Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60, 520d vai 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    #16
    Originally posted by jacka View Post
    No onkos käytännön kulutuksessa kuinka paljon eroa 163hp vs 177hp (520d)... Päästöjen puolesta ainakin näyttää olevan.
    Päästöt=Ilmoitettu kulutus. Todellisuus voi tietysti olla eri...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • jacka
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 43
      • Lapua

      #17
      Kuinkas käytäntö?

      Comment

      • Metalgod
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 201
        • Helsinki

        #18
        530d tietenkin. Kuka nyt puolimoottorilla kehtaa edes ajella...
        -530dA 600 Nm
        - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

        Comment

        • Radar
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 120
          • Schrick-Region

          #19
          520d tietenkin. BMW:n rivinelonen oli tehokkain F1-moottori ikinä...hymiö

          Mutta asiaan: 520d:n voi chipata noin 200hv ja 400nm. Ei todellakaan jää jalkoihin ja kuluttaa vähemmän kuin lihava kuusimukinen.

          Comment

          • jacka
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 43
            • Lapua

            #20
            Ok, siis kiinnostaa 520d. Nyt en kyllä tiedä että olenko tajunnut kaiken väärin, mutta 2007 --> olisi hyvä jos haluaa pikkuruokaisen moottorin, mutta ei kannata ostaa kun jakopää hajoaa tai ainakin ongelmia tulee?!?

            Comment

            • TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

              #21
              Ja aina on itkuna:
              Ei käynnisty(mikä nyt)
              Voima puuttuu ala/ylä kierroksilla
              Miksi nykii?
              Viileällä kulkee, kuumalla ei.
              Syö saatanasti naftaa
              Kokemuksella kerron:
              Pane tämä totena pipoos; nakusta kun väkisin haetaan bensakoneen tehoja; ongelmia on odotettavissa.
              Ei kahta samanlaista päivää tehon suhteen

              Ei piä ahtaa väkisin jos vaan palorintama ei etene.

              Siis osta bensa.
              Last edited by TFV; 24-11-2010, 20:25.
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

              Comment

              • juuhee
                Bimmer Rookie
                • Sep 2010
                • 163
                • Pohjanmaa

                #22
                Originally posted by jacka View Post
                Ok, siis kiinnostaa 520d. Nyt en kyllä tiedä että olenko tajunnut kaiken väärin, mutta 2007 --> olisi hyvä jos haluaa pikkuruokaisen moottorin, mutta ei kannata ostaa kun jakopää hajoaa tai ainakin ongelmia tulee?!?
                Se mitä minulle kerrottiin niin bmw kyllä korjaa takuuseen sen jakopää ongelman. Tarkasti en tiedä mikä siinä on vikana mutta kuluu kuulemma nopeaa jakopää ja alkaa pitämään ääntä. Aika hiljaisuudessa tämä ongelma on saanut näköjään olla kun ei siitä ole pahemmin puhuttu,toisin ku esim näistä imusarjan läppä ongelmista. Osaisiko joku tarkentaa tätä jakopää ongelmaa?

                Comment

                • b mutteri kasa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1462
                  • Area 03

                  #23
                  Originally posted by jacka View Post
                  Ok, siis kiinnostaa 520d. Nyt en kyllä tiedä että olenko tajunnut kaiken väärin, mutta 2007 --> olisi hyvä jos haluaa pikkuruokaisen moottorin, mutta ei kannata ostaa kun jakopää hajoaa tai ainakin ongelmia tulee?!?
                  Öhöm...aikaisemminkin todennut tuolla toisissa topiceissa,että mikä tämä pienen kulutuksen juttu oikein on?Ostetaan tässäkin tapauksessa (luulisin) 33-40 k€ autoa (520D,vm.-07,km 50-120 tkm jne) ja polttoainekulut on yksi merkittävimmistä kriteereistä...

                  Eikö se nyt ole aivan sama,meneekö sitä löpöä hissukseen ajellessa 6 vai 7 l/100km.Talla pohjassa sitä menee muki tolkulla kumminkin.
                  BMW F11 530 dA VOLL
                  Carbon-schwarz Metallic

                  BMW E30 325i Sport

                  Comment

                  • pmv
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 2032
                    • tornio

                    #24
                    Itse painiskelin saman dilemman kanssa pari kuukautta sitten. Ihan oikeasti lähdin miettimään tuota 520d:tä, koska 06 vm:n verot on manuaalilla kohtuu alhaiset. 530d manuaalina oli myös mahdollinen, mutta tietysti vanhempi, jotta pysyttäisiin siinä relun 20k€:n budjetissa. Se on jännä juttu, että joillain on olemassa tietty määrä pelimerkkejä auton laittamiseen ja elämiseen ylipäätänsä. Ja silti haluaa ajaa Bemarilla, myönnän siis vähäosaisuuteni(Tässä kohtaa se, joka ajaa esim. E34 540i:llä voi pitää nassunsa kiinni...). Samoten käyttökuluilla on joku merkitys, en minä huvikseen viitsisi liikevaihtoa tehdä, että saa poltettua savuna ilmaan kallista energiaa.

                    Noh, tärkeänä kriteerinä oli myös speksit, eli nahkapenkit. 520d oli ihan riittävän ripeäksi havaittu verrattuna E39 530d:hen ja aattelin että se mikä muuten on hyvä, niin otetaan. Päädyin 530d:hen. Mukavastihan tuo liikahtaa, sitä ei käy kiistäminen. Toki nyt näillä keleillä siitä tehosta ei ole mitään hyötyä. Taitaa mennä maaliskuulle, kun saa sen verta pitoa alle, että luistonesto ei välkytä käytetyillä nopeuksilla.

                    Tähän mennessä kommenttina, että kulutus on kovan puoleinen verrattuna vaikkapa edeliseen E39 530d:hen. Yli 9 l kulutus sadalla on kova dieseliksi. tehoon nähden ei toki voi moittia. Termari nyt tuohon vaihdettiin ja seurataan joskos se siitä putoaisi. Kyse on vaan arvovalinnoista. Ei niitä voi toisten puolesta arvioida.

                    Comment

                    • b mutteri kasa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1462
                      • Area 03

                      #25
                      Originally posted by TFV View Post
                      Ja aina on itkuna:
                      Kokemuksella kerron:
                      Pane tämä totena pipoos; nakusta kun väkisin haetaan bensakoneen tehoja; ongelmia on odotettavissa.Siis osta bensa.
                      BMW F11 530 dA VOLL
                      Carbon-schwarz Metallic

                      BMW E30 325i Sport

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7531
                        • Jyväshyvä

                        #26
                        Originally posted by TFV View Post
                        Ja aina on itkuna:
                        Ei käynnisty(mikä nyt)
                        Voima puuttuu ala/ylä kierroksilla
                        Miksi nykii?
                        Viileällä kulkee, kuumalla ei.
                        Syö saatanasti naftaa
                        Kokemuksella kerron:
                        Pane tämä totena pipoos; nakusta kun väkisin haetaan bensakoneen tehoja; ongelmia on odotettavissa.
                        Ei kahta samanlaista päivää tehon suhteen

                        Ei piä ahtaa väkisin jos vaan palorintama ei etene.

                        Siis osta bensa.
                        Joopa joo.
                        Olen viimeiset 500 tkm ajanu n. 10 vuoden aikana dieselillä,
                        useampaa merkkiä/mallia ja viimeset 150 tkm E61 Bemareilla.
                        3 kertaa on auto jättänyt käynnistymättä ja vikana oli Volvossa huono akku
                        jonka polttoainelämmitin vetäisi kuiviin.

                        Yhdessä yli 400 tkm ajetussa DSL matukassa oli teho-ongelmaa kuin EGR-venttiilin ohjaussolenoidi hajosi.

                        Kerran olen jäänyt em. kilometrimäärällä välille
                        kun matukasta katkes jakohihna - 2 vk vaihdon jälkeen ja meni takuusen...

                        Mulla ei ainakana ole vara ajaa pyörre tankissa...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • kvt
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2009
                          • 236
                          • Satakunta

                          #27
                          Originally posted by pmv View Post
                          Tähän mennessä kommenttina, että kulutus on kovan puoleinen verrattuna vaikkapa edeliseen E39 530d:hen. Yli 9 l kulutus sadalla on kova dieseliksi. tehoon nähden ei toki voi moittia. Termari nyt tuohon vaihdettiin ja seurataan joskos se siitä putoaisi. Kyse on vaan arvovalinnoista. Ei niitä voi toisten puolesta arvioida.
                          Minuakin ihmetytti omassani aluksi yli 9 l keskikulutukset, mutta sitten löysin tältä forumilta ohjeet miten tuota kulutusmittaria saa säädettyä itse salavalikon kautta. Laskin sitten ihan perinteisellä tavalla kilometrien ja tankkausten perusteella keskikulutuksen ja ajotietokone näytti litran, vai oliko jopa enemmänkin, liian suurta kulutusta. Sitten säätelin muutamien tankkausten aikana tuon kulutusmittarin kohdilleen ja nyt on ollut kulutus pahimmillaan ollut 8.3 ja matka-ajossa pääsee alle 6 litran.
                          Miten pienellä muuten 520d:llä sitten pääsee, kun ei nuokaan kovin pahoja lukemia mielestäni ole, varsinkaan yli 280hv autolle.
                          -12 F11 530Da

                          Comment

                          • pmv
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 2032
                            • tornio

                            #28
                            Originally posted by kvt View Post
                            Minuakin ihmetytti omassani aluksi yli 9 l keskikulutukset, mutta sitten löysin tältä forumilta ohjeet miten tuota kulutusmittaria saa säädettyä itse salavalikon kautta. Laskin sitten ihan perinteisellä tavalla kilometrien ja tankkausten perusteella keskikulutuksen ja ajotietokone näytti litran, vai oliko jopa enemmänkin, liian suurta kulutusta. Sitten säätelin muutamien tankkausten aikana tuon kulutusmittarin kohdilleen ja nyt on ollut kulutus pahimmillaan ollut 8.3 ja matka-ajossa pääsee alle 6 litran.
                            Itsekin laskenut tuota kulutusta ihan manuaalisesti. Ja niistä lukemista nyt puhun. Ovat kyllä linjassa OBC:n näytön kanssa. Ei voi luottaa koskaan ajotietokoneen näyttämiin, jos oikeasti haluaa tietää sen kulutuksen.

                            Comment

                            • b mutteri kasa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1462
                              • Area 03

                              #29
                              Originally posted by kvt View Post
                              Sitten säätelin muutamien tankkausten aikana tuon kulutusmittarin kohdilleen ja nyt on ollut kulutus pahimmillaan ollut 8.3 ja matka-ajossa pääsee alle 6 litran.
                              Juupa joo.No OFF TOPIC juttuja.Ei paha,yli 360 hp autossa pahimmillaan keskikulutus 9,3 ja matka-ajossa pääsee alle 7 litran...niin ja bensa-auto...runk,runk...

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Mulla ei ainakana ole vara ajaa pyörre tankissa...
                              No itsellä ei nuo polttoaine/bensakulut olleet ikinä päänvaiva/suuremmin miettinyt kustannuksia.BMW:n omistamisessa muualla ovat ne pahimmat "kulut" arvonalenimen,vakuutus,huollot,korjaukset jne jne.Sitä menee mitä menee.On käynyt niinkin että olen päässyt n.350 km eroihin,mitä tankillisella pääsee,nykyisellä pelillä.

                              Niin ja Topicin aloittajalle.Osta hyvin varusteltu 520D LCI...sen karvalakki 530D sijaan.
                              Last edited by b mutteri kasa; 25-11-2010, 10:09.
                              BMW F11 530 dA VOLL
                              Carbon-schwarz Metallic

                              BMW E30 325i Sport

                              Comment

                              • pmv
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 2032
                                • tornio

                                #30
                                Pitäskö jonku moden poistella turhia OT-viestejä, ettei tämäkään threadi menisi iänikuiseksi diesel vs. bensa-väittelyksi. Kun kyse on E60 520d vs. 530d pohdinnasta, niin eipä bensakoneiden hehkuttaminen tuo mitään lisää tähän.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎