Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 ulina ilmastointi päällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • superpete
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 56
    • Äänekoski

    #16
    kannattaa tarkastaa se alahihnapyörä.

    vaikka peilillä ja valolla jos kumi näyttää siltä, että olisi päässyt luistamaan niin vois pitää juurikin ulinaa yms. ikävää ääntä.., ennen kuin hajoaa kokonaan..
    se helposti sorvautuu koko pyörä kahteen osaan, ja saattaispa se kumi luistaa kuumalla kelillä juurikin eniten,,, mutta nämähän ovat vaan arvauksia..


    multa paukahti just varottamatta koko pyörä kahteen osaan ja on saattanut joskus ulistakkin, mutten ole kyllä huomannut..

    näytti edelleen että olisi ihan niinkuin pitää paikallaan, mutta vain sisus pyöri.
    http://www.500whp.net/ Member.

    BMW e39 528i
    Toyota mr2 sw11
    toyota supra mk4 twinturbo LHD

    Comment

    • Kös-51
      BTCF Member
      • May 2007
      • 88
      • Noux

      #17
      Nostellaan vanhaa threadia... Onkos tähän vikaa löytynyt oikeita vastauksia?
      BMW E30 320is 1989
      BMW E46 M3 Cabriolet 2005
      BMW F11 530d X-drive M-sport 2012


      Ex BMW E61 530XdA M-sport 2007
      Ex BMW E46 330d Touring M-sport 2003
      EX BMW E46 325Ci Cabriolet 2004
      Ex BMW E46 M3 Coupe 2002
      Ex BMW E46 320d Touring 1999

      Comment

      • vetkulilm
        Newbiemmer
        • Sep 2013
        • 10
        • Iisalmi

        #18
        Originally posted by Kös-51 View Post
        Nostellaan vanhaa threadia... Onkos tähän vikaa löytynyt oikeita vastauksia?
        Joo.. eli itellä kans samanlaista vikaa.. ulina on aika vaimeaa, mut ärsyttävä. Jos jollain ois tietoa niin nyt ois hyvä aika korjailla..(takuu)
        Niin. Ja auto e61 530d-08

        Comment

        • Saarikoski
          R.I.P.
          • Feb 2005
          • 726
          • KOKKOLA

          #19
          Tarkottaakohan alottaja nyt vain auton keulapuolelta kuunneltuna nousevaa ja laskevaa ulinaa/vinkumista... en todellakaan tiedä miten tuo kompuran kytkin toimii, mutta siittä se kuuluu kun pikkuhiljaa nappailee kiinni ja taas irtoaa ja sama ääni on kuulunu kaikista e6x mihin itse oon törmänny..

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7524
            • Jyväshyvä

            #20
            Originally posted by Saarikoski View Post
            Tarkottaakohan alottaja nyt vain auton keulapuolelta kuunneltuna nousevaa ja laskevaa ulinaa/vinkumista... en todellakaan tiedä miten tuo kompuran kytkin toimii, mutta siittä se kuuluu kun pikkuhiljaa nappailee kiinni ja taas irtoaa ja sama ääni on kuulunu kaikista e6x mihin itse oon törmänny..
            Aika monessa varsinkin pre-lci kompura pitää "kurnutusta" kun on päällä, kuuluu hyttiin jos on tarkka korva.

            Ehkä kannattaisi aloittaa ilmastoinnin huollolla,
            jos sitä ei ihan vasta ole tehty...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • arz
              Newbiemmer
              • Apr 2014
              • 4
              • Espoo

              #21
              Jatketaanpas taas tätä. Itsellä huomasin tuossa talven jälkeen, että ilmastointi on lyönyt sopimuksen irti. Viime syksynä jo asiaa ihmettelin kun ilmastoinnin ollessa päällä keskikonsolin takaa kuului jonkinlaista ääntä. Jossain vaiheessa hieman purin hansikaslokeroakin ja totesin sen tulevan siitä moottorista/puhaltimesta mikä on "radion" takana. Ääni kuului ainoastaan kun ilmastointi oli päällä (hiutale).

              Nyt ei ole ääntä eikä kylmää ilmaa. Valo tulee hiutaleeseen, mutta mitään ei tapahdu. Joskus lueskelin jostain lähteestä, mitä en enään löydä, että siellä puhaltimesta menee joku laakeri tjsp. Tuota kuitenkin ihmettelen kun puhallin itsessään toimii kaikilla tehoilla moitteetta. Myös nesteet on vaihdettu viime kesänä.

              Oliskos kellään asiantuntevalla ihmisillä mitään vinkkejä kuinka lähteä hommaa viemään eteenpäin?

              Auto on 2007 e61.

              Comment

              • Mikiis
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2013
                • 906
                • Oulu

                #22
                Originally posted by arz View Post
                Jatketaanpas taas tätä. Itsellä huomasin tuossa talven jälkeen, että ilmastointi on lyönyt sopimuksen irti. Viime syksynä jo asiaa ihmettelin kun ilmastoinnin ollessa päällä keskikonsolin takaa kuului jonkinlaista ääntä. Jossain vaiheessa hieman purin hansikaslokeroakin ja totesin sen tulevan siitä moottorista/puhaltimesta mikä on "radion" takana. Ääni kuului ainoastaan kun ilmastointi oli päällä (hiutale).

                Nyt ei ole ääntä eikä kylmää ilmaa. Valo tulee hiutaleeseen, mutta mitään ei tapahdu. Joskus lueskelin jostain lähteestä, mitä en enään löydä, että siellä puhaltimesta menee joku laakeri tjsp. Tuota kuitenkin ihmettelen kun puhallin itsessään toimii kaikilla tehoilla moitteetta. Myös nesteet on vaihdettu viime kesänä.

                Oliskos kellään asiantuntevalla ihmisillä mitään vinkkejä kuinka lähteä hommaa viemään eteenpäin?

                Auto on 2007 e61.
                Ilmastoinnin kompura antautunu? Mitkä nesteet vaihdettu? Tarkoitatko, että kylmäaineet. Jos sulla puhallin toimii, niin kyllähän sieltä kylmää tulisi, jos ei muuta ilmastointiin liittyvää ole särkynyt. Ei tuolla vikinällä ole sen kylmättömyyden kans tekemistä, kerta puhallin toimii.
                F11 530d -11
                E91 -06 320d
                x2 Tuikut
                Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                Comment

                • kye
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 320
                  • Forssa

                  #23
                  Selvennyksen vuoksi.... EI sitä nestettä/kaasua vaihdeta! Huoltolaitteella tehtävällä huollolla R134a imetään autosta huoltolaitteensäiliöön kuivainpanoksen läpi. Vastaavanlainen kuin auton omakin kuivain vain suurempi. Alipaineistuksien ym. jälkeen se sama aine painetaan takaisin autoon. Uutta tai jostain toisesta autosta peräisin olevaa ainetta tulee sitten sen verran lisäksi mitä ko. autosta uupui tyhjennettäessä.

                  Edellä ei käy ilmi minkälaista ääntä sieltä kojelaudan sisältä on kuulunut, mutta oletan sen olevan jonkin sorttista kohinaa/ sellaista ääntä kuin tukehtuisi tai hengitys salpautuisi. Tämä viittaa kylmäaineen määrän vähyyteen. Joka sitten taas johtuu siitä että järjestelmä vuotaa.

                  Mitä luultavimmin seuraava askel on koeponnistaminen typellä tai formierilla.
                  - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                  - N42/46 jakopäät
                  - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                  tied. 0407247465

                  Comment

                  • arz
                    Newbiemmer
                    • Apr 2014
                    • 4
                    • Espoo

                    #24
                    No enemmän se ääni on sellaista kun kuuluu jos laakeri on parhaat päivät nähnyt.

                    Paljos tommonen testaus kustantaa jossa koeponnistetaan tuo järjestelmä? Mönjien tarkastus ja se nyt lienee kuitenkin loogisin ja helpoin tapa alottaa.

                    Comment

                    • jake2710
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 828

                      #25
                      Onkos tähän jossain SIB olemassa?

                      Taitaa jokaisessa kuulua lämpimillä keleillä tämä ulina, kun ilmastointi on päällä.
                      Ääni kuuluu moottorin kierrosten mukaan n.1000-2000 rpm.
                      Ilmastointi lumihiutaleesta pois tai puhaltimen kääntää pois päältä, niin ääni häviää.

                      Meinasi yksi auto jo mennä polttoaineen paluulinjan putken ja kiinnityksen vaihtoon, mutta siinäkin ääni hävisi kun otti ilmastoinnin pois päältä.

                      Comment

                      • Autobahnboy
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 400
                        • Espoo

                        #26
                        Näissä E61:ssä taitaa myös olla Denson kompressori? Omasta mesestä halkesi muovirullan sisäpuolella oleva voimansiirtolevy ja tällöin kompressori ei pyörinyt. Densolta ei Suomesta löydy noita varaosia erikseen mutta eBaystä löytyy suht edullisesti sarjoja sisältäen kaikki kamppeet, esim täältä tai täältä

                        Tuo on myös helppo homma vaihtaa irroittamatta kompressoria. Lukkorengas, voimansiirtolevy ja seekerirengas pois sitten vaan uutta rullaa laakereineen sisälle. Vola, ja taas säästyttiin kalliin kompressorin vaihdolta. Tosin jos jollain on tarvetta Denson 7SEU17C kompressorille niin itseltä saattaa vapautua yksi ylimääräinen lähiaikoina.
                        Last edited by Autobahnboy; 04-06-2014, 11:03.

                        Comment

                        • Jimbpjackson
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2007
                          • 51
                          • Helsinki

                          #27
                          Moniurahihnanvaihdossa korjaamolta kertoivat että alinta kiristinrullaa ei saa kuin marmorilta. Ilmeisesti se pitää ääntä.

                          Onkohan heittää osanumeroa millä tuota voisi metsästää?

                          Comment

                          • jake2710
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 828

                            #28


                            mikä malli sulla nyt sitte onkaan..
                            Last edited by jake2710; 05-06-2014, 22:45.

                            Comment

                            • Aequitas
                              Newbiemmer
                              • Dec 2004
                              • 21
                              • Raisio

                              #29
                              Mulla on sama ongelma, inisee kierrosten mukaan 1000-2000 välissä, hiljaa mutta ärsyttävästi. Lumihiutale / jäähdytys pois päältä ei ääntä tule. Sellaisen olen huomannut että tuo tulee vain kun kompura on matalalla kuormituksella, jos on todella kuuma sisällä ja jäähdytys on päällä niin sitä ei kuule. Toinen vaihtoehto on että jos se kuuluu, niin painaa sitä Max-jäähdytys/lumihiutale -nappia jolloin antaa täysillä niin kylmää kuin pystyy, sitten kääntää tuuletusnopeutta alaspäin vaikka ihan pienimpään asentoon, tulee jääkylmää ilmaa mutta vinkuvaa ääntä ei kuulu.

                              Eli voiko johtua jostain muusta kuin tuosta magneettikytkimestä, vai luistaako se jotenkin vain silloin, kun on pieni iskutilavuus käytössä kompurassa? Tosiaan jos Max-jäähdytys on käytössä niin silloin se ei ulise, oletan että silloin on kompurassa koko iskutilavuus käytössä. Kylmäaine/öljyt vaihdettiin ja ei vaikuttanut viime kesänä.

                              Comment

                              • miguel123
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 64

                                #30
                                Originally posted by Aequitas View Post
                                Mulla on sama ongelma, inisee kierrosten mukaan 1000-2000 välissä, hiljaa mutta ärsyttävästi. Lumihiutale / jäähdytys pois päältä ei ääntä tule. Sellaisen olen huomannut että tuo tulee vain kun kompura on matalalla kuormituksella, jos on todella kuuma sisällä ja jäähdytys on päällä niin sitä ei kuule. Toinen vaihtoehto on että jos se kuuluu, niin painaa sitä Max-jäähdytys/lumihiutale -nappia jolloin antaa täysillä niin kylmää kuin pystyy, sitten kääntää tuuletusnopeutta alaspäin vaikka ihan pienimpään asentoon, tulee jääkylmää ilmaa mutta vinkuvaa ääntä ei kuulu.

                                Eli voiko johtua jostain muusta kuin tuosta magneettikytkimestä, vai luistaako se jotenkin vain silloin, kun on pieni iskutilavuus käytössä kompurassa? Tosiaan jos Max-jäähdytys on käytössä niin silloin se ei ulise, oletan että silloin on kompurassa koko iskutilavuus käytössä. Kylmäaine/öljyt vaihdettiin ja ei vaikuttanut viime kesänä.
                                vastaava vika/ominaisuus täällä myös. Voisiko tuo kompuran rulla tehdä tuota vai mikä? Eikö ketään ole saanut paikallistettua.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎