Originally posted by jacka
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60, 520d vai 530d
Collapse
X
-
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Ja aina on itkuna:
Ei käynnisty(mikä nyt)
Voima puuttuu ala/ylä kierroksilla
Miksi nykii?
Viileällä kulkee, kuumalla ei.
Syö saatanasti naftaa
Kokemuksella kerron:
Pane tämä totena pipoos; nakusta kun väkisin haetaan bensakoneen tehoja; ongelmia on odotettavissa.
Ei kahta samanlaista päivää tehon suhteen
Ei piä ahtaa väkisin jos vaan palorintama ei etene.
Siis osta bensa.Last edited by TFV; 24-11-2010, 20:25.E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
-
Originally posted by jacka View PostOk, siis kiinnostaa 520d. Nyt en kyllä tiedä että olenko tajunnut kaiken väärin, mutta 2007 --> olisi hyvä jos haluaa pikkuruokaisen moottorin, mutta ei kannata ostaa kun jakopää hajoaa tai ainakin ongelmia tulee?!?
Comment
-
-
Originally posted by jacka View PostOk, siis kiinnostaa 520d. Nyt en kyllä tiedä että olenko tajunnut kaiken väärin, mutta 2007 --> olisi hyvä jos haluaa pikkuruokaisen moottorin, mutta ei kannata ostaa kun jakopää hajoaa tai ainakin ongelmia tulee?!?
Eikö se nyt ole aivan sama,meneekö sitä löpöä hissukseen ajellessa 6 vai 7 l/100km.Talla pohjassa sitä menee muki tolkulla kumminkin.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Itse painiskelin saman dilemman kanssa pari kuukautta sitten. Ihan oikeasti lähdin miettimään tuota 520d:tä, koska 06 vm:n verot on manuaalilla kohtuu alhaiset. 530d manuaalina oli myös mahdollinen, mutta tietysti vanhempi, jotta pysyttäisiin siinä relun 20k€:n budjetissa. Se on jännä juttu, että joillain on olemassa tietty määrä pelimerkkejä auton laittamiseen ja elämiseen ylipäätänsä. Ja silti haluaa ajaa Bemarilla, myönnän siis vähäosaisuuteni(Tässä kohtaa se, joka ajaa esim. E34 540i:llä voi pitää nassunsa kiinni...). Samoten käyttökuluilla on joku merkitys, en minä huvikseen viitsisi liikevaihtoa tehdä, että saa poltettua savuna ilmaan kallista energiaa.
Noh, tärkeänä kriteerinä oli myös speksit, eli nahkapenkit. 520d oli ihan riittävän ripeäksi havaittu verrattuna E39 530d:hen ja aattelin että se mikä muuten on hyvä, niin otetaan. Päädyin 530d:hen. Mukavastihan tuo liikahtaa, sitä ei käy kiistäminen. Toki nyt näillä keleillä siitä tehosta ei ole mitään hyötyä. Taitaa mennä maaliskuulle, kun saa sen verta pitoa alle, että luistonesto ei välkytä käytetyillä nopeuksilla.
Tähän mennessä kommenttina, että kulutus on kovan puoleinen verrattuna vaikkapa edeliseen E39 530d:hen. Yli 9 l kulutus sadalla on kova dieseliksi. tehoon nähden ei toki voi moittia. Termari nyt tuohon vaihdettiin ja seurataan joskos se siitä putoaisi. Kyse on vaan arvovalinnoista. Ei niitä voi toisten puolesta arvioida.
Comment
-
-
Originally posted by TFV View PostJa aina on itkuna:
Ei käynnisty(mikä nyt)
Voima puuttuu ala/ylä kierroksilla
Miksi nykii?
Viileällä kulkee, kuumalla ei.
Syö saatanasti naftaa
Kokemuksella kerron:
Pane tämä totena pipoos; nakusta kun väkisin haetaan bensakoneen tehoja; ongelmia on odotettavissa.
Ei kahta samanlaista päivää tehon suhteen
Ei piä ahtaa väkisin jos vaan palorintama ei etene.
Siis osta bensa.
Olen viimeiset 500 tkm ajanu n. 10 vuoden aikana dieselillä,
useampaa merkkiä/mallia ja viimeset 150 tkm E61 Bemareilla.
3 kertaa on auto jättänyt käynnistymättä ja vikana oli Volvossa huono akku
jonka polttoainelämmitin vetäisi kuiviin.
Yhdessä yli 400 tkm ajetussa DSL matukassa oli teho-ongelmaa kuin EGR-venttiilin ohjaussolenoidi hajosi.
Kerran olen jäänyt em. kilometrimäärällä välille
kun matukasta katkes jakohihna - 2 vk vaihdon jälkeen ja meni takuusen...
Mulla ei ainakana ole vara ajaa pyörre tankissa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by pmv View PostTähän mennessä kommenttina, että kulutus on kovan puoleinen verrattuna vaikkapa edeliseen E39 530d:hen. Yli 9 l kulutus sadalla on kova dieseliksi. tehoon nähden ei toki voi moittia. Termari nyt tuohon vaihdettiin ja seurataan joskos se siitä putoaisi. Kyse on vaan arvovalinnoista. Ei niitä voi toisten puolesta arvioida.
Miten pienellä muuten 520d:llä sitten pääsee, kun ei nuokaan kovin pahoja lukemia mielestäni ole, varsinkaan yli 280hv autolle.-12 F11 530Da
Comment
-
-
Originally posted by kvt View PostMinuakin ihmetytti omassani aluksi yli 9 l keskikulutukset, mutta sitten löysin tältä forumilta ohjeet miten tuota kulutusmittaria saa säädettyä itse salavalikon kautta. Laskin sitten ihan perinteisellä tavalla kilometrien ja tankkausten perusteella keskikulutuksen ja ajotietokone näytti litran, vai oliko jopa enemmänkin, liian suurta kulutusta. Sitten säätelin muutamien tankkausten aikana tuon kulutusmittarin kohdilleen ja nyt on ollut kulutus pahimmillaan ollut 8.3 ja matka-ajossa pääsee alle 6 litran.
Comment
-
-
Originally posted by kvt View PostSitten säätelin muutamien tankkausten aikana tuon kulutusmittarin kohdilleen ja nyt on ollut kulutus pahimmillaan ollut 8.3 ja matka-ajossa pääsee alle 6 litran.
Originally posted by MajorDrake View PostMulla ei ainakana ole vara ajaa pyörre tankissa...
Niin ja Topicin aloittajalle.Osta hyvin varusteltu 520D LCI...sen karvalakki 530D sijaan.Last edited by b mutteri kasa; 25-11-2010, 10:09.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
Comment