Originally posted by MarkM
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 kauko-ohjaimet lopettivat toimintansa :KORJATTU
Collapse
X
-
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
-
-
Mikähän mun autossa mahtaa olla vikana, kun keskuslukituksen kaukosäätö toimii yleensä suorilta kun laittaa ovet kiinni, mutta avatessa ei toimi, paitsi sitten kun on ensin painanut avaimesta lukitusnappia. Näin siis yleensä, mutta joskus ei toimi ollenkaan avatessa, ja joskus toimii ihan suorilta. Kiinni päin menee lähes aina kyllä kuten pitääkin. En oikein käsitä, että jos on johtovikaa, niin miten se lukitusnapin painaminen sitten "korjaa" sen. Keskuslukitus on toiminut samalla lailla sen 2,5 vuotta kun olen auton omistanut. Johtovikaa jos olisi niin luulisi johtojen happanevan lisää ja toiminnan menevän huonompaan suuntaan, mutta ei onneksi ole mennyt. Molemmilla avaimilla toimii samalla tavalla. Antennivahvistimen olen avannut parikin kertaa ja aivan kuiva se on ollut.
Sen verran tuo nyt toimii että sillä pärjää, joten en ole jaksanut alkaa johtoja kaivelemaan, kun mitään muutakaan johtovikaa ei ole, mutta olisi kyllä mielenkiintoista tietää missä vika on.E61 530dA -05
Comment
-
-
Originally posted by GuGi_ View PostJos tällä istumalla pitäs "veikata". Ni sulla on häikkä luukun piuhoissa. "338LM":n kohalla menee aika 1X2 että onko se piuha vai boksi vika. Vai molemmat niinku allekirjoittaneelta joskus löytyi. Ei oo hankala homma käyttää sitä spoikkaa irti ja vilasta antennivahvistinta. Jos ei mitään normaalista poikkeavaa löydy (vaikka näissä on normaalia että se syöpyny ku pubiruusunv***u ni nyt tarkotan että se näyttää ei kastuneelta) niin seuraavaksi vikaa kannatta ettiä johtokouruista.2007 E61 LCI 530xd M-sport
Comment
-
-
Originally posted by 338LM View PostJa nyt Bemu alko toimimaan itsestään. Puiruuttaan kokeilin avata lukot kakella kun lähdin ajamaan- kaikki pelaa puhelin-bluetoothista alkaen. Voisko tästä sitten päätellä jotain?
Siihen ei multa löydy tietoa millä tavalla tuo bluetooth ois kytköksissä tohon kaken toimintaan. Tuo käyttäjäasetusten nollaantuminenkaan ei mun tietääkseni voi johtua piuhoista tai antennivahvistimesta. Ettei vaan ois molemmat avaimet vaan "kuollu" suht samoihin aikoihin?"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Originally posted by L.L. View PostMikähän mun autossa mahtaa olla vikana, kun keskuslukituksen kaukosäätö toimii yleensä suorilta kun laittaa ovet kiinni, mutta avatessa ei toimi, paitsi sitten kun on ensin painanut avaimesta lukitusnappia. Näin siis yleensä, mutta joskus ei toimi ollenkaan avatessa, ja joskus toimii ihan suorilta. Kiinni päin menee lähes aina kyllä kuten pitääkin. En oikein käsitä, että jos on johtovikaa, niin miten se lukitusnapin painaminen sitten "korjaa" sen. Keskuslukitus on toiminut samalla lailla sen 2,5 vuotta kun olen auton omistanut. Johtovikaa jos olisi niin luulisi johtojen happanevan lisää ja toiminnan menevän huonompaan suuntaan, mutta ei onneksi ole mennyt. Molemmilla avaimilla toimii samalla tavalla. Antennivahvistimen olen avannut parikin kertaa ja aivan kuiva se on ollut.
Sen verran tuo nyt toimii että sillä pärjää, joten en ole jaksanut alkaa johtoja kaivelemaan, kun mitään muutakaan johtovikaa ei ole, mutta olisi kyllä mielenkiintoista tietää missä vika on."Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Itsellä on ollut vastaavaa vikaa, että välillä toimii ja välillä ei. Joskus pelasi paremmin juuri noin, että ovia avatessa painetaan ensin lukitusnappia ja sitten avausnappia.
Toimi monta kuukautta hyvin ja nyt sitten ei yhtään. Sitten kun avaimella menee sisään, niin hälytin huutaa. Nappasin nyt väliaikaisesti sulakkeen 51 pois, että kehtaa kaupan pihalla laittaa ovet lukkoon
Johtosarjan ehdin korjata viime kesänä vasemmalta puolelta ja olihan siellä johtoja lähes poikki. Nyt viikonloppuna varmaan pääsen kolvailemaan toisenkin puolen kuntoon. Toivottavasti lähtee toimimaan. Antenninvahvistin näytti kuivalta, kun joskus aiksemmin sitä katsoin ja näytti edellinen omistajakin tiivistäneen sitä.
Nyt tullut taas uusi "ominaisuus". Comfort-penkkeihin ei saa tallennettua säätöjä. Jos painan muistipainiketta ja sen jälkeen koitan tallentaa säätöjä toiseen nappiin, niin penkki lähtee vaan hakemaan siinä napissa olevia säätöjä. En tiedä, että onko asioilla mitään tekemistä keskenään, mutta ilmeni vaan samaan aikaan..e61 535da
Comment
-
-
Hoplaa! Puna-valko poikki heti vahvistinboksin läpiviennin juuresta. Täytynyt olla piuhan kuoressa murtuma, oli katkennut hapettumalla ajan kanssa. Ja tuo selittää myös sen miksi syksypuolella keyless go ei avannutkaan aina ovia käden kosketuksella kahvaan.
En tosin hoksannut tuota heti, otin ensin vahvistinboksin kaapelinipun (7johtoa) + lisäjarruvalon 2 piuhaa suoraksi ja esille kattoverhoilun kaiuttimen reiästä.
Ihmettelin suuresti kun kaikki johdot näyttivät kuin uusilta- ei minkäänmoista murtumaa tai sanomista yhdessäkään johdossa. Lueskellun perusteella olin varma että murtunutta kuorta ainakin löytyy, useammastakin johtimesta.
edit:
Ja Bluetooth-jumitus ei varmaan edes liittynyt tähän. Kokeilin kerran, teki kerran- veikkaan että Samppa S3 oli se joka jumitti kun rämppäsin BT:tä päälle/pois.
Idriven kieli vaihtui varmaankin saksaksi siksi että poistin Idivestä avaimien "personalized datan"- eli lähti oletusasetuksilla liikkeelle avain sattui seuraavan kerran saamaan yhteyden autoon.
Last edited by 338LM; 25-02-2014, 23:06.2007 E61 LCI 530xd M-sport
Comment
-
-
Työohjetta jos joku joskus kaipaa: KLIK.
Rasia kannattaa tiivistää kunnolla, esim. butyylinauhalla 81229407639. Unigum mahdollisesti ajaa saman asian: KLIK.
Comment
-
-
Ohjeeseen tarkennus- guide nro 3 (ja guide 2 varmaan sama homma) irroitukseen ei tarvitse irroittaa peltilirpukkaa joka pitää sen "guiden" ts kaapelikourun yläpäätä paikoillaan. Siten ei myöskään saranan kahta isoa mutteria tarvitse avata. Kouru irtoaa ja menee kiinni pikku sorminäppäryydellä.2007 E61 LCI 530xd M-sport
Comment
-
-
Mistähän lähtis seuraavaksi vikaa etsimään kun kauko-ohjaus ei toimi ollenkaan. Antenninvahvistimen tarkistin ja oli aivan kuiva ja puhdas, alkuun radiokaan ei kuulunut mut se korjautui kun sai antenninvahvistimelle virran mutta kauko-ohjaus ei alkanut toimimaane36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Originally posted by aaape View PostMistähän lähtis seuraavaksi vikaa etsimään kun kauko-ohjaus ei toimi ollenkaan. Antenninvahvistimen tarkistin ja oli aivan kuiva ja puhdas, alkuun radiokaan ei kuulunut mut se korjautui kun sai antenninvahvistimelle virran mutta kauko-ohjaus ei alkanut toimimaanLast edited by 338LM; 02-03-2014, 12:30.2007 E61 LCI 530xd M-sport
Comment
-
-
Originally posted by *Kaide View PostUusi boxi vaihdettu paikalleen mutta keskuslukko ei toimi eikä radiossa pysy kanava muutokset muistissa. Radiossa on muistissa ennen ongelmaa olleet asetukset: Kanavat, volume ja radio päällä. Jos asetuksia muuttaa, ne eivät jää muistiin.
Liittimelle tulee kuitenkin virtaa, värit ylhäältä alas:
Ruskea maa
Valk - Lila 12,21 V
Valk - Sini 4,81 V
Pun - Valk 0,023 V
Ei muutosta jos laittoi virrat ja/tai radion päälle..
Kaikki muu peräpäässä toimii. Vain keskuslukko ja radio tökkii...
Onko ratkaisuehdotuksia?Originally posted by jaki View PostNiin kuin tuosta jo melkein näkee, pitäisi tuohon puna/valkoiseen tulla 12V. Siinä ongelma. WDS:n mukaan sulake 77, takakontissa.Originally posted by *Kaide View PostNyt pelittää
Ilmeisesti vanhemmissa olisi ollut sulake 77 mutta 2006 loppuvuodesta valmistetussa olikin sulake 59.
Sulakekartta kun oli saksaksi niin ei helpottanut etsintää....
Mittasin tänään virrat ja juuri saman lailla menee kaide:n diagnoosin kanssa. Eli pun/valk on nollilla. Ja sinnehän siis tarvis saada 12 V?
Onko noista sulakkeista kellään varmuutta mitä kannattaisi tsekata? Nuo kaksi katottu eikä vika niissä. Jäänee sitten jäljelle se vaihtoehto, että tuli tuon johdon tinaukset tehtyä huolimattomastiNykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
-
9/2005 jälkeen valmistuneissa tosiaan syöttö tuohon puna-valkoiseen sulakkeelta F59. Jos sulake on ehjä, testaa yleismittarilla, että sulakekannalle tulee jännite ja toiselta sulakekannalta yhteys antennivahvistimen liittimelle.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View Post9/2005 jälkeen valmistuneissa tosiaan syöttö tuohon puna-valkoiseen sulakkeelta F59. Jos sulake on ehjä, testaa yleismittarilla, että sulakekannalle tulee jännite ja toiselta sulakekannalta yhteys antennivahvistimen liittimelle.Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
-
E61 525d LCI
Mikähän voisi olla vikana,kun alkuperäisen Webaston kaukosäädin ei toimi. Säätimen patterit on vaihdettu, ei auta. Avaimien kaukosäätimet toimivat hyvin, välillä oikein kosteilla keleillä pelleilivät välillä mutta tokenivat, kun käytti takaluukun lasia auki ja rämäytti sen kiinni.
Webasto toimii hyvin I-Drivestä ajastamalla tai suoraan käynnistämällä.Last edited by Ha2; 17-10-2014, 15:48.E61 525d LCI
Comment
-
Comment