Niin ja joo. Tilanne on tämä: Kuumana kesäpäivänä ajellessa ja vaihteen vapaalle kytkiessä kuului se ihana "bling" -ääni, joka ilmoitti, että öjynpaine on liian alhainen. No, hieman kierroksia (n 100rpm lisää) ja paineet kohdallaan. Tyhjäkäynnillä kuitenkin sama tilanne. Auto parkkiin ja öljymäärää tarkistamaan ja yllätyksekseni huomasin, että sitä oli liikaa...eli yli sen mittatikussa olevan muoviosan. Tarkempi havannointi ja sama tulos. Hajutesti paljasti, että öljyt tuoksahtavat hieman polttoaineelle. Samaa tukisi myös testi, jossa kokeilin moottoriöljyisen paperin syttymisherkkyyttä. Oman autoni "papreitollo" syttyi herkemmin palamaan ja paloi ns. kiivaammin, kuin kaverin autosta ottamamme vertailu näyte. Öljyillä oli ajettu melki se 25tkm joten vaihdoin niin öljyt, kuin suodattimen.
Tässä ollaan ajeltu "kylmä rinki persuuksissa" ja nyt on takana melki 6tkm ja mittatikkua tarkastellessa sama juttu, eli öljyä taasen liikaa (joku 1-1.5cm maksimin yli). Mistähän mahtaa moinen johtua? Soitto diesel- huoltamoon ei juuri apuja tuonut. Lähinna vastaavaa oli ollut E39 korisissa, joissa pumppu on kuulemma hieman erilainen (laipan kiinnityspultit ovat päässeet löystymään). Foorumeita kahlailtu, niin suomi, kuin ulkomaankin...
Pa-pumppua veikkaan, vaan onko viisaammilla tietoa tai kokemusta ko. ongelmasta? ...niin autolla on kelattu about 225tkm ja on 2004 mallia...
Apuja, ehdotuksia please!
Tässä ollaan ajeltu "kylmä rinki persuuksissa" ja nyt on takana melki 6tkm ja mittatikkua tarkastellessa sama juttu, eli öljyä taasen liikaa (joku 1-1.5cm maksimin yli). Mistähän mahtaa moinen johtua? Soitto diesel- huoltamoon ei juuri apuja tuonut. Lähinna vastaavaa oli ollut E39 korisissa, joissa pumppu on kuulemma hieman erilainen (laipan kiinnityspultit ovat päässeet löystymään). Foorumeita kahlailtu, niin suomi, kuin ulkomaankin...
Pa-pumppua veikkaan, vaan onko viisaammilla tietoa tai kokemusta ko. ongelmasta? ...niin autolla on kelattu about 225tkm ja on 2004 mallia...
Apuja, ehdotuksia please!
Comment