Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 kauko-ohjaimet lopettivat toimintansa :KORJATTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    #46
    Koodaa se kake uudelleen.

    En nyt muista proceduuria eikä ole Ista näppien edessä joten joku muukertonee miten se siitä kaukosäätimestä tehtiin... Sulla siis varmaankin se liki tupakkiaskin kokoinen kake?
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Ha2
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1786
      • Oulu

      #47
      Tuo tuossa keskellä on se, joka mulla on.



      EDIT: siis varustelistassa lukee S536A auxiliary heating ja tuollanen kaukosäädin tuli mukana.
      Last edited by Ha2; 17-10-2014, 15:49.
      E61 525d LCI

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1327
        • Tornio

        #48
        Originally posted by Ha2 View Post
        Tuo tuossa keskellä on se, joka mulla on.



        EDIT: siis varustelistassa lukee S536A auxiliary heating ja tuollanen kaukosäädin tuli mukana.
        Perälunkan johtosarja vikahan tuo lähes varmasti on, mutta tutkippas T90 paritus auton kanssa.

        T90 näyttäisi tuo Webaston kake olevan. JOS ja kun varmaan tuo Webaston kake on OIKEIN asennettu E6x korisiin niin paritus tuolle kakelle on hiukan "vaikeampi" prosesssi.
        Ekana kannattaa etsiä hanskalokero poistamalla Webaston kauko-ohjain vastaanotin siitä sulake taulun seutuvilta. Paritus tuolle T90:lle menee niin että Webaston kauko-ohjain vastaanottimelta käytetään sähköpistoke irti yli 5 sek. Pistoke takaisin ja 5 sek sisällä painat T90 kauko-ohjaimen OFF painiketta yhtäjaksoisesti vähintään 1 sek.

        Toinen mahdollinen "vika" on Webaston kauko-ohjaimeen tarvittava ns. Convertterin katoaminen CAS modulin "aivoista" Tämä Convertteri löytyy apukuskin puolelta siitä hanskalokeron päällä olevan listan takaa. Leveällä lastalla vipuat irti koriste listan pois.

        Convertteri paritetaan perinteisesti. Kaukosäätimellä ovet lukkoon ja auki. 5 sek sisällä virrat päälle ns: R asentoon (ei lataus öljynpaine yms. valoja) ja virrat pois 0. HETI Paina ja pidä Convertterin OFF painike pohjassa.
        Paina Convertterin ON painiketta 3 kertaa peräkkäin. löysää OFF painike. JOS kaikki OK auto kuittaa onnistumisen merkiksi ovet lukkoon ja auki.

        helppoa eikö?
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • ipii79
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 107
          • ylöjärvi

          #49
          Originally posted by SBM View Post
          Kyseessä 520dA vm08 ja ongelma siis, että molemmat kaukosäätimet lopettivat toimintansa (Ei toimi edes takaluukun lähettyvillä).

          Tarkistin spoilerin alla olevan vahvistimen olisiko sinne kosteutta eksynyt ja eipä minusta ollut.

          Jos tässä on nyt johto katkennut takaluukun johtosarjassa niin tulisiko esiintyä myös muita ongelmia :think ?

          Mikä on yleisin paikka mistä nuo johdot on katkenneet?

          -SBM-

          Edit:
          Vika oli antennivahvistimessa.

          nyt olen katsonut sulakkeet, johdot ja avannu vahvistimen... kuivannu ym mutta ei keskuslukko vaan pelaa??? onko vielä jotain mitä voi tarkistaa???

          Comment

          • Ha2
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1786
            • Oulu

            #50
            Originally posted by e46touring View Post
            Perälunkan johtosarja vikahan tuo lähes varmasti on, mutta tutkippas T90 paritus auton kanssa.

            T90 näyttäisi tuo Webaston kake olevan. JOS ja kun varmaan tuo Webaston kake on OIKEIN asennettu E6x korisiin niin paritus tuolle kakelle on hiukan "vaikeampi" prosesssi.
            Ekana kannattaa etsiä hanskalokero poistamalla Webaston kauko-ohjain vastaanotin siitä sulake taulun seutuvilta. Paritus tuolle T90:lle menee niin että Webaston kauko-ohjain vastaanottimelta käytetään sähköpistoke irti yli 5 sek. Pistoke takaisin ja 5 sek sisällä painat T90 kauko-ohjaimen OFF painiketta yhtäjaksoisesti vähintään 1 sek.

            Toinen mahdollinen "vika" on Webaston kauko-ohjaimeen tarvittava ns. Convertterin katoaminen CAS modulin "aivoista" Tämä Convertteri löytyy apukuskin puolelta siitä hanskalokeron päällä olevan listan takaa. Leveällä lastalla vipuat irti koriste listan pois.

            Convertteri paritetaan perinteisesti. Kaukosäätimellä ovet lukkoon ja auki. 5 sek sisällä virrat päälle ns: R asentoon (ei lataus öljynpaine yms. valoja) ja virrat pois 0. HETI Paina ja pidä Convertterin OFF painike pohjassa.
            Paina Convertterin ON painiketta 3 kertaa peräkkäin. löysää OFF painike. JOS kaikki OK auto kuittaa onnistumisen merkiksi ovet lukkoon ja auki.
            Minkä näköinen se Webaston kauko-ohjaimen vastaanotin on? Eilen oli aikaa tutkia tätä ongelmaa ja en saanut mitään aikaiseksi vaikka aikaa meni yli 2 tuntia. Irrotin hanskalokeron, CD-vaihtajan ja raottelin vielä sitä alamuoviakin. Käytin jostain tupakka-askin kokoisesta boksista liitintä irti tuon "sähköpistoke irti yli 5 sek. Pistoke takaisin ja 5 sek sisällä painat T90 kauko-ohjaimen OFF painiketta yhtäjaksoisesti vähintään 1 sek" -ohjeen mukaan, mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta.

            Myöskään tuon apukuskin puoleisen koristelistan (jossa siis puhaltimen suulakkeita ja pari sähkönappia kiinni) alta en löytänyt yhtään mitään convertteria, jossa olisi ON- ja OFF-painikkeet. Ei siellä kyllä näkynyt mitään muutakaan.
            Last edited by Ha2; 06-11-2014, 12:45.
            E61 525d LCI

            Comment

            • Haba-75
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 91

              #51
              E61 toinen avain ei toimi

              Mistäs tällainen johtuu kun toinen avain toimii vaikka 10m päästä ja toinen vaan takalipan päällä? Vika avaimessa? Auto E61 530 dat 5/2005.
              E61 530Dat

              Comment

              • t-o-m-i
                BTCF Member
                • Sep 2009
                • 308
                • Tornio

                #52
                Originally posted by Haba-75 View Post
                Mistäs tällainen johtuu kun toinen avain toimii vaikka 10m päästä ja toinen vaan takalipan päällä? Vika avaimessa? Auto E61 530 dat 5/2005.
                Olethan käyttänyt toista avainta, että akku on ladannut? Jos olet, kuulostaisi että akku avaimesta kaput.
                Tällähetkellä:
                - F15 30D M-Sport
                - F31 316D vaimon säästöpossu
                - E32 750 ial
                Ennen:
                -4xE39, 6xE46, 2xE34, 2xE36, 2xE60, 2xE61, E63, E53, E70,E91,F11

                Comment

                • Haba-75
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 91

                  #53
                  Lauantaina ajelin vajaa 200 km yhtäsoittoa sillä huonommalla avaimella, ollut aiemmalla omistajalla käyttämättömänä. Vaatii ehkä enemmän käyttöä..:think
                  E61 530Dat

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17515
                    • Turku

                    #54
                    En tiedä pre-LCI:stä, mutta omassani on kyllä avaimessa paristo - ei akkua.
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7524
                      • Jyväshyvä

                      #55
                      Originally posted by Laku View Post
                      En tiedä pre-LCI:stä, mutta omassani on kyllä avaimessa paristo - ei akkua.
                      LCI:ssä on Litiumi paristo jos on Key-Less-Go,
                      jos ei ole, on akku... Vanhemmissa on aina akku.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17515
                        • Turku

                        #56
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        LCI:ssä on Litiumi paristo jos on Key-Less-Go,
                        jos ei ole, on akku... Vanhemmissa on aina akku.
                        Ok, kiitos tiedosta. Minulla on tosiaan tuo Comfort Access.
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • L.L.
                          Newbiemmer
                          • Feb 2011
                          • 22
                          • Hämeenlinna

                          #57
                          Originally posted by L.L. View Post
                          Mikähän mun autossa mahtaa olla vikana, kun keskuslukituksen kaukosäätö toimii yleensä suorilta kun laittaa ovet kiinni, mutta avatessa ei toimi, paitsi sitten kun on ensin painanut avaimesta lukitusnappia. Näin siis yleensä, mutta joskus ei toimi ollenkaan avatessa, ja joskus toimii ihan suorilta. Kiinni päin menee lähes aina kyllä kuten pitääkin. En oikein käsitä, että jos on johtovikaa, niin miten se lukitusnapin painaminen sitten "korjaa" sen. Keskuslukitus on toiminut samalla lailla sen 2,5 vuotta kun olen auton omistanut. Johtovikaa jos olisi niin luulisi johtojen happanevan lisää ja toiminnan menevän huonompaan suuntaan, mutta ei onneksi ole mennyt. Molemmilla avaimilla toimii samalla tavalla. Antennivahvistimen olen avannut parikin kertaa ja aivan kuiva se on ollut.

                          Sen verran tuo nyt toimii että sillä pärjää, joten en ole jaksanut alkaa johtoja kaivelemaan, kun mitään muutakaan johtovikaa ei ole, mutta olisi kyllä mielenkiintoista tietää missä vika on.
                          Tämä asia ratkaistu vihdoin! Avasin veitsellä avaimen niin sieltähän paljastui huono juotos akun miinusnavasta. Sulatin siinä olevan tinan uudestaan ja avain pelaa kuin unelma! Toinen avain käyttäytyy täsmälleen samalla tavalla, joten siinä on mitä todennäköisimmin sama vika. Jos minun molemmissa avaimissa on tämä vika, niin se tuskin on muutenkaan kovin harvinainen... :think
                          Napista taistelematta toimiva keskuslukitus on muuten aika mahtava asia taas vaihteeksi
                          E61 530dA -05

                          Comment

                          • nappe74
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 2845
                            • South Carelia

                            #58
                            Originally posted by -Mage- View Post
                            Lainataan topikkia....
                            Missä toi vahvistin sijaitsee sedanissa (2005)?
                            Itselläni kaukosäädin toimii jotenkuten, ehkä metrin päästä ottaa. Voisin katsoa miltä toi boxi näyttää jos tietäisin missä se on.
                            Tähän tarvitsisi edelleen tietoa !!
                            G30 530e xDrive A M-Sport -20

                            ex-Bimmerit:
                            F10 525dA xDrive M-Sport -13
                            E21 316 -80
                            E91 330xdA M-Sport -06
                            E53 X5 3.0iA Sport -04
                            E91 335xiA M-Sport -08
                            E60 530iA M-Sport -06
                            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                            E91 320d -06
                            E39 530iAT M-Sport -01
                            E36 328iA -96
                            E39 528iA -96
                            E36 325i -92

                            Comment

                            • Petsku333
                              BTCF Member
                              • Jun 2014
                              • 349
                              • Kerava

                              #59
                              Originally posted by nappe74 View Post
                              Tähän tarvitsisi edelleen tietoa !!
                              Brittifoorumeilta löysin tälläisen antennilaatikon metsästysohjeen. http://dl.dropbox.com/u/6738336/Diversity_E60.zip
                              Seat Cupra 290

                              Ex. F20 118i MHD Stage 2
                              E60 2006 525i

                              Comment

                              • nappe74
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 2845
                                • South Carelia

                                #60
                                Originally posted by Petsku333 View Post
                                Brittifoorumeilta löysin tälläisen antennilaatikon metsästysohjeen. http://dl.dropbox.com/u/6738336/Diversity_E60.zip
                                Aika kökkerö ohje...

                                Ilmeisesti c-pilarin muovi pitää ottaa irti vain siksi että saa maajohdon irti siitä kapistuksesta...??
                                Muutenhan itte kapistus on lisäjarruvalon takana... :think
                                G30 530e xDrive A M-Sport -20

                                ex-Bimmerit:
                                F10 525dA xDrive M-Sport -13
                                E21 316 -80
                                E91 330xdA M-Sport -06
                                E53 X5 3.0iA Sport -04
                                E91 335xiA M-Sport -08
                                E60 530iA M-Sport -06
                                E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                                E91 320d -06
                                E39 530iAT M-Sport -01
                                E36 328iA -96
                                E39 528iA -96
                                E36 325i -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎