Minulla oli aivan sama ongelma repsikan puolen peilillä.. Startatessa peili kääntyi pari senttiä teenpäin kunnes oli aivan ääriasennossa edessä. Piti käsin käännellä sitä.
Vaihdoin koko peilin ja ongelma katosi.
Ok, mulla tekee samaa tai no.. alkoi tehdä sen jälkeen kun kerran vedin peilit parkissa "sisään" ja kun "avasin" ne niin hantin peili kääntyy sähkösesti nurinniskoin, vedin peilin takas oikeaan asentoon käsin niin sen jälkeen se tahtoo välillä käännellä, toisinaan siellä tuntuu oikeassa kohdassa joku pykälä ja välillä ei.. mä kyllä laitan tän pakkasen piikkiin ku on ollu reilun viikon niin saatanan kylymä..
P.S. saako tuon toiminnon jollain pois, et repsikan peili kääntyy alaspäin pakitettaessa.. ihan perseestä!
Ok, mulla tekee samaa tai no.. alkoi tehdä sen jälkeen kun kerran vedin peilit parkissa "sisään" ja kun "avasin" ne niin hantin peili kääntyy sähkösesti nurinniskoin, vedin peilin takas oikeaan asentoon käsin niin sen jälkeen se tahtoo välillä käännellä, toisinaan siellä tuntuu oikeassa kohdassa joku pykälä ja välillä ei.. mä kyllä laitan tän pakkasen piikkiin ku on ollu reilun viikon niin saatanan kylymä..
P.S. saako tuon toiminnon jollain pois, et repsikan peili kääntyy alaspäin pakitettaessa.. ihan perseestä!
Käännä se peilin valinta säädin toiselle puolelle. niin loppuu se pelilin alas ajo pakilla.
Onko mahdollista säätää peilin kääntyvyyttä kun peruuttaa?
Itsellä ilmeisesti niin pitkä niska ettei näe kuin takarenkaan kun peili kääntyy peruuttaessa.
Tästä syystä olen kääntäny namikan pelkurinpeiliin, ettei käänny ollenkaan.
Mulla rupesi tänään 535d LCI:n sivupeilit temppuilemaan heti pesun jälkeen
(pakkasta 15 astetta), eli menivät ihan etuasentoon tai ikkunaa vasten,
eivät siis pysähtyneet oikeaan kohtaan.
Sulattelu auttoi, varosvasti kuumailmapuhaltimella lämmittelin
pelien juuria niin rupesi pelittämään.
Eli siellä lienee jokin mekaaninen anturi tms,
joka ei tykkää jäästä...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Kannattaa laittaa sitä crc:tä tai vastaavaa sinne juureen, toimivat sitten pesun jälkeenkin pakkasella. Samaa vikaa oli joka pesun jälkeen pakkasella täälläkin, loppui kun laitoin crc:tä.
sama kävi täälläkin. Painepesuria pikkupakkasessa ja vänkärin peili kääntyi räyhäkkääseen etuviistoasentoon omia aikojaan.
Tunnustelun ja sulattelun perusteella, sisällä on jokin sähkömekaaninen osa jossa tismalleen käyttöasennossa johonkin loveen naksahtava hauli tai tappi. Jos tappi tmv jäätyy ylä-asentoonsa niin peili sekoaa.
Sulatuksen ja CRC:n jälkeen pelaa taas mukisematta.
Nostetaas vähän ylös. Eli mulla alko toi hantin puolen peili elämään nyt kaapparin elämää. Eli kun peilit taittaa sisään, niin molemman puolen peilit tekee työtä käskettyään. Mutta kun napista painaa, toiveena että peilit taittuisivat ajo asentoon, hantin peili kääntyy aivan kokonaan. Eli ei lukitu siihen ajo asentoon vaan pitäää kädellä väkisin käydä taittamassa.. Oon koittanu crc:llä, wd40:sellä ja kummastakaan ei mitään apua. Vika siis alkoi ihan yht äkkiä.
Miten tuo peili puretaan hajottamatta mitään komponenttejä, jotta pääsisi kattomaan, mikä siellä toimii ja mikä ei.?
Nostetaas vähän ylös. Eli mulla alko toi hantin puolen peili elämään nyt kaapparin elämää. Eli kun peilit taittaa sisään, niin molemman puolen peilit tekee työtä käskettyään. Mutta kun napista painaa, toiveena että peilit taittuisivat ajo asentoon, hantin peili kääntyy aivan kokonaan. Eli ei lukitu siihen ajo asentoon vaan pitäää kädellä väkisin käydä taittamassa.. Oon koittanu crc:llä, wd40:sellä ja kummastakaan ei mitään apua. Vika siis alkoi ihan yht äkkiä.
Miten tuo peili puretaan hajottamatta mitään komponenttejä, jotta pääsisi kattomaan, mikä siellä toimii ja mikä ei.?
Väännät peilin irti pakkelilastalla ja sit vaan irrottelet ruuveja. Siellä tais joku alumiininen tappi olla jonka tehtävänä on lukita se oikeaan asentoon. Suosittelen kuitenkin ennen purkua hetkeä auringon alla...
Väännät peilin irti pakkelilastalla ja sit vaan irrottelet ruuveja. Siellä tais joku alumiininen tappi olla jonka tehtävänä on lukita se oikeaan asentoon. Suosittelen kuitenkin ennen purkua hetkeä auringon alla...
Jaaha täällä alkoi kanssa peilit liikkumaan ääriasentoihin. Eli tuo normaali asento on aivan tunnoton.
Mihin suuntaan peililasia tulee lastalla käännellä, että irtoavat ehjänä?
Mulla kanssa kuskin puoleinen peili vinksotti välillä mihin sattuu. Johtui varmaankin siitä, että vahingossa väänsin peilit kaukosäätimellä kiinni ja kuskin puoleinen peili oli jäässä. Sitten kun laitoin kääntymään ne takaisin, niin kuskin peli kääntyi toiseen ääriasentoon ja vänkärin peili kääntyi normaaliasentoon. Aina autolla lähtiessä kuskin peili oli vähän vinossa ja sai säädellä sitä kohdalleen. Nyt kun pakkanen lauhtui, niin näyttää onneksi pelaavan tuokin normaalisti.
Mulla kanssa kuskin puoleinen peili vinksotti välillä mihin sattuu. Johtui varmaankin siitä, että vahingossa väänsin peilit kaukosäätimellä kiinni ja kuskin puoleinen peili oli jäässä. Sitten kun laitoin kääntymään ne takaisin, niin kuskin peli kääntyi toiseen ääriasentoon ja vänkärin peili kääntyi normaaliasentoon. Aina autolla lähtiessä kuskin peili oli vähän vinossa ja sai säädellä sitä kohdalleen. Nyt kun pakkanen lauhtui, niin näyttää onneksi pelaavan tuokin normaalisti.
Joo mullakin liikahti aina peili kun virrat laitto päälle. Vänkärin peili ei vielkään jää omalle paikalleen.! Kuskin peili aloitti temppuilun kanssa mutta tyhjensin aikaisempien ohjeiden mukaan sinne puolnpurkkia wd-40 niin alkoi asettumaan. Vänkärin peili ei. Mitähän katsastuksessa tästä sanoo??
Käy nyt vaan jossain lämpöisemmässä sitä sulattelemassa kunnolla esim. vaikka hiustenkuivaajalla tms. ja suihkit sitten vielä liukasteet. Kyllä se siitä pitäisi asettua. En kyllä lähtis ihan heti purkamaan.
Comment