Pitäskö jonku moden poistella turhia OT-viestejä, ettei tämäkään threadi menisi iänikuiseksi diesel vs. bensa-väittelyksi. Kun kyse on E60 520d vs. 530d pohdinnasta, niin eipä bensakoneiden hehkuttaminen tuo mitään lisää tähän.
Juupa joo.No OFF TOPIC juttuja.Ei paha,yli 360 hp autossa pahimmillaan keskikulutus 9,3 ja matka-ajossa pääsee alle 7 litran...niin ja bensa-auto...runk,runk...
No itsellä ei nuo polttoaine/bensakulut olleet ikinä päänvaiva/suuremmin miettinyt kustannuksia.BMW:n omistamisessa muualla ovat ne pahimmat "kulut" arvonalenimen,vakuutus,huollot,korjaukset jne jne.Sitä menee mitä menee.On käynyt niinkin että olen päässyt n.350 km eroihin,mitä tankillisella pääsee,nykyisellä pelillä.
Niin ja Topicin aloittajalle.Osta hyvin varusteltu 520D LCI...sen karvalakki 530D sijaan.
En nyt meinannutkaan, että tuo nyt mitenkään järkyttävän pieniruokainen auto olisi, enkä todellakaan ole mikään dieselnakujen kannattaja, vaikka sellaisen omistankin. Tarkoitin vain tuolla, ettei ole paha kulutus, sitä ettei tuo 520d nyt varmaan niin montaa litraa pienemmällä aineella mene kuin 530d, että se kulutuksen takia olisi ylivoimainen vaihtoehto.
Itsekin olisin ostanut ilomielin autoni bensaturbokoneella, mutta eipä tuosta 5-sarjasta ollut sellaista tarjolla ja sellaisen halusin. Uutta taitaakin jo saada tuollaisella koneella kuin Mutteri Kasalla, kun eikös se ole 3 litrainen bensaturbo. On kyllä asiallinen moottori tuossa 335:ssa jos sillä muka ihan oikeasti pääsee noinkin alhaisilla kulutuksilla, vaikka ajelis vähän kaupungissakin.
Öhöm...aikaisemminkin todennut tuolla toisissa topiceissa,että mikä tämä pienen kulutuksen juttu oikein on?Ostetaan tässäkin tapauksessa (luulisin) 33-40 k€ autoa (520D,vm.-07,km 50-120 tkm jne) ja polttoainekulut on yksi merkittävimmistä kriteereistä...
Eikö se nyt ole aivan sama,meneekö sitä löpöä hissukseen ajellessa 6 vai 7 l/100km.Talla pohjassa sitä menee muki tolkulla kumminkin.
Aika loistavasti kiteytetty. Joten hommaa noista vaihtoehdoista se 530D
Itsellä on ollut pari kuukautta tuommoinen 520dA ja mulle siinä on ainakin ihan riittävästi tehoa. Kiihtyyhän tuo kuitenkin kiihtyy sataseen samaan aikaan kuin vaikka uusi Volvo v70 D5. Kaupunkikulutus on kyllä kova mutta maantiellä mennään alle 6l/100km kun nätisti ajaa. Käyntiääni on varmaan tuossa kuusipyttysessä sivistyneempi. Tämähän kuulostaa aika lailla traktorilta.
Onkohan kuinka yleistä N47TU2D20 koneessa tasapainoakselin kiinnileikkautuminen? Erään tutun 320d koki moisen kohtalon, todella ikävä juttu. Onkohan BMW:n suhtautuminen asiaan minkämoinen. Auto muistaakseni 2006 vm ja jotain 180tkm ajettu.
No juu mutta jos budjetti on +20k€ ja kulkupuolella ei merkitystä niin onko mitään syytä maksaa "tyhjästä". Isommassa ja enemmän ajetussa aina suuremmat huolto-&korjauskustannukset. + vie vielä viidenneksen enemmän soppaa niin kuvittelisi sen jo rahassa näkyvän vuositasolla, vaikka litroina kulutusero onkin pieni.
Jos vain budjetti venyisi niin itse ostaisin topicin aloittajan tapauksessa ehdottomasti facelift 520dA:n, tosi sivistynyt moottori käytökseltään ja ääneltään jos vertaa muiden merkkien "vastaaviin".
No juu mutta jos budjetti on +20k€ ja kulkupuolella ei merkitystä niin onko mitään syytä maksaa "tyhjästä". Isommassa ja enemmän ajetussa aina suuremmat huolto-&korjauskustannukset. + vie vielä viidenneksen enemmän soppaa niin kuvittelisi sen jo rahassa näkyvän vuositasolla, vaikka litroina kulutusero onkin pieni.
Jos vain budjetti venyisi niin itse ostaisin topicin aloittajan tapauksessa ehdottomasti facelift 520dA:n, tosi sivistynyt moottori käytökseltään ja ääneltään jos vertaa muiden merkkien "vastaaviin".
Jos suomesta auto ettii on hyvä varustelu+520d aika mahdoton yhtälö. Itseäni ainakin häiritsee noi aivan käsittämättömän rumat viirukangaspenkit ja pro-navin puuttuminen 99% suomi-autoista.
Tahtoo hyvin varusteltu 520d maksaa samanverran kun 525/530d joissa useasti on jo xenonia, nahkasisustaa jne. Tosiaan kun suomen hintatasolla niitä varusteita uuteen autoon ei köyhät saa (tai no ei ne kyllä saa edes koko autoa mutta...).
Varmaan käytettynä tuon hintaluokan vehkeistä on paras tarjonta just 530d:n osalta. Ja jos olet käteiskauppaa tekemässä niin kannattaa ilmanmuuta jättää tarjouksia jos budjetti ei ihan riitä.
Ja varmasti bemareista iso osa päätyy käytettyjen markkinoille leasingin tms. kautta, jolloin niitä varusteita ei käyttöetuautoihin pysty edes ostamaan, jos ei itse sijoita. Riippuu sopimuksista tietty. Kannatan tässä tapauksessa 520d:tä.
ex E91 320d käsiaskilla ex E46 330dat japski ranu ex E30 316i 4d
Auton ostosuunnittelu jatkuu... Kysäisin BMW-merkkihuollosta 520d:stä, sanoivat että vuosimalleissa 2007 - 2009 on ollut jossain määrin tuota jakopääongelmaa, osa on mennyt takuun piikkiin ja osa taas ei. Ehdottivat ostamaan vanhemman 520d:n ja sanoivat että käytännössä kulutus liikkuu suunnilleen samoissa kuin tuon uudemman 520d:n kulutus. Vanhempi kone olisi ainakin "pomminvarma".
Mitä arvon "seurakunta" on näistä asiantuntijoiden kommenteista mieltä?
Comment