Announcement

Collapse
No announcement yet.

moottorinlämmitin e61

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #46
    Originally posted by Samjokin1 View Post
    Onkos auto pelannut letkulämppärillä ihan ok, eli onko tullut ylimääräisiä virheilmoituksia ym... KL:llä sanoivat, että tuo huijaa antureita luulemaan koneen olevan lämmin ja sitä kautta tulee kuulemma ongelmia. Seokset heittää häränpyllyä ym. Mitä mieltä?
    Viime talvi tuli sattuneesta syystä käytettyä sitä aika ahkeraan, eikä mitään ongelmia esiintynyt. Letkulämppäri ja sisätilalämppäri olivat kylmimpään aikaan kolmisen tuntia päivässä päällä.
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • MakeH
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1170
      • Vantaa

      #47
      Originally posted by Samjokin1 View Post
      Onkos auto pelannut letkulämppärillä ihan ok, eli onko tullut ylimääräisiä virheilmoituksia ym... KL:llä sanoivat, että tuo huijaa antureita luulemaan koneen olevan lämmin ja sitä kautta tulee kuulemma ongelmia. Seokset heittää häränpyllyä ym. Mitä mieltä?
      Jossain hondassa noita ongelmia kuulemma oli, mutta ei ainakaan E91 320D:ssä ja kahdessa E61 530D:ssä.

      Comment

      • Samjokin1
        Bimmer Rookie
        • Dec 2006
        • 49

        #48
        Kiitoksia arvon raati. Päädyin nyt aluksi laittamaan sen Bmw:n virallisesti suositteleman säteilijän (ja ctekin laturin). Jos ei noilla pärjää, niin laitetaan se letkulämppäri sitten lisäksi... Jos puolalaiset meteorologit osuvat oikeaan ennustuksessaan, niin saattaa tulla tarpeeseen lisälämppärit

        ennuste
        Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,

        ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T

        Comment

        • hepuli
          Newbiemmer
          • Oct 2010
          • 7
          • Finland

          #49
          Originally posted by joko View Post
          Ei mitään ongelmaa, myös kierroslukumittarissa oleva "lämpömittari" nousee jo pykälän tai pari tuolla letkulämppärillä. Säteillämmittimestä ei ole itsellä mitään tietoa, otin letkulämppärin koska se tuntui jotenkin paremmalta vaihtoehdolta.

          Mikä on tuo kierrosluku-lämömittarin alue (4100-4600 r/min) lämmöissä eli jos nousee sinne 4600 - niin mitä se olisi asteissa, onko normaali lämmöt 90 astetta.
          Last edited by hepuli; 19-10-2010, 15:50.

          Comment

          • mattipuh
            Bimmer Rookie
            • May 2010
            • 150
            • Espoo, Finland

            #50
            vaikea sanoa.
            ihmettelin tätä muuten tässä tällä viikolla.
            Aiemmin kun jäähdytysnesteen lämmöt olivat 83-85'C (eli alle normaalin), punaraja oli tuossa 4600rpm tuntumassa. Nyt kun jäähynesteet ovat normaalissa (90-92'C), punaraja on samassa. Eli ts. punaraja ei kerro kaikkea totuutta.

            Toinen mikä ihmetytti on että nyt kun termari on kunnossa, ja tarkistin että jäähynesteet olivat +90'C, niin tuo punaraja olikin 4500rpm:n kohdalla, eli ei seuraa ilmeisesti jäähdytysnesteen lämpöjä tuo punarajan määrittävä mittari?

            onko muilla tällaista ettei aina nouse punaraja tuonne 4600rpm tuntumaan? mistäs tämä voisi johtua?
            Matti
            E61 530DA (2005)

            Comment

            • Pannari Petteri
              Newbiemmer
              • Aug 2010
              • 16
              • Savo

              #51
              Pannari Petteri

              Itsellä vähän samanlaista ongelmaa! Alkuun asiantuntijat olivat letkulämppärin kannalla, mutta muuttivat mielipiteen säteilijän kannalle, kun ei mukamas vesi
              lähde kiertämään! En tiedä mikä olisi oikea ratkaisu, mutta näyttää siltä että SE parjattu säteilijä tulee tähän saksan tuontiin (530da touring) laitettua.
              Webasto on poissa pelistä, että puolet lähdöistä om parkkihallista...

              Comment

              • kemo81
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2010
                • 1248
                • ylöjärvi

                #52
                N53B30 säteilylämmitin

                Eli onko kukaan asentanut/asennuttanut ko moottorin kylkeen ja tietää että niitä on olemassa?Väittivät varaosa liikkeessä ettei tuohon koneeseen saisi ollenkaan tai ettei sitä edes valmisteta..??
                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                Ex.
                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                e91 325i 2005 ArktisMetal
                e46 320ci 2001 TobassBlue
                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                S1000rr 2010 Thunder grey

                Comment

                • k0rppi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 784
                  • Varkaus

                  #53
                  Originally posted by kemo81 View Post
                  Eli onko kukaan asentanut/asennuttanut ko moottorin kylkeen ja tietää että niitä on olemassa?Väittivät varaosa liikkeessä ettei tuohon koneeseen saisi ollenkaan tai ettei sitä edes valmisteta..??

                  BMW 530 i (E60/61) Automat (07-)

                  Engine heater412887Power Cable Kit460766+ 460803Connecting kit460785
                  defan sivuilta anto tämmöset

                  Comment

                  • zanta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 2908
                    • Oulu

                    #54
                    Originally posted by kemo81 View Post
                    Eli onko kukaan asentanut/asennuttanut ko moottorin kylkeen ja tietää että niitä on olemassa?Väittivät varaosa liikkeessä ettei tuohon koneeseen saisi ollenkaan tai ettei sitä edes valmisteta..??
                    Originally posted by k0rppi View Post
                    BMW 530 i (E60/61) Automat (07-)

                    Engine heater412887Power Cable Kit460766+ 460803Connecting kit460785
                    defan sivuilta anto tämmöset
                    Mie asennutin edelliseen juurikin tommosen Defan säteilylämmittimen 2010 syksyllä. Toimi oikein hyvin, vaikka nykyisessä on Webasto niin siitä huolimatta aion laittaa vielä tuollaisen + Defan ylläpitolaturin. Tänä talvenakin jo entinen 530i alko tekemään kovilla pakkasilla valoshowta ja ilmottelemaan akunvaraustasosta joten ei turha laite olis siinäkään ollut.
                    LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                    eksälista:
                    E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                    Comment

                    • kemo81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2010
                      • 1248
                      • ylöjärvi

                      #55
                      Mutta oliko kyseessä siis n53b30 moottori?Eikö se ole 525i:ssä lci mallissa?itsellä siis 325i lci 2009 ja siihen ei nyt löydy kirveelläkään lämppäriä.Väittävät että tuo n52b25 koneen säteilylämmitin kävisi mutta jotkut taas sanovat että voi sekoittaa moottorin lämpötila anturin??Ja sit taas 2010 mallista eteenpäin listoissa löytyy lämppäriä vaikka kone pitäis olla sama??
                      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                      Ex.
                      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                      e91 325i 2005 ArktisMetal
                      e46 320ci 2001 TobassBlue
                      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                      S1000rr 2010 Thunder grey

                      Comment

                      • zanta
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 2908
                        • Oulu

                        #56
                        Originally posted by kemo81 View Post
                        Mutta oliko kyseessä siis n53b30 moottori?Eikö se ole 525i:ssä lci mallissa?itsellä siis 325i lci 2009 ja siihen ei nyt löydy kirveelläkään lämppäriä.Väittävät että tuo n52b25 koneen säteilylämmitin kävisi mutta jotkut taas sanovat että voi sekoittaa moottorin lämpötila anturin??Ja sit taas 2010 mallista eteenpäin listoissa löytyy lämppäriä vaikka kone pitäis olla sama??
                        Kyseessä on 2007 ja 2008 530i LCI:t joissa on N53B30 koneet.

                        Öljypohjan säteilylämmitin ei sekoita lämpötila-antureita, tai ei ainakaan luulis olevan merkitystä jos öljynlämpö näyttää käynnistäessä mitä sattuu, letkulämmittimissä sensijaan on joissain autoissa ollut hämminkiä kun jäähdytysnesteen lämmöt antavat "virheellistä" dataa käynnistyksen yhteydessä moottorinohjaukselle.

                        Ei muutaku asentamaan/asennuttamaan.

                        Ja lämppärin automat tekstistä huolimatta kumpikaan mun 530i:stä ei ole ollut automaatilla
                        Vakuutusyhtiöltäkin löytyi varianttikoodilla vaan 530i Automat
                        LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                        eksälista:
                        E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                        Comment

                        • vilsku
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 728
                          • Tampere

                          #57
                          Nostellaas tätä. Pitäis alkaa katseleen e61 525d 2006 vempeleeseen moottorinlämmitintä sisähaaralla...Ilmeisesti tuo Calixin (?) letkulämmitin olisi ihan passeli tuohon?

                          Onnistuukohan asennus ihan ilman monttua ja millainen homma muuten on yms. tai jollei niin hyvä kuulla jos on ihmisillä olisi heittää vähän hintoja mitä tuo asennettuna mahtaa maksaa (Tampereen seudulla voi myös heittää suosituksia asennuspaikoista...) näin alustavasti...
                          Last edited by vilsku; 16-09-2013, 12:41.
                          e61 525d (2006)
                          ex: e36 328i M-Sport (1996)
                          ex: e30 316i (1988)

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7544
                            • Jyväshyvä

                            #58
                            Originally posted by vilsku View Post
                            Nostellaas tätä. Pitäis alkaa katseleen e61 525d 2006 vempeleeseen moottorinlämmitintä sisähaaralla...Ilmeisesti tuo Calixin (?) letkulämmitin olisi ihan passeli tuohon?

                            Onnistuukohan asennus ihan ilman monttua ja millainen homma muuten on yms. tai jollei niin hyvä kuulla jos on ihmisillä olisi heittää vähän hintoja mitä tuo asennettuna mahtaa maksaa (Tampereen seudulla voi myös heittää suosituksia asennuspaikoista...) näin alustavasti...
                            Asennus onnistuu ilman monttua, helpoimmalla pääsee jos on paikka mihin voi surutta antaa jäähdytysnesteiden valua lattialle...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • teppo_h
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2005
                              • 337
                              • Finland

                              #59
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Asennus onnistuu ilman monttua, helpoimmalla pääsee jos on paikka mihin voi surutta antaa jäähdytysnesteiden valua lattialle...
                              Toisaalta jos on letkupuristimia, niin eipä sieltä paljoa valu nestettä kartanolle.

                              Itellä alla just samanlainen 525d -06 ja Calixin letkulämppäri asennettu 2010/2011 talvella. Hyvin on pelittänyt ainakin näissä Oulun korkeuden pakkasissa.
                              Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                              Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                              EX:
                              Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                              Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                              E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                              E36 320i Coupe, E21 318i
                              MB W115 240D

                              Comment

                              • casino
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 663
                                • Keski-Suomi

                                #60
                                Originally posted by teppo_h View Post
                                Toisaalta jos on letkupuristimia, niin eipä sieltä paljoa valu nestettä kartanolle.

                                Itellä alla just samanlainen 525d -06 ja Calixin letkulämppäri asennettu 2010/2011 talvella. Hyvin on pelittänyt ainakin näissä Oulun korkeuden pakkasissa.
                                Ehdottomasti kannattaa laittaa letkulämmitin ja kaveriksi tietenkin ja mikä tärkein YLLÄPITOLATURI.

                                säteilylämmitin tahtoo olla vähän hidas, letkulämmitin pelaa hyvin suomessa.
                                Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                                Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                                http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                                e39 -530d touring 11/1999
                                ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                                Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎