Nyt koneessa Castrol Edge Sport 0W-40. Voiko koneessa olla jokin muu vika, joka ei tule ilmi normikäytössä? Pitäisi olla täysin varma tuosta separaattorista + letkuista ennen remppaa ja löytää myös pätevä tekijä, jottei mene harjoitteluksi. Suositelkaa nyt jotain pajaa
Ajele tänne Hämeenlinnan suuntaan niin vaihdetaan pois
Ajele tänne Hämeenlinnan suuntaan niin vaihdetaan pois
Sieltäkö löytyisi osaava tekijä Matkaa ei tulisi kuin n.400km suuntaansa.. Laitahan kuitenkin tarjous työn hinnasta + arvio tarvittavista osista. Toimitko yksityishenkilönä vai jonkin toiminimen alla? Eihän sitä koskaan tiedä jos pystyisi homman yhdistämään johonkin muuhun reissuun sinnepäin..
Sieltäkö löytyisi osaava tekijä Matkaa ei tulisi kuin n.400km suuntaansa.. Laitahan kuitenkin tarjous työn hinnasta + arvio tarvittavista osista. Toimitko yksityishenkilönä vai jonkin toiminimen alla? Eihän sitä koskaan tiedä jos pystyisi homman yhdistämään johonkin muuhun reissuun sinnepäin..
Onko sulla muuten omat tilat käytössä tehdä homma, jos menee syksymmälle..
Itsellä öljynkulutus oli ennen n.1.5l/10tkm. Nyt Castrolin magnatecit sisällä, ja katsotaan miten tilanne kehittyy, vai säilyykö ennallaan. Itse en ole tuollaisia ölpänkulutuksia ainakaan hätkähdellyt.
Mulla on 2004 520i, eli tolla M54B22-koneella ja suomiauto. Autolla oli ajettu 90tkm kun ostin, nyt on 130tkm. Öljyä mennyt koko ajan aika tarkalleen 1l/2500km, eli ihan perkeleesti. Tosin tuo kulutus alkoi mielestäni sen jälkeen kun ekan kerran vaihdoin öljyt, silloin pistin tota Mobil 1:stä. En muista paljonko ehdin ajamaan sitä ennen, mutta en joutunut lisäämään silloin vielä öljyä. Pitänee tutkia kuitteja että saisi selville mitä merkkiä edellinen omistaja on käyttänyt ja kokeilla itse sitä myös.
Ilmeisesti tuo öljyn poltto lyhentää myös tulppien elinikää? Menin tuossa äskettäin tietämättömyyttäni kastelemaan ne käyttämällä autoa kylmänä muutaman sekunnin, ja piti sitten hinauttaa korjaamolle. Siinä rytäkässä paljastui, että tulpat oli ihan mustat ja paskaiset vaikka ne oli n. 30tkm sitten vaihdettu.
Tota öljynkulutusta on tutkittu useammassakin korjaamossa tässä aikojen saatossa, eikä mitään vuotoja ole ainakaan löytynyt, eikä näistä lafkoista ole muutenkaan löytynyt kompetenssia sen vertaa että olisivat mitään erityistä vikaa löytäneet tai keksineet rakentavia ehdotuksia mitä voisi koittaa. Perseestä.
BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau
Mulla on 2004 520i, eli tolla M54B22-koneella ja suomiauto. Autolla oli ajettu 90tkm kun ostin, nyt on 130tkm. Öljyä mennyt koko ajan aika tarkalleen 1l/2500km, eli ihan perkeleesti. Tosin tuo kulutus alkoi mielestäni sen jälkeen kun ekan kerran vaihdoin öljyt, silloin pistin tota Mobil 1:stä. En muista paljonko ehdin ajamaan sitä ennen, mutta en joutunut lisäämään silloin vielä öljyä. Pitänee tutkia kuitteja että saisi selville mitä merkkiä edellinen omistaja on käyttänyt ja kokeilla itse sitä myös.
Ilmeisesti tuo öljyn poltto lyhentää myös tulppien elinikää? Menin tuossa äskettäin tietämättömyyttäni kastelemaan ne käyttämällä autoa kylmänä muutaman sekunnin, ja piti sitten hinauttaa korjaamolle. Siinä rytäkässä paljastui, että tulpat oli ihan mustat ja paskaiset vaikka ne oli n. 30tkm sitten vaihdettu.
Tota öljynkulutusta on tutkittu useammassakin korjaamossa tässä aikojen saatossa, eikä mitään vuotoja ole ainakaan löytynyt, eikä näistä lafkoista ole muutenkaan löytynyt kompetenssia sen vertaa että olisivat mitään erityistä vikaa löytäneet tai keksineet rakentavia ehdotuksia mitä voisi koittaa. Perseestä.
Itse olen tullut siihen johtopäätökseen, että näiden kuuluu syödä öljyä. Eipä se haittaa, jos kerran auto muuten hienosti pelaa. Tietääpähän ainakin että kunnolla voitelee. Itsellä Castroliinkaan siirtymisellä ei ollut vaikutusta, ehkä menee jopa hivenen enempi öljyä. Kolmella öljyä kuluttavalla bmw:llä tullut nyt ajettua yhteensä noin 150tkm, ja tuohon on jo niin tottunut. Vanha E46 330ci vei melkein enemmän kuin sulla!
Ne jotka väittää että auto ei veisi pisaraakaan öljyä, ovat itse väärillä jäljillä. Nuo ovat yleensä niitä pätkäajoautoja, joissa on varmaan vettä sen kuluneen öljyn tilalla!
Sanokaa mitä sanotte mutta ei tuollaiset monien litrojen lisäykset ole normaalia huoltovälin aikana vaikka auton valmistaja ---> käyttöohjekirja huimia öljynkulutuksia salliikin.
Toki ajotyyli, moottorin malli, käytetty öljymerkki / laatu sekä huoltovälin pituus vaikuttaa asiaan.
Mielestäni normaalina voidaan pitää ehkä 1-3L lisäystä huoltovälille (25-30tkm) riippuen em asioista.
joo ei mullakaan ole ollut kuin yksi bemu johon on pitänyt öljyä lisätä ja siihenkin n. 1l/10000km ja se oli wanha M30 pata ja tosiaan 80% matka-ajoa :think
320i (2.2, 2004) nappasi 2-3 ltr öljyä kymppitonnilla. Ei ollut mitään vikaa, huollossa todettu. Öljynä Mobil 1 ja myös ESP (ei vaikutusta kulutukseen).
Nykyinen 523i (N52B25) syö noin litran reilulla kymppitonnilla. Öljy samaa, kuin Kolmosessa. Vitosen kulutustason siedän, Kolmonen vei liikaa (autoni on lähes pelkästään matka-ajossa). Liekö sitten tuon 2.2 litraisen "ominaisuus", koska vastaavasta on paljon kuulunut tarinaa.
M54B22 -03 alkoi kuluttaa 2 l /100 km öljyä ja kävi huonosti vikavalon kera. Vaihdoin huohotinventtiilin (36 € Merteil) ja laitoin kaikki letkut kumisesta bensaletkusta (vahvistettua) 6, 12, 16 ja 19 mm. Alkuperäiset letkut oli jotain alumiinipaperia ja murtuivat poikki kun vähän taivutti. Otin niistä vain liittimet uusiokäyttöön, niihin sopii kumiletkut. Letkut maksoi yhteensä alle kympin, nyt käy hienosti ja vikavalo sammui 100 km ajon jälkeen. Öljytaso pysynyt ylärajassa. Venttiilin viallisuus ilmenee kun sammuttaessa päästää kummallisen huokauksen. Letkuvuoto saattaa aiheuttaa vinkuvia ja suhisevia ääniä. Öljyä on luonnollisesti roiskunut ympäriinsä. Hiukan hankalassa paikassa on tuo venttiili, meni varmaan 5 tuntia yhteensä. Seuraava kerta menisi varmaan n. tunnissa.
Unohdin mainita, että aluksi savutti runsaasti kylmäkäynnistyksessä, myöhemmin myös ajossa tuli naamiosavut taakse pienelläkin kaasunpainalluksella.
Comment