Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw E61 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    #31
    Originally posted by 338LM View Post
    Omasta huomasin että aina kun jompikumpi takarengas parkkeerataan jonninkaanlaisen pahkuran päälle, jää kompura hurisemaan auton sammutksen jälkeen JA seuraavaan kerran kun autolla lähtee liikenteeseen niin tulee tasonsäätöhälytys. Eli ei saavuta tasoa jos alusta kovin epätasainen takarenkaiden alla. Järkeenkäypä juttu sinällään, varmaan systeemi toimii niin kuin pitääkin.
    Ei mulla ole missään omassa E61:ssä milloinkaan tullu hälyjä tasonsäädöstä.
    Ja on kuitenkin yli 200++ tkm takana useammalla eri yksilöllä ajettuna em. yhteismäärä.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • eekuusyks
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 164
      • Pohjois-Pohjanmaa

      #32
      Originally posted by -Tapi View Post
      Katoppas suoraan sieltä säätö/ohjausvalikosta mitä siellä anturi sanoo korkeudeksi. Tuo virheilmoitus voipi tulla siitä että kompura ei jaksa tehdä enää kunnolla painetta ja siksi nosto kestää liian kauan. Nostin tuossa yhden kulahtaneen venttiilit käsiohjauksella, nosto lattiasta ylös kesti noin 5 minuuttia

      Taas tuli postissa kompura, tällä kertaa mersun avaamattomassa ja sinetöidyssä pakkauksessa! Tämä E61 kompura on siis jonkin tähtikeulan kanssa sama yksikkö.
      Onko tietoa missä mesen malleissa on sama kompura?

      Comment

      • 338LM
        Bimmer Rookie
        • Dec 2006
        • 191

        #33
        Originally posted by MajorDrake View Post
        Ei mulla ole missään omassa E61:ssä milloinkaan tullu hälyjä tasonsäädöstä.
        Ja on kuitenkin yli 200++ tkm takana useammalla eri yksilöllä ajettuna em. yhteismäärä.
        Uskotaan, mutta näin se itsellä tuppaa menemään. Jos TOISEN takarenkaan alle sattuu mehevämpi pahkura -semmoinen että rengas painuu jo osittain suojan sisälle piiloon -jää komppa kyllä hyrisemään.

        Tuumasin vaan että mahdoton kai tuommoisessa tilanteessa on normaalia ajokorkeutta edes saavuttaa. Toisen ilmapussinhan pitäisi käytännössä nostaa koko auton perä ilmaan että asento olisi (myös sillä) renkaalla tavoitekorkeuden mukainen.

        Mutta en mää näistä tietty mitään ymmärrä. Omia tuuminkeja vaan esitän.
        Ehkä mun parkkipaikatkin on vähän poikkeavia. tulee parkkeerailtua joskus esmes maastoon, mättäiden/jäätyneiden kinosten päälle jne.
        2007 E61 LCI 530xd M-sport

        Comment

        • k0rppi
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 784
          • Varkaus

          #34
          osaa olla se tasosäädönt linkitkin jumissa. ihan täyttä paskaa ne alkuperäse kötöstykset.

          Comment

          • valtti81
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 394
            • karvia

            #35
            c

            Kuinkas tuos nuo systeemit menee ku mulla kompura nostaa perän hyvin oikeelle tasolle mutta kompura vain jatkaa huutamistansa maailman tappiin saakka ja välillä kuuluu sellanen pissahdus niinku ylipaineventtiili tai vastaava päästäis paineeet ulos ?? eli mistä kompuralle tulee käsky lähtee käyntiin / sammua ?
            Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
            ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
            Älä lue historiaa, tee sitä !!

            Comment

            • ptikkala
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1571

              #36
              Nonii... Nyt tuossa kesärenkaiden vaihdon yhteydessä otin ja putsailin niitä prkleen hienoja muovisia antureiden tappeja niin loppui se turhanpäiväinen level control pimputtelu. Kompura välillä ääntää mutta tuntuisi olevan vähenemäänpäin sekin. Toisessa tapauksessa vika on seurattu siihen että kuskinpuolen solenoidi jumittelee ja piipittää, itse kompura kun pelaa hienosti toisessa yksilössä.

              Comment

              • nakosilma
                Newbiemmer
                • Jan 2005
                • 3

                #37
                e61 2007 pre-facelift tasonsäädön paineputki

                Kertokaapas hyvät herrat millä tuon poikineen ohuen muoviputken korjaisi kestävästi. Painepuolen putkesta siis kyse, jota vain uuden kompuran yhteydessä kaupitellaan tietojeni mukaan. Edeltävä omistaja liu'utellut vanhan putken päälle paksumman kumiletkun ja nippusiteillä kiristänyt, vaan nytpä tämä korjaus sitten korkkasi madaltaen perän perheenisälle sopimattoman matalaksi...Suotavahan olisi tuore paineputki aina venttiileille asti.

                Kompressori ja imuputki kun näyttivät olevan iskussa niin ei houkuttele lähteä ehjää vaihtamaan.

                Comment

                • jumppakuutio
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2011
                  • 131
                  • Ylöjärvi

                  #38
                  Moro, tuli tossa haettua saksasta tommonen 5-sarjan diisseli -07 (facelift) bemmi ja pistin auton tänään nosturille ja katselin sitä kompuraa kun porukka on siitä pelotellu.

                  Mikä se letku noista on mikä siellä nyt sitten menee hajalle?
                  Toi pieni musta muoviletku ainakin on hinkannu tohon raudan reunaan niin että oli jo melkonen viilto letkussa, pistin siihen hetkeks tommosen vaahtomuovin palan jos kestäis ny sen aikaa että sais uuden letkun, mikä siihen kannattaa laittaa ja mikä sisähalkaisija/pituus?

                  Kannattaako toi "kangas"letku uusia?
                  Attached Files

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7524
                    • Jyväshyvä

                    #39
                    Kangasletku murtuu heti nipan juuresta, kompuran päästä...

                    Sisähalkaisija 6 mm.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • juhape
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2004
                      • 321
                      • Pieksämäki

                      #40
                      Omasta vasta tuodusta E61 LCi -08 :sta purin äsken ihan varuilta tuon kompuran näkyville. Kangasletku oli ehjä mutta laitoin tilalle ihan normi kudosvahvitettua kumiletkua. Luulis kestävän.
                      -BMW 530d Touring -14 LCI
                      -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
                      -Zetor 6245-89
                      -David Brown 996 -76
                      -MF 35 -58
                      -Tunturi Super Sport -85
                      -Tunturi Super Sport -77

                      Comment

                      • jumppakuutio
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2011
                        • 131
                        • Ylöjärvi

                        #41
                        Originally posted by juhape View Post
                        Omasta vasta tuodusta E61 LCi -08 :sta purin äsken ihan varuilta tuon kompuran näkyville. Kangasletku oli ehjä mutta laitoin tilalle ihan normi kudosvahvitettua kumiletkua. Luulis kestävän.
                        Mihkä se toinen pää siitä kangasletkusta menee? Kuinka pitkä pätkä kannattaa varata..?

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7524
                          • Jyväshyvä

                          #42
                          Oikean takarenkaan yläpuolelle sisälokarin taakse,
                          siellä on suodatin.

                          Pituutta joku vajaa metri.
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • juhape
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2004
                            • 321
                            • Pieksämäki

                            #43
                            Joo sinne sisälokarin taakse se letku menee. Suodin on siellä sisälokarin takana ihan ylimmässä kohdassa. Siellä on pätkä kovaa muoviputkea ennen suodinta joten tuota kangasletkua on ehkä n. 40-50cm. Tuo takapuolen muovisuoja ja sisälokari on kylllä mallikkaasti kiinnitetty ihan oikeillä ruuveiila ja muovimuttereilla jotka saa vielä helposti paikoilleen irroituksen jälkeen. Ruuveja on kahden mittaisia eli kannattaa katsoa missä on ne pidemmät.

                            Ei ymmärrä miksi on oitäny tuonne laittaa tuollainen hapertuva kangaspäällysteinen kumiletku. Joskus ennenmuinoin vastaavanlaista letkua oli autoissa bensaletkuna ja nehän alkoi vanhemmiten vuotaa ja kostua päällepäin....
                            -BMW 530d Touring -14 LCI
                            -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
                            -Zetor 6245-89
                            -David Brown 996 -76
                            -MF 35 -58
                            -Tunturi Super Sport -85
                            -Tunturi Super Sport -77

                            Comment

                            • Pex
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2010
                              • 353
                              • Kuusamo

                              #44
                              Originally posted by jumppakuutio View Post
                              Mikä se letku noista on mikä siellä nyt sitten menee hajalle?
                              Toi pieni musta muoviletku ainakin on hinkannu tohon raudan reunaan niin että oli jo melkonen viilto letkussa, pistin siihen hetkeks tommosen vaahtomuovin palan jos kestäis ny sen aikaa että sais uuden letkun, mikä siihen kannattaa laittaa ja mikä sisähalkaisija/pituus?
                              sama kiinnostais minuakin että millä tuon pienen mustan muoviletkun vois korvata? Mulla hinkkautu puhki tuo jo muutama vuosi sitten ja sen jälkeen useampaan otteeseen on pitäny paikata ja korjata yhä uudelleen kun ei paikkaus oikein pidä...

                              Originally posted by jumppakuutio View Post
                              Kannattaako toi "kangas"letku uusia?
                              kannattaa. Ite laitoin aikoinaan jonkun halkaisijaltaan sopivan hydrauliikkaletkunpätkän tuon tilalle. Kestää varmasti
                              Nykyään mennään Volkkarilla

                              Ex. E61 520dA 2006

                              Comment

                              • ptikkala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 1571

                                #45
                                Omaani aikoinaan leikkasin sen pikku letkun ylim. Letkusarjasta (pusseihin menevät letkut) ja pujotin sen mmj:n tyhjättyyn kuoreen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎