Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 Takalasi jumissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pex
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 353
    • Kuusamo

    #31
    Originally posted by MajorDrake View Post
    No ei se noin aukeakkaan (jos oikeanpuoleiseen annoit virtaa), siihen olis pitänyt antaa maa...
    siis punaruskeaan johtoon annoin jännitettä. Molemmissa tapauksissa - kajarin puolella ja sitten siellä luukun verhoilun alla. Kajarin takaa ei jännite varmaankaan menny lasille asti, koska piuha lienee saranan kohilta poikki? En vielä avannu kouruja.
    Nykyään mennään Volkkarilla

    Ex. E61 520dA 2006

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7538
      • Jyväshyvä

      #32
      Originally posted by Pex View Post
      siis punaruskeaan johtoon annoin jännitettä. Molemmissa tapauksissa - kajarin puolella ja sitten siellä luukun verhoilun alla. Kajarin takaa ei jännite varmaankaan menny lasille asti, koska piuha lienee saranan kohilta poikki? En vielä avannu kouruja.
      Lasinavauskytkin maadoittaa piuhan joten sinne +:n työntäminen ei aikaise lasia...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #33
        Mutta, kun tässä ei nyt puhutakaan avauskytkimestä, vaan jännitteen antamisesta suoraan lasin lukkomoottorille tuon rusk./pun. johdon kautta. Vaatii tosin sen kourun puukottamisen, että pääsee antamaan jännitteen katkoskohdan jälkeen luukun puolelle.

        Edit: Laitetaan nyt tähän varoiksi linkki suojakourujen varaosanumeroita varten. KLIK
        Last edited by Clavurion; 23-07-2013, 22:20.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7538
          • Jyväshyvä

          #34
          Originally posted by Clavurion View Post
          Mutta, kun tässä ei nyt puhutakaan avauskytkimestä, vaan jännitteen antamisesta suoraan lasin lukkomoottorille tuon rusk./pun. johdon kautta. Vaatii tosin sen kourun puukottamisen, että pääsee antamaan jännitteen katkoskohdan jälkeen luukun puolelle.
          "Kajarin takaa ei jännite varmaankaan menny lasille asti"...
          Tiedä ny mitä tuolla on yritetty ;-)
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Pex
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 353
            • Kuusamo

            #35
            Originally posted by Clavurion View Post
            Mutta, kun tässä ei nyt puhutakaan avauskytkimestä, vaan jännitteen antamisesta suoraan lasin lukkomoottorille tuon rusk./pun. johdon kautta. Vaatii tosin sen kourun puukottamisen, että pääsee antamaan jännitteen katkoskohdan jälkeen luukun puolelle.
            kouruja en siis avannu vielä vaan sieltä luukun sisäverhouksen välistä kaivelin johdot esille ja sinne jännitettä..

            Originally posted by Clavurion View Post
            Edit: Laitetaan nyt tähän varoiksi linkki suojakourujen varaosanumeroita varten. KLIK
            voipihan se olla että piuhaoperaation jälkeen näitäki tarvii

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Tiedä ny mitä tuolla on yritetty ;-)
            mutta periksi ei anneta ennenkuin kaikki piuhat on uusittu
            Nykyään mennään Volkkarilla

            Ex. E61 520dA 2006

            Comment

            • Dinssi
              Bimmer Rookie
              • Feb 2009
              • 46
              • Pirkkala

              #36
              Näin Aukeaa

              Oikosulkua mikrokytkimen johtoihin ja
              siihen takalasin lukkoon menevä liitin irti ja uusiks kiinni.
              __________________
              -F10 528iA 2011
              EX Bimmers
              -E61 535DA touring 2005
              -E39 530DA touring 2001
              -E46 325i 2001
              -E46 320i 1999
              -E21 316 1981

              Comment

              • ptikkala
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1572

                #37
                jos kontin luukku aukeaa niin lasin saa auki ottamalla ruuvit luukun verhoilusta, vasemmalta reunalta saa raotettua sen verran että pitkällä kepillä saat tökättyä lukon auki (lukossa on reikä manuaalista avausta varten).

                Comment

                • Macke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 1134
                  • Porvoo

                  #38
                  Itse sain tuollaisen lasin auki sillä, että törkkäsin takaluukun lukon kiinni asentoon jotta kaara luulis että se oikeasti on kiinni -> sitten vaan sitä takakonttia nostelemaan ylös alas ja samalla tahkoo sitä lasinavausnappia. Sen verta nappas sököt piuhat kontaktia että lasi pompsahti auki.

                  Seuraava vaihtoehto lienee just toi manuaalinen avaaminen verhoilua raottamalla.

                  Comment

                  • A-Lo
                    Newbiemmer
                    • Dec 2011
                    • 19
                    • Rovaniemi

                    #39
                    Onko oikeanpuoleiset ja vasemmanpuoleiset kilpivalot ja pakkivalot eri johtokouruissa? Nyt toimii vasemmanpuoleiset valot, mutta oikeat ei toimi. Saakutti sentäs

                    Comment

                    • Toipis
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2004
                      • 122
                      • Kotka

                      #40
                      Originally posted by semartti View Post
                      Takaluukun lasin (E61 Touring ,2006) saa auki mekaanisesti (jos kaikki johdot takaluukun saranpisteessä ovat poikki) seuraavasti:
                      Irroita takaluukun verhousmuovin kaikki näkyvillä (paitsi lasin alla) olevat kiinnitysruuvit. Vedä verhousmuovia lukon kohdalta alaspäin ja samalla raota verhousta oven vasemmalta reunalta niin paljon kuin rikkomatta saat raotettua. Laita jokin puupalikka vahvuus noin 5-7 cm oven ja verhouksen väliin oven vasemmalle sivulle pitämään verhous irti ovesta.
                      Valaise tehokkaalla taskulampulla oven keskellä sijaitsevaa lasin lukkorunkoa ja löydä sen näkyvältä sivulta noin 1 cm x 0,5 cm suuruinen hahlo. Työnnä hahloon lyijykynämäisesti teroitettu teräspuikko, halkaisija noin 0,5 cm ja pituus noin 70 cm ja avaa lukko painamalla puikkoa hahloon. Täälä menetelmällä avasin ko. auton takaluukun lasin ilman sähköö ja verhouksen rikkomista.
                      Suurkiitokset tästä vinkistä. Toimii myös E91 pre-LCI:ssä kuten itse asiaa sovelsin.
                      ex. E39 528iA -96
                      ex. E61 530xdA -08
                      ex. E91 320iA Touring -08
                      ex. E39 525iA Sedan -02
                      ex. E36 318is Coupe -92

                      Comment

                      • zeizei
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 147
                        • Oulu

                        #41
                        Mikäköhän voisi olla vikana? Takalasin avaus ja takalasinpyyhin lakkasivat toimimasta yhtäaikaa. Sulakkeet näyttivät olevan ehjiä. Takaluukun johtosarja vaihdettu joskus. Oliskohan jokin johto silti mennyt poikki?

                        E61 LCI
                        BMW X3 -15
                        BMW 530D -08
                        BMW 320D -99
                        BMW 525TDSA Touring -98
                        BMW 318IS -90

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #42
                          Originally posted by zeizei View Post
                          Mikäköhän voisi olla vikana? Takalasin avaus ja takalasinpyyhin lakkasivat toimimasta yhtäaikaa. Sulakkeet näyttivät olevan ehjiä. Takaluukun johtosarja vaihdettu joskus. Oliskohan jokin johto silti mennyt poikki?

                          E61 LCI
                          Hyvin pitkälti mahdollista, että siellä on nyt piuhoja poikki. Tuonkin korjauksen kun voi tehdä hyvin tai huonosti. Ensimmäisenä tarkistaisin ne johtosarjat.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • asdteme
                            BTCF Member
                            • Mar 2015
                            • 757
                            • P-Savo

                            #43
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Hyvin pitkälti mahdollista, että siellä on nyt piuhoja poikki. Tuonkin korjauksen kun voi tehdä hyvin tai huonosti. Ensimmäisenä tarkistaisin ne johtosarjat.
                            Työkaverin ex e61 vaihtoivat liikkeellä uudet johtosarjat, 1,5v kesti ja taas alkoi johtoja katkeilla.
                            better late than never

                            E90 325i
                            E30 M3
                            E92 M3 Competition

                            Comment

                            • zeizei
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2004
                              • 147
                              • Oulu

                              #44
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Hyvin pitkälti mahdollista, että siellä on nyt piuhoja poikki. Tuonkin korjauksen kun voi tehdä hyvin tai huonosti. Ensimmäisenä tarkistaisin ne johtosarjat.
                              Onko jotain hyväksihavaittua keinoa johtojen tarkastukseen? Onko jossain liitin, mistä voi helposti mittailla jännitteet ja onko jossain tarjolla oikeat arvot? Irrotanko vasemman takakaiuttimen ja nyin johtoja vai miten?
                              BMW X3 -15
                              BMW 530D -08
                              BMW 320D -99
                              BMW 525TDSA Touring -98
                              BMW 318IS -90

                              Comment

                              • asdteme
                                BTCF Member
                                • Mar 2015
                                • 757
                                • P-Savo

                                #45
                                Originally posted by zeizei View Post
                                Onko jotain hyväksihavaittua keinoa johtojen tarkastukseen? Onko jossain liitin, mistä voi helposti mittailla jännitteet ja onko jossain tarjolla oikeat arvot? Irrotanko vasemman takakaiuttimen ja nyin johtoja vai miten?
                                Takakontin saranan kohdalta aukaset niitä kouruja, näkyy heti jos on poikki. Sieltä ne yleensä katkiaa heti kourun juuresta.
                                Last edited by asdteme; 30-01-2017, 16:49.
                                better late than never

                                E90 325i
                                E30 M3
                                E92 M3 Competition

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎