memebuy23buy

e61 huoltovälin nollaus trippinapilla EI toimi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalyytik
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 77
    • Espoo

    #31
    Originally posted by WSE1 View Post
    Tässä muutama peruasasia bmw autojen huoltovälinollauksesta:
    -KAIKISSA MALLEISSA vuosimallista riippumatta nollaus on mahdollinen ilman testeriä,
    - seuraavin reunaehdoin; -uudemmissa järjestelmä ei hyväksy nollausta jollei huoltovälistä ole kulunut vähintään 80%. -20 pin pistokkeen omaavia ei nollata mittaristolta vaan johdolla (ei liity tähän topikkiin).
    - OVIEN TULEE OLLA SULJETTUNA useimmissa malleissa nollattaessa huoltoväliä, muutoin ei päästä oikeaan valikkoon!!!
    -huoltovälin no0llaus sen sijaan on mahdollinen ilman testeriä riippumatta siitä kuinka paljon on ajettu huollon yli.
    Voi jessus näitä vehkeitä, jos todellakin olet oikeassa. Nimittäin tätä mun e61 08/2004 käyttöönotettua 530d(A):ta ei saa öljynvaihtoa nollattua mittaristosta ei sitten niin millään. Tätä on jo useampi henkilö kokeillut nettiohjeet luettuaan. Kaikki sun mainitsemat reunaehdot toteutuu, mutta ei pääse nollaamaan huoltoa. Oon laittanu pari videonpätkääkin youtubeen yrityksistä. Noissa yrityksissä on mun tietojen mukaan tehty myös ei-tarpeellisia työvaiheita, koska jotkut foorumilla kirjoittaneet ovat väittäneet, että ne on pakollisia vaiheita. Mikä testeri mun täytyy tilata eBay:sta, että saan nollattua ton öljynvaihtoherjan?

    yritys 1
    yritys 2

    Ja videolla sitä ei näy, mutta yritettäessä kaikki ovet on ollut kiinni ja jalat pois polkimilta.
    2005 530d(A) touring
    ex: 1998 325tds touring

    Comment

    • jake530d
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 146
      • vaasa

      #32
      Originally posted by kalyytik View Post
      Voi jessus näitä vehkeitä, jos todellakin olet oikeassa. Nimittäin tätä mun e61 08/2004 käyttöönotettua 530d(A):ta ei saa öljynvaihtoa nollattua mittaristosta ei sitten niin millään. Tätä on jo useampi henkilö kokeillut nettiohjeet luettuaan. Kaikki sun mainitsemat reunaehdot toteutuu, mutta ei pääse nollaamaan huoltoa. Oon laittanu pari videonpätkääkin youtubeen yrityksistä. Noissa yrityksissä on mun tietojen mukaan tehty myös ei-tarpeellisia työvaiheita, koska jotkut foorumilla kirjoittaneet ovat väittäneet, että ne on pakollisia vaiheita. Mikä testeri mun täytyy tilata eBay:sta, että saan nollattua ton öljynvaihtoherjan?

      yritys 1
      yritys 2

      Ja videolla sitä ei näy, mutta yritettäessä kaikki ovet on ollut kiinni ja jalat pois polkimilta.
      Aloita sillä että painat check nappia niin kauan että ilmoittaa check ok!
      E71 X6 35D
      ex.E61 530D 282hv. 615nm.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7551
        • Jyväshyvä

        #33
        Kokeiles vielä:

        Nollaa trippi
        -> Poista avain
        -> Ovi auki
        -> Ovi kiinni
        -> Avaimet virtalukkoon
        -> virrat 1-asentoon
        -> Trippi ohjaan
        -> virrat 2-asentoon, trippi pohjassa
        -> Pidä trippi niin kauan pohjassa
        että pääset menuun.

        jos tuossa välissä tulee se huomautus huollosta,
        voit kuitata sen viiksen päästä, mutta
        älä päästä trippi nappia ylös.

        Videolla et pitänyt tarpeeksi kauan trippinappia pohjassa?
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • kalyytik
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 77
          • Espoo

          #34
          Originally posted by jake530d View Post
          Aloita sillä että painat check nappia niin kauan että ilmoittaa check ok!
          Eilen aamulla kokeilin tätä. En huomannut, että check-napin painaminen ja "check ok" tekstin saaminen ruutuun olisi vaikuttanut huoltoilmaisimen nollaamiseen mitenkään. Ei ainakaan ratkaissut ongelmaa mun kohdalla.

          Illalla sitten oikea etuparkkivalo olikin palanut, ja nyt check ok -tekstiä ei tietenkään saa ruutuun ollenkaan, vaan se sanoo aina, että parkkivalo on palanut.
          2005 530d(A) touring
          ex: 1998 325tds touring

          Comment

          • kalyytik
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 77
            • Espoo

            #35
            Originally posted by MajorDrake View Post
            Kokeiles vielä:

            Nollaa trippi
            -> Poista avain
            -> Ovi auki
            -> Ovi kiinni
            -> Avaimet virtalukkoon
            -> virrat 1-asentoon
            -> Trippi ohjaan
            -> virrat 2-asentoon, trippi pohjassa
            -> Pidä trippi niin kauan pohjassa
            että pääset menuun.

            jos tuossa välissä tulee se huomautus huollosta,
            voit kuitata sen viiksen päästä, mutta
            älä päästä trippi nappia ylös.

            Videolla et pitänyt tarpeeksi kauan trippinappia pohjassa?
            Kokeilin. Ei tepsinyt. Mittaristo käyttäytyi ihan kuin tripin nollausta ei painaisi ollenkaan - eli ei mene huoltovalikkoon eikä salavalikkoon. Kokeilin sekä checkaamalla ilmoitukset näytöstä ja ilman check:in painamista.

            Videolla yritin painaa nappia alle 10 sekuntia pohjassa, koska joka ikinen kerta kun painaa täydet 10 sek, niin se menee salavalikkoon. Ainoa poikkeus on se, että jos ollaan jo salavalikossa, niin silloin 10 sekunnin painallus tekee jotain muuta (yleensä palaa salavalikosta pois).

            Tässä on vielä demo siitä miten luulen päässeeni huoltovalikkoon, mutta en saa tekstiä "reset" tulemaan ruutuun. Onko tuo oikeasti huoltovalikko vai joku muu joka vaan näyttää siltä?

            yritys 3

            Ei vissiin muuta kuin testerin ostoon. Nyt kun vaan keksis, että mikä on oikea malli tähän tarkoitukseen. Liikkeessä ottavat muutaman kympin tuosta toimenpiteestä, joten ajattelin, että voi tulla pitkässä juoksussa halvemmaksi ostaa oma laite.
            2005 530d(A) touring
            ex: 1998 325tds touring

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7551
              • Jyväshyvä

              #36
              Originally posted by kalyytik View Post
              1) Trippi ei ollu nollilla kun aloitit.
              2) Kun kolmio tulee ruutuun, älä päästä napista irti vaan pidä sinnikkäästi pohjassa.
              Sinne siis mennään samalla tavalla kuin toiseen piilovalikkoon.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Stroop
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 296
                • Jyväskylä

                #37
                Tarkka tuntui olevan tuosta järjestyksestä. Muutaman kerran yritin omasta ihan noin muistin pohjalta nollata jarrunesteen huoltoa mutta eihän se onnistunut. Nyt kun sitten tästä topicista lukaisin niin johan onnistui. Kyseessä LCI sähköavaimella. Niin, ja ne nesteet on oikeasti vaihdettu eikä vaan nollattu valoa mittaristosta.....

                Comment

                • ptikkala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1578

                  #38
                  mitenkäs onnistuu öljynvaihto kuitata koneella e60 vermeestä kun huoltovalikosta tulee vaan jotain -20000km kun nollaa? käytössä olis ista, dis ja inpa...

                  edit: Eipäs onnistu istallakaan vaikka ihan oikean service hässäkän kautta menee, tuleepi vika ilmoitus että engine control unit did not execute cbs reset - engine oil ja known cause kohta sanoo että defective oil level sensor or engine control unit not encoded... Tuo viimenen varmaankin voisi olla mahdollinen koska ecu on kys. kotteroon vaihdettu 122tkm kohdalla. vai olisko jollain vinkkejä
                  Last edited by ptikkala; 03-06-2012, 09:11.

                  Comment

                  • kalyytik
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 77
                    • Espoo

                    #39
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    1) Trippi ei ollu nollilla kun aloitit.
                    2) Kun kolmio tulee ruutuun, älä päästä napista irti vaan pidä sinnikkäästi pohjassa.
                    Sinne siis mennään samalla tavalla kuin toiseen piilovalikkoon.
                    1) Nollasin tripin -> ei vaikutusta
                    2) pidän sinnikkäästi pohjassa -> menee salavalikkoon.

                    Otin semmoisen 12 minuutin videomaratonin tosta huoltoilmaisimen nollausyrityksestä, mutta en oo vielä onnistunu saamaan sitä YouTubeen saakka, kun siirto aina katkeaa. Se ei vaan pelitä. Pitäis keksiä mikä laite eBay:sta pitää tilata jolla toi nollaantuu.
                    2005 530d(A) touring
                    ex: 1998 325tds touring

                    Comment

                    • kalyytik
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 77
                      • Espoo

                      #40
                      Huoltovalon nollaus-työkalut

                      Tämmöisiä "testereitä" ja huollon nollauslaitteita tuntuu olevan myynnissä netissä:

                      1) öljyvalon nollausta varten
                      2) yleisnollauslaite

                      Onko kellään kokemusta noista laitteista?
                      2005 530d(A) touring
                      ex: 1998 325tds touring

                      Comment

                      • thethent
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 38
                        • Helsinki

                        #41
                        E60 530d -04

                        Itsellä oli auto huollossa kun oli 1000km yli.
                        Vaihdettiin öljyt ja suodattimet sekä nollattiin huolto näyttö, mutta alkoi heti ilmoittamaan service overdue ja kerää miinus arvoa sitämukaa kun ajaa.
                        Tripillä onnistuu nollaus vain tähän miinus arvoon mutta auto jatkaa herjaamista
                        Service overdue, i drive näyttää öljyhuollon olevan vikana mutta sieltä ei voi mitään kuitata.
                        Huollon kaveri höpisi että käytönmukaisen seurannan softa pitäsi kirjoittaa uusiksi? mutta ei pysty heidän laitteillaan enempää auttamaan.
                        Sinänsä ei haittaa kun tiedän huoltokirjan perusteella milloin on vaihdettu mutta hieman ärsyttää.
                        Kokeilen vielä omalla piuhalla ennen autokeskukseen marssimista.
                        Edeltäjät:
                        E36 328 coupé M-sport 1998
                        A6 2.7 biturbo Quottro 1999
                        A6 Avant 3.0 TDI V6 Quottro 2005
                        E60 530 dA 2005
                        A6 2.5 V6 TDI 2000
                        E39 530 dAt M-sport 2001
                        Chervolet Chevy van SL 6.5 1999

                        Comment

                        • LeMansBlau
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1060
                          • Insomniac

                          #42
                          Mulla oli jarrupalojen kulumisanturit hetkellisesti pois käytöstä, kun nollatessa vaihtokilsat meni miinukselle. Liitin johdot yhteen ja kuittasin huoltovälin, jollon vaihtoajankohdaksi nollauksen jälkeen sain arvot 100tkm ja 90tkm.

                          Nyt vaihdoin uudet levyt ja palat, sekä uudet anturit. Nollasin huoltovälin ja uudet vaihtovälikilsat tuli nyt 40tkm ja 50tkm.

                          Miksi toi nyt pienensi noi kilsat? Millä se noi arpoo? Onko noi 40tkm ja 50tkm aina ne kilsat mitkä antaa uusille paloille/antureille? Melko vähäseltä tuntuu, kun ite ajan pääasiassa matka-ajoa...
                          ///MADE IN FINLAND

                          sigpic

                          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                          F32 COUPE PERFORMANCE
                          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                          Comment

                          • GuGi_
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 700
                            • Vantaa city

                            #43
                            Originally posted by LeMansBlau View Post
                            Mulla oli jarrupalojen kulumisanturit hetkellisesti pois käytöstä, kun nollatessa vaihtokilsat meni miinukselle. Liitin johdot yhteen ja kuittasin huoltovälin, jollon vaihtoajankohdaksi nollauksen jälkeen sain arvot 100tkm ja 90tkm.

                            Nyt vaihdoin uudet levyt ja palat, sekä uudet anturit. Nollasin huoltovälin ja uudet vaihtovälikilsat tuli nyt 40tkm ja 50tkm.

                            Miksi toi nyt pienensi noi kilsat? Millä se noi arpoo? Onko noi 40tkm ja 50tkm aina ne kilsat mitkä antaa uusille paloille/antureille? Melko vähäseltä tuntuu, kun ite ajan pääasiassa matka-ajoa...
                            Mulla on näyttäny koko omistusajan (30tkm) takapää 50tkm. Etupäästä on tainnu hävitä samana aikana 5tkm.
                            "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                            F11 525d -11
                            E60 M5 -05
                            E12 530i -75
                            E32 730i - 91
                            Chevy Silverado 3500 -93
                            R33 Skyline GTS-T -93

                            Comment

                            • nupaha
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2008
                              • 278
                              • Pohojanmaa

                              #44
                              Originally posted by LeMansBlau View Post
                              Mulla oli jarrupalojen kulumisanturit hetkellisesti pois käytöstä, kun nollatessa vaihtokilsat meni miinukselle. Liitin johdot yhteen ja kuittasin huoltovälin, jollon vaihtoajankohdaksi nollauksen jälkeen sain arvot 100tkm ja 90tkm.

                              Nyt vaihdoin uudet levyt ja palat, sekä uudet anturit. Nollasin huoltovälin ja uudet vaihtovälikilsat tuli nyt 40tkm ja 50tkm.

                              Miksi toi nyt pienensi noi kilsat? Millä se noi arpoo? Onko noi 40tkm ja 50tkm aina ne kilsat mitkä antaa uusille paloille/antureille? Melko vähäseltä tuntuu, kun ite ajan pääasiassa matka-ajoa...
                              Vaihdoin kesällä jarrupalat ja alkuperäisen kulumisanturin ja nollauksen jälkeen heitti 50tkm idriveen eli taitaa toi 50tkm olla se oletusarvo, josta se lähtee sitten jossain vaiheessa laskemaan kilsoja alaspäin kunhan se anturi alkaa ensin kulumaan.
                              työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                              kauppakassina Audi A3 sedan
                              kesäkissana Jaguar XKR
                              tyttärillä Bmw E90 lci 318dsl

                              Comment

                              • Chrispe
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2007
                                • 80
                                • Tampere

                                #45
                                Painiskelen itse tässä liki saman asian kanssa jo kolmatta viikkoa. Muut huollot, tarkastukset yms olen saanuut nollattua mutta ölynvaihto ei nollaannu. Noin joka 20-30 yrityskerran kohdalla saan tuon (viimeksi) 1300km muuttumaan 30000km lukemaan mutta tekee tämän jälkeen mitä tahansa niin seuraavan kerran kun km-lukeman katsii iDrivestä tai mittaristolta niin 1300km siellä seisoo ja startatessa muistuttelee lähestyvästä huollosta... Apuja?

                                Voisiko olla jotain hämärää ECU:n kanssa kun en omalla inpalla pääse katsomaan / muuttamaan tiettyjä asioita purkilta? Vikakoodit saan luettua mutta osio josta selviäisi esim ohjelmoitu akkutyyppi ja koko ei avaudu.

                                Comment

                                Working...
                                X