Tuossa vähän ennen uutta vuotta liikennevaloissa alkoi rattori pitämään sellaista kalkatusta, että siitä sen varmasti huomaa kun DPF-poltto alkaa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
DPF poltto / E61
Collapse
X
-
* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
-
-
DPF-pönttö tukkeutumassa?!?
Sanokaapa suoraan pitäisikö olla huolissaan vai tyytyväinen, kun DPF-pönttö regeneroi viimeisen 600 km:n ajoilla peräti 3 kertaa...? Onko tuo viite siitä, että alkais olemaan pesun/putsauksen paikka vai tulkitaanko niin, että pönttöhän toimii hyvin kun noin tiheään hönkii???
Ajo on ollut nyt tuon 600 km:n osalta aika sahaavaa ja perää on liirattu sekä monoa annettu pääsääntöisesti kaupunkitaajamassa. Olen moottoriäänistä oppinut kuuntelemaan tuon putsausajankohdan + kuumenneet pakokaasut sekä "tupsautus" kun homma ohi.
Olen harkinnut tuota tulppaamista (taitais kulutuskin pudota mukavasti) ja koodilla ohittamista, kannattaako tehdä 520d ja jos on joku tehnyt niin missä Oulun alueella kantsis suorittaa + paljonko kustannukset vai tilatako uus sitten kun valot vilkkuu...* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
-
Originally posted by Raine View PostDIS:llä kattoa mitkä on vastapaineet, siitähän tuo selviää heti onko tukkeissa.
Mekaanista tulppaamista ei pidä mennä tekemään, kun se aiheuttaa vaan ongelmia ja on turhanaikaista hommaa näihin. DIS:llä takaisinkierrätysarvon koodaus niin pieneksi kuin saa niin ei tarvi turhaan käsiä sotkea.
Uutta pönttöä en menisi ostelemaan, minulla on toiminut moitteettomasti yli 30tkm pesun jälkeen.
Ota Clavurioniin yhteyttä Oulussa niin se kyllä koodailee sinulle ja katsoo muutkin jutut sen DPF:n osalta.* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
-
Originally posted by BemariAndy View PostKiitti! Pitääpä olla yhteyksissä lähemmin, jos alkaa ilmaantua valoja kabiiniin tuon DPF:n suhteen. Olen kans hieman skeptinen tuohon tulppaukseen eli pitänee sitten keksiä muita ratkaisuja vaikkakin kulutustahan se vähentää.
Ps. Löytyy myynnsisä vastaava puhdistettu pönttö (ei mikään painepesuri puhdistus).
Comment
-
-
Täällä polttoja on alkanut tulla 100 km:n välein ja kulutus on noussut 9-10L/100km:lla. Lämmöt nousee hyvin ja poltto menee läpi, mutta siltikin, minkä takia niin usein? Oisko syynä anturivika, maf, kaasuläppä, egr...? Kuka voisi täällä Oulussa vilkaista piuhalla, löytyiskö syy. Yhteydenotto YV:llä.EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport
Comment
-
-
Originally posted by XV70D View PostTäällä polttoja on alkanut tulla 100 km:n välein ja kulutus on noussut 9-10L/100km:lla. Lämmöt nousee hyvin ja poltto menee läpi, mutta siltikin, minkä takia niin usein? Oisko syynä anturivika, maf, kaasuläppä, egr...? Kuka voisi täällä Oulussa vilkaista piuhalla, löytyiskö syy. Yhteydenotto YV:llä.
Taitaa olla dpf käyttöikänsä loppupuolella. ?Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Ei muuta kuin pönttö kainaloon ja pesuhommiin. Sen jälkeen DPF-vaihtovälin nollaus ja taas mennään seuraavat 150tkm ilman huolia. 2006-mallissahan taitaa olla jo hankalammin irrotettava kombinaatiosuodatin?
Originally posted by Pola View PostTasasessa ajossa ainakin huomaa kun alkaa nypyttää/nykimään. Myöskin hetkellinen kulutus nousee reilusti.Last edited by JKK; 15-02-2014, 20:17.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostKoskeekohan tämä nypyttäminen vain non-LCI-malleja? Nimittäin oma entinen 2005-mallinen E61 teki myös tuota nypytystä polton aikana. Nykyinen LCI ei taas informoi millään tavalla regeneroinnista. Onko kukaan muu huomannut samaa?F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostEi muuta kuin pönttö kainaloon ja pesuhommiin. Sen jälkeen DPF-vaihtovälin nollaus ja taas mennään seuraavat 150tkm ilman huolia. 2006-mallissahan taitaa olla jo hankalammin irrotettava kombinaatiosuodatin?
Koskeekohan tämä nypyttäminen vain non-LCI-malleja? Nimittäin oma entinen 2005-mallinen E61 teki myös tuota nypytystä polton aikana. Nykyinen LCI ei taas informoi millään tavalla regeneroinnista. Onko kukaan muu huomannut samaa?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View Post2006 vuotisessa pre-facessa on vielä erillinen pönttö. Pesun jälkeen itse en pääsyt kuin 20tkm, tuskin 150tkm pääsee pesulla...
- Antti -
Comment
-
Comment