mut tuolta on kyl kyllä menny joku laakeri. ääni oli niin mekaaninen kilkatus ja hihnapyörä heiluu sen 5mm reilusti niin jotain on väljänä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 ulina ilmastointi päällä
Collapse
X
-
Originally posted by jrbeemer View PostUnohtunut vastata itselleni. Mulla ulina lakkasi kun käytin sen täytöllä.
Vielä yksi havainto ulinasta. Aamulla yön jäljiltä puolen tunnin ajon jälkeen ääni kuuluu selvimmin pienillä kierroksilla ja taas iltapäivällä kun auto on ollut auringossa ja tuskin pystyy pekille istumaan, niin ääntä ulinaa ei kuulu:think Onko jollain jo ratkaistu tama ulina?
Comment
-
-
Originally posted by KOMBI7 View PostTäällä taas ulina alkoi kun kävi kylmäainetäytöllä. Oli talven aikana aineet hävinneet niin, ettei tullut kylmää ollenkaan. Mikään iso vuoto ei ilmeisesti ole kun kone ei sitä havainnut ja ilmastointi toiminut täytön jälkeen jo muutaman viikon.
Vielä yksi havainto ulinasta. Aamulla yön jäljiltä puolen tunnin ajon jälkeen ääni kuuluu selvimmin pienillä kierroksilla ja taas iltapäivällä kun auto on ollut auringossa ja tuskin pystyy pekille istumaan, niin ääntä ulinaa ei kuulu:think Onko jollain jo ratkaistu tama ulina?
Tekijä kertoi, että aineen määrä on merkattu autoon kahdella eri mittayksiköllä ja omassa autossa ylitäyttö vastasti melko tarkasti väärän mittayksikön mukaan tehtyä täyttöä.
Comment
-
-
Originally posted by zorb View PostTäällä ulina loppui täyttöhuollossa.Syyksi paljastui edellisen omistajan aikana tehty ylitäyttö.
Tekijä kertoi, että aineen määrä on merkattu autoon kahdella eri mittayksiköllä ja omassa autossa ylitäyttö vastasti melko tarkasti väärän mittayksikön mukaan tehtyä täyttöä.
-harri-
Comment
-
-
Paikallinen BMW korjaaja etsi ulinan aiheuttajaa ja meinasi, että ulina voisi "johtua" ilmastoinnin putkistoa pitkin ohjaamoon. Meinasi että, kun ilmastointi on päällä ja kojelaudan alla olisi joku tiiviste tai pehmuste "väsynyt" joka sitten resonoi ja pitää tuota ulinaa. En oikein osaa selittää..
Comment
-
-
Onneks tämmönen aihe noussu ylös. Ulinaa ilmastointi pääällä kierrosten mukaan ja ilman ilmastointia ei kuulu mitään. Luulin jo että turbo on finaalissa.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
ilmastoinnin hihnakin voi aiheuttaa ääntä...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Ulisee täälläkin. Tosin ei ole vaikutusta onko AC päällä vai ei ja ulina voimistuu kylmällä kelillä ja mutkissa. Syyllinen paikannettu puhallinmoottoriin. Itsellä ollu jo kolmessa edellisessä autossa sama homma, puhallinmoottorin laakerit tuntuu menevän järjestään tuossa 200-250tkm välissä aiheuttaen ulinaa. Ei se tosin kaikkia haittaa kun moni ei edes tajua kuunnella.Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Originally posted by 530xdTouring View Post710g.
Comment
-
-
Originally posted by KOMBI7 View PostOnko tälle mahdolliselle ilmastoinnin ylitäytölle ja ulinalle laajempaakin kannatusta? Onko täyttöasteessa isoja eroja esim. E61 525/530 2006-2008. Eli onko mahdollista, että huoltolaitteeseen on valittu väärä BMW-tyyppi ja on tästä syystä väärä täyttöaste.
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostTuskin se hihnapyöristä tai magneettikytkimen laakerista kuuluu jos hiljenee kun ilmastoinnin pistää pois päältä. Nimittäin se hihnapyörähän pyörii kokoajan ja samoiten kyseinen laakeri, tietysti kuorma oli pienempi.
Mulla oli 175 tkm ajetusta LCI:stä ilmastoinnin kompuran hihnapyörän laakeri hajonnu ja sen takia oli lämmenny magneettikytkimen kela -> kelan lampösuojus oli paukahtanut...
Tiedoksi sitten muillekin että E39:n kompuran hihnapyörä & magneetitkytkin käy LCI malleihin, ainkain 3-litraisiin dieseleihin. On siinä yksi ura liikaa (4 vs. 5) mutta eipä se mitään haittaa... Johtoliitin on eri mutta ottaa vanhasta...
Jos laakeria tarvii, koko oli 62*40*22mm. Voi tietysti eri vehkeissä olla erikokoinen.
Comment
-
-
Originally posted by KOMBI7 View PostSaako näistä ilmastoinneista kaiken oleellisen diagnostiikalla selville? Kun tuo ulina käy psyykkeen päälle ja ilmatkin vaan lämpenee. Onko marmorille vienti rahanhaaskuuta? Luulisi tuon ylimääräisen ulinan jostain järjellisestä syystä johtuvan ja kompurasta se ei kuitenkaan tule. Sehän pyörii koko ajan vaikka ilmastoinnin ottaa pois päältä, häiritsevä ulina kyllä poistuu.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment