Announcement

Collapse
No announcement yet.

Missä sijaitsee hehkurele 530d e61:ssä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronttonen
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 110
    • Pyhäjoki

    Missä sijaitsee hehkurele 530d e61:ssä?

    Kattelin realoemia ja yritin searchia, mut ei osunu kohdalleen. Eli missä kohti konehuonetta tuo osa on ja pystyykö sen vaihtaan ilman imusarjan irroitusta? :think
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Toissapäivänä vaihtaneena ei ole kauheen paha homma.
    Koneen päälimuovi kannattaa ottaa pois edestä että näkee hieman paremmin.
    Edestä katsottuna se on ennen starttia vesiletkujen takana.
    Kannattaa hieman purkaa pois niitä letkujen kiinityskoukkuja jotta saa jatkolla ja sopivalla nivelellä pultit auki (2kpl) jotka pitää tuota purkkia paikoillaan.
    Melkeempä kantsii nypätä liittimet irti vielä kun boksi on paikoillaan, ei saa muuten pidettyä toisella kädellä kiinni että saisi voimaa vetää liittimet irti.

    Niin ja imusarjaa ei tarvitse irroittaa.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • ronttonen
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 110
      • Pyhäjoki

      #3
      Kiitosta neuvosta. Hehkut joudun kuitenki vaihtaan nii joutuu käyttään imusarjan irti.

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3112

        #4
        Originally posted by ronttonen View Post
        Kattelin realoemia ja yritin searchia, mut ei osunu kohdalleen. Eli missä kohti konehuonetta tuo osa on ja pystyykö sen vaihtaan ilman imusarjan irroitusta? :think
        mistä sen tietää että toi hehkun rele on vaihtokunnossa? vai vaihdellaanko niitä vaan varmuuden vuoksi?
        Kulkineet/projektit:

        M2 F87
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          Originally posted by poke View Post
          mistä sen tietää että toi hehkun rele on vaihtokunnossa? vai vaihdellaanko niitä vaan varmuuden vuoksi?
          Autossa mihin itse vaihdoin herjasi moottorinohjaus jokaista hehkua yksitellen, todennäköisyys sille että jokainen hehku on palanut rikki samalla hetkellä on aika pieni.
          Kyseisessä tapauksessa korjaantui tuon hehkuyksikön vaihdolla.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • ronttonen
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 110
            • Pyhäjoki

            #6
            Originally posted by Supa View Post
            Autossa mihin itse vaihdoin herjasi moottorinohjaus jokaista hehkua yksitellen, todennäköisyys sille että jokainen hehku on palanut rikki samalla hetkellä on aika pieni.
            Kyseisessä tapauksessa korjaantui tuon hehkuyksikön vaihdolla.
            Mulla kans töpseli näytti vian kaikille hehkuille nii sanoivat korjaamolla, et se rele on sökö.

            Comment

            • MakeH
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1170
              • Vantaa

              #7
              Ei mitään maailman kestävimpiä nuo hehkut.Alle vuosi ja jo on rikki yksi.

              Comment

              • k0rppi
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 784
                • Varkaus

                #8
                Originally posted by MakeH View Post
                Ei mitään maailman kestävimpiä nuo hehkut.Alle vuosi ja jo on rikki yksi.
                orginaali vai joku pingpongkopio?

                Comment

                • MakeH
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1170
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by k0rppi View Post
                  orginaali vai joku pingpongkopio?
                  Ei mitään tietoa. Edellinen omistaja oli vaihdattanut benkaralla kaikki ainakin kuitin perusteella. Lukaisin tuossa koodit ja yhtä hehkua herjaa. Raportoin kun vaihdan.

                  Comment

                  • LeMansBlau
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1060
                    • Insomniac

                    #10
                    Oma ihmetykseni:

                    E60 535D ja uudet hehkut, mutta esim. päivät seisonnan jälkeen (näillä pikku pakkaskeleillä ainakin) tärähtää kyllä heti käyntiin, mutta eka sekunti tai kaksi on käynti vähän vajaata ja epätasasta. Luulin jo, että MAFfin ja hehkujen uusinnan jälkeen olis hävinnyt, mutta näyttäis olevan vieläkin läsnä.

                    Eli vika vai ominaisuus ja millähän ton ominaisuuden sais karsittua? :think
                    Hehkujenrele vai hehkujenohjausboksi?

                    .
                    ///MADE IN FINLAND

                    sigpic

                    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                    F32 COUPE PERFORMANCE
                    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                    Comment

                    • LeMansBlau
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1060
                      • Insomniac

                      #11
                      Originally posted by LeMansBlau View Post
                      Hehkujenrele vai hehkujenohjausboksi?

                      .
                      Nostampas tämänkin vielä ylös...:think

                      Eli tänä aamuna -20astetta ja käynnistyminen oli huonoa, vaikka webastolla oli nesteet nollan asteen tienoilla.

                      Eikös toi hehkujenrele ja -ohjausboksi ole näissä sama asia? Minkähän hintanen osa toi on? :think
                      ///MADE IN FINLAND

                      sigpic

                      TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                      E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                      F32 COUPE PERFORMANCE
                      F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                      Comment

                      • Armas P
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2008
                        • 74

                        #12
                        Originally posted by LeMansBlau View Post
                        Nostampas tämänkin vielä ylös...:think

                        Eli tänä aamuna -20astetta ja käynnistyminen oli huonoa, vaikka webastolla oli nesteet nollan asteen tienoilla.

                        Eikös toi hehkujenrele ja -ohjausboksi ole näissä sama asia? Minkähän hintanen osa toi on? :think
                        100-130€, riippuu mistä ostaa. 130€ merkkiliikkeen hinta.

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7531
                          • Jyväshyvä

                          #13
                          Todetaas nyt että ainakin piezo-suuttimilliset 3-litran dieselit käynnistyy kunnossa ollessaan isommillakin pakkasilla oireettomasti ilman lämmitystäkin.
                          Esim. tänään -21 astetta, seissyt yönyli ja startti kesti ihan normaalin ajan.
                          Ainut ero on että käynti on aluksi aavistuksen seilaavaa.
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Armas P
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2008
                            • 74

                            #14
                            Originally posted by Supa View Post
                            Toissapäivänä vaihtaneena ei ole kauheen paha homma.
                            Koneen päälimuovi kannattaa ottaa pois edestä että näkee hieman paremmin.
                            Edestä katsottuna se on ennen starttia vesiletkujen takana.
                            Kannattaa hieman purkaa pois niitä letkujen kiinityskoukkuja jotta saa jatkolla ja sopivalla nivelellä pultit auki (2kpl) jotka pitää tuota purkkia paikoillaan.
                            Melkeempä kantsii nypätä liittimet irti vielä kun boksi on paikoillaan, ei saa muuten pidettyä toisella kädellä kiinni että saisi voimaa vetää liittimet irti.

                            Niin ja imusarjaa ei tarvitse irroittaa.
                            Ei sattuisi mahdollisesti nakkisormelle kuvaa löytyä?

                            Auto halvaantui parkkipaikalle ja lievän *tutusfaktorin kanssa parkkipaikalla naapurien vieressä nauraessa pitäisi koittaa tuo ohjainlaite vaihtaa.. Autossa hehkut vaihdettu viime talvena, joten tuo matolaatikko ainoa vikamahdollisuus. Alkaa menemään jo urheilun puolelle, jos pakkasessa aletaan imusarjaa irroittamaan. Tulee meinaan jo isommallakin miehellä tippa silmään helposti.

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Armas P View Post
                              Ei sattuisi mahdollisesti nakkisormelle kuvaa löytyä?

                              Auto halvaantui parkkipaikalle ja lievän *tutusfaktorin kanssa parkkipaikalla naapurien vieressä nauraessa pitäisi koittaa tuo ohjainlaite vaihtaa.. Autossa hehkut vaihdettu viime talvena, joten tuo matolaatikko ainoa vikamahdollisuus. Alkaa menemään jo urheilun puolelle, jos pakkasessa aletaan imusarjaa irroittamaan. Tulee meinaan jo isommallakin miehellä tippa silmään helposti.
                              Ei hyvä mies, minkälaiseen kuseen olet itsesi saattanut. Itse mielelläni kieltäydyn tuosta hehkujen ohjainlaitteen vaihdosta, mutta mies nokittaa vielä parkkipaikalla ja kipakalla pakkasella.

                              Tuolla johtoviidakon alla se purkki on. Ja tuosta kuvasta on poistettu imusarja sekä lohkon kylkeen tuleva jäähdytysnesteputki. KLIK
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎