Announcement

Collapse
No announcement yet.

sinun E61 525/530dA pohjaton rahareikäkö??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RS9
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 65
    • Finland

    #46
    Originally posted by petnen View Post
    E60/61 laatu on todella huono esitys Bmw:ltä toivottavasti nyt tämä uudempi malli olisi taas parempi laadultaan. Ja jos autoa tarvitsee joka päivä niin en suosittele e60 tai e61:stä laitettavaksi.
    Ahaa... Omaani käytän ja tarvin joka päivä, kilometrejä tulee viikossa yli 1000 ja eipä valittamista ainakaan laadun suhteen. Edellisiin VAG-konsernin vehkeisiin verrattuna jopa huolettomampaa ajoa ja ainakin paljon parempaa kyytiä.

    Comment

    • Vesper
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2010
      • 240
      • Vantaa

      #47
      Originally posted by RS9 View Post
      Ahaa... Omaani käytän ja tarvin joka päivä, kilometrejä tulee viikossa yli 1000 ja eipä valittamista ainakaan laadun suhteen. Edellisiin VAG-konsernin vehkeisiin verrattuna jopa huolettomampaa ajoa ja ainakin paljon parempaa kyytiä.
      Täälläkin ajettu vm 2008 E60:llä 106tkm, eikä mitään vikoja ole ollut,
      jopa paljon parjatut termostaatit toimivat, ainakin vielä...

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1462
        • Area 03

        #48
        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Sori OT:

        Minkälaisista eroista kiihtyvyyksissä puhutaan jos verrokkina on 550i (siis manuaali)? Tehot on kai samat, mutta vääntökäyrähän on tietysti hyvin erilainen. 550i ei päässy ainakaan Teknikens Värld:in testissä luvattuun 0-100 km/h arvoon, mutta onko siitä jossain muualla mitattuja lukemia manuaalilla?

        Tämmöisiä tuloksia oli TV:ssä aikoinaan:
        Code:
        0–50 km/h   2,8 s
        0–70 km/h   4,0 s
        0–100 km/h  6,0 s
        0–130 km/h  8,8 s
        0–160 km/h 12,4 s
        0–200 km/h 18,5 s
        0–220 km/h 23,3 s
        Jatketaan OT:ia

        Itse löysin tälläisen koskien E60 550i

        1/4 Mile ET: 13.310
        1/4 Mile MPH: 105.010

        Lähde:http://www.dragtimes.com/

        Mutta,mutta...jos auton suorituskyvystä suoralla puhutaan,niin mielestäni paras testi on 0-250 km/h kiihdytys.
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • kvt
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 236
          • Satakunta

          #49
          Eikös sentään molemmissa 545i:ssä ja 550i:ssä ole ainakin manuaaliversiossa enemmän tehoa vakiona, kuin mitä lastutetusta 535d:stä luvataan. Luulis noilla molemmillakin edes jotenkin pärjäävän, mutta 550:llä nyt ainakin.
          -12 F11 530Da

          Comment

          • b mutteri kasa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1462
            • Area 03

            #50
            Originally posted by Bergeri View Post
            Se täytyy nykyisestä ja kaikista edellisistä bemuista mainita, että koskaan ei ole tullut ajon estävää vikaa eteen. On kuitenkin iso plussa, että kärryllä on päässyt aina duuniin ja takasin, vaikka mitä valoja vilkkuisi kojelaudassa.
            Kannataan nyt omakin korsi kekoon (ettei mene pelkästään OT heitoksi ) niin ylläolevaan tekstiä täytyy kompata.Itsellä ei E60 530dA:ssa suurempia vikoja ollut.Mitä nyt tasasin väliajoin tuli hälytyksiä tauluun.Airbag,DTC herjoja,polttoainemittari ei ikinä toiminut kunnolla,näytti aina n.7 l enemmän,mitä oli tavaraa tankissa.Valojen kanssa ongelmia,jotka myöhemmin softapäivityksellä korjaantui...I-Drive mykistyi aika-ajoin jne.Nitinää ja natinaa verhoilusta ym.ym.Auto oli vm -04 itse pidin sitä vuodet 05-07 35tkm-120tkm

            Kerran jätti tienpäälle,kun en tiennyt tuosta polttoainenäytön ongelmasta Auton historian aikana kyseisessä pelissä ei tullut FUEL LEVEL LOW ilmoitusta
            BMW F11 530 dA VOLL
            Carbon-schwarz Metallic

            BMW E30 325i Sport

            Comment

            • LeMansBlau
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1060
              • Insomniac

              #51
              Originally posted by b mutteri kasa View Post
              Jatketaan OT:ia

              Itse löysin tälläisen koskien E60 550i

              1/4 Mile ET: 13.310
              1/4 Mile MPH: 105.010

              Lähde:http://www.dragtimes.com/

              Mutta,mutta...jos auton suorituskyvystä suoralla puhutaan,niin mielestäni paras testi on 0-250 km/h kiihdytys.
              Juu, ei kyllä oo E6X bensalla (paitsi M5) mahkuja päästä samoihin kiihtyvyyksiin, kun esim Matsonin ohjelmoidulla 535d:llä. Oli mitattava matka tai aika mikä hyvänsä. PISTE. Tietysti kun tässä pistetään nyt vaakalaudalle ohjelmoitu (ei tehdastehoinen) ja tehdastehoinen, niin vertailu on mitä on. Mutta siis ohjelmallisesti 535dieselistä saa helposti tehtaan piilottamat hevoset esiin ja niillä tosta saakin melko mukava kulkuisen veturin.

              Perus katurenkaillakin päästään jo samoihin mitä tossa yllä mainitussa 550i on ajettu ja toi tuskin on mikään keskivertoveto katukumeilla.

              Ja b vs. d. luotettavuuskiistelyssä muistettakoot, että noi nokipöntöt on ihan pikkusen yleisempiä ja niihin tulee myös kilsoja pikkusen enemmän, joten ymmärrettävästi vikojakin kertyy "enemmän".

              Kahdella taksari tutulla on ollut 530d. Toisella on nyt jo kolmas menossa ja molemmat on kyllä olleet erittäin tyytyväisiä laatuun. Ja harvemmin sitä noista kyllä mitään kauhutarinoita kuulee. Eli toimivia ja luotettavia laitteita, kunhan tietää huollatella ja korjailla noi "ominaisuudet" kuntoon ajallaan.
              Last edited by LeMansBlau; 06-12-2010, 18:21.
              ///MADE IN FINLAND

              sigpic

              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
              F32 COUPE PERFORMANCE
              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

              Comment

              • kvt
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2009
                • 236
                • Satakunta

                #52
                Selvittäkää nyt joku hieman, että miten paljon enemmän tehoa tollasesta 535d:tä oikein lähtee, verrattuna siihen mitä lastufirmat ilmoittavat. Jos ohjelmoidun 535d:n tehoiksi ilmoitetaan 306-326hv ja 550:lle ilmoitetaan lähemmäs 370hv:n tehot, mihin vielä kai saa hieman ohjelmalla lisää, niin ei noiden numeroiden perusteella ainakaan 535d luulis mitenkään ylivoimainen olla.
                Vääntöä tietenkin 535d:ssä on enemmän, mutta ei kai se lisävääntö niin kovin paljon kiihtyvyyttä lisää, muuten kuin antaa vain sellaisen tunteen, että kovaa mennään.
                -12 F11 530Da

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #53
                  Originally posted by kvt View Post
                  Selvittäkää nyt joku hieman, että miten paljon enemmän tehoa tollasesta 535d:tä oikein lähtee, verrattuna siihen mitä lastufirmat ilmoittavat. Jos ohjelmoidun 535d:n tehoiksi ilmoitetaan 306-326hv ja 550:lle ilmoitetaan lähemmäs 370hv:n tehot, mihin vielä kai saa hieman ohjelmalla lisää, niin ei noiden numeroiden perusteella ainakaan 535d luulis mitenkään ylivoimainen olla.
                  Vääntöä tietenkin 535d:ssä on enemmän, mutta ei kai se lisävääntö niin kovin paljon kiihtyvyyttä lisää, muuten kuin antaa vain sellaisen tunteen, että kovaa mennään.
                  Kyllä 535d:n saa suhteellisen helposti sen 380hp ja jos ei vääntöä rajaa mikä olisi typerää niin noin 980nm!
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

                    #54
                    Originally posted by kvt View Post
                    Vääntöä tietenkin 535d:ssä on enemmän, mutta ei kai se lisävääntö niin kovin paljon kiihtyvyyttä lisää, muuten kuin antaa vain sellaisen tunteen, että kovaa mennään.
                    No karrikoiden vääntö*kierrosluku=teho.

                    Ts. parjon vääntöä=paljon tehoa kierroslukuun nähden.
                    Todelliseen kiihtyvyyteen vaikuttaa vain teho. Siellä ei ole väliä
                    millä kierrosluvulla se teho saadaan kunhan sitä on käytettävällä
                    kierroslukualueella riittävästi käytössä.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • JuhaK
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 221
                      • Etelä-Suomi

                      #55
                      ilmeisestikin voidaan todeta että vikaherkimpiä yksilöitä on kuitenkin nuo alkupään valmisteet... niinhän se tahtoo olla yleensä kun uusi malli tulee...

                      täytyypi nyt miettiä, eihän nuo termarit ja jotkun muut tollaset viat niin pahoja ole... kun silti vertaa mitä on ajaa kun vehje pelaa ja voi hyvin. pelkohan se aina on, tietysti joka merkillä kun ilman takuuta ostaa, ettei vaan joutuisi alkaa kaivelemaan summia joissa on neljä numeroa ilman pilkkua tai edes lähelle sitä kun vikaa aletaan korjaamaan.
                      850--voimaa kuin Veturissa

                      Comment

                      • b mutteri kasa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1462
                        • Area 03

                        #56
                        Originally posted by LeMansBlau View Post
                        Juu, ei kyllä oo E6X bensalla (paitsi M5) mahkuja päästä samoihin kiihtyvyyksiin, kun esim Matsonin ohjelmoidulla 535d:llä. Oli mitattava matka tai aika mikä hyvänsä. PISTE. Tietysti kun tässä pistetään nyt vaakalaudalle ohjelmoitu (ei tehdastehoinen) ja tehdastehoinen, niin vertailu on mitä on. Mutta siis ohjelmallisesti 535dieselistä saa helposti tehtaan piilottamat hevoset esiin ja niillä tosta saakin melko mukava kulkuisen veturin.

                        Perus katurenkaillakin päästään jo samoihin mitä tossa yllä mainitussa 550i on ajettu ja toi tuskin on mikään keskivertoveto katukumeilla.

                        Ja b vs. d. luotettavuuskiistelyssä muistettakoot, että noi nokipöntöt on ihan pikkusen yleisempiä ja niihin tulee myös kilsoja pikkusen enemmän, joten ymmärrettävästi vikojakin kertyy "enemmän".

                        Kahdella taksari tutulla on ollut 530d. Toisella on nyt jo kolmas menossa ja molemmat on kyllä olleet erittäin tyytyväisiä laatuun. Ja harvemmin sitä noista kyllä mitään kauhutarinoita kuulee. Eli toimivia ja luotettavia laitteita, kunhan tietää huollatella ja korjailla noi "ominaisuudet" kuntoon ajallaan.
                        Muistanko väärin,mutta oliko Matson ottamassa 1/4 mailin jossain kinkereillä?

                        535d:llä (ohjelmoidulla) mennään korkeintaan 13.4XX aikoihin 1/4:lla

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        No karrikoiden vääntö*kierrosluku=teho.

                        Ts. parjon vääntöä=paljon tehoa kierroslukuun nähden.
                        Todelliseen kiihtyvyyteen vaikuttaa vain teho. Siellä ei ole väliä
                        millä kierrosluvulla se teho saadaan kunhan sitä on käytettävällä
                        kierroslukualueella riittävästi käytössä.
                        Juurikin tästä syystä...dieselissä suppea kierrosalue.
                        BMW F11 530 dA VOLL
                        Carbon-schwarz Metallic

                        BMW E30 325i Sport

                        Comment

                        • MYM5
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1141
                          • Joensuu

                          #57
                          Originally posted by JuhaK View Post
                          ilmeisestikin voidaan todeta että vikaherkimpiä yksilöitä on kuitenkin nuo alkupään valmisteet... niinhän se tahtoo olla yleensä kun uusi malli tulee...

                          täytyypi nyt miettiä, eihän nuo termarit ja jotkun muut tollaset viat niin pahoja ole... kun silti vertaa mitä on ajaa kun vehje pelaa ja voi hyvin. pelkohan se aina on, tietysti joka merkillä kun ilman takuuta ostaa, ettei vaan joutuisi alkaa kaivelemaan summia joissa on neljä numeroa ilman pilkkua tai edes lähelle sitä kun vikaa aletaan korjaamaan.


                          Itsellä ollut 2kpl e60 bemareita. Ensin oli 11/04 valmistettu 530d. Ajoin autolla 10tkm, jonka jälkeen loppui usko. Ei ehjää päivää, ei sellaista hetkeä, ettei pieni oranssi kolmio taulussa palanut tai tietokone, jotakin herjannut. En muista milloin oisin bemarilla tielle jäänyt, mutta tällä jäätiin. Jos auto jättää minut, niin minä jätän auton. Ostaessa kilsoja 160tkm ja myydessä 170tkm. Vaiha pumppu, vaiha termari, vaiha filtteri jne...SAATANA!

                          Toisena hetken aikaa 530ia 09/03, jossa ei lyhyen omistukseni aikaan, kerennyt olla minkäänlaista vikaa. Autot on kaikki yksilöitä, joten tarkkana kannattaa olla. Jatka ajamista vanhalla, säästyt todennäköisesti monelta murheelta.
                          Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.

                          Comment

                          • Matson^
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2113
                            • Seinäjoki

                            #58
                            Originally posted by b mutteri kasa View Post
                            Muistanko väärin,mutta oliko Matson ottamassa 1/4 mailin jossain kinkereillä?

                            535d:llä (ohjelmoidulla) mennään korkeintaan 13.4XX aikoihin 1/4:lla
                            Partyilla tuli touhua ensimmäistä kertaa koitettua, eikä siitä oikein mitään tullutkaan.. ajat oli jotain väliltä ~13,3-13,7 ja nopeudet 170-174. Varmaan nyt uudella tulevalla softalla sekä paremmalla lähdöllä pitäisi päästä jo aika lähelle 13 :think ..
                            Originally posted by b mutteri kasa View Post
                            Juurikin tästä syystä...dieselissä suppea kierrosalue.
                            +350hv on käytössä ~3200 -> 5000rpm, ja +200hv on 1800rpm eteenpäin. Että onko se nyt sitten lyhyt :think

                            Ja edelleen bensalla ajaisin jos olisi varaa ostaa yhtä hyvä kulkuinen bensa auto, nyt ei ole joten ajan tällä lama-ajan nakuttajalla, joka ei ole omalla kohdalla osoittaunut pohjattomaksi rahanreijäksi.
                            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                            | Nissan Navara TREK-1 |
                            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              #59
                              Kahdella taksari tutulla on ollut 530d. Toisella on nyt jo kolmas menossa ja molemmat on kyllä olleet erittäin tyytyväisiä laatuun. Ja harvemmin sitä noista kyllä mitään kauhutarinoita kuulee. Eli toimivia ja luotettavia laitteita, kunhan tietää huollatella ja korjailla noi "ominaisuudet" kuntoon ajallaan.
                              Taksarien jutut kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa. Niiden autot on aina viattomia, kun huolto pelaa. Olihan 406 diesel pösöjäkin paljon takseina vaikka oli aivan läpensä paska auto. Sama homma diesel tojotoiden kanssa. D4D kone on aivan jätettä ja niitä on takseihinkin vaihdettu goodwill töinä paljon. Pakko pitää asiakas tyytyväisenä. Noi pirssimiehet on sellasta ompeluseuraa, että niiden muroihin ei paljon kannata kusta. Miksiköhän mesen tekniset ongelmat eivät ole vaikuttaneet taksimersumiehiin juuri millään tavalla?

                              Comment

                              • LeMansBlau
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 1060
                                • Insomniac

                                #60
                                Originally posted by Juppe View Post
                                Taksarien jutut kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa. Noi pirssimiehet on sellasta ompeluseuraa, että niiden muroihin ei paljon kannata kusta.
                                No joo, oon kyllä kanssasi täysin samaa mieltä.
                                Mutta tolppahomojen huononmaineen uhallakin esimerkin kirjotin, koska tän parivaljakon 530D kumijalkoihin on tullut reippaasti yli milj.km yhteensä ja tiedän, että mitään kone-, laatikko-, yms isompia rikkoja ei ole noihin tullut. Autoistahan ei nuokaan reppahousut mitään ymmärrä.
                                ///MADE IN FINLAND

                                sigpic

                                TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                                E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                                F32 COUPE PERFORMANCE
                                F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎