Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60, 520d vai 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    #31
    Tarviiko tota miettiä, 530d tietysti.

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • b mutteri kasa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1462
      • Area 03

      #32
      Originally posted by pmv View Post
      Pitäskö jonku moden poistella turhia OT-viestejä, ettei tämäkään threadi menisi iänikuiseksi diesel vs. bensa-väittelyksi. Kun kyse on E60 520d vs. 530d pohdinnasta, niin eipä bensakoneiden hehkuttaminen tuo mitään lisää tähän.
      BMW F11 530 dA VOLL
      Carbon-schwarz Metallic

      BMW E30 325i Sport

      Comment

      • kvt
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 236
        • Satakunta

        #33
        Originally posted by b mutteri kasa View Post
        Juupa joo.No OFF TOPIC juttuja.Ei paha,yli 360 hp autossa pahimmillaan keskikulutus 9,3 ja matka-ajossa pääsee alle 7 litran...niin ja bensa-auto...runk,runk...



        No itsellä ei nuo polttoaine/bensakulut olleet ikinä päänvaiva/suuremmin miettinyt kustannuksia.BMW:n omistamisessa muualla ovat ne pahimmat "kulut" arvonalenimen,vakuutus,huollot,korjaukset jne jne.Sitä menee mitä menee.On käynyt niinkin että olen päässyt n.350 km eroihin,mitä tankillisella pääsee,nykyisellä pelillä.

        Niin ja Topicin aloittajalle.Osta hyvin varusteltu 520D LCI...sen karvalakki 530D sijaan.
        En nyt meinannutkaan, että tuo nyt mitenkään järkyttävän pieniruokainen auto olisi, enkä todellakaan ole mikään dieselnakujen kannattaja, vaikka sellaisen omistankin. Tarkoitin vain tuolla, ettei ole paha kulutus, sitä ettei tuo 520d nyt varmaan niin montaa litraa pienemmällä aineella mene kuin 530d, että se kulutuksen takia olisi ylivoimainen vaihtoehto.
        Itsekin olisin ostanut ilomielin autoni bensaturbokoneella, mutta eipä tuosta 5-sarjasta ollut sellaista tarjolla ja sellaisen halusin. Uutta taitaakin jo saada tuollaisella koneella kuin Mutteri Kasalla, kun eikös se ole 3 litrainen bensaturbo. On kyllä asiallinen moottori tuossa 335:ssa jos sillä muka ihan oikeasti pääsee noinkin alhaisilla kulutuksilla, vaikka ajelis vähän kaupungissakin.
        Last edited by kvt; 25-11-2010, 15:02.
        -12 F11 530Da

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5428
          • S:t Karins

          #34
          Originally posted by b mutteri kasa View Post
          Öhöm...aikaisemminkin todennut tuolla toisissa topiceissa,että mikä tämä pienen kulutuksen juttu oikein on?Ostetaan tässäkin tapauksessa (luulisin) 33-40 k€ autoa (520D,vm.-07,km 50-120 tkm jne) ja polttoainekulut on yksi merkittävimmistä kriteereistä...

          Eikö se nyt ole aivan sama,meneekö sitä löpöä hissukseen ajellessa 6 vai 7 l/100km.Talla pohjassa sitä menee muki tolkulla kumminkin.
          Aika loistavasti kiteytetty. Joten hommaa noista vaihtoehdoista se 530D
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7531
            • Jyväshyvä

            #35
            Originally posted by kt0510 View Post
            Aika loistavasti kiteytetty. Joten hommaa noista vaihtoehdoista se 530D
            Nimenomaan "noista".
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • firstbimmer
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 79
              • Lahti

              #36
              Itsellä on ollut pari kuukautta tuommoinen 520dA ja mulle siinä on ainakin ihan riittävästi tehoa. Kiihtyyhän tuo kuitenkin kiihtyy sataseen samaan aikaan kuin vaikka uusi Volvo v70 D5. Kaupunkikulutus on kyllä kova mutta maantiellä mennään alle 6l/100km kun nätisti ajaa. Käyntiääni on varmaan tuossa kuusipyttysessä sivistyneempi. Tämähän kuulostaa aika lailla traktorilta.
              Last edited by firstbimmer; 26-11-2010, 05:14.

              Comment

              • jani1632
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 2243
                • Etelä-pohjanmaa

                #37
                520d:ssä 9/2007 -> N47-moottori->ongelmajakopää(jakopää vauhtipyörän puolella,työläs korjattava).

                <-8/2007 M47-moottori-> jakopää moottorin etupuolella,ei mainittavia ongelmia.
                Tallin täytteet:
                E70 3.0d -09
                E34 540ia -94
                E39 520d -00
                E39 528i M-sport -00
                E60 520i -04
                E30 -86
                E61 520da -09

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  #38
                  Hiukan offtopiccia.

                  Onkohan kuinka yleistä N47TU2D20 koneessa tasapainoakselin kiinnileikkautuminen? Erään tutun 320d koki moisen kohtalon, todella ikävä juttu. Onkohan BMW:n suhtautuminen asiaan minkämoinen. Auto muistaakseni 2006 vm ja jotain 180tkm ajettu.

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5428
                    • S:t Karins

                    #39
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Nimenomaan "noista".
                    Tosiaan onhan vielä vaihtoehtona se kuuluisa 53X
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6325
                      • P-Pohjanmaa

                      #40
                      Originally posted by kt0510 View Post
                      Tosiaan onhan vielä vaihtoehtona se kuuluisa 53X
                      Niinpä
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • Matson^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2113
                        • Seinäjoki

                        #41
                        Originally posted by veku View Post
                        Niinpä
                        No juu mutta jos budjetti on +20k€ ja kulkupuolella ei merkitystä niin onko mitään syytä maksaa "tyhjästä". Isommassa ja enemmän ajetussa aina suuremmat huolto-&korjauskustannukset. + vie vielä viidenneksen enemmän soppaa niin kuvittelisi sen jo rahassa näkyvän vuositasolla, vaikka litroina kulutusero onkin pieni.

                        Jos vain budjetti venyisi niin itse ostaisin topicin aloittajan tapauksessa ehdottomasti facelift 520dA:n, tosi sivistynyt moottori käytökseltään ja ääneltään jos vertaa muiden merkkien "vastaaviin".
                        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                        | Nissan Navara TREK-1 |
                        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                        Comment

                        • Netsk
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 238
                          • Helsinki

                          #42
                          Originally posted by Matson^ View Post
                          No juu mutta jos budjetti on +20k€ ja kulkupuolella ei merkitystä niin onko mitään syytä maksaa "tyhjästä". Isommassa ja enemmän ajetussa aina suuremmat huolto-&korjauskustannukset. + vie vielä viidenneksen enemmän soppaa niin kuvittelisi sen jo rahassa näkyvän vuositasolla, vaikka litroina kulutusero onkin pieni.

                          Jos vain budjetti venyisi niin itse ostaisin topicin aloittajan tapauksessa ehdottomasti facelift 520dA:n, tosi sivistynyt moottori käytökseltään ja ääneltään jos vertaa muiden merkkien "vastaaviin".
                          Jos suomesta auto ettii on hyvä varustelu+520d aika mahdoton yhtälö. Itseäni ainakin häiritsee noi aivan käsittämättömän rumat viirukangaspenkit ja pro-navin puuttuminen 99% suomi-autoista.

                          Saksasta tilanne tietenkin toinen.
                          F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                          ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                          Comment

                          • joko
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1968
                            • Seinäjoki

                            #43
                            Tahtoo hyvin varusteltu 520d maksaa samanverran kun 525/530d joissa useasti on jo xenonia, nahkasisustaa jne. Tosiaan kun suomen hintatasolla niitä varusteita uuteen autoon ei köyhät saa (tai no ei ne kyllä saa edes koko autoa mutta...).
                            Varmaan käytettynä tuon hintaluokan vehkeistä on paras tarjonta just 530d:n osalta. Ja jos olet käteiskauppaa tekemässä niin kannattaa ilmanmuuta jättää tarjouksia jos budjetti ei ihan riitä.
                            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                            W906 319 sprinter - 14

                            Comment

                            • Smistik
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1130
                              • Kanta-Häme

                              #44
                              Ja varmasti bemareista iso osa päätyy käytettyjen markkinoille leasingin tms. kautta, jolloin niitä varusteita ei käyttöetuautoihin pysty edes ostamaan, jos ei itse sijoita. Riippuu sopimuksista tietty. Kannatan tässä tapauksessa 520d:tä.
                              ex E91 320d käsiaskilla
                              ex E46 330dat
                              japski
                              ranu

                              ex E30 316i 4d

                              Comment

                              • jacka
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2010
                                • 43
                                • Lapua

                                #45
                                Jatketaan keskustelua =)

                                Auton ostosuunnittelu jatkuu... Kysäisin BMW-merkkihuollosta 520d:stä, sanoivat että vuosimalleissa 2007 - 2009 on ollut jossain määrin tuota jakopääongelmaa, osa on mennyt takuun piikkiin ja osa taas ei. Ehdottivat ostamaan vanhemman 520d:n ja sanoivat että käytännössä kulutus liikkuu suunnilleen samoissa kuin tuon uudemman 520d:n kulutus. Vanhempi kone olisi ainakin "pomminvarma".

                                Mitä arvon "seurakunta" on näistä asiantuntijoiden kommenteista mieltä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎