Announcement

Collapse
No announcement yet.

moottorinlämmitin e61

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MakeH
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1170
    • Vantaa

    #61
    Originally posted by casino View Post
    Ehdottomasti kannattaa laittaa letkulämmitin ja kaveriksi tietenkin ja mikä tärkein YLLÄPITOLATURI.

    säteilylämmitin tahtoo olla vähän hidas, letkulämmitin pelaa hyvin suomessa.
    En kyllä keksi yhtäkään syytä tuolle ylläpitolaturille. Kun akku ja hehkut on kunnossa, niin käyntiin lähtee varmasti. Jos laturia tarvitaan, on se akun tekohengitystä.

    Ja startti kannattaa tarkistaa. Omassa kuullosti siltä, että akku olisi finaalissa. Syy olikin viallinen startti, joka hori virtaa moninkertaisesti.

    Comment

    • Jolli
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 2556
      • Virolahti

      #62
      Tuollainen raskaasti varusteltu e6x ottaa ovien avaamisessa jo saman verran virtaa kuin normaali nissani 5 startissa. Lisäksi kun hehkut haukkaavat virtaa, on penkinlämppärit, takalasinlämppäri ja ilmakanavien lämmityksen päällä ja ajetaan pätkäajoa, sitä virtaa yksinkertaisesti kuluu enemmän, mitä kylmä akku kykenee vastaanottamaan.

      Itse olen varustanut autot sisätilanlämmpärillä, moottorinlämmittimellä (mielummin öljypohjaan kuin letkuun. Tärkeintä on että kone saa alusta asti voitelua) ja akkulaturilla, akkulaturi lataa akkua sekä LÄMMITTÄÄ sitä. Kylmä akku kun ei anna ihan samaa määrää virtaa ulos kuin lämmin akku.
      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
      PM tavoittaa, puhelimella ei.

      Comment

      • MakeH
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1170
        • Vantaa

        #63
        Originally posted by Jolli View Post
        Lisäksi kun hehkut haukkaavat virtaa, on penkinlämppärit, takalasinlämppäri ja ilmakanavien lämmityksen päällä ja ajetaan pätkäajoa, sitä virtaa yksinkertaisesti kuluu enemmän, mitä kylmä akku kykenee vastaanottamaan.
        .
        No mulla ainakin laturi tuottaa näille laitteille sen virran, ei akku!

        Mulla E61 530D:ssä muutaman vuoden vanha S6 AGM, ei ole virta meinannut loppua kertaakaan edes Itä-Suomen kunnon pakkasissa. Ja muutaman kerran pitänyt käynnistää -30 asteessa ilman lämmitintä, hyvin lähti. Kunnossa oleva E91 320D olisi jäänyt tuossa pakkasessa käynnistymättä.

        Comment

        • vilsku
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 728
          • Tampere

          #64
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Asennus onnistuu ilman monttua, helpoimmalla pääsee jos on paikka mihin voi surutta antaa jäähdytysnesteiden valua lattialle...
          Originally posted by teppo_h View Post
          Toisaalta jos on letkupuristimia, niin eipä sieltä paljoa valu nestettä kartanolle.

          Itellä alla just samanlainen 525d -06 ja Calixin letkulämppäri asennettu 2010/2011 talvella. Hyvin on pelittänyt ainakin näissä Oulun korkeuden pakkasissa.
          Selvä homma, kiitosta vaan herroille! Ei tuo nesteen valuminenkaan ole mikään ongelma, tarvii ne kuitenkin vaihtaa samalla...

          Olihan se nyt niin että näillä palikoilla pärjää [MotoNet] (jossain oli puhetta jostain extra putkenpätkistä tms.. on sitten noloa kun on romut levällään lähteä dösällä hakeen jotain lisää...)
          - Calix-asennussarja M64
          - Calix-haaroitussrj GL2,5
          - CalixMini-johtosrj 1,5+2,5m
          - Calix-vaihtovastus RE485
          Last edited by vilsku; 17-09-2013, 08:35.
          e61 525d (2006)
          ex: e36 328i M-Sport (1996)
          ex: e30 316i (1988)

          Comment

          • teppo_h
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 337
            • Finland

            #65
            Originally posted by vilsku View Post
            Selvä homma, kiitosta vaan herroille! Ei tuo nesteen valuminenkaan ole mikään ongelma, tarvii ne kuitenkin vaihtaa samalla...

            Olihan se nyt niin että näillä palikoilla pärjää [MotoNet] (jossain oli puhetta jostain extra putkenpätkistä tms.. on sitten noloa kun on romut levällään lähteä dösällä hakeen jotain lisää...)
            - Calix-asennussarja M64
            - Calix-haaroitussrj GL2,5
            - CalixMini-johtosrj 1,5+2,5m
            - Calix-vaihtovastus RE485
            Itse en ostanu mitään ylimääräisiä letkuja. Eli meni suoraan calixin letkulämmittimen paketissa olevilla ja siitä vaan sitten se piuha etumaskiin.
            Mutta, en kyllä löytänyt suorilta infoa, että mitä nuo asennussarjat sisältää tuossa listassa. :/
            Last edited by teppo_h; 17-09-2013, 09:13. Reason: lisäinfo
            Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
            Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
            EX:
            Chevy Suburban K2500 4x4 -97
            Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
            E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
            E36 320i Coupe, E21 318i
            MB W115 240D

            Comment

            • vilsku
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 728
              • Tampere

              #66
              Originally posted by teppo_h View Post
              Itse en ostanu mitään ylimääräisiä letkuja. Eli meni suoraan calixin letkulämmittimen paketissa olevilla ja siitä vaan sitten se piuha etumaskiin.
              Mutta, en kyllä löytänyt suorilta infoa, että mitä nuo asennussarjat sisältää tuossa listassa. :/
              Jees. Toi "asennussarja" sisältää ainakin kuvan mukaan juurikin pari letkunpätkää ja klemmaria...

              MotoNetissä on tämmöinen info
              Uusimmat asennusohjeet netissä www.calix.se HUOMIO! Asennussarja on takuun ehto mikäli mainittu käytettäväksi!
              e61 525d (2006)
              ex: e36 328i M-Sport (1996)
              ex: e30 316i (1988)

              Comment

              • teppo_h
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 337
                • Finland

                #67
                Originally posted by vilsku View Post
                Jees. Toi "asennussarja" sisältää ainakin kuvan mukaan juurikin pari letkunpätkää ja klemmaria...

                MotoNetissä on tämmöinen info
                Katoppas ku löyty nopiasti...

                Kylläpä se tuolla sarjalla pitäs sinne istua. Saattohan se itelläkin olla tuo asennussarja siinä mukana (ei muista ku on niin kauan) ainakin saman näköiset letkut oli.

                Kaippa tuolla Motonetin HUOM osiolla halutaan vaan varmistaa, että se asenentaan oikeaan asentoon ja oikeaan paikkaan.
                Siellähän pdf:ssä sanotaan: "BMW: Moottorinlämmitin asennetaan öljynlauhduttajan ja vesipumppuputken väliseen letkuun".
                Last edited by teppo_h; 17-09-2013, 09:24. Reason: asennusohjeista
                Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                EX:
                Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                E36 320i Coupe, E21 318i
                MB W115 240D

                Comment

                • -rik
                  BTCF Member
                  • Nov 2009
                  • 827
                  • Rovaniemi

                  #68
                  Ihan vain heittona, että itsellä toimi viimetalvena vain yksi hehku kuudesta. Letkulämppärissä puolisen tuntia riitti joka kerta saamaan auton normaalisti käyntiin. hyvin rokkaa!
                  ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                  Comment

                  • alttu
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 519
                    • Nummela

                    #69
                    Lämmittimen asennus olisi ajankohtainen tässä lähiaikoina. Löytyykö keneltäkään ohjeita tuohon letkulämmittimen asennukseen?
                    F15 30d ///M-SPORT
                    Ex.
                    F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7544
                      • Jyväshyvä

                      #70
                      Originally posted by alttu View Post
                      Lämmittimen asennus olisi ajankohtainen tässä lähiaikoina. Löytyykö keneltäkään ohjeita tuohon letkulämmittimen asennukseen?
                      Valmistajan sivulta löytyy...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • vetkulilm
                        Newbiemmer
                        • Sep 2013
                        • 10
                        • Iisalmi

                        #71
                        Originally posted by -rik View Post
                        Ihan vain heittona, että itsellä toimi viimetalvena vain yksi hehku kuudesta. Letkulämppärissä puolisen tuntia riitti joka kerta saamaan auton normaalisti käyntiin. hyvin rokkaa!
                        Ite laitatin 530d-08 calixin letkulämppärin ja calixin pump kitin. Lähtee ainakin vesi kiertämään.. Tosin auto ollu vasta vähän aikaa että eipä kyllä kokemusta pakkasesta.. Tarkoitus olis laittaa joku taulukko tänne miten lämmöt nousee salavalikosta katottuna milläkin pakkasella

                        Comment

                        • alttu
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 519
                          • Nummela

                          #72
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Valmistajan sivulta löytyy...
                          Calixin sivuilla ainakin pelkkää tyhjää asennusohjeiden kohdalla...
                          F15 30d ///M-SPORT
                          Ex.
                          F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                          Comment

                          • Freed
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 425
                            • Helsinki

                            #73
                            Originally posted by alttu View Post
                            Calixin sivuilla ainakin pelkkää tyhjää asennusohjeiden kohdalla...
                            Calix.se kautta nuo asennusohjeet toimii.

                            Comment

                            • alttu
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 519
                              • Nummela

                              #74
                              Tämä setti tuli itsekin haettua...
                              - Calix-asennussarja M64
                              - Calix-haaroitussrj GL2,5
                              - CalixMini-johtosrj 1,5+2,5m
                              - Calix-vaihtovastus RE485

                              Hyvin pelitti aikoinaan 320d:ssä niin eiköhän nykyisessäkin, kun vielä asennuksesta selviäisi... ja mihinköhän nuo letkulämmittimen ns. toimimattomuudet perustuu...? Kun käytännössä toiminta on kuten Webastossa, nestekiertoonhan sekin vaikuttaa, itse en ainakaan ole vielä öljypohjaa lämmittävästä webastosta kuullut
                              F15 30d ///M-SPORT
                              Ex.
                              F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                              Comment

                              • alttu
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 519
                                • Nummela

                                #75
                                Calixin mukana tulleiden ohjeiden pohjalta ei suoraan kyllä pysty päättelemään mihin letkun väliin vastus asennetaan.

                                Osaako joku vastuksen asentanut/asennuttanut sanoa tuleeko se kuvassa näkyvään letkuun jossa A kirjain? Sillä selittyisin tuon asennussarjan tarpeellisuus.
                                Last edited by alttu; 20-12-2014, 21:43.
                                F15 30d ///M-SPORT
                                Ex.
                                F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎