Originally posted by zeizei
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 Takalasi jumissa
Collapse
X
-
BMW X3 -15
BMW 530D -08
BMW 320D -99
BMW 525TDSA Touring -98
BMW 318IS -90
-
-
Originally posted by zeizei View PostLatasin netistä ISTA-D-ohjelman, obd-kaapeli minulla olikin jo. Ohjelmalla sain takaikkunan auki. Pyyhkijän akseli oli juminut kiinni ja akselirunko haljennut. Tilasin Scmiedmannilta uuden, n. 100€. Takaikkunakytkin alkoi toimimaan kun käytin mikrokytkintä irti. Tämän puolesta OK.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by zeizei View PostLatasin netistä ISTA-D-ohjelman, obd-kaapeli minulla olikin jo. Ohjelmalla sain takaikkunan auki. Pyyhkijän akseli oli juminut kiinni ja akselirunko haljennut. Tilasin Scmiedmannilta uuden, n. 100€. Takaikkunakytkin alkoi toimimaan kun käytin mikrokytkintä irti. Tämän puolesta OK.
Comment
-
-
Originally posted by Jusku View PostMiten ISTA-D :llä saa takaluukun ikkunan auki? Sain mm. panoraamalasin liikkumaan mutta en keksinyt miten takaluukun lasiin päästään käsiksi?BMW X3 -15
BMW 530D -08
BMW 320D -99
BMW 525TDSA Touring -98
BMW 318IS -90
Comment
-
-
Löytyy ISTAsta "vehicle information" lehdykkä -> "control unit tree" lehdykkä, valitse KBM ja alhaalta "call up ECU functions" nappi, sitten "component triggering" ja avautuvasta ikkunasta "rear window" (yläpuolella on "rear lid") ja sitten sieltä vaan ikkunaa auki.
Tuosta näkee myös avausnapin toiminnan että ei tartte sitäkään turhaan teurastaa (kuten itse jo osittain tein)/vaihtaa.
Mutta eipä aukea... KBM:ssä on koodi A443 "rear window unlocking". Koodi on mallia "permanent" eikä lähde kuittaamalla pois. Tarkoittaako tämä nyt sitten että vasemman puolen vasemman reunan kourussa on +12V linja tuolle avaukselle sökönä? Kaikki muu luukussa toimii ja johtosarjat olen korjattu lähes 6v ja 80tkm kilometriä sitten eli kaipa tuo johto periaatteessa on voinut antautuakin...
Reissuun lähtiessä tuo toimi ja ~300km ajettuna ei sitten enää toiminut eikä ole sen jälkeen inahtanutkaan eli meni ns. kerrasta.
EDIT: kajarin takaa johtonippuun käsiksi ja reilusti veivaten takalasi alkoi toimimaan eli paska liitos siellä lienee, mutta jos se nyt tällä pari vuotta toimisi.
Vanhoissa posteissa oli tämän värinen +12V johto "RUSKEA/PUNA raitainen 0,5mm johdin", onko tämä sama mallista riippumatta? Ja onko tuolle oma maa (jotenkin tuo KBM tuon kerran osasi tulkata pysyvästi rikkinäiseksi, niin joku diagnostiikka siellä lienee olevan)? Eli jos tuota nyt alkaa ropaamaan jossain välissä niin tietäisi mitä johtoja katsoa erityisesti...Last edited by okkraj; 01-10-2019, 17:59.E61 530dA LCI 6/2007
Comment
-
-
Itelläkin jäi takalasi jumiin, samassa yhteydessä kun chekkasin tuon spoilerin alla olevan modulin tilanteen, kun avaimen kaukosäätö lakkasi toimimasta (ei ollut kosteutta, seuraavaksi patteri vaihtoon...).
Pitää kokeilla tuolla ISTA-D:llä avata takalasi. Sekin mahdollisuus on, että itse mokasin kun huomasin tuossa takalasin alaosassa jonkun löysällä olevan mutterin ja menin sitä tyhmyyksissäni kiristämään. Saattaapi olla että se liittyy tuohon lukitukseen ja sen kuuluukin olla hieman "löysällä". Sattumoisin heti tuon jälkeen ei takalasi enää auennut.
Tuossa taitaa olla se manuaaliavauskin mikä vaatii luukun verhoilun raottamisen, mutta helpompi kokeilla softalla ensin.e61 525d (2006)
ex: e36 328i M-Sport (1996)
ex: e30 316i (1988)
Comment
-
-
Originally posted by vilsku View PostItelläkin jäi takalasi jumiin, samassa yhteydessä kun chekkasin tuon spoilerin alla olevan modulin tilanteen, kun avaimen kaukosäätö lakkasi toimimasta (ei ollut kosteutta, seuraavaksi patteri vaihtoon...).
Pitää kokeilla tuolla ISTA-D:llä avata takalasi. Sekin mahdollisuus on, että itse mokasin kun huomasin tuossa takalasin alaosassa jonkun löysällä olevan mutterin ja menin sitä tyhmyyksissäni kiristämään. Saattaapi olla että se liittyy tuohon lukitukseen ja sen kuuluukin olla hieman "löysällä". Sattumoisin heti tuon jälkeen ei takalasi enää auennut.
Tuossa taitaa olla se manuaaliavauskin mikä vaatii luukun verhoilun raottamisen, mutta helpompi kokeilla softalla ensin.
-Anssi
Comment
-
Comment