Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 huoltovälin nollaus trippinapilla EI toimi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1462
    • Area 03

    #16
    *E9X RESET,EI LIITY TÄHÄN TOPICIIN*

    Step 1
    Sähköinen avain slotiin

    Step 2
    Paina start/stop nappia,painamatta kytkintä(manuaali)/jarrua(automaatti) ja odota kunnes huoltotarpeen ilmaisin poistuu näytöstä (auton kuva,keltainen/punainen ja "SERVICE"teksti)
    Välittömästi kun huoltotarpeen ilmaisin poistuu näytöstä,paina tripin nollauspainiketta,ja pidä se pohjassa niin kauan (n.3 sek.) kunnes varoituskolmio ilmestyy näyttöön...pidä yhä edelleen trippi nappi pohjassa,kunnes öljykannun kuva ilmestyy näytölle (n.2-3 sek.)

    Step 3
    Nyt olet huoltomenussa.Käytä viiksestä missä BC merkintä,rullaa navigoidaksesi ylös/alas huoltovalikossa,eri symboolit ilmestyvät näyttöön.

    Step 4
    Valitse se huoltotoimenpide minkä haluat nollata ja paina BC nappia ja näyttöön ilmestyy teksti "RESET" Nyt painat BC nappia n.2-3 sek. kunnes näyttöön tulee "kellon" kuva,ja kello rupeaa "juoksemaan"nyt voit vapauttaa BC napin.Kun kellon kuva poistuu,olet suorittanut nollauksen.

    Step 5
    Tämän jälkeen voit selata viksen rullalla itsesi suraavan huoltoilmaisimen kohdalla,jos haluat resetoida muita toimenpiteitä tai painaa start/stop nappia ja poistut näin huoltovalikosta.

    NORMAALI AVAIMELLINEN/SÄHKÖINEN AVAIN

    STEP 1
    Virrat päälle (ei autoa käyntiin)


    STEP 2
    Nollaa trippimittari -> virrat pois -> virrat päälle


    STEP 3
    Paina 5-10 sec. Tripin nollaus painiketta kunnes mittarin näyttöön tulee kolmion kuva.(kolmio ilmaisee että nyt nollataan huoltoja.)

    STEP 4
    Vapauta tripin nappi ja paina uudelleen pohjaan nopeasti. Nyt näytössä pitäisi olla jarrunesteen merkkivalon kuva.Jos haluat nollata jarrunesteen vaihdon seuraavaksi 2 vuodeksi pidä tripin nappia nollattuna kunnes ilmestyy teksti reset alempaan näyttöön.

    STEP 5
    Vapauta tripin nappi "taas" ja paina uudelleen 5-10 sec, kunnes uusi päivämäärä ja vuosi ilmestyy alempaan näyttöön.

    STEP 6
    Sammuta virrat.

    STEP 7
    Nyt olet nollannut jarrunesteen vaihdon.

    STEP 8
    Jos haluat nollata:Öljyhuollon,raitisilmasuodattimen tai jarrupalojen vaihdon niin,toista vaiheet 2 sekä 3, Mutta kun näyttöön tulee taas jarrunesteen nollaus tilanne niin vapautat tripin nollaus napin ja painat uudestaan pohjaan nopeasti ja pääset eteenpäin huollon nollaus valikossa ja toistat vaiheet 4 sekä 5 sekä 6 kunnes olet nollannut huoltomuistisi.

    Itse nollannut E9x ja E6X...toimii myös LCI malleihin,itse ainakin saanut toimimaan!

    EDIT:Korjattu ohjetta
    Last edited by b mutteri kasa; 10-02-2010, 08:13.
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

    BMW E30 325i Sport

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7538
      • Jyväshyvä

      #17
      Originally posted by b mutteri kasa View Post
      [B]SÄHKÖINEN AVAIN/AVAIN MISSÄ Step 3
      Nyt olet huoltomenussa.Käytä viiksestä missä BC merkintä,rullaa navigoidaksesi ylös/alas huoltovalikossa,eri symboolit ilmestyvät näyttöön.

      Itse nollannut E9x ja E6X...toimii myös LCI malleihin,itse ainakin saanut toimimaan!

      Ei E6x sarjassa ole mitään rullaa, viikessä on 2 nappia, ylemmällä kuitataan/luetaan cc:n virheilmot ja alemmalla käytetään ajotietokonetta (eli BC).

      Väittäisni että siellä huoltomenun sisällä liikutaan trippiä painelemalla ja pysähtymällä haluttuun kohtaan
      auto kysyy RESET? Nollaus onnistuu tällöin pitämällä trippiä pohjassa kunnes em. teksti häipyy.

      Jarrupalojen kulutusanturit pitää vaihtaa jos palat on loppu tai resetoinnin jälkeen arvot menee pitkästi pakkaselle...
      Last edited by MajorDrake; 09-02-2010, 22:46.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1462
        • Area 03

        #18
        Korjattu edellistä postausta...turhaan sekoitin ton E9x ohjeen tähän topiciin

        Siitä aikaa kun E6x resetoin,siksi sekoilu tekstissä.Mutta tolla ohjeella,mikä aikaisemminkin topicissa esiintyi,pitäisi pystyä E6x huolto resetoimaan,oli LCI tai ei.Kunhan muistaa tehdä sen tripin nollauksen alkuun.
        Last edited by b mutteri kasa; 10-02-2010, 08:22.
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • Juuhan
          Newbiemmer
          • Nov 2005
          • 14
          • Espoo

          #19
          Mä sain ton ölynvaihtovalin vilahtamaan pari kertaa mut en tiedä miten se onnistui. Haluisin nollata öljynvaihdon mutten onnistu. Mulla menee aina valikkoihin asti..
          535d e61 2007 LCI & 335d e90 2010


          Exät:
          530d e61 2004
          530d e39 2003
          320d e36 1999

          Comment

          • justjust
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 3
            • Suomi

            #20
            En tiä enkö vain osaa, mut mulla ei toi ko. ohje toimi... Auto e61 530d 09/-05. Kaikki menee muuten kuin ohjeessa, mut kun pitää tripin nappia painettuna kun oikean huollon kohdalla, niin alanäyttöön tulee vain ok, ja mikää ei "nollaannu". Voikohan vaikuttaa, et kaikki huoltojen päiväykset ja km-määrät näyttää viivaa??

            Comment

            • huppe
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 371
              • Suomi

              #21
              Pitäisi nollata microfiltterin huolto. Kuinkas se tapahtuukaan, toimiiko tuo E9x ohje, ei varmaankaan?
              ex E61 530da 2004

              Comment

              • Mikkis72
                Newbiemmer
                • Jul 2009
                • 7
                • n

                #22
                Originally posted by huppe View Post
                Pitäisi nollata microfiltterin huolto. Kuinkas se tapahtuukaan, toimiiko tuo E9x ohje, ei varmaankaan?
                Eilen nollasin öljynvaihdon jälkeen tuon ja lyhyesti näin:
                1. virrat päälle
                2. tripin nollaus
                3. virrat pois
                4. virrat päälle
                5. trippi pohjaan kunnes huoltokolmio näkyviin ja irti
                6. trippiä painelemalla pääset valitsemaan nollattavan kohteen
                7. trippiä 3 sek ja kysyy reset, trippi irti
                8. resetointi trippi 3 sek
                9. virrat pois

                Ilmeisesti saattanee olla niin, että jos et nollaa trippiä menet trippiä painamalla salavalikkoon, et huoltovalikkoon:think

                Comment

                • mattipuh
                  Bimmer Rookie
                  • May 2010
                  • 150
                  • Espoo, Finland

                  #23
                  Originally posted by MajorDrake

                  Jarrupalojen kulutusanturit pitää vaihtaa jos palat on loppu tai resetoinnin jälkeen arvot menee pitkästi pakkaselle...
                  vaihdoin anturin takaa ja resetoin i-driven -> tuli justiinsa tämä ongelma, i-drive sanoo että -25000km jarrupalojen vaihdolle. mistä tuo pakkasarvojen tulo johtuu? kylmä talvi tulossa?
                  Matti
                  E61 530DA (2005)

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #24
                    Tässä muutama peruasasia bmw autojen huoltovälinollauksesta:
                    -KAIKISSA MALLEISSA vuosimallista riippumatta nollaus on mahdollinen ilman testeriä,
                    - seuraavin reunaehdoin; -uudemmissa järjestelmä ei hyväksy nollausta jollei huoltovälistä ole kulunut vähintään 80%. -20 pin pistokkeen omaavia ei nollata mittaristolta vaan johdolla (ei liity tähän topikkiin).
                    - OVIEN TULEE OLLA SULJETTUNA useimmissa malleissa nollattaessa huoltoväliä, muutoin ei päästä oikeaan valikkoon!!!
                    -huoltovälin no0llaus sen sijaan on mahdollinen ilman testeriä riippumatta siitä kuinka paljon on ajettu huollon yli.

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #25
                      e90 -05 havaittua myös että huollon nollauksen valinta tripillä mutta resetointi meneekin BC nappulasta viiksen päästä, jos joku pohtii niin kantsii ainakin 3-sarjasissa tuota kokeilla. Ja tosiaan ovet kiinni.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • ojanhe7
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2004
                        • 94
                        • Tampere

                        #26
                        Onko kukaan koittanut nollata jotain päästömittauksia tms. jota löytyy saksasta uitetusta autosta? Sain kaikki muut huollot nollattua mutta noiden kohdalla ei anna reset valintaa, ja on punaisella.
                        e39 530d, e61 525d

                        ex. e39 525 tds
                        ex. bmw 320

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7538
                          • Jyväshyvä

                          #27
                          Originally posted by ojanhe7 View Post
                          Onko kukaan koittanut nollata jotain päästömittauksia tms. jota löytyy saksasta uitetusta autosta? Sain kaikki muut huollot nollattua mutta noiden kohdalla ei anna reset valintaa, ja on punaisella.
                          Ne voi asettaa suoraan iDriven kautta ;-)
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • ojanhe7
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2004
                            • 94
                            • Tampere

                            #28
                            Dodii..Ei edes tajunnut kokeilla sieltä. Kiitos jälleen kerran neuvoista!
                            e39 530d, e61 525d

                            ex. e39 525 tds
                            ex. bmw 320

                            Comment

                            • dumpi
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2010
                              • 46
                              • Salo

                              #29
                              Oma auto (E60 525D 05) oli huollossa ja ilmoittivat ettei saa öljynvaihtoa kuitattua koska kuittauskerrat täynnä (30 kpl). Eivät osanneet sanoa kuinka saisi kuitattua. Onko tullut vastaan moista ja kuinkahan tuon saisi kuitattua. Arvelivat liikkeessä että uudella softalla ehkä saisi, mutta eivät suositelleet jos vaikka menee joku moduli juntturaan.

                              Comment

                              • Reiska56
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2008
                                • 185
                                • Kerava

                                #30
                                Originally posted by dumpi View Post
                                Oma auto (E60 525D 05) oli huollossa ja ilmoittivat ettei saa öljynvaihtoa kuitattua koska kuittauskerrat täynnä (30 kpl). Eivät osanneet sanoa kuinka saisi kuitattua. Onko tullut vastaan moista ja kuinkahan tuon saisi kuitattua. Arvelivat liikkeessä että uudella softalla ehkä saisi, mutta eivät suositelleet jos vaikka menee joku moduli juntturaan.
                                Hei. Itsellä samanlainen ja samanikäinen auto. Ajettu 162000km ja öljyt vaihdettu kuusi kertaa. Onko autollasi jo ajettu 30 x 30000km ?:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎