Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d increased emissions

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reiska56
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 185
    • Kerava

    #16
    Originally posted by Dunky View Post
    No vittu kun on taas vitsikästä porukkaa...
    Paukutellaan henkseleitä nyt vaikka ei kuulu tapoihin

    Pesutapa jolla minä näitä olen putsannut on seuraavanlainen:
    Pulssittava pesuri johon laitetaan DPF kii kuumana, kone sylkee pulsseilla nokea irroittavan litkun filsun läpi rikkomatta sitä. Aineen koostumusta en tiedä eikä kiinnosta (kohta joku olisi kuitenkin kautta rantain kysellyt et mikäköhän salaisuus tuokin on Meillä on kyllä siitä KTT (käyttö turva tiedoite) olemassa mutta siinä on useita litkuja oikeassa suhteessa)). Todella paskainen käytetty "lämmin liemi" otetaan talteen ja puhdistetaan uudelleen käyttö varten. Irronnut shaisse lähetetään ongelmajätteenä Ruotsiin käsiteltäväksi... Maksaa muuten tämä kyseinen laite sellaiset 40T€ ja on tarkoitettu juuri erilaisten filsujen pesuun ja näistä irtoavien paskojen oikeaoppiseen kierrättämiseen!!! Luontaisetuna sitä saan käyttää omiin tarkoituksiini
    Pitäiskö mun ehtiä lukemaan kaikki topicit täältä??? Voi kysyä suoraan, vastaan jos katson aiheeliseksi vastata...
    Ultraäänipesukone ja Pineline allaspesuaine pH 13,3. Reilusti alle 40T€. :think

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #17
      Originally posted by Reiska56 View Post
      Ultraäänipesukone ja Pineline allaspesuaine pH 13,3. Reilusti alle 40T€. :think
      Niin ?
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Ter0
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2003
        • 297
        • Tampere

        #18
        Täältäki ääni tälle(kin) vikavalolle..
        Pitäsköhän kehittää vikavalobingo.. Nooh,
        valo häipyi erään käynnistyskerran jälkeen, mutta vain palatakseen takaisin pakkas-aamuna.
        Autossa kilometrejä ~180tkm, liekö DPF puhistuksen tarpeessa vai mikähän mahtaa olla?

        Katotaan josko se häipyy itekseen jos nää ilmat vielä lauhtuu.. <- häipyihän se, dpf poltto kävi päällä ja seuraavan käynnistyksen jälkeen valo oli poissa. Jälleennäkemistä odotellaan..
        Last edited by Ter0; 12-01-2010, 15:01. Reason: update
        ______________________________
        BP-2010 burnismestari \o/
        ______________________________
        -Ter0
        [email protected]
        TT-Speed Oy

        Comment

        • Trout Mask Replica
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 123
          • Aalen, Baden-Württemberg, Deutschland

          #19
          Originally posted by Dunky View Post
          Niin ?
          Oliko sittenkin tollanen laite kyseessä?

          428i Gran Coupé
          “Things may come to those who wait, but only the things left by those who hustle.”
          ― Abraham Lincoln

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #20
            Originally posted by Trout Mask Replica View Post
            Oliko sittenkin tollanen laite kyseessä?

            http://www.youtube.com/watch?v=RSFUbVUzFII&NR=1
            Suurinpiirtein, isommassa mittakaavassa vain.
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • isokone
              Newbiemmer
              • Feb 2010
              • 2
              • Kemiö

              #21
              Morjens!
              Auto päästi tänään tuon pahaenteisen "BLING" -äänen ja sytytti moottorin vikavalon.
              "Increased emissions" oli aiheen nimi. Samalla reissulla pakkopoltto oli päällä ja kotio tullessa (moottorivalo paloi) muutamaa tuntia myöhemmin oli pakkopoltto taas käynnissä.
              Mahtaako kyseessä olla DPF vai ilmamassamittari?
              Ilmamassamittari vaihdettiin tuollaiset 1½ vuotta sitten kun auton osti, silloinkin oli nuo päästöt kohollaan.. eli voiko ilmamassamittari porsia noinkin usein?

              Auto siis E60 530da -04 ja kilometrejä 207k
              Last edited by isokone; 04-09-2011, 18:59. Reason: ..pikusäätöä..

              Comment

              • foreman
                Newbiemmer
                • Nov 2013
                • 4
                • Keskipohjanmaa

                #22
                Nostetaanpa vanhaa aihetta, auto otsikon mukainen n.200tkm ajettu, elikkä onko tuolla ilmoituksella tekemistä dpf:n kanssa vai sitten imupuolella, ilmamassamittari?
                Testeri ilmoittaa vikaa pakokaasujen paineessa, idrivessä partikkelifiltteri 100000km jäljellä

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  #23
                  Originally posted by foreman View Post
                  Nostetaanpa vanhaa aihetta, auto otsikon mukainen n.200tkm ajettu, elikkä onko tuolla ilmoituksella tekemistä dpf:n kanssa vai sitten imupuolella, ilmamassamittari?
                  Testeri ilmoittaa vikaa pakokaasujen paineessa, idrivessä partikkelifiltteri 100000km jäljellä
                  Jos egr:n alipaineletku on irti tai rikki,niin se ainakin antaa tuon herjan.
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • yrd3
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2013
                    • 163
                    • Ylistaro

                    #24
                    itellä oli juurikin alipaineletku aikaa myöten lähteny liitoksesta irti ja se heitti heti herjan ja moottorin vikavalon palamaan.
                    takasin kiinni ja homma bueno.

                    Comment

                    • Toni Markus
                      Newbiemmer
                      • Mar 2008
                      • 17

                      #25
                      Mistä kohti nuo letkut irronneet kun se sinisellä merkitty letku egr:n "kalvopumpulla" oli vähän löystynyt mutta kiinni, onko muita letkuja, liittimiä tai paikkoja mitä vois tutkia ja meneekö nuo johonkin turbon lähelle? Dpf poltot toimii ja auto toimii muitenkin ihan normaalisti ja tehot on tallella ainoastaan sytyttää moottori häiriö valoa ja tuota herjaa increased emissions, tarkoitus putsata egr joku päivä vaikkei se näyttänyt kovin likaiselta ja kaasuläppäkin sulkeutuu kun virrat sammuttaa, eikä auto käryä, nyki tms.. Testerillä ei muita vikoja kuin tuo em.
                      Last edited by Toni Markus; 20-11-2013, 07:40.

                      Comment

                      • zuputti
                        Newbiemmer
                        • Mar 2009
                        • 8
                        • Helsinki

                        #26
                        E61 525D ja vikakoodin selvittelyä "Increased emissions", antoi seuraavat virheet; Lambda anturin jännitetaso alhainen (tilapäinen), polttoainesuodatin tukossa, EGR, kaasuläpän tilapäinen vikavirhetila ja ilmamassamittari lisäksi herja ahtopaineesta. Auto on jo kohtalaisen vanha (2006) mallia ja mittarissa 280.000km. Kone oli todella tukkoinen, kaasu ei totellut ja hyytyi totaalisesti pari kertaa tienpäälle, elpyi toisella kertaa ja ekalla kertaa hinurilla pois.



                        Heti virheen jälkeen ei vielä koneessa ongelmia, mutta n. 300km ajon jälkeen tukkoisuus alkoi vaivata. Tämä on sinänsä hankala vaiva kun ei tiedä, onko anturi kyseessä vai muita palikoita kaput.



                        Summasummarum. Uusittiin sitten kaikki muut paitsi Lambdan anturi > uusittu EGR, Kaasuläppäkotelo, PA-suodatin ja ilmamassamittari. Koko paketti tarvikkeilla + töineen n. 1200€ luokkaa, kuitenkin kaikki osat paitsi suodatin olivat alkuperäisiä, vika poistui ja kaasu tottelee kuten pitääkin ja kone käy jälleen nätisti. Vika ratkaistu.

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4629
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by zuputti View Post
                          polttoainesuodatin tukossa
                          Tuo koodi tulee usein myös siitä syystä että suodattimen lämmitys on pimeenä. Tällöin pelkkä suodattimen uusiminen ei auta. En tosin ole koskaan kuullut että mitä haittaa tuon toimimattomuudesta on mutta tuskimpa sitä huvikseen sinne on laitettu vaan tuolla lämmittimellä on myös jonkin virka joka lukeekin noissa alemmissa kuvissa. Eli lämmittäminen estää parafiinin kertymisen suodattimeen ja suodattimen tukkeutumisen.







                          Parafiinistä: https://yle.fi/uutiset/3-8612801
                          Last edited by fraatti; 02-02-2019, 02:21.
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • ekaBMW
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 445
                            • Oulu

                            #28
                            Ennen muinoinhan oli yleistä että dieselit hyytyi pakkasella. Varsinkin etelästä pohjoiseen liikkuvilla ongelma.
                            Kylmässä parafiini muuttuu vahaksi (”kokkareiksi”) joka tutkkii suodattimen. Ilman polttoainetta kone käy huonosti.

                            Tämän välttämiseksi dieseliä on eri laatuja. Kesälaatu kestää huonosti pakkasta. Talvilaadulla menee jo normi pakkaset. Pohjoisessa ja idässä käytetään jopa arktista laatua. Öljy-yhtiöt vaihtavat laatua kelien mukaan. Ehkä huoltoasema voi tilatessa jopa kertoa mitä haluaa. Kesälaatu on tietenkin halvinta niin ihan turhan päiten eivät arktista laita jakeluun koko suomessa.

                            Sitten keksivät myös kierrättää jäähdytysnestettä polttoainesuodattimen ympärilla ja nykyään sähköllä lämmittävät suodatinta jottei parafiini hyytyisi suodattimeen.

                            Joskus mutta harvemmin voi putkikin tukkeutua.
                            F11 530d xDrive 09/16
                            Ex E60 530d xDrive A 10/08
                            Ex E60 520dA 09/08 liisari
                            Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                            Ex Opel Kadett 1.6 -89

                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by ekaBMW View Post
                              Ennen muinoinhan oli yleistä että dieselit hyytyi pakkasella. Varsinkin etelästä pohjoiseen liikkuvilla ongelma.
                              Kylmässä parafiini muuttuu vahaksi (”kokkareiksi”) joka tutkkii suodattimen. Ilman polttoainetta kone käy huonosti.

                              Tämän välttämiseksi dieseliä on eri laatuja. Kesälaatu kestää huonosti pakkasta. Talvilaadulla menee jo normi pakkaset. Pohjoisessa ja idässä käytetään jopa arktista laatua. Öljy-yhtiöt vaihtavat laatua kelien mukaan. Ehkä huoltoasema voi tilatessa jopa kertoa mitä haluaa. Kesälaatu on tietenkin halvinta niin ihan turhan päiten eivät arktista laita jakeluun koko suomessa.

                              Sitten keksivät myös kierrättää jäähdytysnestettä polttoainesuodattimen ympärilla ja nykyään sähköllä lämmittävät suodatinta jottei parafiini hyytyisi suodattimeen.

                              Joskus mutta harvemmin voi putkikin tukkeutua.
                              Onhan tuohon kaikkia lisämömmöjö myös olemassa mitä laitetaan dieselin sekaan. Itse vasta laitoin jotain redlinen ainetta.

                              Comment

                              • Markkanenn
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2016
                                • 262
                                • Vantaa

                                #30
                                Sanoisin että ei mikään välttämättömyys tuo polttoainesuodattimen lämmitin. Esim. Nesteen perus talvidieselin alin käyttölämpötila -34C ja pro dieselin -37C. Nopeesti vilkastuna smiidmanilla uus filtteri ja lämmitin noin. 280€. Omassa 530d:ssä myös rikki tuo lämmitin, siltihän tuo on aina käyntiin lähtenyt.
                                F11 520d -12

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎