Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 huoltovälin nollaus trippinapilla EI toimi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • izap
    Newbiemmer
    • Jan 2009
    • 10
    • Lakeus

    e61 huoltovälin nollaus trippinapilla EI toimi?

    Öljyt vaihdettu ESP mobilia laitoin 8,25 litraa + uusi suodatin. Luin monia aiheita asiasta ja yritin mm. yhdellä ohjeella (10s.trippiä pohjassa ja sitten huoltovalikkoon jne...) Auto 10.04
    Itselläni tulee seuraavanlaiset valikot esiin 10s. painamisen jälkeen.
    Auto on tietenkin Saksasta haettu joten tämäkin hieman vaikeuttaa asiaa.
    01.00
    FGSTNR

    01.01
    K-ZAHL W / T

    01.02
    BMWTNR

    01.03
    COD DIA

    01.04
    KI HSTLDATUM

    01.05
    HW AEI

    01.06
    SW

    01.07
    KODIERDATEN

    01.08
    CAN

    Nuo ovat valikkojen ns. otsikot. Eli mistähän sen huoltovälin saa nollattua jos nyt yleensä saa ollenkaan.
    Ei muuta !!
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3851
    • Nokia

    #2
    Onhan sytytysvirta päällä?
    BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

    ex. 53*BMW

    Comment

    • izap
      Newbiemmer
      • Jan 2009
      • 10
      • Lakeus

      #3
      niin avain oli mankka-asennossa. ei kaikki virrat päällä.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

        #4
        Menit "salavalikkoon", et huoltovalikkoon.
        Trippi pitää nollata.
        Sen jälkeen taitaa pitää käyttää virrat pois,
        ja sen jäkeen virrat takaisin päälle eli 2-asentoon,
        ja sitten tripiä pohjassa pitämällä pitäisi päästä huoltovalikkoon...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Tomi T
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 3851
          • Nokia

          #5
          Ei tarvi nollata trippiä, ja tosiaan tarvii olla sytytysvirta päällä.
          BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

          ex. 53*BMW

          Comment

          • MakeH
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1170
            • Vantaa

            #6
            Jos huolto punaisella, ei välttämättä onnistu ilman testeriä.

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1462
              • Area 03

              #7
              Kyllä pitäis onnistua nollaamaan ihan normaalisti vaikka huolto olisi kuinka paljon "yli" punaisella.Itse ainakin olen nollannut E60 ja E90 ja E92 vaikka huolto ylitetty parhaimmillaan n. 5000-7000 km

              EDIT:Se on sitten aika tarkka noiden ajoituksien kanssa,kuinka kauan painaa,vapauttaa ja painaa uudestaan tripin...jos menee pitkäksi,pääsee/joutuu tonne salavalikkoon.

              Last edited by b mutteri kasa; 31-12-2009, 11:50.
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • MakeH
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1170
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by b mutteri kasa View Post
                Kyllä pitäis onnistua nollaamaan ihan normaalisti vaikka huolto olisi kuinka paljon "yli" punaisella.Itse ainakin olen nollannut E60 ja E90 ja E92 vaikka huolto ylitetty parhaimmillaan n. 5000-7000 km

                http://www.btcf.fi/forum/showthread....uollon+nollaus
                Ainakaan alkupään e60:ssa ei välttämättä onnistunut.

                Comment

                • b mutteri kasa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1462
                  • Area 03

                  #9
                  Aa...ok,siinä tapauksessa sitten eri juttu...

                  Itse kokemuksia mistä nollannut E60 -04 (avain) ja -05 (ns. avaimeton)
                  BMW F11 530 dA VOLL
                  Carbon-schwarz Metallic

                  BMW E30 325i Sport

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7531
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    Originally posted by Tomi T View Post
                    Ei tarvi nollata trippiä, ja tosiaan tarvii olla sytytysvirta päällä.
                    LCI:ssä ainakin pitää...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Tumppa_525d
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2010
                      • 47
                      • Espoo

                      #11
                      Sama tilanne kuin izap:lla. Apuja? -vai onko auto vietävä testeriin (Laakkonen ei muuten suostunut kuittamaan, koska öljyjä ei oltu vaihdettu heillä)
                      Löytyisikö Espoon suunnalta apuja, jos tämä "trippinappi_kombinaatio" ei toimi...?

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7531
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Originally posted by Tumppa_525d View Post
                        Sama tilanne kuin izap:lla. Apuja? -vai onko auto vietävä testeriin (Laakkonen ei muuten suostunut kuittamaan, koska öljyjä ei oltu vaihdettu heillä)
                        Löytyisikö Espoon suunnalta apuja, jos tämä "trippinappi_kombinaatio" ei toimi...?
                        Milloin valmistettu auto? Ts. onko "virtalukko" mekaaninen vaiko sähköinen avain?
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Tumppa_525d
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2010
                          • 47
                          • Espoo

                          #13
                          Tosiaan, faktat unohtuivat, eli e61, 6/2004 ja virtalukko on mekaaninen.
                          Last edited by Tumppa_525d; 07-02-2010, 07:55.

                          Comment

                          • viktor
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1272
                            • ...

                            #14
                            Originally posted by Tumppa_525d View Post
                            Tosiaan, faktat unohtuivat, eli e61, 6/2004 ja virtalukko on mekaaninen.
                            Väittäisin että toimii nollaus. Uudestaan vaan kokeilemaan.
                            Myös punaiselta nollaaminen luonnistuu.
                            Tuskin tuossa farkussa eri softaa on sisässä.
                            ///M5
                            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                            Comment

                            • Tumppa_525d
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2010
                              • 47
                              • Espoo

                              #15
                              Kokeilin ja satuin pääsemään "seuraavalle_tasolle" (?) Keltaisesta kolmiosta, joka oli:

                              P
                              --------

                              Tämän jälkeen en päässyt mihinkään. Ilmeisesti trippi pitää taas nopeasti "vapauttaa"/kuitata jonkin ajan kuluttua -3 sek, 5sek? Kokeilin eri aikoja. Kun pitää tripin pohjassa ~6-7sek niin taas aukeaa salavalikko.
                              Onkohan joku kirjannut (tai muistaako) näitä aikoja? Näytää olevan aika tarkkaa hommaa. Yritin etsiä, mutten löytänyt (tai sitten etsin väärillä hakuksanoilla)

                              Tuli mieleen - vaikuttaako tilanteeseen, että nyt ilmoittelee - 16 000km öljynvaihto myöhässä. Toki näin ei todellisuudessa ole..

                              Alkaa sormenpää jo olemaan hellänä kokeilusta, joten kiitollisuudella otetaan kaikki vinkit vastaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎