Originally posted by Dunky
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530d increased emissions
Collapse
X
-
Täältäki ääni tälle(kin) vikavalolle..
Pitäsköhän kehittää vikavalobingo.. Nooh,
valo häipyi erään käynnistyskerran jälkeen, mutta vain palatakseen takaisin pakkas-aamuna.
Autossa kilometrejä ~180tkm, liekö DPF puhistuksen tarpeessa vai mikähän mahtaa olla?
Katotaan josko se häipyy itekseen jos nää ilmat vielä lauhtuu.. <- häipyihän se, dpf poltto kävi päällä ja seuraavan käynnistyksen jälkeen valo oli poissa. Jälleennäkemistä odotellaan..______________________________
BP-2010 burnismestari\o/
______________________________
-Ter0
[email protected]
TT-Speed Oy
Comment
-
-
428i Gran Coupé
“Things may come to those who wait, but only the things left by those who hustle.”
― Abraham Lincoln
Comment
-
-
Originally posted by Trout Mask Replica View PostVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Morjens!
Auto päästi tänään tuon pahaenteisen "BLING" -äänen ja sytytti moottorin vikavalon.
"Increased emissions" oli aiheen nimi. Samalla reissulla pakkopoltto oli päällä ja kotio tullessa (moottorivalo paloi) muutamaa tuntia myöhemmin oli pakkopoltto taas käynnissä.
Mahtaako kyseessä olla DPF vai ilmamassamittari?
Ilmamassamittari vaihdettiin tuollaiset 1½ vuotta sitten kun auton osti, silloinkin oli nuo päästöt kohollaan.. eli voiko ilmamassamittari porsia noinkin usein?
Auto siis E60 530da -04 ja kilometrejä 207k
Comment
-
-
Originally posted by foreman View PostNostetaanpa vanhaa aihetta, auto otsikon mukainen n.200tkm ajettu, elikkä onko tuolla ilmoituksella tekemistä dpf:n kanssa vai sitten imupuolella, ilmamassamittari?
Testeri ilmoittaa vikaa pakokaasujen paineessa, idrivessä partikkelifiltteri 100000km jäljellä-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Mistä kohti nuo letkut irronneet kun se sinisellä merkitty letku egr:n "kalvopumpulla" oli vähän löystynyt mutta kiinni, onko muita letkuja, liittimiä tai paikkoja mitä vois tutkia ja meneekö nuo johonkin turbon lähelle? Dpf poltot toimii ja auto toimii muitenkin ihan normaalisti ja tehot on tallella ainoastaan sytyttää moottori häiriö valoa ja tuota herjaa increased emissions, tarkoitus putsata egr joku päivä vaikkei se näyttänyt kovin likaiselta ja kaasuläppäkin sulkeutuu kun virrat sammuttaa, eikä auto käryä, nyki tms.. Testerillä ei muita vikoja kuin tuo em.Last edited by Toni Markus; 20-11-2013, 07:40.
Comment
-
-
E61 525D ja vikakoodin selvittelyä "Increased emissions", antoi seuraavat virheet; Lambda anturin jännitetaso alhainen (tilapäinen), polttoainesuodatin tukossa, EGR, kaasuläpän tilapäinen vikavirhetila ja ilmamassamittari lisäksi herja ahtopaineesta. Auto on jo kohtalaisen vanha (2006) mallia ja mittarissa 280.000km. Kone oli todella tukkoinen, kaasu ei totellut ja hyytyi totaalisesti pari kertaa tienpäälle, elpyi toisella kertaa ja ekalla kertaa hinurilla pois.
Heti virheen jälkeen ei vielä koneessa ongelmia, mutta n. 300km ajon jälkeen tukkoisuus alkoi vaivata. Tämä on sinänsä hankala vaiva kun ei tiedä, onko anturi kyseessä vai muita palikoita kaput.
Summasummarum. Uusittiin sitten kaikki muut paitsi Lambdan anturi > uusittu EGR, Kaasuläppäkotelo, PA-suodatin ja ilmamassamittari. Koko paketti tarvikkeilla + töineen n. 1200€ luokkaa, kuitenkin kaikki osat paitsi suodatin olivat alkuperäisiä, vika poistui ja kaasu tottelee kuten pitääkin ja kone käy jälleen nätisti. Vika ratkaistu.
Comment
-
-
Originally posted by zuputti View Postpolttoainesuodatin tukossa
Parafiinistä: https://yle.fi/uutiset/3-8612801Last edited by fraatti; 02-02-2019, 02:21.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Ennen muinoinhan oli yleistä että dieselit hyytyi pakkasella. Varsinkin etelästä pohjoiseen liikkuvilla ongelma.
Kylmässä parafiini muuttuu vahaksi (”kokkareiksi”) joka tutkkii suodattimen. Ilman polttoainetta kone käy huonosti.
Tämän välttämiseksi dieseliä on eri laatuja. Kesälaatu kestää huonosti pakkasta. Talvilaadulla menee jo normi pakkaset. Pohjoisessa ja idässä käytetään jopa arktista laatua. Öljy-yhtiöt vaihtavat laatua kelien mukaan. Ehkä huoltoasema voi tilatessa jopa kertoa mitä haluaa. Kesälaatu on tietenkin halvinta niin ihan turhan päiten eivät arktista laita jakeluun koko suomessa.
Sitten keksivät myös kierrättää jäähdytysnestettä polttoainesuodattimen ympärilla ja nykyään sähköllä lämmittävät suodatinta jottei parafiini hyytyisi suodattimeen.
Joskus mutta harvemmin voi putkikin tukkeutua.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Originally posted by ekaBMW View PostEnnen muinoinhan oli yleistä että dieselit hyytyi pakkasella. Varsinkin etelästä pohjoiseen liikkuvilla ongelma.
Kylmässä parafiini muuttuu vahaksi (”kokkareiksi”) joka tutkkii suodattimen. Ilman polttoainetta kone käy huonosti.
Tämän välttämiseksi dieseliä on eri laatuja. Kesälaatu kestää huonosti pakkasta. Talvilaadulla menee jo normi pakkaset. Pohjoisessa ja idässä käytetään jopa arktista laatua. Öljy-yhtiöt vaihtavat laatua kelien mukaan. Ehkä huoltoasema voi tilatessa jopa kertoa mitä haluaa. Kesälaatu on tietenkin halvinta niin ihan turhan päiten eivät arktista laita jakeluun koko suomessa.
Sitten keksivät myös kierrättää jäähdytysnestettä polttoainesuodattimen ympärilla ja nykyään sähköllä lämmittävät suodatinta jottei parafiini hyytyisi suodattimeen.
Joskus mutta harvemmin voi putkikin tukkeutua.
Comment
-
-
Sanoisin että ei mikään välttämättömyys tuo polttoainesuodattimen lämmitin. Esim. Nesteen perus talvidieselin alin käyttölämpötila -34C ja pro dieselin -37C. Nopeesti vilkastuna smiidmanilla uus filtteri ja lämmitin noin. 280€. Omassa 530d:ssä myös rikki tuo lämmitin, siltihän tuo on aina käyntiin lähtenyt.F11 520d -12
Comment
-
Comment