Announcement

Collapse
No announcement yet.

sinun E61 525/530dA pohjaton rahareikäkö??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T H
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 33
    • Jyväskylä

    #16
    Täytyy muistaa, että sattuneesta syystä palstalla on joka tapauksessa tarinaa ongelmista enemmän kuin huolettomista ajokokemuksista. Oma 525d 2007 LCI toiminut isommitta ongelmitta. Auton oston jälkeen vaihdatin termarit eka huollossa, kun ei nostanut lämpöjä. Lämpöongelmaa oli E34:ssakin, mutta sillä ajoin "kylmänä" lähemmäs 100 tkm, ja sitten vaihtoon
    BMW 525d LCI E61 -07
    Ex. BMW 525i Exe E34 -94 ja BMW 315 E21 -82

    Comment

    • ojanhe7
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 94
      • Tampere

      #17
      Ainahan alkusarjan malleissa on lastentauteja, jos ostaa jonkin muun kuin LCI mallin niin se vain pitää hyväksyä =) nm. itsellä mennyt yli 1000e kun auto on laitetta "talvi kuntoon" ja tehty muutama ennalta ehkäisevä huoltotoimenpide Mutta itsellänikin edellinen e39 oli huomattavasti "huolto vapaampi" laite, tämä nykyinen taas muuten parempi.
      e39 530d, e61 525d

      ex. e39 525 tds
      ex. bmw 320

      Comment

      • Juuhan
        Newbiemmer
        • Nov 2005
        • 14
        • Espoo

        #18
        Jaa... Onko noita ongelmia sit enemmän ku muissa? Isoilla bemareilla ajetaan usein myös paljon , tottakai silloin tulee kulujakin. Ihmettelen kovasti jos jonkun mielestä 2000e/100tkm on paljon.. Jos ajattelee et dieselin säästöt menee noihin, niin kyllä maailma täynnä muita autoja joilla pääsee halvemmalla paikasta toiseen

        Mulla on ollu e39, jolla ajoin 150tkm. Sit e61, jolla 120 tkm. Molemmat oli 530d ja ei noissa mennyt normaalien huoltojen lisäksi rahaa kyllä olenkaan vaikka molemmissa oli yli 200tkm luovuttessa. Nyt e61 Lci 535, ja en kyllä miettinytkään bemarista luopumista.
        535d e61 2007 LCI & 335d e90 2010


        Exät:
        530d e61 2004
        530d e39 2003
        320d e36 1999

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #19
          Tuskin se bensakaan sen parempi on. Mitä tuolla nyt on tullut lueskeltua e9x kutosbemareiden ongelmista, niin kyllä niitäkin riittää. On vanosongelmaa ja vaikka mitä. On nää oikeesti semmosia harrastajan autoja. Toisaalta monet omistajatkin ovat aika pedantteja huolenpidon suhteen. Kyllä se niin vaan on, että 2000-luvun laitoksissa alkaa olla sen verran sähköä, että jossain kohtaa ne muodostuu varmasti ongelmaksi.

          En edes tiedä, mitä pitäis ostaa, jos haluaisi ongelmattoan ja hyvän 2000-luvun loppupään käytetyn auton vaikka 20ke budjetilla. Ei se ainakaan olisi mikään saksalainen. Japsitkin alkaa olla sheissea, kun niitä ei enää tehdä siellä. No ehkä bensa subaru vois olla aika varma peli. Jos siis pelkkää luotettavuutta ajatellaan. Pikku lexuskin on tojota ja ainakin tojon dieselit ovat kyllä sitä alinta paskaa... Onneksi tiedän kuitenkin mitä ostan 20ke budjetilla ja varaudun tukuun korjattavia juttuja.

          Se kyllä on hanurista jos sähkösarjatkin alkavat olla huonoja bemareissa. Niiden korjaus kun tulee yleensä järjettömän kalliiksi. Ensin etsitään vikaa osia vaihtamalla viikon verran ja saat maksa ne osat. Sitten lopulta vaihdetaan hirveellä työllä vielä se johtosarja ja potti on melkoinen. Metrossa sähkötyöt +100e/tunti... Musta on vähän outoa, että sähkötöillä on eri hinta kuin muilla korjaamotöillä. Onks niillä jotain b-luokan rassareita siellä duunissa, jotka sitten vaan vaihtaa öljyjä?

          Comment

          • MakeH
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1170
            • Vantaa

            #20
            Jokainen ajaa semmoisella mihin varaa on, ei kai se sen vaikeampaa.

            Tällä viikolla menin duunikaverin 4-koppaisen golffin kyydissä töihin. Voi vittu sitä räminän ja kolinan määrää. Myös olkapään ja ulkoilman välinen matka aiheutti pientä pelkoa. Eli kyllä siitä matkustusmukavuudesta ja turvallisuudesta joutuu jotain maksamaan.
            Last edited by MakeH; 04-12-2010, 22:40.

            Comment

            • creative 22
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 560
              • Alavus

              #21
              Toisaalta nuo lastentaudit on kumma juttu jos vaikkapa ajatellaan Bmw:n mallien elinkaarta joka taitaa olla keskimääräistä aika paljon pidempi.Luulisi että uuden mallin suunnittelussa oltaisiin ehditty tehdä niitä lukemattomia testejä, kaikissa olosuhteissa.Vaikka nyt esimerkkinä tämä dieselien läppäongelma.

              E60 kiehtoo kyllä minuakin, varsinkin ulkonäöltään.Toistaiseksi olen ajellut kuitenkin tällä hieman jo vanhahtavalla E39:llä.Joitain vikoja on ollut mutta auton ikä huomioon ottaen todellisia ajamista estäviä vikoja aika vähän kuitenkin..Toisaalta, tässä ikäluokassa tukevampaa ja jämäkkäämpää autoa saa etsiä ja jostain syystä aika moniin muihin merkkeihin kyllästyy yllättävän nopeasti. Siksi siis vielä Bmw
              Last edited by creative 22; 05-12-2010, 00:26.
              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

              BMW Freude Am Fahren

              Comment

              • RS9
                Bimmer Rookie
                • Oct 2010
                • 65
                • Finland

                #22
                Originally posted by MakeH View Post
                Jokainen ajaa semmoisella mihin varaa on, ei kai se sen vaikeampaa.
                Tässähän tämä kiteytettynä

                Meidänkin taloudessa 07- E60 530Da ja 01- bensa corolla. Eihän noiden ylläpitö kuluja uskalla edes verrata keskenään Mutta silti kyseisen bemarin hankinta ei ole harmittanut kertaakaan.

                Comment

                • MakeH
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1170
                  • Vantaa

                  #23
                  Kyllä tämä E61 on aiheuttanut puhetta työpaikalla. Lounaalla eräs kollega siunaili, että "on se varmaan kalli$ ylläpitää kun kuulemma paljon vikoja, ei hän ja hänen tutut tuommoisia ostaisi". Siihen oli hyvä heittää, että ei niitä persaukiset ostakaan! Asian käsittely loppui sitten siihen.
                  Last edited by MakeH; 05-12-2010, 11:54.

                  Comment

                  • b mutteri kasa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1462
                    • Area 03

                    #24
                    Itse olen aina todennut jeesutelijoille ym.kyrville kun voivottelevat,että "kyllä varmasti bemari on kallis ylläpitää jne." Vakuutukset on kalliit,huollot ovat kalliit,osia hajoaa,V-poweria menee ihan vitusti...mutta so what,ajan just sillä autolla mistä saan parhaimman "fiiliksen"

                    Jos rahanmeno huollettaa,niin kannattaa lopettaa yksityisautoilu kokonaan ja siirtyä julkisiin.
                    BMW F11 530 dA VOLL
                    Carbon-schwarz Metallic

                    BMW E30 325i Sport

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #25
                      Originally posted by Juppe View Post
                      Toisaalta monet omistajatkin ovat aika pedantteja huolenpidon suhteen.
                      Nimenomaan! Moni kun ajaa E6x:llaan koneen käyntilämpötilasta, DPF:n tilasta, tasonsäädön kompuran ylimääräisestä pörinästä välittämättä jne jne. Erityisen edullinen ylläpitää jos vaatimuksena on vain liikkua paikasta toiseen.

                      Niin ja montaa merkkiä harrastaneena kummastelen että jopa BMW:tä harrastelevat päivittelevät varaosien hintoja.. Halvempia osia kun saa hakea! Moneen muuhun merkkiin, jopa saksalaisiinkin verrattuna Bemarin varaosat ovat halpoja myös marmoritiskillä.

                      Ja helppoja ylläpitää: Harvaan merkkiin löytyy näin helposti netistä ohjeet, räjäytyskuvat, varaosanumerot, sähkökaaviot ja maailmanlaajuinen harrastajaporukka joka aktiivisesti selvittelee ongelmia nettiforumeilla. Tekniikkakin on helppoa ymmärtää ja vianselvittely mahdollista ihan kotikonsteinkin.

                      Mutta silti: LCI ei tuonut juurikaan parannusta E60 laatuongelmiin. Vai voidaanko esim kaukosäädön/lukituksen ohjainboksin tiivistyksen parantamista puristamalla sitä enemmän kasaan pitää vian korjaamisena? Tuohon termostaattiongelmaan ei ole tuonut mikään parannusta vielä 10:een vuoteen vaikka mallisarjat ovat vaihtuneet välillä. Onneksi edes uusissa X-malleissa on vaihteiston lämmönvaihdin hyllytetty oikean jäähdyttimen tieltä.
                      ---

                      Comment

                      • bmw323it
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1827
                        • N/A

                        #26
                        Nykyinen E61 on kyllä huolettomin auto mitä minulla on ollut, muut ovat olleet E30, E34, E36 ja E46-koppaisia. Muunkin merkkisiä on ollut kymmenkunta kappaletta.
                        Nyt:
                        BMW 530e (g30)
                        BMW 335i (e90)
                        BMW 323iC (e36)
                        BMW 850i (e31)
                        Golf GTE
                        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6325
                          • P-Pohjanmaa

                          #27
                          Edellinen E61 530da oli kanssa suht huoleton peli, 80 tkm tuli kelattua sillä 153-233 tkm:een

                          Ja minun aikana vaihdettiiin

                          Startti (meni myyjään piikkiin)etujarrupalat,egr-termari,tasonsäädön kompura,hehkut,xenon polttimot,akku ja renkaita.
                          Alustaan ei tarvinut mitään uusia ja ei pitänyt mitään ääntä ja oli vielä hemmetin hyvä ajaa.

                          Perusjumppaa varmasti noihin saa tehdä,tuo termari ongelma on kyllä hanurista,nykyiseen vaihdettiin egr termari.
                          Samoin tasonsäädön kompura peruskauraa,jonka varmaan pystyy ennalta ehkäiseen jos vaihtaa halkeavan letkun ajoissa uuteen.
                          Pelottelivat bemarilla että radion vastaanotin noissa menee,ja tosiaan ex kamppeessa radio kuului huonosti kun vertaa nykyiseen.
                          Samoin takaluukun johtosarjaa pelottelivat mutta sekin kesti minun ajan..
                          Eli kyllä kai noissa jotain tiettyjä perusvikoja on strartti ja pakosarjan halkeamat mukaan lukien..

                          Nykyisessä teki eilen mielenkiintoisen tempun ilmeisesti etuiskari jäätyi kun oli toinen puoli keulasta 2-3cm alempana ja kyyti oli hemmetin kovaa,tänään pakkasta 5 asetta enempi ja äsken kävin katsomassa niin keula oli noussut ylös ja iskari pelasi normaalisti.
                          Pitää käydä koeajolla jotta näkee pelaako ok,jos ei niin 500e pitää vissiin varata jotta saa ko asian kuntoon

                          Mutta autohan on hemmetin hyvä silloin kun se on kunnossa ja pidetään myös kunnossa,hyvin matka taittuu ja voimaa on riittävästi ohituksiin

                          En ainakaan itselle keksinyt parempaa seuraajaa tuolle ex61:lle..no ehkä se LCI malli mutta eipä ollut painetta tarpeeksi sen ostoon..
                          Last edited by veku; 05-12-2010, 12:12. Reason: kirjoitus virheitä..
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • tuomkiti81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 1162
                            • Seinäjoki

                            #28
                            Originally posted by veku View Post
                            Nykyisessä teki eilen mielenkiintoisen tempun ilmeisesti etuiskari jäätyi kun oli toinen puoli keulasta 2-3cm alempana ja kyyti oli hemmetin kovaa,tänään pakkasta 5 asetta enempi ja äsken kävin katsomassa niin keula oli noussut ylös ja iskari pelasi normaalisti.
                            Pitää käydä koeajolla jotta näkee pelaako ok,jos ei niin 500e pitää vissiin varata jotta saa ko asian kuntoon
                            Joo tuohan on ihan normaalia...mulla takunnu etuiskarit viikon verran.Välillä ovat ihan umpijäässä>pompottaa niinku joku rälläkkä-madellettu e30..ja välillä taas ilmeisesti "vain vähän kohmeessa". Kait iskaripari on sen 400€+vaihto päälle
                            Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                            Opel Insignia 2.0 Cdti
                            Scania R560 8x4

                            Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                            Ex. E60 530dA -05
                            Ex. E39 530dA -01
                            Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                            Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                            Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6325
                              • P-Pohjanmaa

                              #29
                              Originally posted by tuomkiti81 View Post
                              Joo tuohan on ihan normaalia...mulla takunnu etuiskarit viikon verran.Välillä ovat ihan umpijäässä>pompottaa niinku joku rälläkkä-madellettu e30..ja välillä taas ilmeisesti "vain vähän kohmeessa". Kait iskaripari on sen 400€+vaihto päälle
                              Ei ex-bemussa ollut kertaakaan mitään ongelmia jousituksen suhteen pl tasonsäätöherjat..
                              Joo katoin että 500 eken juttu taitaa olla..jos koettas itse vaihtaa kun ei mitenkään kummonen homma ole
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • Matson^
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2008
                                • 2113
                                • Seinäjoki

                                #30
                                Nykyinen pirssin on ollut alla nyt ~20kk ja ~40tkm (124 -> 164tkm), rikkimenneitä, vikaa aiheuttavia asioita ovat olleet: 1kpl ulompi raidetangon nivel, alipaineletkut, 3kpl termostaatteja, sekä 2kpl parkkitutkan antureita.
                                + 2 kpl hehkuja pimeänä, odottaa vaihtoa (~15e/kpl).. jos ne nyt näihin "vikoihin" lasketaan :think

                                Loput asiat liittyvät huoltoihin, eli nesteiden ja suodattimien vaihtoon.. En voi kyllä omalta osaltani valittaa huonosta laadusta tai suurista korjauskustannuksista
                                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                                | Nissan Navara TREK-1 |
                                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎