Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60, 520d vai 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    #46
    Originally posted by jacka View Post
    Auton ostosuunnittelu jatkuu... Kysäisin BMW-merkkihuollosta 520d:stä, sanoivat että vuosimalleissa 2007 - 2009 on ollut jossain määrin tuota jakopääongelmaa, osa on mennyt takuun piikkiin ja osa taas ei. Ehdottivat ostamaan vanhemman 520d:n ja sanoivat että käytännössä kulutus liikkuu suunnilleen samoissa kuin tuon uudemman 520d:n kulutus. Vanhempi kone olisi ainakin "pomminvarma".

    Mitä arvon "seurakunta" on näistä asiantuntijoiden kommenteista mieltä?
    Faceliftiä saa molemmilla koneilla, alkupäästä on M47, 9/2007 alkaen N47.

    On nonita N47:ja tullut asiakkaille hommailtua useampia vaikka olen varoitellutkin ongelmista. Jakopää -ongelmat kuitenkin ilmeisesti koskee alta prosenttia autoista...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      #47
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Faceliftiä saa molemmilla koneilla, alkupäästä on M47, 9/2007 alkaen N47.

      On nonita N47:ja tullut asiakkaille hommailtua useampia vaikka olen varoitellutkin ongelmista. Jakopää -ongelmat kuitenkin ilmeisesti koskee alta prosenttia autoista...
      N47 koneita on kahdenlaisia,ne joissa jakopää remontti on tehty ja ne jossa se tullaan tekemään.Vaikken ainuttakaan ole tehnyt niin tiedän ,että se on aikaa vievä remontti(moottorin ja vaihteiston irroitus,koska jakopää on takapuolella) ja se aika käy nykyjään niin pirusti pörssin päälle. Jos uudemman ottaa niin mielummin sitten semmonen johon se on jo tehty.
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

        #48
        Originally posted by exautisti View Post
        N47 koneita on kahdenlaisia,ne joissa jakopää remontti on tehty ja ne jossa se tullaan tekemään.
        Ja tälle väitteelle on jotain faktaa?
        Kukaan ei tunnu kertovan tarkalleen että mikä sieltä hajoaa ja miksi.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          #49
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Ja tälle väitteelle on jotain faktaa?
          Kukaan ei tunnu kertovan tarkalleen että mikä sieltä hajoaa ja miksi.
          Jakoketju katkeaa.Syystä ei varmaa tietoa mutta ilmeisesti hammasrattaat kuluttaa ketjua.Ainakin wetteri uusii kaikki romut jakopuolelle.
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • Juha2k
            Newbiemmer
            • Aug 2011
            • 18
            • Vaasa

            #50
            530d ehdottomasti. Koneessa riittää potkua ja kuitenkin erittäin kohtuu kulutuksella. Oma E46 M57N koneella kuluttaa noin 6.5l/100km (työmatkat kaupungissa ja iltaisin mutkateitä) ja tehoa riittää...
            BMW 330d sedan 2003 M57N

            Comment

            • jiipee
              Bimmer Rookie
              • Apr 2003
              • 130
              • P-Pohjanmaa

              #51
              530d ehdottomasti saa äänen täältäkin. 3.0-litrasen jälkeen kun käy testaan 520d:tä, niin tulee ihan sellainen olo että auto on rikki kun se ei mee mihinkään..

              Comment

              • harriba
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 420
                • Espoo

                #52
                Originally posted by Netsk View Post
                Itseäni ainakin häiritsee noi aivan käsittämättömän rumat viirukangaspenkit ja pro-navin puuttuminen 99% suomi-autoista.
                Karvalakki-BMW on aika nihkeä varusteltuun verrattuna. Kyseessä on lähestulkoon eri auto. Mulla oli aiemmin Laakkosen ex-esittely X3, jossa lisävarusteina manuaalisesti kääntyvät etupyörät ja sähkötoimiset tuulilasin pyyhkimet. Alkoi melko nopsaan ärsyttämään.

                Mun mielestä(tm) varusteita syytä olla:

                Pakolliset:

                - Comfort tai vähintään M-Sport penkit
                - laajempi automaatti-ilmastointi
                - parkkitutkat

                Erittäin suositeltavat:

                - tutkacruise
                - Pro Navi + BT hands free
                - jonkinlainen audiopaketti
                - xenonit
                - sähköinen takaluukku toukassa

                Tulee hyvälle tuulelle:

                - HUD
                - panodraamakattoluukku toukassa (kaikkine riskeineen)
                - kaukokäyttöinen webasto

                Itse kun etsin Suomesta 525ix toukkaa niin ainoan liikkeessä myynnissä olevan yksilön hinta oli suunnilleen sama kun mun Saksantuonnilla, mutta suuremmilla kilometreillä ja *ainoana* lisävarusteena hifit :(
                Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
                X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7531
                  • Jyväshyvä

                  #53
                  Originally posted by Netsk View Post
                  pro-navin puuttuminen 99% suomi-autoista.
                  LCI:ssä pro-navi ei enää tuo niin paljon enempää kun businessiin,
                  erona on enää isompi kuvaruutu ja perspektiivinäkymä.
                  Molemmat kun ovat karttanaveja. Tosin Pro-navin yhteydessä
                  tuli myös pro-soitin jossa on aux-in.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • 03R6
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 153
                    • Kotka

                    #54
                    Oma panos keskusteluun

                    Originally posted by jacka View Post
                    Auton ostosuunnittelu jatkuu... Kysäisin BMW-merkkihuollosta 520d:stä, sanoivat että vuosimalleissa 2007 - 2009 on ollut jossain määrin tuota jakopääongelmaa, osa on mennyt takuun piikkiin ja osa taas ei. Ehdottivat ostamaan vanhemman 520d:n ja sanoivat että käytännössä kulutus liikkuu suunnilleen samoissa kuin tuon uudemman 520d:n kulutus. Vanhempi kone olisi ainakin "pomminvarma".

                    Mitä arvon "seurakunta" on näistä asiantuntijoiden kommenteista mieltä?
                    Kerrotaas nyt mielipide aiheeseen vaikken mikään asiantuntija olekaan Itsellä on muutaman viikon käytössä ollut vm 2007 E61 LCI ja M47N2 koneella eli 520d. Eli taitaa olla viimeisiä M47-koneisia... Autossa on schnitzerin ohjausboksi ja TUV-lappujen mukaan 200 hv koneessa tarjolla. Edellinen auto oli e90 320d ja myös optimoituna reilu 200 hv. Sama moottori eri autot . Itse hankin molemmat autot juuri työmatkoja varten (60 km suunta) ja kyllä loistavia pelejä siihen tarkoitukseen kummatkin. Suorituskyky riittää tuossa isompikorisessakin erittäin hyvin. Massan toki huomaa 3-sarjalaiseen verrattuna mutta kiihtyvyys on vähintääkin riittävä. Ajan enemmistön maantiellä jossa ohittelen yms sanotaanko "sporttista ajotapaa noudattaen" . Taajama- ja kaupunkiajoa tulee päivittäin 10 - 20 km. Nollasin kulutusmittarin kun sain auton ja tällä hetkellä lukema on 5,2 l/100 km (kaikki ajot, kolme tankillista). Eka reissun jälkeen Etelä-Suomen halki lukema oli vastaavasti 4,3 l/100 km eli kyllä maantiellä menee ainakin oma yksilö melko pienellä. Tankatessa vertasin kulutusmittaria todelliseen laskien ja tulos oli sama. Talvikelissä en ole vielä nykyistä testannut mutta edellisessä ei juuri ollut muutosta ehkä johtuen kapeammista talvirenkaista... Niin ja renkaat on tällä hetkellä 245/40/18 oem m-sport vanteilla, joten ei ihan kaposet nekään mikä selittäisi suht alhaisen kulutuksen. Isompia en varmasti hanki .

                    Nykyisessä E61:ssä on m-sport varusteet, joista lähinnä penkkejä kaipasin (ex:ssä perusjakkarat), tuplaxenonit, PDC, Navi, matkapuhelinvalmius. Joitain "visuaalisia paketteja" toki on mutta nepä on makuasioita ne. Ei mikään huippuvarusteltu mutta omaan käyttööni soiva peli. M-sporttialusta on vitosessakin aika kova mutta menettelee. Siinä pientä vajaamoottorin puolustelua (varmaan tulee "isommilta" sanomista ) Hanki 520d tai -da ja käytä optimoinnissa jos koet tarpeelliseksi. Olen sitä mieltä että normaalikäytössä et sitä 260 - 300+ hevosta tarvitse (530/535 ohjelmoituna). Mutta jos HALUAT niin anna mennä Se on totta, että yksi iso vian korjaus voi kuitata kaikki "säästöt" mitä pienellä kulutuksella on saanut. Itse silti arvostan sitä, että tankilla tarvitsee käydä 1300 - 1400 välein eikä esim 800 km välein. Makuasioita sano koira kun pallejaan nuoli.

                    P.S tuossa M47N2:ssako ei ole ollut pahemmin niitä jakopääongelmia??

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7531
                      • Jyväshyvä

                      #55
                      Originally posted by 03R6 View Post
                      P.S tuossa M47N2:ssako ei ole ollut pahemmin niitä jakopääongelmia??
                      Ei, N47:ssa on.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • XTupe
                        Newbiemmer
                        • Jun 2011
                        • 5
                        • JKL

                        #56
                        Voisiko joku kertoa enemmän tuosta N47 jakopääongelmasta ja onko ollut takaisinkutsussa yms!

                        Comment

                        • aika
                          Newbiemmer
                          • Aug 2011
                          • 12
                          • Helsinki

                          #57
                          Originally posted by XTupe View Post
                          Voisiko joku kertoa enemmän tuosta N47 jakopääongelmasta ja onko ollut takaisinkutsussa yms!
                          Minua kiinnostaisi myös. Tarkoituksena olisi hankkia ensimmäinen BMW, 320 dA touring ja just tuolla N47-moottorilla. Ja rahat ei riitä 09-vuotisiin.

                          Mutta näitä Netti Tietotoimiston juttuja kun lukee, ei kai kannattaisi käsiään Bemariin sotkea. Eli onko nämä nyt joitain oikeita havaintoja katkenneista ketjuista, ja miten paljon ajettuja rikkoutuneet autot ovat olleet?

                          M47:n ongelmana lienee sitten ne imusarjan läpät?
                          2015 F11 535d xDrive M

                          Comment

                          • jacka
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2010
                            • 43
                            • Lapua

                            #58
                            Mikä se nyt oli se maaginen takaraja (kk ja vuosi), jonka jälkeen 520d mahdollista jakopääongelmaa ei enää olisi (ongelmathan alkoivat 9/2007?)?
                            Last edited by jacka; 22-09-2011, 13:39.

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7531
                              • Jyväshyvä

                              #59
                              Originally posted by jacka View Post
                              Mikä se nyt oli se maaginen takaraja (kk ja vuosi), jonka jälkeen 520d mahdollista jakopääongelmaa ei enää olisi (ongelmathan alkoivat 9/2007?)?
                              Tietoa liikkuu kahta erilaista, osa puhuu jostain 7/2008, osa että vasta 18x hp versioon on tehty muutoksia. RealOEM:n selaus ei juurikaan valaise asiaa...

                              Tarkkaanottaen ongelmat koskevat N47 moottoreita, joita on voitu tehdä myös 9/2007 malleja vähän vanhempiin,
                              tuota uudemmissa taas on aina N47.
                              Last edited by MajorDrake; 22-09-2011, 14:17.
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • XTupe
                                Newbiemmer
                                • Jun 2011
                                • 5
                                • JKL

                                #60
                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                Tietoa liikkuu kahta erilaista, osa puhuu jostain 7/2008, osa että vasta 18x hp versioon on tehty muutoksia. RealOEM:n selaus ei juurikaan valaise asiaa...

                                Tarkkaanottaen ongelmat koskevat N47 moottoreita, joita on voitu tehdä myös 9/2007 malleja vähän vanhempiin,
                                tuota uudemmissa taas on aina N47.
                                Todella vähän tuntuu olevan tietoa tästä asiasta, vaikka kuinka kaivanut nettiä. Noiden N47 koneiden valmistusmäärät 320d/520d autoihin vuoden 2008 loppupuolelle voi olla melko korkeat, taitaa olla yksi ostetuimmista koneista. Tuleekohan noi kaikki 2 litran pannut samalta tehtaata/hihnalta? Miten tuo jakopääongelma tarkkaanottaen ilmoittaa olemassa olostaan?

                                tieto lisää tuskaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎