Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF poltto / E61

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tumppa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1812
    • Oulu

    #31
    Kovalla pakkasjaksolla mulla poltteli myös useammin.. ehkä 300-400km välein. Nyt lauhalla taas noin kerran tankilliselle. Pakkasilla tuli kyllä paljon tyhjäkäyntiä ja toki myös lämpeäminen 90 asteen tienoille vaati pitempään ajoa, joten ajattelin ainakin omalla kohdalla tiheämmän polttelun syyksi tuon pakkasen.
    F31 320d LCI

    Comment

    • XV70D
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2013
      • 200
      • Oulu

      #32
      Edelleen polttoja tulee tiheään. Samalla lämmöt on alkanu pysyttelemään 95-100C välillä, eli käy kuumana, vaikka poltto ei olisikaan päällä. Munuaisläpät ei avaudu eikä flekti pyöri, eli oisko tuosta joku lämpötila-anturi sökö?
      EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

      Comment

      • Tumppa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1812
        • Oulu

        #33
        Ei muutaku Oulunseudun vikakoodi/livedata heppuihin yhteyttä niin selkenee varmaan paljon tilanne. Harrastajilla on homma hallussa näiden kanssa.


        Oulun vikakoodinluku / koodaus -topic.
        F31 320d LCI

        Comment

        • Savey
          Newbiemmer
          • Feb 2014
          • 25
          • Heinola,FIN

          #34
          Kulutus tuntuu olevan mun -03 mallissa aika kohtuuton.. 500km pelkkää matkaa vei puol tankkia eli 35litraa keskikulutus siis 7L ja sitten toiset puol tankkia pääsin vain noin 250 km pelkkää sahaavaa kaupunkiajoa, 35litralla 250km vaikuttaa kyllä aika paljolta .. moottorin vikavalo palaa ja ilmottaa increased emissionssia ja auto tärisee paikallaan kuin joku vanha jenkki..
          voisitteko valaista että voisiko dpf olla vaihtokunnossa kun kilsojaki on jo taulussa 285tkm.. Päijät-Hämeen seudulla jotain fiksua bemaristia ?

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #35
            Originally posted by XV70D View Post
            Edelleen polttoja tulee tiheään. Samalla lämmöt on alkanu pysyttelemään 95-100C välillä, eli käy kuumana, vaikka poltto ei olisikaan päällä. Munuaisläpät ei avaudu eikä flekti pyöri, eli oisko tuosta joku lämpötila-anturi sökö?
            Ei läpät tuohon liity ja flektikin vasta sitten kun mennään reilusti yli 100 asteen. Anturi tuskin on sökö kun ei kerran vikavalo pala. Jos meinaat, että polttelee koko ajan niin saatat olla oikeassa, pönttö on totaalisen tukossa.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7531
              • Jyväshyvä

              #36
              Originally posted by VolvoTDi View Post
              Ei läpät tuohon liity ja flektikin vasta sitten kun mennään reilusti yli 100 asteen. Anturi tuskin on sökö kun ei kerran vikavalo pala. Jos meinaat, että polttelee koko ajan niin saatat olla oikeassa, pönttö on totaalisen tukossa.
              jep, munuaisten läpät aukeaa kun ilmastoinnin kompura lähtee päälle.
              Ja muutamassa muussakin tapauksessa,
              kun lämmöt nousee ylös, oliko raja jotain 110 astetta tms., 100 asteessa ei kuitenkaan vielä aukea,
              moottorin jäädytys hoidetaan alemman ilmanottoaukon kautta.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #37
                Originally posted by Savey View Post
                Kulutus tuntuu olevan mun -03 mallissa aika kohtuuton.. 500km pelkkää matkaa vei puol tankkia eli 35litraa keskikulutus siis 7L ja sitten toiset puol tankkia pääsin vain noin 250 km pelkkää sahaavaa kaupunkiajoa, 35litralla 250km vaikuttaa kyllä aika paljolta .. moottorin vikavalo palaa ja ilmottaa increased emissionssia ja auto tärisee paikallaan kuin joku vanha jenkki..
                voisitteko valaista että voisiko dpf olla vaihtokunnossa kun kilsojaki on jo taulussa 285tkm.. Päijät-Hämeen seudulla jotain fiksua bemaristia ?
                Epätasanen tyhjäkäynti kyllä yleensä viittaa polttoaineongelmiin. Joko suuttimet tukossa tai paskana. Tai sitte railipaineet heittää tai ruiskupumppu vetelee viimesiä.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • bmwbmw
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1370
                  • Kainuu

                  #38
                  Originally posted by Savey View Post
                  Kulutus tuntuu olevan mun -03 mallissa aika kohtuuton.. 500km pelkkää matkaa vei puol tankkia eli 35litraa keskikulutus siis 7L ja sitten toiset puol tankkia pääsin vain noin 250 km pelkkää sahaavaa kaupunkiajoa, 35litralla 250km vaikuttaa kyllä aika paljolta .. moottorin vikavalo palaa ja ilmottaa increased emissionssia ja auto tärisee paikallaan kuin joku vanha jenkki..
                  voisitteko valaista että voisiko dpf olla vaihtokunnossa kun kilsojaki on jo taulussa 285tkm.. Päijät-Hämeen seudulla jotain fiksua bemaristia ?
                  Yleensä tärisevä/rytkyttävä dieseli viittaa suutinvikaan. DPF jos alkaa olla kohtuuttoman tukossa niin hetkellisen täyskaasu kiihdytyksen jälkeen menee vikatilaan ja käytössä on ehkä 50hv Tyhjentäkää ihmiset ne DPF pöntöt sieltä autoistanne, niistä ei ole kuin harmia En tiedä esim LCI malleista mutta omalla -04 530d ajelin kohtuu pitkäänkin pelkästään pönttö tyhjennettynä ilman että ohjelmaa muutettiin millään tavalla ja polttoja tuli järjettöman harvoin siltikin eikä mitään vikailmoituksia tullut.
                  sigpic
                  Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                  Comment

                  • Mikiis
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2013
                    • 906
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by Kissvesala View Post
                    Epätasanen tyhjäkäynti kyllä yleensä viittaa polttoaineongelmiin. Joko suuttimet tukossa tai paskana. Tai sitte railipaineet heittää tai ruiskupumppu vetelee viimesiä.
                    Tyhmänä kyselen, mutta näkeekö nuo kaikki oireet livedatalla, tai vikakoodina? Kun minusta vain tuntuu ettei tuo minun katiska käy oikein

                    Ei mitään rytkytyksiä ole, mutta välillä käy sievästi, välillä nakuttaa hyvin vienosti:think

                    Ja tähän vielä kaupan päälle sammuttaessa rytkähtää joskus.

                    Kaasuläpän, ja egr-venan oon vaihtanut viime kesänä uusiin "tarvike" pierupurkkeihin. Taisin sulle mainitakkin asiasta...

                    Ps. ja tyhjäkäynnillä kiekkamittari huojuu viisarin verran, muttei aina. Olikohan tässä liikaa yhteen kyssäriin
                    F11 530d -11
                    E91 -06 320d
                    x2 Tuikut
                    Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                    Comment

                    • bmwbmw
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1370
                      • Kainuu

                      #40
                      Originally posted by Mikiis View Post
                      Tyhmänä kyselen, mutta näkeekö nuo kaikki oireet livedatalla, tai vikakoodina? Kun minusta vain tuntuu ettei tuo minun katiska käy oikein

                      Ei mitään rytkytyksiä ole, mutta välillä käy sievästi, välillä nakuttaa hyvin vienosti:think

                      Ja tähän vielä kaupan päälle sammuttaessa rytkähtää joskus.

                      Kaasuläpän, ja egr-venan oon vaihtanut viime kesänä uusiin "tarvike" pierupurkkeihin. Taisin sulle mainitakkin asiasta...

                      Ps. ja tyhjäkäynnillä kiekkamittari huojuu viisarin verran, muttei aina. Olikohan tässä liikaa yhteen kyssäriin
                      Livedatalla näkee suuttimien korjausarvot sekä polttoaineen paineet. Niistä tuskin vikakoodia vielä tulee. Tai ainakaan omien kokemuksien perusteella
                      sigpic
                      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5438
                        • S:t Karins

                        #41
                        Originally posted by bmwbmw View Post
                        Livedatalla näkee suuttimien korjausarvot sekä polttoaineen paineet. Niistä tuskin vikakoodia vielä tulee. Tai ainakaan omien kokemuksien perusteella
                        Kyllä tulee vikakoodi suuttimesta kun on korjausarvo tarpeeksi pielessä (ja jonkun aikaa)
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • Mikiis
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2013
                          • 906
                          • Oulu

                          #42
                          Tänks vastauksista, huomasin että tuli vähän väärään topicciin kysymys

                          Sattu vain kissvesalan kommentti pistään aivot raksuttaan...
                          F11 530d -11
                          E91 -06 320d
                          x2 Tuikut
                          Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                          Comment

                          • Kissvesala
                            Moderator
                            • Jun 2010
                            • 3110
                            • Liminka

                            #43
                            Originally posted by Mikiis View Post
                            Tänks vastauksista, huomasin että tuli vähän väärään topicciin kysymys

                            Sattu vain kissvesalan kommentti pistään aivot raksuttaan...
                            Niitä vois joku päivä kurkkia mitä ne näyttää livedatassa.
                            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                            Kissvesala.fi
                            Priva tai o443424479

                            Comment

                            • Savey
                              Newbiemmer
                              • Feb 2014
                              • 25
                              • Heinola,FIN

                              #44
                              No voihan suuttimet sentään jos ne on vaihtokunnossa ei varmasti ole halpa reissu.. Onko kellää kokemusta jonkin sortin putsausaineista tankin sekaan mitkä ehkä vähän vois puhdistaa suuttimia ? tosiaan vikavalo ei syty raskaasta kaasujalasta vaan palaa nyt jatkuvasti..:think

                              Comment

                              • Kissvesala
                                Moderator
                                • Jun 2010
                                • 3110
                                • Liminka

                                #45
                                Originally posted by Savey View Post
                                No voihan suuttimet sentään jos ne on vaihtokunnossa ei varmasti ole halpa reissu.. Onko kellää kokemusta jonkin sortin putsausaineista tankin sekaan mitkä ehkä vähän vois puhdistaa suuttimia ? tosiaan vikavalo ei syty raskaasta kaasujalasta vaan palaa nyt jatkuvasti..:think
                                On kokemusta putsi litkuista ja jopa ihan positiivisiä. Forte lienee osimmoilleen parhaasta, mutta myös kalleimmasta päästä. Makuasia sano musti ku palleja nuoli mutta ite hakisin Motonetistä vaan jotain crc tai stp complete fuel system cleaner tavaraa ja vastoin ohjetta vajaaseen tankkiin sit kaadat sen!
                                Last edited by Kissvesala; 20-02-2014, 14:31.
                                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                                Kissvesala.fi
                                Priva tai o443424479

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎