Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60, 520d vai 530d

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jacka
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 43
    • Lapua

    E60, 520d vai 530d

    Olen ajatellut hommata 2004 --> automaattivaihteisen diesel-bmw:n.
    Kumpi kannattaa hommata? En tarvi liikaa voimaa, päällimmäisenä kiinnostaa pienikulutus ja pienet maksut...

    Ja voiko huoletta ostaa heti alkupään vuosimalleja, vai onko niissä jotain tyyppivikaa... Mielipiteitä kuunnellaan...
  • baier4ever
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 560
    • Jurva

    #2
    Originally posted by jacka View Post
    Olen ajatellut hommata 2004 --> automaattivaihteisen diesel-bmw:n.
    Kumpi kannattaa hommata? En tarvi liikaa voimaa, päällimmäisenä kiinnostaa pienikulutus ja pienet maksut...

    Ja voiko huoletta ostaa heti alkupään vuosimalleja, vai onko niissä jotain tyyppivikaa... Mielipiteitä kuunnellaan...
    Pieni kulutus ja pienet maksut -> joku Hybridi Corolla

    Mutta asiaan, korimallista ei mitään kokemusta mutta itse suosisin facelift malleja. Eikö niistä yleensä ole karsittu ainakin osa noista tyyppivioista.
    Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
    Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

    Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
    ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
    E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

    Comment

    • JutiM5
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 328
      • K-system

      #3
      530d. ei siinäkään liikaa voimaa ole, ohittaminen vaivatonta ja kulutuksetki kohtuu pienet. ja onha se 520d aika mopo:think
      E39 M-sport 530da vm03
      Vw ransuportteri vm03

      ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
      E34 525i vm90
      E34 525i vm89

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6326
        • P-Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by JutiM5 View Post
        530d. ei siinäkään liikaa voimaa ole, ohittaminen vaivatonta ja kulutuksetki kohtuu pienet. ja onha se 520d aika mopo:think
        Juuri näin ja softattuna tuo 530d on varsin ripeä ja taloudellinen matkajuhta,ei varmaan haittaa jos ohituksessa suupielet menee korviin
        Taitaa taajama ajossa olla kohtuu suuret erot tuohon 4-pyttyseen ,mutta jos laskeen 30 tkm vuosi kulutuksella esim 2 litran kulutus eron niin eihän tuolla vielä konkurssiin mene.
        Eli ääni 530d
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • opl21
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 320
          • Itävalta

          #5
          Originally posted by jacka View Post
          Olen ajatellut hommata 2004 --> automaattivaihteisen diesel-bmw:n.
          Kumpi kannattaa hommata? En tarvi liikaa voimaa, päällimmäisenä kiinnostaa pienikulutus ja pienet maksut...

          Ja voiko huoletta ostaa heti alkupään vuosimalleja, vai onko niissä jotain tyyppivikaa... Mielipiteitä kuunnellaan...

          Noilla spekseillä 520da LCI, kulutuseroa tulee talvella huimasti. 520d:llä taitaa päästä 60km/h keskinopeuksilla lähes poikkeuksetta tankilla yli 1000km,Maksut huimasti pienemmät ja eipä tuo 520d:kään mikään mopo ole...
          Ja tämä siis kun lähtökohtana pihi ja pienimaksuinen!
          sigpic

          F01 730d -09
          Ex
          E70 x5 3.0d-08
          e39 M5-99
          e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
          (Ego)
          e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
          e39 528ia -97 200hp/290nm
          e36 320i -94
          e30 320i -89

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            520d lci mallit kannattaa kiertää sitten kaukaa jos ei halua jakopää ongelmia.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            huolto@rahumetsservice.fi
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • JutiM5
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2008
              • 328
              • K-system

              #7
              Originally posted by opl21 View Post
              Noilla spekseillä 520da LCI, kulutuseroa tulee talvella huimasti. 520d:llä taitaa päästä 60km/h keskinopeuksilla lähes poikkeuksetta tankilla yli 1000km,Maksut huimasti pienemmät ja eipä tuo 520d:kään mikään mopo ole...
              Ja tämä siis kun lähtökohtana pihi ja pienimaksuinen!
              No miten sen ny ottaa 177hp 340nm noin 1600kg laivassa ja viel rivi4, Kyl toi haiskahtaa mopolta:think mahtaako matka ajossa viedä enemmänki kuin 530d?
              E39 M-sport 530da vm03
              Vw ransuportteri vm03

              ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
              E34 525i vm90
              E34 525i vm89

              Comment

              • opl21
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 320
                • Itävalta

                #8
                Originally posted by JutiM5 View Post
                No miten sen ny ottaa 177hp 340nm noin 1600kg laivassa ja viel rivi4, Kyl toi haiskahtaa mopolta:think mahtaako matka ajossa viedä enemmänki kuin 530d?
                Ööö, noub...Käy ajamassa,niin huomaat että pienemmällä mennään, ja ihan käytännön kokemuksena tuo yli 1000km tankilla kertoo aikapaljon.Tehohan ei ollut kiikarissa topikin kaiffarilla.
                sigpic

                F01 730d -09
                Ex
                E70 x5 3.0d-08
                e39 M5-99
                e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
                (Ego)
                e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
                e39 528ia -97 200hp/290nm
                e36 320i -94
                e30 320i -89

                Comment

                • JutiM5
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 328
                  • K-system

                  #9
                  Originally posted by opl21 View Post
                  Ööö, noub...Käy ajamassa,niin huomaat että pienemmällä mennään, ja ihan käytännön kokemuksena tuo yli 1000km tankilla kertoo aikapaljon.Tehohan ei ollut kiikarissa topikin kaiffarilla.
                  OK. Mut mites on just toi toinen kysymys et onko noi alkupään e60 suseja? itel toi 05vm ja en kyl ole huomannu mitään tavallista poikkeavampaa autossa, muutako et paljo parempi ajaa kuin e39
                  E39 M-sport 530da vm03
                  Vw ransuportteri vm03

                  ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
                  E34 525i vm90
                  E34 525i vm89

                  Comment

                  • ockelbo4500
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 926
                    • Sotkamo--Oulu

                    #10
                    Kyllä sillä vähemmälläkin pärjää.
                    Muistelkaapa mitä tehoja niissä dieseleissä oli vaikka 15-20 vuotta sitten ja ihan hyvin nekin autot on eteenpäin menny.
                    Omassakin E34 Tds koneessa 143hp / 260 Nm / noin 1600kg ja ihan hyvin kerkeää.

                    Toki ei niitä tehoja koskaan liikaa oo, mutta...
                    BMW E84 X1 18dXdrive -14

                    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                    Ex, E46 320 d Touring -01
                    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                    Comment

                    • juuhee
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2010
                      • 163
                      • Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by Rahu View Post
                      520d lci mallit kannattaa kiertää sitten kaukaa jos ei halua jakopää ongelmia.
                      Tietääkseni 4/2009 valmistetut ja siitä uudemmat niin on jakopää ongelma korjattu noihin 2.0d koneisiin. Kannattaa tsekata valmistus ajankohta kun käytettyä ostaa,niin tein omalla kohdallani. Ja mistä lähtien toi ongelma jakopää on niin en aivan varma/muista mutta 9/2007 on aika lähellä. Näin mulle kertoi merkkiliikkeen bmw asentaja.

                      Comment

                      • jacka
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 43
                        • Lapua

                        #12
                        Siis kiinnostaisi (ehkäpä) ostaa 520d, mutta nyt alkoi mietityttää tuo jakopää-juttu... Kertokaahan siitä enemmän. ja kun kukkaro sopisi paremmin tuonne vm 2004-2005 akselille... hmm...

                        Comment

                        • Nuuskis
                          BTCF Member
                          • Sep 2007
                          • 99
                          • Kuortane

                          #13
                          Mitäs korjauksia/muutoksia on tullut noihin alkupää e60/61:iin verrattuna? Onko jotain oleellista minkä takia tuo 2004--> on pienempi vikaisuudeltaan?
                          E39 525i -01

                          Comment

                          • DWHLL
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2007
                            • 189
                            • Espoo

                            #14
                            Viime talvena tuli ajettua lyhyen ajan sisällä sekä 520d että 530d.
                            530d:ssä on toki voimaa ihan eri tavalla (ja paremmat soundit), mutta 520d puolestaan tuntui selkeästi kevyemmältä ja ketterämmältä. Eli jos voimaa ei niin kauheasti tarvitse, niin ottaisin kyllä 520d:n vakavasti harkintaan (ainakin 177hp koneella).

                            Voihan sitä voiman määrää tietysti niinkin ajatella, että about 10v sitten 530d:ssä taisi olla saman verran tehoa kuin nykyisessä 520d:ssä..
                            ------------
                            f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
                            e91 325d -07 Alpinweiß

                            ex:
                            e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
                            e81 120d M-sport -08 LeMans blau
                            e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
                            e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

                            Comment

                            • jacka
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2010
                              • 43
                              • Lapua

                              #15
                              No onkos käytännön kulutuksessa kuinka paljon eroa 163hp vs 177hp (520d)... Päästöjen puolesta ainakin näyttää olevan. Ja kuinka sen korjaamoherkkyyden takia,mikä on se "maaginen" kk/vuosi?

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎