Kompuralta lähtee pieni ohut paineletku murikkaan josta haaraantuu sitten pusseille letkut. Niin täytyis tämä pieni letku vaihtaa (reikä) mutta saako murikan päästä letkua irroitettua, miten? Toisesta päästä mutteri kiinnitys niin helppo irroitta ja mikä tämä murikka on nimeltään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw E61 Tasonsäätö
Collapse
X
-
Laakereiden vaihdon yhteydessä tyhjensin pussit kompuran päästä pusseille menevien letkujen liittimestä ja nyt kun muuten valmis projekti mutta kompura ei täytä pusseja, ei edes pyöri. Inpaa ei tietystikään ole.Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01
Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88
Comment
-
-
Originally posted by baier4ever View PostLaakereiden vaihdon yhteydessä tyhjensin pussit kompuran päästä pusseille menevien letkujen liittimestä ja nyt kun muuten valmis projekti mutta kompura ei täytä pusseja, ei edes pyöri. Inpaa ei tietystikään ole.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKyllä sen kompuran pitäisi aktivoitua, kun tunkeilla lasket siihen pisteeseen, jossa akselin korko on alle tavoitteen. Ei toki kannata pelkkien tyhjien pussien varaan laskea täysin tunkilta kevennystä pois.Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01
Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88
Comment
-
-
Saako ne tasonsäädön anturit jotenkin laitettu väärään asentoon:thinkHarrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01
Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88
Comment
-
-
Originally posted by baier4ever View PostEi tapahdu mitään missää korkeudessa , kompura ei käynnisty, sulakkeet ehjät
Comment
-
-
Toinen ajovalo näyttää liian ylös ja toinen ilmeisesti normaalisti. INPA:n vikakoodit:
5F98
5F99
5F9A
Kompura pihahtaa välillä. Joskus voi ajaa 50km ilman ongelmia ja toisinaan vikavalo ilmeistyy heti. Vinolle pinnalle ajettaessa vikavalo syttyy myös.
Onkohan vika kompurassa vai tasoanturissa? Valon väärä asento viittaisi anturiin?
EDIT: Löytyikin englannin sivuilta seuraava teksti:
"All the same fault, the computer times how long it takes to restore the ride height and if the time is too long, it normally means the compressor is a tad tired and needs replacing......
If it is the compressor it will tend to be at it worst on colder days when the seals are not so soft."
Eli kompuran tiivisteet kovat tai muuten vain heikko kompura. Tämä vika tulikin juuri nyt pakkasilla. Kaipa se sit pitää laittaa vaihtoon. Riittääkö kompuran vaihto vai pitääkö koodata jotain?Last edited by kt10734; 02-12-2018, 14:27.
Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...
Comment
-
-
Originally posted by kt10734 View PostToinen ajovalo näyttää liian ylös ja toinen ilmeisesti normaalisti. INPA:n vikakoodit:
5F98
5F99
5F9A
Kompura pihahtaa välillä. Joskus voi ajaa 50km ilman ongelmia ja toisinaan vikavalo ilmeistyy heti. Vinolle pinnalle ajettaessa vikavalo syttyy myös.
Onkohan vika kompurassa vai tasoanturissa? Valon väärä asento viittaisi anturiin?
EDIT: Löytyikin englannin sivuilta seuraava teksti:
"All the same fault, the computer times how long it takes to restore the ride height and if the time is too long, it normally means the compressor is a tad tired and needs replacing......
If it is the compressor it will tend to be at it worst on colder days when the seals are not so soft."
Eli kompuran tiivisteet kovat tai muuten vain heikko kompura. Tämä vika tulikin juuri nyt pakkasilla. Kaipa se sit pitää laittaa vaihtoon. Riittääkö kompuran vaihto vai pitääkö koodata jotain?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostEnsimmäisillä pakkasilla tulleet oireet voivat johtua myös märistä kuivaimen rakeista. Pitkänä kosteana jaksona nuo imevät itseensä kosteutta ja pakkasella jäätyvät jolloin ilma ei virtaa läpi.
Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...
Comment
-
-
En oo e61 ikinä tuota kuivainta avannu, mutta e39 tein niin että purin kuivaimen ja laitoin rakeet juurikin uuninpellille, oiskohan ollu jossain reilussa 100c sen aikaa että väri muuttu takaisin valkoiseksi. ToimiIhan joka sortin rakeita sinne kuivaimeen ei kannata laittaa, jotkut kun vissiin tuppaa hajoamaan siinä vaiheessa kun ovat imeneet kosteutta tarpeeksi. Siksi näin parhaaksi vaihtoehdoksi kuivata nuo vanhat.
G31 540d xDrive -18
Comment
-
-
Originally posted by Juuså View PostEn oo e61 ikinä tuota kuivainta avannu, mutta e39 tein niin että purin kuivaimen ja laitoin rakeet juurikin uuninpellille, oiskohan ollu jossain reilussa 100c sen aikaa että väri muuttu takaisin valkoiseksi. ToimiIhan joka sortin rakeita sinne kuivaimeen ei kannata laittaa, jotkut kun vissiin tuppaa hajoamaan siinä vaiheessa kun ovat imeneet kosteutta tarpeeksi. Siksi näin parhaaksi vaihtoehdoksi kuivata nuo vanhat.
Uusi kuivain maksaa 55e suomessa + toimituskulut ~70e. Sitten jos vika onkin itse kompurassa, niin tuokin raha menee hukkaan kun uuden kompuran mukana tulee uusi kuivain.
Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...
Comment
-
-
Originally posted by kt10734 View PostOK, ehkä tuo on hyvä kikka sitten.Uusi kuivain maksaa 55e suomessa + toimituskulut ~70e. Sitten jos vika onkin itse kompurassa, niin tuokin raha menee hukkaan kun uuden kompuran mukana tulee uusi kuivain.
BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostTähän silicagel asiaan tuli perehdyttyä oikein huolella aikoinaan kun oli e39 ja foorumilta löytyy paljon kirjoittamiani juttuja aiheesta. Kuten edellä todettiin niin silicagel:iä on monenlaista ja osa murenee kastuessaan ja tämän jälkeen ilmaa ei virtaa läpi. Jos ei ole alkuperäistä vastaavaa kuivaa raetta saatavissa niin vanhojen kuivaaminen on hyvä tapa. Nuo ei kulu vaan ovat kuivauksen jälkeen uuden veroiset. Autoa vaan joutuu päivän seisottamaan jos ei ole vaihto rakeita, mutta muuta ongelmaa tuossa ei ole. Itse vaihdoin aikaisemmin joka syksy kuivat rakeet, mutta viime vuosina olen tehnyt tuon joka toinen syksy eikä ole koskaan ollut jäätymis ongelmia.Voisi samalla vaihtaa sen imuletkun, joka menee huonoksi. Tuohon varmaan käynee se kangasvahvistettu 6mm bensaletku, vai meneekö se luttuun?
Last edited by kt10734; 08-12-2018, 21:01.
Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...
Comment
-
-
Eilenpä heitti omakin e61 perän alas. Kompura ei käy jotenka joko rele tai kompura hajalla.
Päätin nyt kuitenkin että teen vähän ennakoivaa huoltoa ja ostin taakse uudet ilmapussit, tasoanturit, kompuran ja releen. Myös imuputken ostin uuden (6mm bensaletkua) ja siirrän ilmanoton lokasuojasta akkutilaan, jonkun filtterin laitan päähän.
Kysymys kuuluukin että kun tuollahan on solenoidit noille pusseille niin missähän ne mahtaa sijaita? Onko vielä jotain muuta mahdollista palikkaa mikä on etukäteen fiksua vaihtaa kun nuo edellämainitut?
Ja sellanen kyssäri vielä notta millasta letkua tuo kompuralta pusseille menevä on sisämitaltaan? Voisi kait nekin uusia.Last edited by reative; 12-12-2018, 14:14.e61 530d lci
Comment
-
Comment