Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 etuvalojen bleksien kirkastus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wta
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 641
    • ------

    #61
    Originally posted by Mlatvala View Post
    no enpä näe hyötyä vahata/sealata muovia..
    Mä näkisin korkeintaan hyötynä sen, että paska ei tartu / lähtee paremmin pois vahatusta pinnasta.

    Jos hionnan jälkeen haluaa suojata linssit sumenemista vastaan, niin eikös ihan kalvottaminen käy tuohon hyvin.

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      #62
      Originally posted by wta View Post
      Mä näkisin korkeintaan hyötynä sen, että paska ei tartu / lähtee paremmin pois vahatusta pinnasta.

      Jos hionnan jälkeen haluaa suojata linssit sumenemista vastaan, niin eikös ihan kalvottaminen käy tuohon hyvin.
      Mun mielestä tuo alkuperäinen kysymys kuului kandeeko sitä muovitettua(kalvotettua) plexiä vahata, johon vastasin ettei ole järkeä.

      Kalvottaminen on varmaan ihan kivaa hiotun pinnan päälle, oli jo kyse siitä eteenpäin käsitelläkseni,...
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • Kesäromu
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2011
        • 228
        • Espoo

        #63
        Juttelin eilen kaverin kanssa joka työskentelee kolariautojen parissa.
        Vakuutusyhtiöiltä on tullut kuulemma ohjeet/ohjeistus jonka mukaan umpion lasiin tulleet naarmut (voi rinnastaa normaaliin kulumiseen) on hiottava pois ja lopuksi vedetään uv-lakka pintaan.
        Hionta tosiaan ensiksi karkealla josta edetään 1000 karkeuden laikkaan ja sitten laitetaan lakka päälle.
        F10 -11
        E21 315 -83

        Comment

        • 338LM
          Bimmer Rookie
          • Dec 2006
          • 191

          #64
          Mulla muuttui mattaantunut himmeä linssi lähes uudeksi Autoglymin Tar removerilla.
          Hinkasin autosta pikitippoja tms pois ja ostin tuota tököttiä maanpintaa varten. Yllätys oli suuri, linsseissä oli vaan kestotauhkaa joka ei irronnut normi liuottimilla. Kokeilin ainetta linsseihin puolivahingossa.

          Litku muuten on varmasti läheistä sukua lamppuööjylle/grillinsytytysnesteelle. Molemmat irrottaa tuontapaista hyvin, ja haju/olemus pahasti sama vrt Autoglym.
          2007 E61 LCI 530xd M-sport

          Comment

          • Saarikoski
            R.I.P.
            • Feb 2005
            • 726
            • KOKKOLA

            #65
            Originally posted by Mlatvala View Post
            Juu kyl kyl, arvelin vain että teipillä olisi aina reuna, josta ensin vesi, sitten paska luiskahtaisi sisään.

            Laminx miehiä? pysyykö ne kii ja pääseekö vesi väliin?
            ex e60:n väänsin kiinan lamin-x tint kalvon ajovalojen päälle ilman hiomista, naarmuista katosi ehkä 70% ja tulos ois ollu paljon parempi jos ois hionu ensin, mutta oli ns. kokeiluluontonen juttu joka jäi sitte pysyväks koska tulos oli OK vaikka tilasin kalvoa 10m palasen ja tarkoitus oli uusia kalvotus jonkin ajan päästä..

            Sen verran noista kalvoista, että omaan silmään tuo kiinan kalvo on paljon parempaa, koska on ohuempaa ja ainakaan oma silmä ei erota että valo olisi kalvotettu ja itse ainakin sain kalvot väännettyä aika hyvin eka kerralla jo umpion päälle, toinen kerta olis ollu jo tod. hyvä kera hionnan...ehkä.. kiinan kalvo peilaa 100% lasimaisesti valoa vasten toisin kun lamin x:n paksu ei niin tasanen appelsiini-pinta...niin ja kalvot ehti olla joitain kuukausia ja oli häthätään laitettu ja täysin muuttumattomana pysyi, eli ei mene vesi väliin normaalikäytössä...

            Se mitä nyt tässä hain oli vaan, että nyt tuohon nykyiseen e61:n suunnittelin just tuota hiontaa ja kirkkaitten kiinankalvojen laittamista, miinuspuolenahan tuossa on se uv suojan puuttuminen...

            alla eri tarkotusta varten otettu huonolaatunen zoomattu kuva..
            Last edited by Saarikoski; 24-12-2012, 02:16. Reason: kuva

            Comment

            • marsep
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2009
              • 361
              • HML

              #66
              Mistäs olette näitä kalvoja tilannut? Metritavaraa tai valmiita kittejä.
              E61 535d -05 "377/747"

              ex. E38 728 -97

              Comment

              • bimmerjones
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2010
                • 1006
                • Nurmoo

                #67
                Ei tuon kiinakalvon uv suojan puuttuminen haittaa vaikka hioisikin umpion ensin, koska uv suoja on jo seoksessa mukana josta umpion pleksi on tehty.
                Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
                E39 523i köyrinki
                _____________________________________________
                Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1

                Comment

                • revote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2013
                  • 1886
                  • Hollola

                  #68
                  Minulla ei ole kokemusta just Lamin X -kalvoista mutta muista kylläkin, ja ne kyllä saa asennettua vaikka millaisen valon päälle (lämmittämällä) ja vesi ei todellakaan mene kalvon alle vaikka autoa pesisi pesurilla.

                  Turhaa pelkoa siis. Ja jos vaikka joskus menisikin vettä, vaikka huonosta asennuksesta johtuen niin toi kalvo on halpaa kuin saippua joten sen uusiminen on halpaa ja myös nopeaa.
                  | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                  Comment

                  • inde
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 122
                    • LAHTI

                    #69
                    Ite hioin umpiot tänään 600-1500 epäkeskolla vesissä ja vedin Minijetillä polyuretaanilakan päälle. Tuli hyvät Pari kertaa oon vaa kiillottanu ja pinnoittanut Opti Coatilla mutta nopeasti ne kuluu. Saa nähä kestääkö lakka paremmin. Oikean puolen umpion iso luukku oli auennut ja sisään päässyt likaa ja nyt harmittaa kun se näkyy turhankin hyvin






                    Comment

                    • tabasco
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 851
                      • fin

                      #70
                      Originally posted by inde View Post
                      Ite hioin umpiot tänään 600-1500 epäkeskolla vesissä ja vedin Minijetillä polyuretaanilakan päälle.
                      Millaisella epäkeskolla/laikalla hioit ja varmaan myös kiillotit jollain ennen lakkausta?

                      Comment

                      • marsep
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2009
                        • 361
                        • HML

                        #71
                        Ei kai niitä kiillotella tarvii jos lakkaa. Lakka hoitaa kiillotuksen. Tuli kyllä hyvännäköset.
                        E61 535d -05 "377/747"

                        ex. E38 728 -97

                        Comment

                        • inde
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2010
                          • 122
                          • LAHTI

                          #72
                          Ihan Mirkan paineilmalimpulla ja 3M papereilla. Juu ei tarvi kiillottaa ennen hiontaa, lakka hoitaa sen. Lopputulosta voi hionnan aikana "esikatsella" sumuttamalla rasvanpoistoainetta pintaan. Jos vielä näkyy hiontajälkiä kun pinta on märkä niin hioo vähän hienommalla

                          Comment

                          • MikaLaaksonen
                            BTCF Member
                            • Jan 2011
                            • 377
                            • Vantaa

                            #73
                            Pariinkin otteeseen tässä ketjussa sanottu, että uusia lasejakin saa. Ei vaan ole sanottu, että mistä. Jos joku tietää, niin kiinnostaisi kyllä ostaa...

                            Comment

                            • yrd3
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2013
                              • 163
                              • Ylistaro

                              #74
                              itse olen ollut siinä uskossa että e6x pleksejä ei saa erikseen, ja jos saa niin vaihtaminen oma taiteenlajinsa. itse olen ihan turtle waxin ajovalojen puhdistus paketilla hinkannut lähes uuden kuntoisiksi http://www.varaosalinna.fi/cgi-bin/w...i=varaosalinna, taas pitäisi uusia käsittely, ajattelin tälläkertaa kokeilla 3M settiä http://www.lamin-x.fi/shop/3m-headli...storation-kit/, kun ei tuo käsin nysvääminen enää oikein sytytä.

                              Comment

                              • Savey
                                Newbiemmer
                                • Feb 2014
                                • 25
                                • Heinola,FIN

                                #75
                                Täällä rupesin kiillottelee oikean puolen bleksiä. nopeasti turhauduin ku ei parane umpio lainkaan, sitten tajusin että umpio on sisäpuolelta huurussa. olisiko päässy kosteutta jostain sisään tjms. mutta pitkän polttimo on käyny hiuka kuumana joka on sulattanu ton lampunvarjostimen, vai mikä nyt onkaan ja käry tarttunu bleksin sisäpintaan.. jos kuvat näkyy ni hyvä ja saako tota sulanutta heijastuspintaa mistään ?
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎