Announcement

Collapse
No announcement yet.

sinun E61 525/530dA pohjaton rahareikäkö??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JuhaK
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 221
    • Etelä-Suomi

    sinun E61 525/530dA pohjaton rahareikäkö??

    kysytään nyt niiltä ketkä tuollaisen 525Da tai 530Da E61 omistavat?

    itsellä on nyt mielessä vaihtaa tuo oma E39 Da vm.2002 uudempaan koppaan ja juttelin yhden bemari huoltoäijän kanssa ja viesti oli se, että "mikäli sulla on ylimääräistä rahaa paljon taikka joku rahasto mistä rahaa saat niin osta vaan".
    on kuulemma tällä hetkellä yksi eniten korjaamolla viihtyvä bemarin malli, rikkinäisiä takaluukun kansia ja sen myötä toimimattomia vehkeitä, huonoja ja hauraita johtosarjoja, sekoilevia keskuslukituksia ja paljon paljon muuta.... onko näin???

    tuo imusarjojen läppäongelma on mulla tiedossa kyllä mutta en muistaakseni oo ennen kuullu että tuota mallia kauheasti olisi haukuttu tai että siinä vikoja liiemmälti olisi ollut... joten valaiskaahan hiukan kiitos.
    Last edited by JuhaK; 02-12-2010, 21:45. Reason: otsikko
    850--voimaa kuin Veturissa
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Kellä onni on niin onnen... -Eli pysy siinä nykyisessä vaan.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Jolli
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 2556
      • Virolahti

      #3
      Köyhälle kallis, kaikille samanhintainen
      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
      PM tavoittaa, puhelimella ei.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Näinpä. Makuja on tietysti monia, mutta kyllä tuo omakin olisi jo vaihtunut tuoreempaan, jos E60:n mukana tulisi enemmän plussia kuin miinuksia, varsinkin suhteutettuna kulutettuun setelinippuun. No vannomatta paras...
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Lallevihtinen
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 690
          • Tampere

          #5
          Niin no....rahareikä, eikös auto aina ole? Mitä autolta haluat? Tojotan jolla pääsee joka aamu kauppaan ja varmasti takaisin, bmw:n jolla pääsee kylmänä kauppaan jos lähtee hehkujen puolesta käyntiin ja takaisin jos akussa riittää virtaa tai perä ei laahaa maata tasonsäädön takia.
          Toi on oikeesti totta, mutta kun sen bemarin ostaa ja varautuu korjaamiseen niin silläkin pääsee kauppaan ja takaisin aika varmastikkin jopa.

          Jos katselet E6x-sarjan diesel autoja niin laske auton hinnan päälle 2000€ mahdollista korjaus varaa niin alkaa oleen toimiva auto. Huvittavaa kuunnella kun kehutaan että saatin hieno auto halvalla ja kirotaan/haukutaan kun sitä joutuukin korjaan 10% summalla auton arvosta. 80-luvun autoa joutuu yleensä korjaan isommalla prosentti osuudella joka leimalle.

          Itse en mieti yhtään kummalla kaupassa käyn. Ja muistetaan nyt että E60/E61 on jo vanha auto! Kyllä siinä saa jo vikoja ollakkin tolla sähkömäärällä. Korjaamolla ehkä viihtyvä malli asentajien mukaan varmasti, mutta on myös eniten ulkomailta tuotuja autoja tällä hetkellä. Eikä muuten mene muilla merkeillä yhtään sen paremmin..

          Elämä on valintoja täynnä.
          Last edited by Lallevihtinen; 03-12-2010, 00:21.
          sigpic
          BMW E93 335i & BMW M550Dx
          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

          Comment

          • caltsu
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 81
            • orimattila

            #6
            Itse olen ollut tyytyväinen omaan vaikka kaikenlaista siihen tullut tehtyä.
            Mutta harraste/käyttöautoksi se ostettiinkin.

            Jos mitään ei itse osaa tehdä tai ei ole tiloja niin on varmasti parempiakin autoja kuin e6x diesel.

            Comment

            • JuhaK
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 221
              • Etelä-Suomi

              #7
              kiitoksia kiitoksia kaikille vastauksista...tottahan tuo on että köyhälle kaikki on kallista jne....näin on

              mutta mutta täytyy muistaa se että on kaikilla merkeillä omia huoliaan ja murheitaan...tietysti jos kaikki mallin autot on maanantaisin tehtyjä niin ei sekään oikein mieltä lämmitä... varsinkin kun isommat korjaukset alkaa maksamaan nelinumeroisia euroja...

              täytyypi kuulostella ja katsella mitä se elämä seuraavaksi pihaan järjestää
              850--voimaa kuin Veturissa

              Comment

              • tuomkiti81
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2005
                • 1162
                • Seinäjoki

                #8
                Jos E6x hamuat niin ota bensa-koneella...on ainaki niitä vikapaikkoja vähä vähemmän ku mitä diisselissä...
                Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                Opel Insignia 2.0 Cdti
                Scania R560 8x4

                Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                Ex. E60 530dA -05
                Ex. E39 530dA -01
                Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                Comment

                • JuhaK
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 221
                  • Etelä-Suomi

                  #9
                  Originally posted by tuomkiti81 View Post
                  Jos E6x hamuat niin ota bensa-koneella...on ainaki niitä vikapaikkoja vähä vähemmän ku mitä diisselissä...
                  no kilometrien takia tarvitsen dieselin joten nuo bensakoneet ei oikein tuu kysymykseen... oon miettiny kyllä muitakin merkkejä jos autoa mielii vaihtaa mutta aina Bemarilla ajaneena ei oikein nuo mersut ja volkkarit kiinnosta :(
                  850--voimaa kuin Veturissa

                  Comment

                  • puerco
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 1135
                    • Espoo

                    #10
                    Kilsojen takia vaihdoin 6kk sitten evon e61 530d:hen.. Nyt kaikenmaailman termareja/tasosäätöjä/imuläppien poistoa/öljyjä/huoltoja ollut reilu 2000e edestä.. Vakuutukset on kanssa korkeat, kysy yhtiöstä jos on joku yksilö tiedossa että paljon on. No nyt alkaa olemaan aika kuosissa tuo omakin että taas saa ajaa sen 100 000km.. Mukava auto kun toimii.
                    MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                    https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                    https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                    IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                    Comment

                    • k0rppi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 784
                      • Varkaus

                      #11
                      ei oo vielä pitkin ollu auto, mutta säteiliä + akkulaturi + sisätilanpistoke ja lämppäri oli noin 500e asennettuna. siihen päälle munuaisten taakse tuo läppäviritys 95e ja asennus odottaa. termarit hommasin vielä ihan vaan varmuuden vuoksi ja sinne meni vajaa 100e + vaihto. imusarjan läpät poistettiin kaverin kanssa ja sinne meni tilkka liuotinta ja kierrelukitetta + 6 pulttia ja 6 lukkomutteria. vakuutukset on likimain 1000e/v ja käyttömaksu+löpö 700e/v. talvirenkaat tonnin ja ens kesäks sitte vanteet ja renkaat xxxxe. auto oli bemu oy:llä huollettu kun sen ostin, jotenka muita huoltokuluja ei ole ollu vielä. varsinaisia korjauksia ei ole ollut muuten, kun dynosutasun jälkeen palo vaikka ja mitä valoja. nuokin koodit nollas yltti ja viskasin x määrän euroja siitä.

                      Comment

                      • Gonzalez
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 2632
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Kyllä vanhemmat dieselit huolettomampia on tekniikan puolesta kuin uudet. Mutta toki korimallin mukana tulee muitakin "hienouksia" kuin tekniikka. Jos E39:sin nykymittapuun mukaan hieman "vanhahtava" korimalli ei haittaa, niin pitäydy vanhassa.

                        Dieseleistä alkoi tulla ei niin huolettomia siinä vaiheessa kun näitä kaikenmaailman saastevehkeitä alettiin viljelemään ja uusissahan niitä jo onkin riittämiin. Ensin tuli EGR ja ihanat EGR-jäähdytykset ja sen termostaatit (jotka onneksi saa vielä helposti raksittua vanhemmista pois), sitten hiukkassuodattimet putkeen, vaihdelaatikon lämmönvaihtimet. Tuntuu että uusissa kun kierroksen saa loppuun niin sen saa aina aloittaa alusta viimeistään syksyllä kun lämmöt ei taas nouse, dpf-poltto ei käynnisty kun lämmöt ei nouse, pönttö vetää itsensä tukkoon. Surullista mutta tämä tuntuu olevan monen dieselbemaristin arkipäivää tälläkin foorumilla. Merkkihuollon myyjä juuri tänään jutteli kun tiskillä kävin, että kaikenaikaa saa olla tilailemassa dieseleihin pää- ja egr-termostaatteja lisää kun joka kolmas asiakas on termostaatteja vailla. Että palaako näiden uudempien kanssa koko polttoainekuluissa isojen kilometrien myötä syntyvä säästö tällaiseen joutavanpäiväiseen paskaan ja päänvaivaan? On jossain vaiheessa käynyt itsellä mielessä vaikka dieseleistä tykkäänkin, viides jo menossa tällä polttoaineella. Tähän mennessä kaikista positiivisin kokemus on jäänyt vuoden 2004 E46 330d touringista manuaaliaskilla. Siinä kun on ehtinyt tulla jo M57N kone, mutta muu on vanhaa. Ei hiukkassuodatinta, ei laatikon lämmönvaihdinta, ja kun on manuaaliaski niin ei edes egr-jäähdytystä/termostaattia. Siis vain yksi termostaatti ja kuitenkin uudempi mylly, jihuuu!!

                        Itsellä tulee kilometrejä sen verran että bensa ei tule kysymykseen käyttiksessä, ja yhden E61 530d farkun kanssa jonkin aikaa murehdittuani ja muidenkin murheita myötäelettyäni/edelleen eläessäni palasin takaisin vanhempiin dieseleihin. Jääneellä välirahalla tontille löysi tiensä myös E30 avo, ja eipä ole juuri kaduttanut.

                        Jos kuitenkin päädyt vaihtamaan korimallia esim. E61-farkkuun niin katso ettei autossa ole panoraamakattoa. Saatat säästyä yllättävän suurilta ongelmilta. Toimiessaan hieno, mutta paskana ja varsinkin vesisateella konttiin vettä uittavana (niin ne kaikki boksithan on uusissa fiksusti siellä varapyöräkotelon pohjalla) siitä voi muodostua pahimmassa tapauksessa ykkösluokan painajainen.
                        530d GT F07 2010
                        325i E30 Cabriolet 1987

                        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7527
                          • Jyväshyvä

                          #13
                          Viimeitsen 100 tkm aikana huoltoihin ja korjauksiin on uponnut E61:llä
                          dieseleillä yhteensä 2872 euroa. Ja huollot ja korjaukset on tehty kustannustehokkaasti, eli mm. korjaukset pääosin itse.

                          Nuo ovat kohdistuneet useampaan yksilöön,
                          sis. mm. termareita nipullisen, etupäänniveliä, 3 pyöränlaakeria,
                          jarrupaloja, normihuoltoja, takalasinkytkimiä jne.

                          ~3 snt/km ei liene kova huolto/korjauskulu?
                          Tosin jos kaikki olis teettänyt merkkiliikkeessä niin oltaisi jossain 2-3 kertaisessa hinnassa.
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • JuhaK
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 221
                            • Etelä-Suomi

                            #14
                            kyllä tää on hyvä palsta kun voipi oppia toisilta mitä kaikkee tuo E61 nyt sitten voi mukanaan tuoda... sitä tarttee yön pimeinä tunteina miettiä oikein ajatuksen kanssa onko juuri tuo auto nyt sitten se mikä mahdollisesti vaihdettua tulee... on meinaan ikävä jos autoa tuolla korjaamolla liikoja joutuu asuttamaan...

                            Pakko sanoa meinaan kyllä että tuo E39 on toiminut kuin unelma, ei mitään vikaa oo ollut missään värkissä ja varusteessa mitä tuossa autossa on. Nyt tähänkin topicciin on vastannut jo aika moni eikä liikoja oo kehuja tullut tai kommentteja ettei mitään vikoja ole ollut...tietysti muilla merkeillä varmaankin on omat ongelmansa niinku esimerkiks E sarjan mersuissa mutta jos jollaki merkillä niitä olis edes hiukan vähemmän...
                            850--voimaa kuin Veturissa

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              #15
                              Itselläkin olisi varmasti E60 alla jos niiden 'tyyppivikoja' tai 'ominaisuuksia' ei tulisi niin usein selviteltyä. Harrastuskohteenahan tuo malli on mitä mainioin, kun ominaisuudet ovat kohdallaan ja ylläpito on edullista jos tekee kaiken itse.

                              Viimeisin E39 hankintani on vieläkin, 5 vuoden jälkeen, omituksessa ja käytössäni. En pysty perustelemaan sen pitämistä edullisuudella koska saldo näyttää jo 5:lla alkavaa lukua.. Mutta hyvitys vaihdossa tai suoran kaupan hinta konkretisoisi noin 30-40 k€ miinuksen. Ominaisuudet kun eivät kuitenkaan ole mielestäni tuon summan verran E60:sta perässä.. Karvalakki- tai yleisimmin Suomessa tavatut 'vollaustatungit' kun kuitenkin häpeävät edelleen tämän vanhan sotaratsun rinnalla Siksi E39 tulee olemaan vielä pitkään kuljettimenani.

                              Harrastusautona E60 olisi ihan ok, tosin harrastuksestakin menee maku jos termostaatteja vaihtelee 5-10 kertaa vuodessa..
                              ---

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎