vinkeistä ja ohjeista !Last edited by vene67; 22-09-2018, 11:10.BMW 525dA E60 M57/TU -05
BMW 525i E39 M54 Touring -01
Comment
-
-
Originally posted by vene67 View Post
Mistähän noita suomesta sais ostettua ja pihdit kans ?
Suomenkielinen nimi hog ring ?
Esim. https://heitools.com/fi/verhoiluhaka...en-100kpl.html
Comment
-
-
Terve itse kullekkin. Satuin vahingossa ostamaan 2008 bmw 530d. No nyt päätti sitten apukuskin penkin lämmitin lopettaa toiminnan. bmw77 ohjeita noudattaen olen saanut penkin pajan pöydälle, mutta vastuslangat ei näytä yhtään samalta kuin kuvissa eikä ole mitään selvää jälkee mistä missä hasardi. "Vastuslanka" on punottua säikeistä ja en löytänyt tämän seasta mitään järkevää vastuslankaa, lieneekö tämä säikeinen punos itse vastuslanka? Miten uusia kun ommeltu ja liimattu nuiden ohkasten vanujen väliin?
Comment
-
-
Originally posted by Bemari Bena View PostTerve itse kullekkin. Satuin vahingossa ostamaan 2008 bmw 530d. No nyt päätti sitten apukuskin penkin lämmitin lopettaa toiminnan. bmw77 ohjeita noudattaen olen saanut penkin pajan pöydälle, mutta vastuslangat ei näytä yhtään samalta kuin kuvissa eikä ole mitään selvää jälkee mistä missä hasardi. "Vastuslanka" on punottua säikeistä ja en löytänyt tämän seasta mitään järkevää vastuslankaa, lieneekö tämä säikeinen punos itse vastuslanka? Miten uusia kun ommeltu ja liimattu nuiden ohkasten vanujen väliin?
Comment
-
Comment