Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF poltto / E61

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BemariAndy
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2012
    • 230
    • Pohjois-Pohjanmaa

    #16
    Tuossa vähän ennen uutta vuotta liikennevaloissa alkoi rattori pitämään sellaista kalkatusta, että siitä sen varmasti huomaa kun DPF-poltto alkaa...
    * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
    * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
    Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

    Comment

    • BemariAndy
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 230
      • Pohjois-Pohjanmaa

      #17
      DPF-pönttö tukkeutumassa?!?

      Sanokaapa suoraan pitäisikö olla huolissaan vai tyytyväinen, kun DPF-pönttö regeneroi viimeisen 600 km:n ajoilla peräti 3 kertaa...? Onko tuo viite siitä, että alkais olemaan pesun/putsauksen paikka vai tulkitaanko niin, että pönttöhän toimii hyvin kun noin tiheään hönkii???
      Ajo on ollut nyt tuon 600 km:n osalta aika sahaavaa ja perää on liirattu sekä monoa annettu pääsääntöisesti kaupunkitaajamassa. Olen moottoriäänistä oppinut kuuntelemaan tuon putsausajankohdan + kuumenneet pakokaasut sekä "tupsautus" kun homma ohi.
      Olen harkinnut tuota tulppaamista (taitais kulutuskin pudota mukavasti) ja koodilla ohittamista, kannattaako tehdä 520d ja jos on joku tehnyt niin missä Oulun alueella kantsis suorittaa + paljonko kustannukset vai tilatako uus sitten kun valot vilkkuu...
      * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
      * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
      Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

      Comment

      • Raine
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2603
        • N/A

        #18
        ......
        Last edited by Raine; 16-05-2013, 10:31.
        ///Motorporot

        Comment

        • BemariAndy
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 230
          • Pohjois-Pohjanmaa

          #19
          Originally posted by Raine View Post
          DIS:llä kattoa mitkä on vastapaineet, siitähän tuo selviää heti onko tukkeissa.

          Mekaanista tulppaamista ei pidä mennä tekemään, kun se aiheuttaa vaan ongelmia ja on turhanaikaista hommaa näihin. DIS:llä takaisinkierrätysarvon koodaus niin pieneksi kuin saa niin ei tarvi turhaan käsiä sotkea.

          Uutta pönttöä en menisi ostelemaan, minulla on toiminut moitteettomasti yli 30tkm pesun jälkeen.

          Ota Clavurioniin yhteyttä Oulussa niin se kyllä koodailee sinulle ja katsoo muutkin jutut sen DPF:n osalta.
          Kiitti! Pitääpä olla yhteyksissä lähemmin, jos alkaa ilmaantua valoja kabiiniin tuon DPF:n suhteen. Olen kans hieman skeptinen tuohon tulppaukseen eli pitänee sitten keksiä muita ratkaisuja vaikkakin kulutustahan se vähentää.
          * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
          * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
          Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

          Comment

          • jake2710
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 828

            #20
            Originally posted by BemariAndy View Post
            Kiitti! Pitääpä olla yhteyksissä lähemmin, jos alkaa ilmaantua valoja kabiiniin tuon DPF:n suhteen. Olen kans hieman skeptinen tuohon tulppaukseen eli pitänee sitten keksiä muita ratkaisuja vaikkakin kulutustahan se vähentää.
            Ei taida näissä enää tulla vikavaloja näyttöön vaan selviää vasta vikakoodeista.

            Ps. Löytyy myynnsisä vastaava puhdistettu pönttö (ei mikään painepesuri puhdistus).

            Comment

            • XV70D
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2013
              • 200
              • Oulu

              #21
              Täällä polttoja on alkanut tulla 100 km:n välein ja kulutus on noussut 9-10L/100km:lla. Lämmöt nousee hyvin ja poltto menee läpi, mutta siltikin, minkä takia niin usein? Oisko syynä anturivika, maf, kaasuläppä, egr...? Kuka voisi täällä Oulussa vilkaista piuhalla, löytyiskö syy. Yhteydenotto YV:llä.
              EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

              Comment

              • monsteri
                Bimmer Rookie
                • Feb 2013
                • 45
                • Kuopio

                #22
                Millä tavalla tämän dpf polton huomaa ajossa?

                Comment

                • Pola
                  Bimmer Rookie
                  • May 2010
                  • 64
                  • Hamina

                  #23
                  Tasasessa ajossa ainakin huomaa kun alkaa nypyttää/nykimään. Myöskin hetkellinen kulutus nousee reilusti.
                  E60 530 xdA -06

                  Comment

                  • casino
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 663
                    • Keski-Suomi

                    #24
                    Originally posted by XV70D View Post
                    Täällä polttoja on alkanut tulla 100 km:n välein ja kulutus on noussut 9-10L/100km:lla. Lämmöt nousee hyvin ja poltto menee läpi, mutta siltikin, minkä takia niin usein? Oisko syynä anturivika, maf, kaasuläppä, egr...? Kuka voisi täällä Oulussa vilkaista piuhalla, löytyiskö syy. Yhteydenotto YV:llä.

                    Taitaa olla dpf käyttöikänsä loppupuolella. ?
                    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                    e39 -530d touring 11/1999
                    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                    Comment

                    • Anzafin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 3747
                      • Kajaani

                      #25
                      Originally posted by casino View Post
                      Taitaa olla dpf käyttöikänsä loppupuolella. ?
                      +1

                      - Antti -

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2328
                        • Uusimaa

                        #26
                        Ei muuta kuin pönttö kainaloon ja pesuhommiin. Sen jälkeen DPF-vaihtovälin nollaus ja taas mennään seuraavat 150tkm ilman huolia. 2006-mallissahan taitaa olla jo hankalammin irrotettava kombinaatiosuodatin?

                        Originally posted by Pola View Post
                        Tasasessa ajossa ainakin huomaa kun alkaa nypyttää/nykimään. Myöskin hetkellinen kulutus nousee reilusti.
                        Koskeekohan tämä nypyttäminen vain non-LCI-malleja? Nimittäin oma entinen 2005-mallinen E61 teki myös tuota nypytystä polton aikana. Nykyinen LCI ei taas informoi millään tavalla regeneroinnista. Onko kukaan muu huomannut samaa?
                        Last edited by JKK; 15-02-2014, 20:17.
                        BMW G30 545e M-Sport

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • Mikiis
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2013
                          • 906
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by JKK View Post
                          Koskeekohan tämä nypyttäminen vain non-LCI-malleja? Nimittäin oma entinen 2005-mallinen E61 teki myös tuota nypytystä polton aikana. Nykyinen LCI ei taas informoi millään tavalla regeneroinnista. Onko kukaan muu huomannut samaa?
                          Tämä kiinnostais minuakin, kun tuo minun ei pre-lci teki myös samaa, muttei enään, kun poistettiin koko ekolaitos tukkimasta virtauksia...
                          F11 530d -11
                          E91 -06 320d
                          x2 Tuikut
                          Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            #28
                            Originally posted by JKK View Post
                            Ei muuta kuin pönttö kainaloon ja pesuhommiin. Sen jälkeen DPF-vaihtovälin nollaus ja taas mennään seuraavat 150tkm ilman huolia. 2006-mallissahan taitaa olla jo hankalammin irrotettava kombinaatiosuodatin?



                            Koskeekohan tämä nypyttäminen vain non-LCI-malleja? Nimittäin oma entinen 2005-mallinen E61 teki myös tuota nypytystä polton aikana. Nykyinen LCI ei taas informoi millään tavalla regeneroinnista. Onko kukaan muu huomannut samaa?
                            2006 vuotisessa pre-facessa on vielä erillinen pönttö. Pesun jälkeen itse en pääsyt kuin 20tkm, tuskin 150tkm pääsee pesulla...
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • Anzafin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 3747
                              • Kajaani

                              #29
                              Originally posted by VolvoTDi View Post
                              2006 vuotisessa pre-facessa on vielä erillinen pönttö. Pesun jälkeen itse en pääsyt kuin 20tkm, tuskin 150tkm pääsee pesulla...
                              Sama oli mulla aikanaan. Huolellinenkaan pesu ei tuonut ratkaisevasti kilometrejä lisää --> pönttö lähti kuuseen.

                              - Antti -

                              Comment

                              • zaumer
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2010
                                • 96
                                • Mikkeli

                                #30
                                Meillä LCI mallissa polton huomaa ainakin auton halusta pitää kierroksia korkeammalla.
                                Ei ole havaittavissa muuten sen suurempia "oireita".
                                Toki polton aikana/jälkeen haju on aika epämiellyttävä
                                Mutta eihän se sisälle haise..
                                E61 530da LCI ex. E91 320da -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎