Announcement

Collapse
No announcement yet.

sinun E61 525/530dA pohjaton rahareikäkö??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GuGi_
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 700
    • Vantaa city

    Aika mielenkiintosia summia on porukka näihin upottanu. Mutta mitä pitää odottaa korjausten maksavan jos auto on uutena kolkutellu hintalapulla jopa 100K rajaa. Ja joo, onhan sitä saanu 50K:n karvalakkinakin moponmoottorilla. Tosin suurin osa tän foorumin E6x:stä on vähän paremmin varusteltuja, isommila koneilla olevia käytettynä hankittuja(ainakin uskoisin). Varusteet ja hienot koneet vaan tuo mukanaan enemmän mahdollisia särkymisen kohteita. Jos ei tätä sisäistä niin kannattaa miettiä onko autovalinta osunut ihan omalle mukavuusalueelle.

    Jos on kuitenkin päättänyt tämmösen hankkia, eikä rahapussi ole paksuudeltaan perus lomaläskin vyötärölaukun paksunen. Niin kannattaa perehtyä hieman asioihin ja ottaa selvää, eikä kulkea laput silmillä kohti sitä suurta ja mahtavaa lasipalatsia jonka katolla ne kolme kirjainta pyörii. Näihin saa osia muualtakin ja niitä osia osataan näihin laittaa muuallakin. Joskus jopa paremmin kun siellä lasipalatsissa ja murto-osalla lasipalatsin hinnoista.

    Itte oon tuore tällä foorumilla, mutta tää aihe ei oo tuore millään foorumilla. Jostain kumman syystä se on ihan sama mikä merkki tai malli siinä alla rullaa, niin jossain vaiheessa siitä jokin hajoaa. Joskus korjaaminen maksaa paljon joskus vähän. Jos auto maksaa uutena 80K oletetaan sen omistajalla olevan varaa laittaa korjauseen enemmän kuin 30K maksneen. Eikä ne varaosa/korjauskulut tipu sitä mukaa kun käytettyjen kiesien hinnat. Näin ollen kun meillä köyhillä on varaa ostaa se joskus 80K auto niin me ollaan ihmeissään ku se ei oo yhtä helppo ja halpa ylläpitää ku corolla.

    Tarkotus ei oo mitenkään kellekkään nyt vittuilla. Kuhan vaan omaa vilkasta ajatuksen juoksua tänne kirjotan.
    "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

    F11 525d -11
    E60 M5 -05
    E12 530i -75
    E32 730i - 91
    Chevy Silverado 3500 -93
    R33 Skyline GTS-T -93

    Comment

    • 205/65-15H
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1422

      Originally posted by GuGi_ View Post
      Jos auto maksaa uutena 80K oletetaan sen omistajalla olevan varaa laittaa korjauseen enemmän kuin 30K maksneen. Eikä ne varaosa/korjauskulut tipu sitä mukaa kun käytettyjen kiesien hinnat. Näin ollen kun meillä köyhillä on varaa ostaa se joskus 80K auto niin me ollaan ihmeissään ku se ei oo yhtä helppo ja halpa ylläpitää ku corolla.
      Hesarissa oli jokunen aika sitten vertailu mitä pikku keulatälli kustantaa eri automerkeille. Erityisesti hinta pompsahti, kun 5-sarjan "voll"-bemarilla saa laittaa uusiksi kääntyvää ksenonia ja muuta anturia keulasta. Näissä tilanteissa hyvin varustetulla autolla ajava saa "etua" suomivarusteltuun verrattuna, varusteet kun ei vielä vaikuta vakuutusmaksuihin.
      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
      Ioniq5 AWD -22
      Leaf 40kwh -18

      Comment

      • Fabsu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1754

        No niin, nyt on jakolaatikko vaihdettu. Hinta = 2950 €. Suosittelen ehdottomasti ottamaan Finntakuun tms. jos tällaisen auton itselleen ostaa. Vielä pitäisi vaihtaa ccc...
        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
        e30 318i -88

        Comment

        • 205/65-15H
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1422

          Originally posted by Fabsu View Post
          No niin, nyt on jakolaatikko vaihdettu. Hinta = 2950 €. Suosittelen ehdottomasti ottamaan Finntakuun tms. jos tällaisen auton itselleen ostaa. Vielä pitäisi vaihtaa ccc...
          Paljonko on autolla ajettu ja onko esittää arviota miksi tuo hajosi. Noillahan on rullattu taksikäytössä +300tkm ilman ongelmia.
          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
          Ioniq5 AWD -22
          Leaf 40kwh -18

          Comment

          • Fabsu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1754

            Ei oo mitään arviota. Auton mittarilukema 137 tkm. Sakasantuonti, ettei noista kilsoistakaan oo varmuutta, vaikka huoltokirja löytyykin. Ulinaa alkoi pitämään, joten päätin vaihtaa sen.
            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
            e30 318i -88

            Comment

            • Pete--
              Bimmer Rookie
              • Apr 2011
              • 65
              • JKL

              Kuukauden sisällä:
              - MAF herjasi vikakoodia (Kulutus oli hiljalleen noussut) -> Vaihdettu
              - 6 syl suutin poikkeama liian suuri >3 (vikakoodi ja heijaava tyhjäkäynti) -> Vaihdettu
              - Kampiakselin asentotunnistin (auto sammu ja välillä tyhjäkäynti täristi, antoi vikakoodin) -> Korjausaika huomenna

              Tässä meni taas se touhutonni. Suuttimien korjausarvot vieläkin turhan isot, -2 suurimmillaan ja käyntiääni turhan karkea. Pitää katsoa jos tekisi fortella vielä viimeisen hoitoyrityksen ja sitten ebay:stä loppuja suuttimia tilaamaan...

              Näiden lisäksi panoraama natisee ja nitisee, parkkitutka herjaa vähän väliä jne. Alkaa bemu lievästi sanottu vi**ttamaan...
              E61 535d M-Sport Touring

              Comment

              • Tomppa80
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2088
                • Raahe

                En voisi kuvitellakkaan ostavani e60 bemaria diesel+automaatti yhdistelmällä. Niin paljon on kuulunut huonoa. Bensana+ normaalilaatikolla+neliveto voisin ostaakkin, mutta en tule enään koskaan sijoittaan autoon niin paljoa kuin tuo kombinaatio maksaisi. Bemarit on kivoja e39 malliin asti. Jostain jos saisi e39 uuden/ajamattoman..
                Mercedes Benz E -07
                BMW 523i -96
                Volvo v70t5 -99
                Harley Davidson Electra Glide -00
                Solifer SM -75

                Comment

                • ptikkala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1571

                  530d, tuotu vuosi sitten saksasta. Nyt rullattu 222tkm, vaihdettuja osia
                  - termarit (takuuseen)
                  - hehkut (60e)
                  - lootan ölpät (115e)
                  - hehku rele (90e)
                  - kompura (190e, ruotsin romikselta ja hyvin pelaa)

                  Työ noihin hehku vehkeisiin ja loota ölppiin muistaakseni tuli hintaa 100e, seinäjoella ajtechillä. Kompura vaihtui ihan omin konstein, eikä ollut edes paha. Mukava auto (varsinkin softauksen jälkeen) kaikin puolin. Tosin nuo penkit sais olla mallia comfort kun noita kilometrejä tulee n. 3000km kuukaudessa, emäntä prkl ei vaan ymmärrä että miksi laittaa 1300e uusiin jakkaroihin (lienee joku vika emännässä). Löytyihän tuosta vielä semmoinen ylläri, että saksassa mällätty kun noita tietoja tuosta kyselin, BMW:llä kuitenkin korjautettu. Noh näillä mennään ja toivotaan ettei mitään isompaa tule eteen

                  Comment

                  • Lakeson
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 649
                    • Jyväskylä

                    Kovan E60 -kuumeen mainingeissa tuli jostain syystä (puolivahingossa) päädyttyä cdi W211:n omistajaksi. Mielenkiintoinen ollut lukea noista bemujen ongelmista ja siitä miten moisen mallin ylläpito kuluttaa euroja. Jos ns. premiumilla meinaa autolla, niin ei meselläkään ilmaiseksi pääse. Audeista puhumattakaan. Paljon on tullut nykyiseen merkkiin perehdyttyä ja todettua että omat € akilleensa on noissakin, joten kannattaa perehtyä siihen mitä on ostamassa. Jos täysin merkkiliikkeen armoilla on korjausten ("huoltojen") kanssa, niin käy autoilu varsin kalliiksi.

                    Hieman on ollut totuttelemista tuohon mersun ’muoviin’ bemun jälkeen, mutta kyllähän tuohon alkaa pikkuhiljaa pääsemään sisälle. Ei niin sporttisen ajotuntuman jos hyväksyy, niin vois sanoa ettei mesekään ihan huono ole.
                    Last edited by Lakeson; 30-08-2012, 09:02.
                    Ei mopolla mahottomia..

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      Originally posted by Lakeson View Post
                      Kovan E60 -kuumeen mainingeissa tuli jostain syystä (puolivahingossa) päädyttyä cdi W211:n omistajaksi. Mielenkiintoinen ollut lukea noista bemujen ongelmista ja siitä miten moisen mallin ylläpito kuluttaa euroja. Jos ns. premiumilla meinaa autolla, niin ei meselläkään ilmaiseksi pääse. Audeista puhumattakaan. Paljon on tullut nykyiseen merkkiin perehdyttyä ja todettua että omat € akilleensa on noissakin, joten kannattaa perehtyä siihen mitä on ostamassa. Jos täysin merkkiliikkeen armoilla on korjausten ("huoltojen") kanssa, niin käy autoilu varsin kalliiksi.

                      Hieman on ollut totuttelemista tuohon mersun ’muoviin’ bemun jälkeen, mutta kyllähän tuohon alkaa pikkuhiljaa pääsemään sisälle. Ei niin sporttisen ajotuntuman jos hyväksyy, niin vois sanoa ettei mesekään ihan huono ole.
                      Sattuneesta syystä (535d E61 lunnaiksi) ajellaan nyt myös mersulla S204 ja ei perkele noita saksalaisia paskoja! Bemari oli pahin vioistaan, mutta mersu kyllä heti kakkosena. Kilsoja mesellä nyt 50tkm ja neljäs kerta menossa takuu korjauksessa, ei hyvä! Ainoat autot mitkä mulla toimi ongelmitta oli Hondat, niissä ei ollut sitten yhtään mitään vikaa ja ajan kuitenkin 60-70tkm vuodessa niin ei siinä ole varaa seisottaa autoa pajalla. Eli vaikka on tehdastakuuta niin ajallekin on laskettava oma hintansa, saatikka jos tehdastakuuta ei olisi... Nämä foorumit on hyviä paikkoja lukaista läpi ennen kuin valitsee oman mallinsa, tosin luin minäkin ja silti ostin ja kaduin, kantapään kauttaa
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • Matson^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2113
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by VolvoTDi View Post
                        .. Bemari oli pahin vioistaan, mutta mersu kyllä heti kakkosena ...
                        Audi / VAG kyllä ansaitsee tällä listalla ihan kirkkaasti paalupaikan, loppuja voi sekoitella sitten omien kokemustan mukaan mihin järjestykseen tykkää
                        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                        | Nissan Navara TREK-1 |
                        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                        Comment

                        • VolvoTDi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1576
                          • Tampere - Pori

                          Originally posted by Matson^ View Post
                          Audi / VAG kyllä ansaitsee tällä listalla ihan kirkkaasti paalupaikan, loppuja voi sekoitella sitten omien kokemustan mukaan mihin järjestykseen tykkää
                          Aivan, unohdin (yritän pyyhkiä kauhukokemukset päästä pois) jo yhden Passatti kokemuksen, se siis oli ehdottomasti pahin!!!
                          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                          Check:
                          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                          Tampere 044-5867096

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7527
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by Lakeson View Post
                            Kovan E60 -kuumeen mainingeissa tuli jostain syystä (puolivahingossa) päädyttyä cdi W211:n omistajaksi.

                            Hieman on ollut totuttelemista tuohon mersun ’muoviin’ bemun jälkeen, mutta kyllähän tuohon alkaa pikkuhiljaa pääsemään sisälle. Ei niin sporttisen ajotuntuman jos hyväksyy, niin vois sanoa ettei mesekään ihan huono ole.
                            On minulla ollut molempia, ja nytkin on molemmat (S211 eli E320T CDIA -08 ja E61, 535dTA).

                            Mersu on koneen tehoon nähden laiska, lulla,
                            ja kuluttaa toista litraa enemmän kuin esim. 535d tai 530d.

                            Ohjaustuntuma on paljon huterampi vaikka tuo on "parhaalla" alustalla ja ohjauksella (Avatgarde + Sport + parametriohjaus).

                            Uskoisin Mersun kyllä kestävän pitempään kunhan etupään niveliä uusii joka toinen vuosi katsastukseen...
                            Last edited by MajorDrake; 30-08-2012, 10:34.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Lakeson
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 649
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by VolvoTDi View Post
                              Aivan, unohdin (yritän pyyhkiä kauhukokemukset päästä pois) jo yhden Passatti kokemuksen, se siis oli ehdottomasti pahin!!!
                              Ymmärrän sun horrorin, mutta ns. premiumkeskustelussa ei volkkareita pitäis edes mainita.

                              Tuntuu että monen nahkahousumerkin ongelmat kulminoituvat hehku/termari/suutin -linjalle. Joihinkin 'maanantaiyksilöihin' kun nuo osuvat lyhyen ajan sisällä, niin onhan siinä ihmettelemistä. Jostain syystä perinteisten osien valmistuksessa ollaan menty takapakkia, kun parikin vuotta kunnollisesti toimivan termostaatin tekeminen tuntuu olevan näinä päivinä varsin vaikea juttu.
                              Ei mopolla mahottomia..

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                Originally posted by Lakeson View Post
                                Ymmärrän sun horrorin, mutta ns. premiumkeskustelussa ei volkkareita pitäis edes mainita.
                                Aivan ja Audihan on ihan eri juttu...
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎