Itse olen myös arponut, minkä noista lämmittimistä laittais talveksi... Webastohan olis kaikkein paras, mutta sen hinta on kyllä suolainen. Autoon olis käytännössä pakko asentaa myös laturi, koska ajot on pääasiassa lyhyitä siirtymiä kaupungissa...
Sanokaas nyt arvon tietäjät, kumpi noista oikeasti kannattaa laittaa: säteilylämmitin vai tuo letkulämppäri? Tuon WSE1:n mainitseman hinnan kärsis ehkä just maksaa webastosta, mutta ei taida Jyväskylän nurkilla kukaan rassailla tuohon hintaan...
Haluatko että koneessa on lämpöiset vedet (kabiiniin tulee lämmintä ilmaa ja mittari näyttää että lämpöä olisi), vai että öljyt on lämpöiset ja voitelu toimisi heti kun koneen käynnistää (kylmä, -20asteinen öljy on aika suuri vastus öljypumpulle jne, oletko kokeillut kaataa tuollaista öljyä purkista ulos?) , mutta kabiiniin ei heti puhalla lämpöistä. Itse valitsin tämän mukaan ja autossa (E46) on nyt säteilylämppäri, sisätilanlämmitin ja ctekin 7.2A ylläpitolaturi. Kyllä on mukava pistää auto käyntiin kovillakin pakkasilla kun sisältä on lämmin, öljyt on lämpöiset ja akku on täynnä, sekä lämmin
E 60 jälkiasennusweban asennuksessa ei ole mitään eroa riippumatta siitä mikä ilmastointi autossa on tai on olematta. Puhallinmoottori on purettava esille joka tapauksessa. Se on eri asia jos liike käyttää puhllinmoottorin ohjaamiseen fanmaster boksia vaikka perinteinen weban sarjavastus releytettynäkin riittäisi (hinnassa on ero, lopputuloksessa ei, no fanmasterilla saa säätää nopeutta, tuskin tarvetta- ja voihan sen vastuksenkin vaihtaa eri kokoiseen helposti).
Kyse oli sitten ilmeisesti tuosta boxista, sillä silloin about vuosi sitten kun näitä selvittelin oli peruste kovalle hinnalle jokaisessa paikassa se "ohjainkortti" laajemmalle ilmastoinnille ja tästä aiheutuva lähes koko koelaudan purku :think
Ei tarvitse käydä edes pihalla. Hommaat kauko-ohjattavan pistorasian. Ohjelmoit vakio-ajat siihen ja jos lähdet esim. keskellä päivää pois, niin napsaat kaukosäätimellä virrat päälle pistorasiaan.
Jep, vaikka eipä se nyt haitaksi ole jos välillä käy vähän ulkoilemassakin, varsinkin talvella kun ei juuri ulko(maa)hommia muutenkaa ole
Haluatko että koneessa on lämpöiset vedet (kabiiniin tulee lämmintä ilmaa ja mittari näyttää että lämpöä olisi), vai että öljyt on lämpöiset ja voitelu toimisi heti kun koneen käynnistää (kylmä, -20asteinen öljy on aika suuri vastus öljypumpulle jne, oletko kokeillut kaataa tuollaista öljyä purkista ulos?) , mutta kabiiniin ei heti puhalla lämpöistä. Itse valitsin tämän mukaan ja autossa (E46) on nyt säteilylämppäri, sisätilanlämmitin ja ctekin 7.2A ylläpitolaturi. Kyllä on mukava pistää auto käyntiin kovillakin pakkasilla kun sisältä on lämmin, öljyt on lämpöiset ja akku on täynnä, sekä lämmin
Kysynpä tyhmiä. Löytyykö Ctekiltä autokohtaista härpäkettä vai oletko modifioinnut tavallisesta ylläpitolaturista kiinteäksi autoon. Defalta löytyy tällainen http://www.kaha.fi/file_root/Lisavar...a1204_2009.pdf
Ctekkihän on suojattu oikosulkua sun muuta vastaan et vois pistää sisätilapistokkeeseen tuplapään ja vetää johdot takakonttiin akulle. Meneekö rosvosektorille :think
Minäkin aion kyllä laittaa täksi talveksi varmaan tuollaisen defan akkulaturin. Viime talvena auto oli meinaan useamman kerran kuin joulukuusi varotusvalojen osalta ja kerran meinas jättää tielle, kun menin sammuttamaan sen pian liikkeellelähdön jälkeen. Jos sattuu olemaan lyhyttä ajoa muutamana päivänä, niin hehkut ym. sähköhärpäkkeet vievät niin paljon virtaa, ettei akku vaan ehdi latautua lyhyellä matkalla ja sitten tulee murheita.
Ei tällaista ongelmaa taida bensvehkeissä ollakaan, kun ei ole hehkuja, vai käykö bemareissa koneesta riippumatta näin.
Minäkin aion kyllä laittaa täksi talveksi varmaan tuollaisen defan akkulaturin. Viime talvena auto oli meinaan useamman kerran kuin joulukuusi varotusvalojen osalta ja kerran meinas jättää tielle, kun menin sammuttamaan sen pian liikkeellelähdön jälkeen. Jos sattuu olemaan lyhyttä ajoa muutamana päivänä, niin hehkut ym. sähköhärpäkkeet vievät niin paljon virtaa, ettei akku vaan ehdi latautua lyhyellä matkalla ja sitten tulee murheita.
Ei tällaista ongelmaa taida bensvehkeissä ollakaan, kun ei ole hehkuja, vai käykö bemareissa koneesta riippumatta näin.
Ei mulla ole ikinä ollut tarvetta lisälataukselle, oli webasto tai ei. Jos akku tarvitsee webastottomassa lisälatausta, on se jo lopun elkeitä.
Tuossa nykyisessä 530D:ssä oli defan säteilylämmitin valmiina, laitoin lisäksi calixin letkulämmittimen. Luulisi kovammallakin pakkasella olevan koneen lämmin.
Mulla oli alunperin viime talvena alkuperäinen 110ah agm akku, mikä teki tuon varoitusvalohässäkkä jutun ja ajattelin sen olevan finaalissa. Sitten ostin 95ah tavallisen akun, kun en huomannut katsoa mikä akku oli alunperin ja varaosaliikkeessa tarjosivat tuollaista. Koodautin myös autoon tuon akkukoon vaihdon, ettei siitä pitäis johtua. Useamman kerran oli kuitenkin uudellakin akulla ongelmia ja kun latasin akun täyteen laturilla, niin vika pysyi poissa. Voisko sitten laturissa olla vikaa, jos tuo ei ole tavallista. Muutaman kerran on kyllä jäänyt vikakoodi laturista, mutta ajattelin sen johtunen tuosta tyhjentyneestä akusta.
Kysynpä tyhmiä. Löytyykö Ctekiltä autokohtaista härpäkettä vai oletko modifioinnut tavallisesta ylläpitolaturista kiinteäksi autoon. Defalta löytyy tällainen http://www.kaha.fi/file_root/Lisavar...a1204_2009.pdf
Ctekkihän on suojattu oikosulkua sun muuta vastaan et vois pistää sisätilapistokkeeseen tuplapään ja vetää johdot takakonttiin akulle. Meneekö rosvosektorille :think
Ei ole ctekillä autokohtaista, vaan itselläni on kiinteästi asennettu XS7000 autooni juuri sisätilanpistokkeeseen jossa tuplapää. Piuhoja en vetäisi suoraan akulle, vaan tekisin kuten itse, eli hyödyntäisin konehuoneessa olevaa +12V virranantopistoketta, siihen laturin +johto ja -johto sitten runkoon, tietenkin. Ctekin mukanahan tulee nuo hauenleukapihdit, sekä sitten kiinteään asennukseen soveltuvat rengasliittimet, joita olen itse hyödyntänyt. Itse laturi on IP65 suojattu, joten voisi asentaa vaikka konehuoneeseen, mutta asensin kabiiniin, pelkääjän jalkatilan kattoon
Ei ole ctekillä autokohtaista, vaan itselläni on kiinteästi asennettu XS7000 autooni juuri sisätilanpistokkeeseen jossa tuplapää. Piuhoja en vetäisi suoraan akulle, vaan tekisin kuten itse, eli hyödyntäisin konehuoneessa olevaa +12V virranantopistoketta, siihen laturin +johto ja -johto sitten runkoon, tietenkin. Ctekin mukanahan tulee nuo hauenleukapihdit, sekä sitten kiinteään asennukseen soveltuvat rengasliittimet, joita olen itse hyödyntänyt. Itse laturi on IP65 suojattu, joten voisi asentaa vaikka konehuoneeseen, mutta asensin kabiiniin, pelkääjän jalkatilan kattoon
Ctekki-viritys olisi kyllä aika härö. Viime talvena E39:stä akku antautui yhtenä raikkaana aamuna ja sain sen verran ctekillä konehuoneen kautta virtaa että sai luukut auki, tottakai takarontin lukko oli aivan umpijäässä ja jumissa. Akku oli kylläkin 11 vuotta vanha ja 300 tkm rullattu. Tuli hiukan elvisteltyä töissä kuinka bemu kestää kun on akkukin alkuperäinen Olis pitänyt vaihtaa se hyvin paljon aikaisemmin Aattelin kyllä vaihtaa akun tuohon E60:seen vielä ennen kunnon pakkasia varmuudeksi.
Tuossa nykyisessä 530D:ssä oli defan säteilylämmitin valmiina, laitoin lisäksi calixin letkulämmittimen. Luulisi kovammallakin pakkasella olevan koneen lämmin.
Jaa, pitäisköhän sitä itsekin laittaa nuo molemmat varmuuden välttämiseksi Mitenköhän mahtaa lämpötolpassa sulake kestää, jos ja kun samalla käyttää vielä sisätilanlämmitintä?
Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,
ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T
Jos asennuttaisin tuohon nuo molemmat lämmittimet + ylläpitolaturin, niin mistähän löytyis kaikki tarvittavat härpäkkeet? Tuon Ctekin XS7000 -laturin saan edullisimmin Agrimarketista, mutta muut osat pitäisi vielä hommata.
Onko Motonetissa siis valmis säteilijälämmitin sarja (Defa tms.) tuohon profiilin kulkineeseen? Sitten vielä se letkulämmitin ja siihen tarvittavat osat. Näistä mulla ei ole mitään hajua, joten olisiko joku ystävällisesti listannut vähän tarvittavia kilkkeitä mulle, niin osaan ostaa oikeanlaiset...
ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T
Jos asennuttaisin tuohon nuo molemmat lämmittimet + ylläpitolaturin, niin mistähän löytyis kaikki tarvittavat härpäkkeet? Tuon Ctekin XS7000 -laturin saan edullisimmin Agrimarketista, mutta muut osat pitäisi vielä hommata.
Onko Motonetissa siis valmis säteilijälämmitin sarja (Defa tms.) tuohon profiilin kulkineeseen? Sitten vielä se letkulämmitin ja siihen tarvittavat osat. Näistä mulla ei ole mitään hajua, joten olisiko joku ystävällisesti listannut vähän tarvittavia kilkkeitä mulle, niin osaan ostaa oikeanlaiset...
No niin Ctekin laturin kävin hommaamassa, mutta muut tarvikkeet puuttuu vielä. Sitten pitäis käydä hakemassa loput osat Motonetista. Löytyykös tästä listasta tarvittavat hilppeet?
Lupasin käydä hommaamassa tarvittavat osat itse ja viedä sen jälkeen tutulle asentajalle... Ainakin tuo 45-9863 Defan elementti ja sitten vissiin johtosarjaa ym. Olikos noista olemassa jotain valmista pakettia?
Attached Files
Last edited by Samjokin1; 11-10-2010, 09:54.
Reason: linkki
Sitten tarvitset asennussarjan, eli 2 kulmaletkua, löytyy motonetin letkuhyllystä, muutaman klemmarin, sekä 2 metalliputken pätkää. Tuo asennussarja maksaa yli 50e motonetissa, erikseen ostettuna 15e.
Sitten muut asennustarvikkeet tarpeen mukaan, eli johto, pistoke, sisähaara.
Onkos auto pelannut letkulämppärillä ihan ok, eli onko tullut ylimääräisiä virheilmoituksia ym... KL:llä sanoivat, että tuo huijaa antureita luulemaan koneen olevan lämmin ja sitä kautta tulee kuulemma ongelmia. Seokset heittää häränpyllyä ym. Mitä mieltä?
Comment