Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 kauko-ohjaimen ohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmjh
    Newbiemmer
    • Dec 2009
    • 3
    • Helsinki

    E60/E61 kauko-ohjaimen ohjelmointi

    E61 vm 2004:n toisen avaimen kauko-ohjain lakkasi toimimasta ja ennen kuin lähden hankkimaan uutta pitää vielä kokeilla olisiko kyse vain koodausongelmasta.

    Ahkeran googlamisen jälkeen näyttäisi siltä, että uudelleenkoodaus onnistuisi sulkemalla ovet, laittamalla hetkeksi virrat päälle, painamalla lukon avausnappulan pohjaan ja painamalla sulkemisnappulaa kolme kertaa (näin pääpiirteittäin). Tämä ei kuitenkaan toimi. Kun kokeilen toimivalla avaimella, lukot aukeavat heti, kun painan avausnappulan pohjaan.

    Voisiko joku vahvistaa miten uudelleenkoodaus E61:llä onnistuu.
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3450
    • Janakkala

    #2
    Avain koodaantuu automaattisesti kun täräytät sen virtalukkoon.
    Mikäli näin ei tapahdu niin vika on muualla joko autossa tai sitten avaimessa.

    Edit: Yleensä syy löytyy vastaanottimen häiriöstä, tai sitten korin - takaluukun välisessä johtosarjassa on johtimia poikki.
    Tai jos toinen avain toimii ja toinen taas ei on vika toden näköisesti avaimessa.
    Last edited by Spetke; 22-12-2009, 17:06.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • jube9
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 78
      • Turku

      #3
      Muistaakseni koodaus toimii juurikin niin että lukitusnappi pohjaan ja samalla avausnappia painetaan kolme kertaa. Tämän jälkeen ovet menee lukkoon ja aukeaa välittömästi. Sama näpyttely on tehtävä molemmille avaimille yhteen putkeen.

      Ai niin, eihän toi toiminutkaan enää E60:ssä....

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        #4
        Mitä tommonen uusi avain maksaa marmorilla? Mulla on yksi koodaamaton ylimääräisenä...
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • jube9
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 78
          • Turku

          #5
          Originally posted by touring39 View Post
          Mitä tommonen uusi avain maksaa marmorilla? Mulla on yksi koodaamaton ylimääräisenä...

          Sulla on ilmeisesti uuden mallinen avain ja sen koodaus toiseen autoon ei kyllä onnistu mun käsittääkseni mitenkään.

          Comment

          • touring39
            BTCF Member
            • May 2005
            • 3901
            • Kaarina

            #6
            Originally posted by jube9 View Post
            Sulla on ilmeisesti uuden mallinen avain ja sen koodaus toiseen autoon ei kyllä onnistu mun käsittääkseni mitenkään.
            Jaa, onko se niin, että se koodataan jo tehtaalla tiettyyn autoon? Mulla oli sitten väärää tietoa.

            E: ainiin tosiaan, 2004-mallisissa on vissiin vielä se avaimen näköinen avain, eikä se pelkkä pulkka, joka tuikataan sisään.
            Last edited by touring39; 22-12-2009, 18:44.
            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

            Ex:
            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7544
              • Jyväshyvä

              #7
              Originally posted by touring39 View Post
              Jaa, onko se niin, että se koodataan jo tehtaalla tiettyyn autoon? Mulla oli sitten väärää tietoa.

              E: ainiin tosiaan, 2004-mallisissa on vissiin vielä se avaimen näköinen avain, eikä se pelkkä pulkka, joka tuikataan sisään.
              2006 malliin avain muuttui, valmistettu 9/05 alkaen...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • KKBimmer
                Bimmer Rookie
                • Aug 2007
                • 52
                • Tuusula

                #8
                Ja ihan aluksi kannattaa vaihtaa patteri siihen avaimeen. Itselläni auttoi kummasti..

                Comment

                • jmjh
                  Newbiemmer
                  • Dec 2009
                  • 3
                  • Helsinki

                  #9
                  Tuossa mallissa on akku avaimessa, joka latautuu aina virtalukossa kiinni ollessa.

                  Mutta kai tämä nyt siltä vaikuttaa, että itse avain on rikki ja pitää hankkia uusi riistohinnalla.

                  Comment

                  • KKBimmer
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 52
                    • Tuusula

                    #10
                    Totta tosiaan, näin on. Muistelin siis vanhoja.

                    Comment

                    • jmjh
                      Newbiemmer
                      • Dec 2009
                      • 3
                      • Helsinki

                      #11
                      Soitinpa Autokeskukseen ja kyselin uuden avaimen hintaa: 543 EUR! Käsittämätön hinta.

                      Onko kellään ideoita? Tuskin kannattaa eBaystä lähteä avaimen aihiota ostamaan kun se pitäisi vielä jossakin jyrsiä.

                      Comment

                      • jarkk0
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 26

                        #12
                        Itse olen ostanut uuden avaimen tänä syksynä Kokkolan KustCarista. Maksoi 160 €. Auto siis 530 D m-sport -05 (E61)

                        Originally posted by jmjh View Post
                        Soitinpa Autokeskukseen ja kyselin uuden avaimen hintaa: 543 EUR! Käsittämätön hinta.

                        Onko kellään ideoita? Tuskin kannattaa eBaystä lähteä avaimen aihiota ostamaan kun se pitäisi vielä jossakin jyrsiä.

                        Comment

                        • TROCK
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 435
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by jmjh View Post
                          Soitinpa Autokeskukseen ja kyselin uuden avaimen hintaa: 543 EUR! Käsittämätön hinta.

                          Onko kellään ideoita? Tuskin kannattaa eBaystä lähteä avaimen aihiota ostamaan kun se pitäisi vielä jossakin jyrsiä.
                          Lakkasiko avain kokonaan toimimasta vai toimiiko se, jos viet aivan lisäjarruvalon viereen ja koitat siitä? Itsellä myös ongelmaa kaukosäädön kanssa ja jopa niin, että viikon välein molemmat avaimet tekivät tenän! Molemmat kyllä toimivat aivan vastaanottimen vierestä eli ei oikein enää pysty puhumaan kaukosäädöstä.

                          Tuo saamasi hinta on kirjaimellisesti käsittämätön!
                          - - - - - - -
                          F10 520dA
                          ex E61 530dA, ex E39 530dA

                          Comment

                          • viktor
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1272
                            • ...

                            #14
                            .....................
                            Last edited by viktor; 18-01-2010, 01:44.
                            ///M5
                            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                            Comment

                            • Armas P
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2008
                              • 74

                              #15
                              Originally posted by viktor View Post
                              Muistankohan väärin, vai oliko näissä ongelmia sen vastaanottimen kanssa? Eli se kattoantenni vuotaa vettä sinne vastaanottimeen ja häiritsee toimintaa..
                              Taitaa olla juuri tuo vastaanotin, joka temppuilee. Farkussa menee johdot poikki ja sedanissa tuo antenni vuotaa. Vastaanotin on sedanissa takalasin yläreunalla, jarruvalon takana.

                              Itsellä samaa vikaa, kaukosäätö toimii vain takalasin luona (E60, 2005 sedan). Vaihdoin hädissään jo avaimeen patterinkin, muttei tuo auttanut. Auto siis sillä salmiakkiavaimella -> http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:E...MW%2520key.jpg

                              Ja kyllä, siellä on tavallinen CR-jotakin 3v patteri, jonka voi vaihtaa jos osaa kolvia käyttää. Merkkiliikkeessäkin silmät kirkkaana puhuivat akusta. Taas näitä urbaanilegendoja. Avaimen koodaus tapahtuu niitä nappeja painelemalla, tästäkin löytyy ohjeet netistä. Kirjoittamani ei sitten ole mutua, vaihdoin patterin ja koodasin avaimen mutta vika on auton vastaanottimessa. Pitäisi vielä jaksaa kaivaa vastaanotin esiin ja tutkia, saako sen elvytettyä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎