memebuy23buy

moottorinlämmitin e61

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jolli
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2556
    • Virolahti

    #31
    Originally posted by Samjokin1 View Post
    Itse olen myös arponut, minkä noista lämmittimistä laittais talveksi... Webastohan olis kaikkein paras, mutta sen hinta on kyllä suolainen. Autoon olis käytännössä pakko asentaa myös laturi, koska ajot on pääasiassa lyhyitä siirtymiä kaupungissa...

    Sanokaas nyt arvon tietäjät, kumpi noista oikeasti kannattaa laittaa: säteilylämmitin vai tuo letkulämppäri? Tuon WSE1:n mainitseman hinnan kärsis ehkä just maksaa webastosta, mutta ei taida Jyväskylän nurkilla kukaan rassailla tuohon hintaan...
    Haluatko että koneessa on lämpöiset vedet (kabiiniin tulee lämmintä ilmaa ja mittari näyttää että lämpöä olisi), vai että öljyt on lämpöiset ja voitelu toimisi heti kun koneen käynnistää (kylmä, -20asteinen öljy on aika suuri vastus öljypumpulle jne, oletko kokeillut kaataa tuollaista öljyä purkista ulos?) , mutta kabiiniin ei heti puhalla lämpöistä. Itse valitsin tämän mukaan ja autossa (E46) on nyt säteilylämppäri, sisätilanlämmitin ja ctekin 7.2A ylläpitolaturi. Kyllä on mukava pistää auto käyntiin kovillakin pakkasilla kun sisältä on lämmin, öljyt on lämpöiset ja akku on täynnä, sekä lämmin
    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
    PM tavoittaa, puhelimella ei.

    Comment

    • Matson^
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2008
      • 2113
      • Seinäjoki

      #32
      Originally posted by WSE1 View Post
      E 60 jälkiasennusweban asennuksessa ei ole mitään eroa riippumatta siitä mikä ilmastointi autossa on tai on olematta. Puhallinmoottori on purettava esille joka tapauksessa. Se on eri asia jos liike käyttää puhllinmoottorin ohjaamiseen fanmaster boksia vaikka perinteinen weban sarjavastus releytettynäkin riittäisi (hinnassa on ero, lopputuloksessa ei, no fanmasterilla saa säätää nopeutta, tuskin tarvetta- ja voihan sen vastuksenkin vaihtaa eri kokoiseen helposti).
      Kyse oli sitten ilmeisesti tuosta boxista, sillä silloin about vuosi sitten kun näitä selvittelin oli peruste kovalle hinnalle jokaisessa paikassa se "ohjainkortti" laajemmalle ilmastoinnille ja tästä aiheutuva lähes koko koelaudan purku :think

      Originally posted by MarttiKK View Post
      Ei tarvitse käydä edes pihalla. Hommaat kauko-ohjattavan pistorasian. Ohjelmoit vakio-ajat siihen ja jos lähdet esim. keskellä päivää pois, niin napsaat kaukosäätimellä virrat päälle pistorasiaan.
      Jep, vaikka eipä se nyt haitaksi ole jos välillä käy vähän ulkoilemassakin, varsinkin talvella kun ei juuri ulko(maa)hommia muutenkaa ole
      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
      | Nissan Navara TREK-1 |
      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

      Comment

      • kupla69
        Newbiemmer
        • May 2010
        • 23
        • somero

        #33
        Originally posted by Jolli View Post
        Haluatko että koneessa on lämpöiset vedet (kabiiniin tulee lämmintä ilmaa ja mittari näyttää että lämpöä olisi), vai että öljyt on lämpöiset ja voitelu toimisi heti kun koneen käynnistää (kylmä, -20asteinen öljy on aika suuri vastus öljypumpulle jne, oletko kokeillut kaataa tuollaista öljyä purkista ulos?) , mutta kabiiniin ei heti puhalla lämpöistä. Itse valitsin tämän mukaan ja autossa (E46) on nyt säteilylämppäri, sisätilanlämmitin ja ctekin 7.2A ylläpitolaturi. Kyllä on mukava pistää auto käyntiin kovillakin pakkasilla kun sisältä on lämmin, öljyt on lämpöiset ja akku on täynnä, sekä lämmin
        Kysynpä tyhmiä. Löytyykö Ctekiltä autokohtaista härpäkettä vai oletko modifioinnut tavallisesta ylläpitolaturista kiinteäksi autoon. Defalta löytyy tällainen http://www.kaha.fi/file_root/Lisavar...a1204_2009.pdf
        Ctekkihän on suojattu oikosulkua sun muuta vastaan et vois pistää sisätilapistokkeeseen tuplapään ja vetää johdot takakonttiin akulle. Meneekö rosvosektorille :think
        _____________________
        BMW 520i E60 -03
        BMW 520i E39 -99 Ex

        Comment

        • MakeH
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1170
          • Vantaa

          #34
          Nyt herää kysymys, että miksi porukka laittaa ylläpitolaturia webastottomaan autoon?

          Comment

          • kvt
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 236
            • Satakunta

            #35
            Minäkin aion kyllä laittaa täksi talveksi varmaan tuollaisen defan akkulaturin. Viime talvena auto oli meinaan useamman kerran kuin joulukuusi varotusvalojen osalta ja kerran meinas jättää tielle, kun menin sammuttamaan sen pian liikkeellelähdön jälkeen. Jos sattuu olemaan lyhyttä ajoa muutamana päivänä, niin hehkut ym. sähköhärpäkkeet vievät niin paljon virtaa, ettei akku vaan ehdi latautua lyhyellä matkalla ja sitten tulee murheita.
            Ei tällaista ongelmaa taida bensvehkeissä ollakaan, kun ei ole hehkuja, vai käykö bemareissa koneesta riippumatta näin.
            Last edited by kvt; 02-10-2010, 09:09.
            -12 F11 530Da

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5478
              • S:t Karins

              #36
              Originally posted by kvt View Post
              Minäkin aion kyllä laittaa täksi talveksi varmaan tuollaisen defan akkulaturin. Viime talvena auto oli meinaan useamman kerran kuin joulukuusi varotusvalojen osalta ja kerran meinas jättää tielle, kun menin sammuttamaan sen pian liikkeellelähdön jälkeen. Jos sattuu olemaan lyhyttä ajoa muutamana päivänä, niin hehkut ym. sähköhärpäkkeet vievät niin paljon virtaa, ettei akku vaan ehdi latautua lyhyellä matkalla ja sitten tulee murheita.
              Ei tällaista ongelmaa taida bensvehkeissä ollakaan, kun ei ole hehkuja, vai käykö bemareissa koneesta riippumatta näin.
              Minkä tehoinen ja kuinka vanha akku?
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • MakeH
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1170
                • Vantaa

                #37
                Ei mulla ole ikinä ollut tarvetta lisälataukselle, oli webasto tai ei. Jos akku tarvitsee webastottomassa lisälatausta, on se jo lopun elkeitä.

                Tuossa nykyisessä 530D:ssä oli defan säteilylämmitin valmiina, laitoin lisäksi calixin letkulämmittimen. Luulisi kovammallakin pakkasella olevan koneen lämmin.
                Last edited by MakeH; 02-10-2010, 11:31.

                Comment

                • kvt
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 236
                  • Satakunta

                  #38
                  Mulla oli alunperin viime talvena alkuperäinen 110ah agm akku, mikä teki tuon varoitusvalohässäkkä jutun ja ajattelin sen olevan finaalissa. Sitten ostin 95ah tavallisen akun, kun en huomannut katsoa mikä akku oli alunperin ja varaosaliikkeessa tarjosivat tuollaista. Koodautin myös autoon tuon akkukoon vaihdon, ettei siitä pitäis johtua. Useamman kerran oli kuitenkin uudellakin akulla ongelmia ja kun latasin akun täyteen laturilla, niin vika pysyi poissa. Voisko sitten laturissa olla vikaa, jos tuo ei ole tavallista. Muutaman kerran on kyllä jäänyt vikakoodi laturista, mutta ajattelin sen johtunen tuosta tyhjentyneestä akusta.
                  -12 F11 530Da

                  Comment

                  • Jolli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 2556
                    • Virolahti

                    #39
                    Originally posted by kupla69 View Post
                    Kysynpä tyhmiä. Löytyykö Ctekiltä autokohtaista härpäkettä vai oletko modifioinnut tavallisesta ylläpitolaturista kiinteäksi autoon. Defalta löytyy tällainen http://www.kaha.fi/file_root/Lisavar...a1204_2009.pdf
                    Ctekkihän on suojattu oikosulkua sun muuta vastaan et vois pistää sisätilapistokkeeseen tuplapään ja vetää johdot takakonttiin akulle. Meneekö rosvosektorille :think
                    Ei ole ctekillä autokohtaista, vaan itselläni on kiinteästi asennettu XS7000 autooni juuri sisätilanpistokkeeseen jossa tuplapää. Piuhoja en vetäisi suoraan akulle, vaan tekisin kuten itse, eli hyödyntäisin konehuoneessa olevaa +12V virranantopistoketta, siihen laturin +johto ja -johto sitten runkoon, tietenkin. Ctekin mukanahan tulee nuo hauenleukapihdit, sekä sitten kiinteään asennukseen soveltuvat rengasliittimet, joita olen itse hyödyntänyt. Itse laturi on IP65 suojattu, joten voisi asentaa vaikka konehuoneeseen, mutta asensin kabiiniin, pelkääjän jalkatilan kattoon
                    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                    PM tavoittaa, puhelimella ei.

                    Comment

                    • kupla69
                      Newbiemmer
                      • May 2010
                      • 23
                      • somero

                      #40
                      Originally posted by Jolli View Post
                      Ei ole ctekillä autokohtaista, vaan itselläni on kiinteästi asennettu XS7000 autooni juuri sisätilanpistokkeeseen jossa tuplapää. Piuhoja en vetäisi suoraan akulle, vaan tekisin kuten itse, eli hyödyntäisin konehuoneessa olevaa +12V virranantopistoketta, siihen laturin +johto ja -johto sitten runkoon, tietenkin. Ctekin mukanahan tulee nuo hauenleukapihdit, sekä sitten kiinteään asennukseen soveltuvat rengasliittimet, joita olen itse hyödyntänyt. Itse laturi on IP65 suojattu, joten voisi asentaa vaikka konehuoneeseen, mutta asensin kabiiniin, pelkääjän jalkatilan kattoon
                      Ctekki-viritys olisi kyllä aika härö. Viime talvena E39:stä akku antautui yhtenä raikkaana aamuna ja sain sen verran ctekillä konehuoneen kautta virtaa että sai luukut auki, tottakai takarontin lukko oli aivan umpijäässä ja jumissa. Akku oli kylläkin 11 vuotta vanha ja 300 tkm rullattu. Tuli hiukan elvisteltyä töissä kuinka bemu kestää kun on akkukin alkuperäinen Olis pitänyt vaihtaa se hyvin paljon aikaisemmin Aattelin kyllä vaihtaa akun tuohon E60:seen vielä ennen kunnon pakkasia varmuudeksi.
                      _____________________
                      BMW 520i E60 -03
                      BMW 520i E39 -99 Ex

                      Comment

                      • Samjokin1
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2006
                        • 49

                        #41
                        Originally posted by MakeH View Post
                        Ei mulla ole ikinä ollut tarvetta lisälataukselle, oli webasto tai ei. Jos akku tarvitsee webastottomassa lisälatausta, on se jo lopun elkeitä.

                        Tuossa nykyisessä 530D:ssä oli defan säteilylämmitin valmiina, laitoin lisäksi calixin letkulämmittimen. Luulisi kovammallakin pakkasella olevan koneen lämmin.
                        Jaa, pitäisköhän sitä itsekin laittaa nuo molemmat varmuuden välttämiseksi Mitenköhän mahtaa lämpötolpassa sulake kestää, jos ja kun samalla käyttää vielä sisätilanlämmitintä?
                        Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,

                        ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T

                        Comment

                        • Samjokin1
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2006
                          • 49

                          #42
                          Jos asennuttaisin tuohon nuo molemmat lämmittimet + ylläpitolaturin, niin mistähän löytyis kaikki tarvittavat härpäkkeet? Tuon Ctekin XS7000 -laturin saan edullisimmin Agrimarketista, mutta muut osat pitäisi vielä hommata.

                          Onko Motonetissa siis valmis säteilijälämmitin sarja (Defa tms.) tuohon profiilin kulkineeseen? Sitten vielä se letkulämmitin ja siihen tarvittavat osat. Näistä mulla ei ole mitään hajua, joten olisiko joku ystävällisesti listannut vähän tarvittavia kilkkeitä mulle, niin osaan ostaa oikeanlaiset...
                          Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,

                          ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T

                          Comment

                          • Samjokin1
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2006
                            • 49

                            #43
                            Originally posted by Samjokin1 View Post
                            Jos asennuttaisin tuohon nuo molemmat lämmittimet + ylläpitolaturin, niin mistähän löytyis kaikki tarvittavat härpäkkeet? Tuon Ctekin XS7000 -laturin saan edullisimmin Agrimarketista, mutta muut osat pitäisi vielä hommata.

                            Onko Motonetissa siis valmis säteilijälämmitin sarja (Defa tms.) tuohon profiilin kulkineeseen? Sitten vielä se letkulämmitin ja siihen tarvittavat osat. Näistä mulla ei ole mitään hajua, joten olisiko joku ystävällisesti listannut vähän tarvittavia kilkkeitä mulle, niin osaan ostaa oikeanlaiset...
                            No niin Ctekin laturin kävin hommaamassa, mutta muut tarvikkeet puuttuu vielä. Sitten pitäis käydä hakemassa loput osat Motonetista. Löytyykös tästä listasta tarvittavat hilppeet?

                            Motonettiin

                            Lupasin käydä hommaamassa tarvittavat osat itse ja viedä sen jälkeen tutulle asentajalle... Ainakin tuo 45-9863 Defan elementti ja sitten vissiin johtosarjaa ym. Olikos noista olemassa jotain valmista pakettia?
                            Attached Files
                            Last edited by Samjokin1; 11-10-2010, 09:54. Reason: linkki
                            Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,

                            ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T

                            Comment

                            • MakeH
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2004
                              • 1170
                              • Vantaa

                              #44
                              Lämmitin on RE485.

                              Sitten tarvitset asennussarjan, eli 2 kulmaletkua, löytyy motonetin letkuhyllystä, muutaman klemmarin, sekä 2 metalliputken pätkää. Tuo asennussarja maksaa yli 50e motonetissa, erikseen ostettuna 15e.

                              Sitten muut asennustarvikkeet tarpeen mukaan, eli johto, pistoke, sisähaara.

                              Comment

                              • Samjokin1
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2006
                                • 49

                                #45
                                Onkos auto pelannut letkulämppärillä ihan ok, eli onko tullut ylimääräisiä virheilmoituksia ym... KL:llä sanoivat, että tuo huijaa antureita luulemaan koneen olevan lämmin ja sitä kautta tulee kuulemma ongelmia. Seokset heittää häränpyllyä ym. Mitä mieltä?
                                Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,

                                ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T

                                Comment

                                Working...
                                X