Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw E61 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VESiX
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 407
    • Kehä 1

    #16
    Minä huomasin joskus takuuajan loppupuolella, että kompura lähti säännönmukaisesti käymään ajon jälkeen, kun ovet pisti lukkoon. Kompura kävi 5-10sec ja sammui sitten. Mitään muuta oiretta ei ollut. Sen verran kummallisena pidin logiikkaa, että vein huoltoon ja kompuran ohjauskortti vaihdettiin sekä softa päivitettiin takuuseen. Eipä ole sittemmin käynyt ajon jälkeen.

    Olisikohan jonkun tietynajan softabugi tai ohjainkorttivika? Minun auto on tehty 9/2005.

    Comment

    • kvt
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 236
      • Satakunta

      #17
      Mullakin on tehnyt aina noin, että useinmiten auton sammutettua kompura lähtee vähäksi aikaa käymään. Olenkin ihmetellyt, että mitä järkeä säätää taso oikeaksi vielä siinä vaiheessa, kun auto on ajettu parkkiin. Onkohan tuo sitten jokin vika, vai vanhan ohjelmaversion ominaisuus?
      -12 F11 530Da

      Comment

      • Niemu
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 41
        • Klaukkala

        #18
        Apuja tarvittais:
        Mulla tulee lähes aina "level control failure" kun on joku kyydissä, yksin ajaessa virhettä ei tule. Katsoin INPA:lla säätöarvoja ja niissä ihmetyttää tuo oikean puolen arvo (liite). Jos oikein ymmärrän niin ECU:n mielestä auton oikea puoli olisi 20cm alempana, silmämääräisesti auto on kuitenkin suorassa.

        Pystyykö tota jollain konstein resetoimaan tms. ja voiko vika tulla vain vääristä asetuksista vai onko kompuran vaihto edessä?

        Virheet mitä toi antaa: 5F99 regulation time one side lifting rear right tai 5F9A regulation time lifting
        Attached Files

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #19
          Katoppas suoraan sieltä säätö/ohjausvalikosta mitä siellä anturi sanoo korkeudeksi. Tuo virheilmoitus voipi tulla siitä että kompura ei jaksa tehdä enää kunnolla painetta ja siksi nosto kestää liian kauan. Nostin tuossa yhden kulahtaneen venttiilit käsiohjauksella, nosto lattiasta ylös kesti noin 5 minuuttia

          Taas tuli postissa kompura, tällä kertaa mersun avaamattomassa ja sinetöidyssä pakkauksessa! Tämä E61 kompura on siis jonkin tähtikeulan kanssa sama yksikkö.
          ---

          Comment

          • Esa-Pekka
            Newbiemmer
            • Oct 2008
            • 18

            #20
            Miten Inpalla saadaan perää ajettua manuaalisesti? Saako Inpalla "pussit" tyhjennettyä ja taas täytettyä esim. remontin yhteydessä? En ole uskaltanut mennä Inpalla sähläämään, jos halvaantuu vaikka ala-asentoon.

            Originally posted by -Tapi View Post
            Katoppas suoraan sieltä säätö/ohjausvalikosta mitä siellä anturi sanoo korkeudeksi. Tuo virheilmoitus voipi tulla siitä että kompura ei jaksa tehdä enää kunnolla painetta ja siksi nosto kestää liian kauan. Nostin tuossa yhden kulahtaneen venttiilit käsiohjauksella, nosto lattiasta ylös kesti noin 5 minuuttia

            Taas tuli postissa kompura, tällä kertaa mersun avaamattomassa ja sinetöidyssä pakkauksessa! Tämä E61 kompura on siis jonkin tähtikeulan kanssa sama yksikkö.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              #21
              Originally posted by Esa-Pekka View Post
              Miten Inpalla saadaan perää ajettua manuaalisesti? Saako Inpalla "pussit" tyhjennettyä ja taas täytettyä esim. remontin yhteydessä? En ole uskaltanut mennä Inpalla sähläämään, jos halvaantuu vaikka ala-asentoon.
              Ite tyhjäsin löysäämällä kompuran päästä ilmaletkun.
              Kun palje tyhjenee, se vetää navat sitten ihan ylös joka voi
              haitata remontin korjuuta.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • E61 mopodiesel
                Newbiemmer
                • Oct 2011
                • 18
                • Mustasaari

                #22
                Level control failure

                Itselläni auto rupesi herjaamaan level control failurea. Huollossa diagnoosi, että kompura vetelee viimesiä. Ostin ebaysta uuden kompuran, ilmaletkun hain kumikaupasta ja uusi rele marmoritiskiltä.
                Uusi kompura tuntuu nyt olevan jotenkin yliherkkä, kun lähtee käyntiin heti, kun vaikka lapsi istuu takapenkille. Aamuisin kompura ei lähde käyntiin kun yksin ajelen, joten tuskin vuotaakaan mistään, eikä tiputa silmämääräisestikään perää yön aikana.
                Kuuluuko kompuran myös sihistä samaan aikaan kun käy? Näin omani tekee.. Nyt taas kuitenkin uusillakin osilla tuli level control fail. Onko apuja mistä vielä voisi kiikastaa? Vanhaa kompuraan en ikään kuullu että oisi käynyt, mutta tosiaan uusi tosi herkästi.
                Kävin huollossa ja sielä meinasivat, että uuden kompuran "moodi" täytyy muuttaa ja tämä maksaa min 1/2h + testerin käyttömaksu. Koijataanko nyt apinaa vai vienkö autoni huoltoon?

                Comment

                • Malax
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2011
                  • 118
                  • Lappeenranta

                  #23
                  Tuliko uudet sähköventtiilit siinä kompuran mukana? Jos ei niin todennäköisesti jumittaa , eikä päästä ilmaa kulkemaan pussille asti. Herjaa liian pitkää täyttöaikaa.
                  superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

                  Comment

                  • E61 mopodiesel
                    Newbiemmer
                    • Oct 2011
                    • 18
                    • Mustasaari

                    #24
                    En ottanut venttiilillistä kompura pakettia. Eniten ihmetyttää pihinä-ääni mikä kuuluu kun kompura käy. Ihan kuin päästäisi ilmaa pihalle samalla, vaikka perä tuntuu kyllä nousevan.

                    Edit.
                    Ok. vika löytyi. kompuralta venttiileille menevä letku oli hinkkautunut ja pieni reikä siinä. Kallis reikä oli kun ehdin jo uuden kompuran asentamaan..
                    Last edited by E61 mopodiesel; 22-10-2011, 21:56.

                    Comment

                    • 338LM
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2006
                      • 191

                      #25
                      Originally posted by E61 mopodiesel View Post
                      Ostin ebaysta uuden kompuran, ilmaletkun hain kumikaupasta ja uusi rele marmoritiskiltä.
                      U
                      Missä tuo rele sijaitsee??

                      Voisi kokeilla vaihtaa vaikka sen ensin. Heitti eilen level control failuren ensimmäistä kertaa. Pari päivää sitten hoksasin samaten että kompura käy auton sammutuksen jälkeen, en ole ennen huomannut sen semmoista tekevän :(

                      Miten nuo painevuodot löytää helpoiten? Jääkö systeemiin painetta niin että pihisee edelleen muutama minuuutti auton sammutuksen jälkeen? Meneehän siinä hetki kun ajaa autoa nosturiin ja irroittaa takarenkaan (renkaat).
                      Imuputken vaihdoin pari kk sitten, entinenkin oli ehjä joten pölyä ei ole päässyt imuroimaan. Samalla yritin etsiä imuputkelle läpivientipaikkaa auton sisälle mutta ei se oikein peltejä poraamatta taida onnistua.
                      2007 E61 LCI 530xd M-sport

                      Comment

                      • Raine
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2603
                        • N/A

                        #26
                        ..........
                        Last edited by Raine; 16-05-2013, 17:01.
                        ///Motorporot

                        Comment

                        • 338LM
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2006
                          • 191

                          #27
                          Ookoo enpäs tiennytkään että voi herjata noin herkästi "normitilanteissa"

                          Tuota imuilman oton siirtoa vaan pähkäilin samalla kun putken vaihdoin. Ihan vieressä olisi ollut kuminen kaapeliläpivienti auton sisälle, ei vaan ollut aivan tilaa tarpeeksi kumiletkulle.
                          Ja ei siirtoon mitään erityistä syytä ollu, tuntuu vaan typerältä imeä (halvan kiinalaisen) paperifiltterin läpi mahdollisimman pölyistä ilmaa sisälokarin takaa -kun paljon puhtaampaakin olisi ihan vieressä tarjolla.
                          2007 E61 LCI 530xd M-sport

                          Comment

                          • Raine
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2603
                            • N/A

                            #28
                            ..........
                            Last edited by Raine; 16-05-2013, 17:00.
                            ///Motorporot

                            Comment

                            • valtti81
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 394
                              • karvia

                              #29
                              Herjaili kans tuota lewel failuree ja kompura ei käyny ollenkaa ja otin sen pois paikaltansa ja avasin sen. Mäntä ja sylinteri oli tosi siistit ja naarmuttomatr ja muutenki kompura aika uuden näkönen. pistin takasin paikallensa ja vaihdoin sulakkeen ku seki oli palanu ja kompura lähti heti käyntiin ja nosti perän ylähä hyvin mutta kompura jatko käymistänsä aina vaan kunnes sammu ja tuli näyttöön taas tuo failure teksti. Mistähän se johtuu ku tuon kompuran kyllä pitäis olla melekeen uus...
                              Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
                              ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
                              Älä lue historiaa, tee sitä !!

                              Comment

                              • 338LM
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2006
                                • 191

                                #30
                                Originally posted by valtti81 View Post
                                Herjaili kans tuota lewel failuree ja kompura ei käyny ollenkaa ja otin sen pois paikaltansa ja avasin sen. Mäntä ja sylinteri oli tosi siistit ja naarmuttomatr ja muutenki kompura aika uuden näkönen. pistin takasin paikallensa ja vaihdoin sulakkeen ku seki oli palanu ja kompura lähti heti käyntiin ja nosti perän ylähä hyvin mutta kompura jatko käymistänsä aina vaan kunnes sammu ja tuli näyttöön taas tuo failure teksti. Mistähän se johtuu ku tuon kompuran kyllä pitäis olla melekeen uus...
                                Asentotunnistin ei toimi/antaa väärää (liian matalaa) korkeustietoa -> kompura pyörii maailman tappiin??

                                Omasta huomasin että aina kun jompikumpi takarengas parkkeerataan jonninkaanlaisen pahkuran päälle, jää kompura hurisemaan auton sammutksen jälkeen JA seuraavaan kerran kun autolla lähtee liikenteeseen niin tulee tasonsäätöhälytys. Eli ei saavuta tasoa jos alusta kovin epätasainen takarenkaiden alla. Järkeenkäypä juttu sinällään, varmaan systeemi toimii niin kuin pitääkin.
                                2007 E61 LCI 530xd M-sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎