Nonni! Ajattelin herättää ajatuksia ja hämmennyksiä asiasta koska on tämä aika ihmeellistä. Aloitetaan vaikka siitä että laatikko haluaa öljykseen Shell M-1375.4 standardilla olevaa öljyä joka on TE-ML-11 service bulletiinin mukaan bmw:n varaosanumerolla BMW Oil No. 8322 0142516 ja ZF omanumero ZF No. S671 090 255 ja merkki on ZF Lifeguard 6 (Linkki 1).
No jos seuraavaksi katsoo ZF Lifeguardin 6 käyttöturvallisuus tiedotteen (Linkki 2) selviää heti ensimmäiseltä sivulta että öljy on MINERAALIÖLJY joka hämmästyttää kovasti että tämän ikäisessä autossa on mineraaliöljyt LIFETIME öljynä!!
Sen jälkeen jos otamme ZF:n service bullettiinin TE-ML-14 (Linkki 3) joka on tarkoitettu raskaalle kalustolle jossa on laitettu öljyjen vaihtosuositus kilometrit/ajat. Totta kai niillä on raskaampi kuormitus mutta jos vaikka kaksinkertaistaa tai kolminkertaistaa nuo ajat niin ollaan lähellä henkilöautojen öljyjen vaihtoaikaa. Tässä bulletiinissa on paljon samoja öljyjä kuin TE-ML-11a listassa jotka ovat kaikki mineraali öljyjä kuten myös TE-ML-14a listassa jossa on vaihtosuositus 30 000km/1 vuosi.
Joku tässä ei oikein nyt täsmää ja etenkin ihmetyttää tämä mineraali öljy tämän ikäisessä autossa ja suomen olosuhteissa jossa on lämpötila vaihtelu hirmuisen suurta. Mutta itse meinasin tuon alkuperäisen öljyn laittaa mutta vaihtoväli kyllä muuttuu Lifetimestä johonkin aivan muuhun
Tämmöstä pohdintaa. Selvitys työstä iso kiitos työkaverille
LINKKI 1: http://www01apps.zf.com/kst464/ZF_In...011_en0700.pdf
LINKKI 2: http://akpp-city.ru/pdf/Lifeguardfluid6.pdf
LINKKI 3: http://www01apps.zf.com/kst464/ZF_In...014_en0700.pdf
No jos seuraavaksi katsoo ZF Lifeguardin 6 käyttöturvallisuus tiedotteen (Linkki 2) selviää heti ensimmäiseltä sivulta että öljy on MINERAALIÖLJY joka hämmästyttää kovasti että tämän ikäisessä autossa on mineraaliöljyt LIFETIME öljynä!!
Sen jälkeen jos otamme ZF:n service bullettiinin TE-ML-14 (Linkki 3) joka on tarkoitettu raskaalle kalustolle jossa on laitettu öljyjen vaihtosuositus kilometrit/ajat. Totta kai niillä on raskaampi kuormitus mutta jos vaikka kaksinkertaistaa tai kolminkertaistaa nuo ajat niin ollaan lähellä henkilöautojen öljyjen vaihtoaikaa. Tässä bulletiinissa on paljon samoja öljyjä kuin TE-ML-11a listassa jotka ovat kaikki mineraali öljyjä kuten myös TE-ML-14a listassa jossa on vaihtosuositus 30 000km/1 vuosi.
Joku tässä ei oikein nyt täsmää ja etenkin ihmetyttää tämä mineraali öljy tämän ikäisessä autossa ja suomen olosuhteissa jossa on lämpötila vaihtelu hirmuisen suurta. Mutta itse meinasin tuon alkuperäisen öljyn laittaa mutta vaihtoväli kyllä muuttuu Lifetimestä johonkin aivan muuhun
Tämmöstä pohdintaa. Selvitys työstä iso kiitos työkaverille
LINKKI 1: http://www01apps.zf.com/kst464/ZF_In...011_en0700.pdf
LINKKI 2: http://akpp-city.ru/pdf/Lifeguardfluid6.pdf
LINKKI 3: http://www01apps.zf.com/kst464/ZF_In...014_en0700.pdf
Comment