Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw E61 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bbs body e28
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 47
    • vantaa

    #76
    Kompuralta lähtee pieni ohut paineletku murikkaan josta haaraantuu sitten pusseille letkut. Niin täytyis tämä pieni letku vaihtaa (reikä) mutta saako murikan päästä letkua irroitettua, miten? Toisesta päästä mutteri kiinnitys niin helppo irroitta ja mikä tämä murikka on nimeltään?

    Comment

    • baier4ever
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 560
      • Jurva

      #77
      Laakereiden vaihdon yhteydessä tyhjensin pussit kompuran päästä pusseille menevien letkujen liittimestä ja nyt kun muuten valmis projekti mutta kompura ei täytä pusseja, ei edes pyöri. Inpaa ei tietystikään ole.
      Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
      Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

      Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
      ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
      E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #78
        Originally posted by baier4ever View Post
        Laakereiden vaihdon yhteydessä tyhjensin pussit kompuran päästä pusseille menevien letkujen liittimestä ja nyt kun muuten valmis projekti mutta kompura ei täytä pusseja, ei edes pyöri. Inpaa ei tietystikään ole.
        Kyllä sen kompuran pitäisi aktivoitua, kun tunkeilla lasket siihen pisteeseen, jossa akselin korko on alle tavoitteen. Ei toki kannata pelkkien tyhjien pussien varaan laskea täysin tunkilta kevennystä pois.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • baier4ever
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 560
          • Jurva

          #79
          Originally posted by Clavurion View Post
          Kyllä sen kompuran pitäisi aktivoitua, kun tunkeilla lasket siihen pisteeseen, jossa akselin korko on alle tavoitteen. Ei toki kannata pelkkien tyhjien pussien varaan laskea täysin tunkilta kevennystä pois.
          Ei tapahdu mitään missää korkeudessa , kompura ei käynnisty, sulakkeet ehjät
          Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
          Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

          Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
          ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
          E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

          Comment

          • baier4ever
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 560
            • Jurva

            #80
            Saako ne tasonsäädön anturit jotenkin laitettu väärään asentoon:think
            Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
            Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

            Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
            ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
            E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

            Comment

            • Arde92
              BTCF Member
              • Aug 2010
              • 1328
              • Lohtaja/keski-pohjanmaa

              #81
              Originally posted by baier4ever View Post
              Ei tapahdu mitään missää korkeudessa , kompura ei käynnisty, sulakkeet ehjät
              Vilkaseppa vikakoodit; oiskohan mennyt virransäästö tilaan kompura
              E39 M5 Titansilber<------
              F11 530D Spacegray
              E36 323i M-sport Med Hölsteri
              Ex :E61 525D Lci Carboni
              Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
              Ex :E61 530XD Monacoblau<------
              Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
              Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

              Comment

              • kt10734
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 370
                • Uusimaa

                #82
                Toinen ajovalo näyttää liian ylös ja toinen ilmeisesti normaalisti. INPA:n vikakoodit:

                5F98
                5F99
                5F9A

                Kompura pihahtaa välillä. Joskus voi ajaa 50km ilman ongelmia ja toisinaan vikavalo ilmeistyy heti. Vinolle pinnalle ajettaessa vikavalo syttyy myös.

                Onkohan vika kompurassa vai tasoanturissa? Valon väärä asento viittaisi anturiin?

                EDIT: Löytyikin englannin sivuilta seuraava teksti:

                "All the same fault, the computer times how long it takes to restore the ride height and if the time is too long, it normally means the compressor is a tad tired and needs replacing......

                If it is the compressor it will tend to be at it worst on colder days when the seals are not so soft."

                Eli kompuran tiivisteet kovat tai muuten vain heikko kompura. Tämä vika tulikin juuri nyt pakkasilla. Kaipa se sit pitää laittaa vaihtoon. Riittääkö kompuran vaihto vai pitääkö koodata jotain?
                Attached Files
                Last edited by kt10734; 02-12-2018, 14:27.


                Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  #83
                  Originally posted by kt10734 View Post
                  Toinen ajovalo näyttää liian ylös ja toinen ilmeisesti normaalisti. INPA:n vikakoodit:

                  5F98
                  5F99
                  5F9A

                  Kompura pihahtaa välillä. Joskus voi ajaa 50km ilman ongelmia ja toisinaan vikavalo ilmeistyy heti. Vinolle pinnalle ajettaessa vikavalo syttyy myös.

                  Onkohan vika kompurassa vai tasoanturissa? Valon väärä asento viittaisi anturiin?

                  EDIT: Löytyikin englannin sivuilta seuraava teksti:

                  "All the same fault, the computer times how long it takes to restore the ride height and if the time is too long, it normally means the compressor is a tad tired and needs replacing......

                  If it is the compressor it will tend to be at it worst on colder days when the seals are not so soft."

                  Eli kompuran tiivisteet kovat tai muuten vain heikko kompura. Tämä vika tulikin juuri nyt pakkasilla. Kaipa se sit pitää laittaa vaihtoon. Riittääkö kompuran vaihto vai pitääkö koodata jotain?
                  Ensimmäisillä pakkasilla tulleet oireet voivat johtua myös märistä kuivaimen rakeista. Pitkänä kosteana jaksona nuo imevät itseensä kosteutta ja pakkasella jäätyvät jolloin ilma ei virtaa läpi.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • kt10734
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 370
                    • Uusimaa

                    #84
                    Originally posted by markok View Post
                    Ensimmäisillä pakkasilla tulleet oireet voivat johtua myös märistä kuivaimen rakeista. Pitkänä kosteana jaksona nuo imevät itseensä kosteutta ja pakkasella jäätyvät jolloin ilma ei virtaa läpi.
                    Kiitos tiedosta Marko! Mitä tuolle kannattaa sitten tehdä? Vaihtaa uusi kuivain vai kuivata vanha jotenkin? Jossakin näin, että jollakin oli rakeet uunipellillä ja siten kuivasi ne. Onko kukaan kokeillut tätä?


                    Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                    Comment

                    • Juuså
                      BTCF Member
                      • Oct 2009
                      • 207
                      • Kuopio

                      #85
                      En oo e61 ikinä tuota kuivainta avannu, mutta e39 tein niin että purin kuivaimen ja laitoin rakeet juurikin uuninpellille, oiskohan ollu jossain reilussa 100c sen aikaa että väri muuttu takaisin valkoiseksi. Toimi Ihan joka sortin rakeita sinne kuivaimeen ei kannata laittaa, jotkut kun vissiin tuppaa hajoamaan siinä vaiheessa kun ovat imeneet kosteutta tarpeeksi. Siksi näin parhaaksi vaihtoehdoksi kuivata nuo vanhat.
                      G31 540d xDrive -18

                      Comment

                      • kt10734
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 370
                        • Uusimaa

                        #86
                        Originally posted by Juuså View Post
                        En oo e61 ikinä tuota kuivainta avannu, mutta e39 tein niin että purin kuivaimen ja laitoin rakeet juurikin uuninpellille, oiskohan ollu jossain reilussa 100c sen aikaa että väri muuttu takaisin valkoiseksi. Toimi Ihan joka sortin rakeita sinne kuivaimeen ei kannata laittaa, jotkut kun vissiin tuppaa hajoamaan siinä vaiheessa kun ovat imeneet kosteutta tarpeeksi. Siksi näin parhaaksi vaihtoehdoksi kuivata nuo vanhat.
                        OK, ehkä tuo on hyvä kikka sitten. Uusi kuivain maksaa 55e suomessa + toimituskulut ~70e. Sitten jos vika onkin itse kompurassa, niin tuokin raha menee hukkaan kun uuden kompuran mukana tulee uusi kuivain.


                        Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                        Comment

                        • markok
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 3018
                          • Kuopio

                          #87
                          Originally posted by kt10734 View Post
                          OK, ehkä tuo on hyvä kikka sitten. Uusi kuivain maksaa 55e suomessa + toimituskulut ~70e. Sitten jos vika onkin itse kompurassa, niin tuokin raha menee hukkaan kun uuden kompuran mukana tulee uusi kuivain.
                          Tähän silicagel asiaan tuli perehdyttyä oikein huolella aikoinaan kun oli e39 ja foorumilta löytyy paljon kirjoittamiani juttuja aiheesta. Kuten edellä todettiin niin silicagel:iä on monenlaista ja osa murenee kastuessaan ja tämän jälkeen ilmaa ei virtaa läpi. Jos ei ole alkuperäistä vastaavaa kuivaa raetta saatavissa niin vanhojen kuivaaminen on hyvä tapa. Nuo ei kulu vaan ovat kuivauksen jälkeen uuden veroiset. Autoa vaan joutuu päivän seisottamaan jos ei ole vaihto rakeita, mutta muuta ongelmaa tuossa ei ole. Itse vaihdoin aikaisemmin joka syksy kuivat rakeet, mutta viime vuosina olen tehnyt tuon joka toinen syksy eikä ole koskaan ollut jäätymis ongelmia.
                          BMW 530iA Touring -05

                          Comment

                          • kt10734
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 370
                            • Uusimaa

                            #88
                            Originally posted by markok View Post
                            Tähän silicagel asiaan tuli perehdyttyä oikein huolella aikoinaan kun oli e39 ja foorumilta löytyy paljon kirjoittamiani juttuja aiheesta. Kuten edellä todettiin niin silicagel:iä on monenlaista ja osa murenee kastuessaan ja tämän jälkeen ilmaa ei virtaa läpi. Jos ei ole alkuperäistä vastaavaa kuivaa raetta saatavissa niin vanhojen kuivaaminen on hyvä tapa. Nuo ei kulu vaan ovat kuivauksen jälkeen uuden veroiset. Autoa vaan joutuu päivän seisottamaan jos ei ole vaihto rakeita, mutta muuta ongelmaa tuossa ei ole. Itse vaihdoin aikaisemmin joka syksy kuivat rakeet, mutta viime vuosina olen tehnyt tuon joka toinen syksy eikä ole koskaan ollut jäätymis ongelmia.
                            OK, hyvä homma. Voisi samalla vaihtaa sen imuletkun, joka menee huonoksi. Tuohon varmaan käynee se kangasvahvistettu 6mm bensaletku, vai meneekö se luttuun?
                            Last edited by kt10734; 08-12-2018, 21:01.


                            Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                            Comment

                            • reative
                              Newbiemmer
                              • Nov 2018
                              • 18
                              • Lahti

                              #89
                              Eilenpä heitti omakin e61 perän alas. Kompura ei käy jotenka joko rele tai kompura hajalla.

                              Päätin nyt kuitenkin että teen vähän ennakoivaa huoltoa ja ostin taakse uudet ilmapussit, tasoanturit, kompuran ja releen. Myös imuputken ostin uuden (6mm bensaletkua) ja siirrän ilmanoton lokasuojasta akkutilaan, jonkun filtterin laitan päähän.

                              Kysymys kuuluukin että kun tuollahan on solenoidit noille pusseille niin missähän ne mahtaa sijaita? Onko vielä jotain muuta mahdollista palikkaa mikä on etukäteen fiksua vaihtaa kun nuo edellämainitut?

                              Ja sellanen kyssäri vielä notta millasta letkua tuo kompuralta pusseille menevä on sisämitaltaan? Voisi kait nekin uusia.
                              Last edited by reative; 12-12-2018, 14:14.
                              e61 530d lci

                              Comment

                              • JepJap
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2018
                                • 49
                                • Suomi

                                #90
                                Solkut on kompuran vieressä. Noin 20cm eteenpäin. Putket on normi kuormurin paineilma nylon putkea Olikohan 5mm. En piitannut itse vaihtaa omaani, ei yleensä miksikään mee, jollei hankaa joku.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎